گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, November 26, 2010

تصنیف مسبب

درود بر دوستان


تصنیف مسبب

با صدای  نادر گلچین و بانو الهه

شعر  از معینی کرمانشاهی  

 اهنگساز  عماد رام

الهی به مستان  الهی به مستان جام شهود 
به عقل افرینان  به عقل افرینان  بزم وجود
به انانکه به انانکه  بی باده مست امدند
ننوشیده می  می پرست  امدند
به ساغر کشان شراب ازل  به  ساغر کشان شراب ازل
 به می خوارگان می لم یزل به عشقی به عشقی که شد از ازل اشکار
به حسنی که شد عشق را پرده دار دلم مجمر اتش تور کن 
 گلم گلم ساغر اب انگور کن  
 

در این حال مستی صفا کردم تو را ای   خدا من صدا کردم 

از این روزگاری که من دیدم چه شبها  خدایا خدا کردم


نهادم سر سجده بر خاکت تو را ای خدا من صدا  کردم
به درگاهت امشب دعا کردم که از من نگیری صفای دلم را
 

به راه محبت تو دانی خدایا چه ها کردم

 
 

سبب گر بسوزد مسبب تو هستی  سبب ساز این جهان تویی
  
زدست که اید که دستم بگیرد  مرا سایه امان تویی
سبب گر بسوزد مسبب تو هستی  سبب ساز این جهان تویی
زدست که اید که دستم بگیرد  مرا سایه امان تویی
 شرار عمر فانی ام من فروغ جاودان تویی تو نشانه ناتوانی ام من 
 نشان ناتوانی ام من نیاز بی نشان تویی تو
تو شور عشقم داده ای مرا تو رسوا کرده ای
به کوی اهل دل مرا تو مست  شیدا کرده ای 
کجا روم که چاره ساز ای خدا تویی تو 
نیاز هر چه بی ریا ای خدا تویی تو 
نیاز هر چی بی ریا تویی تو
 



با احترام  سعیدپور

No comments:

آرشیو مطالب