گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Tuesday, August 25, 2009

حسن یوسف زمانی و اشک مهتاب

 

دوستان  گلها با سلام

با خبر شدیم که هفته گذشته حسن یوسف زمانی آهنگساز سالهای دور سرزمین مان درگذشت. نام ایشان برای من با مجموعه  گلبانگ شجریان عجین شده است.

آلبوم نجوا با صدای اساطیری شهرام ناظری یادگار ارزنده دیگری از زنده یاد یوسف زمانی است.

سه دوبیتی بسیار زیبا از سیاوش کسرایی با همراهی صدای شجریان نمونه ای از آهنگسازی ایشانست که به نام اشک مهتاب برای همیشه یاد و نام ایشان را زنده نگه می دارد. این قطعه زیبا را در نشانی زیر و در پوشه شجریان بیابید.

http://www.4shared.com/dir/9924628/63486cad/sharing.html

به من گفتی که دل دریا کن ای دوست

همه دریا از آن ما کن ای دوست

دلم دریا شد و دادم به دستت

مکش دریا ز خون پروا کن ای دوست

 

 کنار چشمه ای بودیم در خواب

تو با جامی ربودی ماه از آب

چو نوشیدیم از آن جام گوارا

تو نیلوفر شدی من اشک مهتاب

 

 تن بیشه پر از مهتابه امشب

پلنگ کوه ها در خوابه امشب

به هر شاخی دلی سامون گرفته ( سامان )

دل من در تنم بیتابه امشب

  

  با سپاس – هندیانی



Get your preferred Email name!
Now you can @ymail.com and @rocketmail.com.

No comments:

آرشیو مطالب