گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, August 17, 2009

Re: دريا

دوستان ارجمند سلام
از آنجا كه همه عاشق تاريخ و فرهنگ و هنر ايران زمين هستيم به عنوان يكي از باستانشناسان ايراني و خادم اين خاك مقدس با ديدن نامه دوست عزيزمان كه اشاره به تاريخ اين ديار كهن دارد لازم دانستم اطلاعاتي را در اين زمينه در اختيار دوستان قرار دهم تا با عشقي دو چندان بر وطن بباليم :
قديمترين اثر بدست آمده از ايران يك تبر دستي است كه از دره كشف رود خراسان بدست آمده و به 800000 يا دوره موسوم به پارينه سنگي قديم تعلق دارد و سپس ازآثار متعددي از دوره پارينه سنگي ميانه از نقاط مختلف ايران داريم مثل كرمانشاه ، ايلام، لرستان ، اصفهان و....كه در طيف زماني 600000 سال تا 20000 سال قبل قرار مي گيرند. در دوره نوسنگي 10000 سال قبل و سپس دوره هاي سنگ و مس ( هزاره چهارم پيش از ميلاد ) ايران يكي از مراكز بزرگ تمدني بوده است بطوري كه در منطقه خاور ميانه جايگاه خاصي را در تحولات و پيشرفت انسان بخود اختصاص داده است در ساير دوره هاي بعدي نيز اين ملك اهورايي همواره مشمعشع بوده است
كه اگر دوستي نياز مند ارائه اطلاعات ريز در هر يك از اين زمينه ها هستند در خدمت هستم .
 با دورد فراوان
دكتر محسن جاوري
باستانشناس
  

2009/8/16 mohsen soly <mohsen.soly@gmail.com>
از طرف پيرمردهاي گروه به شما خوش آمد ميگويم. اميدوارم شما بزرگواران جوان طلايه داران خوبي براي ميهن گرامي مان باشيد كه الحمد الله هستيد. هر قومي و هر كشوري يك شناسنامه دارد كه آن هم فرهنگي است. بدون اين شناسنامه يعني گم كردن هويت. در تلاشيم كه فراموش نكنيم كه وارث يك تمدن  تاريخي بيش از  6000 ساله هستيم نه 1400 سال و اين يعني رنسانسي تازه در اين آب و خاك و فرهنگ.. دوستان عصر فارنهايت 451 است. اگر اين كتاب نخوانده ايد  حتما بخوانيد.
محسن سليماني

سلام من دريا هستم و حدود 4 ماه است كه به جمع صميمي شما دوستان پيوستم و خيلي دوستتون دارم



No comments:

آرشیو مطالب