گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, May 22, 2009

RE: احتياط در استفاده از كلمه استاد ؟


سلام خدمت دوستان عزیز گروه گلها
در تآیید مطلب جناب آقای صحرا نوشتار زیر نیز جالب و خواندیست.
سلامت و تندرست باشید.
نیما ایرانی











این تابلو آیینه تمام نمای مردم ماست، مردمی که نمی‌دانند پروفسور به چه کسی اطلاق می‌شود و حتی نمی‌دانند چگونه نوشته می‌شود اما باز هم با استفاده از عناوین استاد و دکتر و پروفسور سعی در ساختن قهرمان برای خودشان هستند. 

ما چیزی به نام دکتر آلبرت اینشتین نداریم، استاد ولفگانگ موتزارت تا به حال به گوشم نخورده است. دکتر استیفن هاوکینگ هم ترکیب مسخره‌ای به نظر می‌رسد. می‌دانید چرا؟ چون این انسان‌ها با این عناوین تعریف نشده‌اند. موتزارت را همه جهان با سمفونی‌های بی‌نظیرش می‌شناسند. آلبرت اینشتین و ایزاک نیوتن مترادف علم فیزیک هستند و استیفن هاوکینگ هم نیازی به تذکر "دکتر" پیش از اسمش ندارد.

اما استاد محمد اصفهانی داریم، دکتر محمود احمدی‌نژاد داریم، مهندس علی آبادی داریم و از همه مسخره‌تر هم اسم این کوچه است که من تا به حال نشنیده بودم: "پروفسور دکتر" محمود حسابی! این عناوین برای مردمی است که اگر این عناوین را از پشت اسمشان برداریم هیچ نیستند. مردم ما کاری به اینکه علی دایی با لیسانس متالورژی دانشگاه شریف چه گلی به سر صنعت این مملکت زده ندارند، فقط برایشان مهم است که علی دایی مهندس است، از کجا؟ از دانشگاه صنعتی شریف! پس فوتبالیست لایقی است، چرا؟ چون مهندس است!

در چنین مملکتی و با چنین مردمی اگر افرادی مثل علی کردان همه آبروی داشته و نداشته‌شان را می‌دهند تا یک "ورق پاره" با مهر دانشگاه آکسفورد بگیرند نباید تعجب کرد. چون من و شما برایمان همان ورق مهم است و او هم میان بر زده و همان ورق را برایمان آورده، اشکالی دارد؟

تشنگان این عناوین هم پایان ناپذیرند، آن یکی حاجی است و آن یکی دکتر. دیگری استاد است و آن یکی مهندس. عناوینی برای جمیع ملت ایران هم وجود دارد: باهوش ترین مردم دنیا، با "فرهنگ" ترین مردم جهان، نویسندگان منشور حقوق بشر و…

اما اینکه ما دکتر‌ها و مهندس‌ها و اساتید در کجای قطار پر شتاب علم و فرهنگ جهان قرار داریم چیزی است که یا درباره آن سکوت می‌کنیم و یا دروغ می‌گوییم! مهم آن پیشوند است که ما داریم.




Date: Thu, 21 May 2009 02:04:00 -0700
From: mansoorsahra@yahoo.com
Subject: احتياط در استفاده از كلمه استاد ؟
To: ehsan.hojjati@gmail.com
CC: friends-of-radio-golha@googlegroups.com


ضمن سلام و عرض ادب و دست مريزاد خدمت دوستان راديو گلها و بوي‍ژه آقاي حجتي  عزيز،  جدا" پييشنهاد ميكنم  كلمه استاد را جلوي نام دوستان در جدول " مسير دانلود برنامه ها ي گلها " حذف كنيد چرا كه 1- تصور ميكنم خود دوستان عزيز هم از اين لفظ راضي نباشند.2-اصولا" لفظ استاد در موارد بسيار محدود قابل استفاده هست آنهم براي كسانيكه در آن زمينه و رشته صاحب سبك ،تحقيقات، آثار برجسته وواقعا" تاثير گذار،مرجع و .... ميباشند.

در همين زمينه موسيقي خودمان تصور بفرماييد چقدر   در نام بردن از افراد   راحت و بيجا اين كلمه را خرج  ميكنيم. در صورتيكه با وجود بودن موسيقيدانان و هنرمندان  بسيار برجسته و نام آور ،معروف است كه ميگويند در حقيقت ما بيش از 3-4 نفر كه  شايسته كلمه استاد ميباشند را نداريم !!ء. 
--- On Wed, 5/20/09, mohsen hojjati <ehsan.hojjati@gmail.com> wrote:


From: mohsen hojjati <ehsan.hojjati@gmail.com>
Subject: مسیر دانلود برنامه های گلها
To: "Friends-of-Radio-Golha" <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>
Date: Wednesday, May 20, 2009, 10:53 AM

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز رادیو گلها
دوستان عزیز زیادی در جستجوی برنامه های رادیو گلها درخواستهایی طرح میکنند که دوستانی بزرگوار دیگری مسیرهایی را ارائه میدهند. مسیرهایی که تا کنون برای این سنخ درخواستها ارائه شد در جدول ضمیمه آمده است. از همه دوستان عزیز رادیو گلها درخواست دارم این مبنا را شروع کار ببینند و از ارائه پیشنهادات سازنده شان دریغ ننمایند.
در حال حاضر سایز فایلها جهت مقایسه برنامه های دانلود شده درج شده است.
بدیهی است که اکنون میتوان دید کدام برنامه تا کنون دانلود نشده اند و برایشان چاره ای اندیشید.
مسلما میتوان دید که منبع تعاد زیادی از برنامه ها یکی است.
امیدوارم بتوان راهی که منتهی به رسیدن به لیست کامل به همراه مسیرهای دانلود را تا انتها طی کرد
 با تشکر
محسن حجتی



Let ninemsn property help Looking to move somewhere new this winter?

No comments:

آرشیو مطالب