گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, August 25, 2012

Re: خودی را دریاب که بیگانه بیگانه است

با درود بر اسلامبولچي گرانمايه و ساير دوستان
بحث مالكيت و فروش آثار ملي موسيقي يعني گلها و موسيقي اصيل ايراني يك بحث قديمي است و سر آخر هم بجايي نميرسد. مشابه اين آقاي آرشيو فروش كه شايد هم مشابه نباشد و همان هادي  كاپيتان ونوچه هاي سابقش باشند كه يا از نوعي ديگر شغلشان اين است. هرچه هم شما در ذم اين كار بگوييد در جماعت دلال بي تاثير است چون از اين راه نان ميخورند. فقط ميتوان آنان را طرد كرد و محدود.
 
بدون اينكه بخواهم پيشداوري كرده باشم و  احتمال ميدهم اين صفحات هم از اديبي يا عاشقي به بازماندگان رسيده و بازماندگان هم علاقه اي به اين آثار نداشته اند، ايشان به ثمن بخس خريده و يا پيدا كرده است كه ميخواهد به پول نزديك كند و چه جايي كم هزينه تر و بهتر از اين مكان كه حتي المقدور سعي كرديم كمتر به پول و فروش و حراج آلوده نشود و جايي باشد براي عاشقان موسيقي اصيل و فرهنگ اصيل ايراني  و نه  مجال تاخت و تازدلالان. امروز اين گروه در جايگاهي قرار دارد كه ميتواند يك آرشيو كامل از برنامه ها را با هزينه تكثير به هر نقطه اي از دنيا ارسال كند ( 16 دي وي دي با حجم بيش از 50 گيگا بايت در داخل ايران 30 هزار تومان    و درخارج همين مبلغ باضافه هزينه ارزي ارسال. هركسي ميخواهد با من يا خانم شيرازي مكاتبه كند و دريافت كند).ت
 
دوستان عزيز كساني كه عاشق گلها و موسيقي اصيل ايراني هستند حتي اگرچه با بالاترين قيمت ها اين آثار را بدست آورده اند حاضر به فروش آنان و كسب مال از قبل ان نيستند چرا كه عاشقند و عاشق معشوق خويش را به پول و مال دنيا نمي فروشد. درست مثل فرزندان و افراد خانواده مان. آيا كسي فرزند و افراد خانواده اش را مي فروشد ؟ طبيعي است كه هر عاقلي ميگويد نه چرا كه عاشق آنان است. بنا براين هركس كه دنبال نفع مادي از فروش اين آثار ملي است دلال است- و بر دلالان فروش زن و فرزند هم طبيعي و جزو ذات شغلشان است (طبيعي است كه دريافت هزينه تهيه و تكثير از اين قاعده مستثني است. تازه بعضي از دوستان حتي حاضر به دريافت همينقدر هم نيستند)- ت
 
حال بپردازيم به بحث فني  نوارهاي مغناطيسي و صفحات 33  و 45 و 78 دور و بيت ريت كه يك بحث دامنه دار است و بايد بزرگواران متخصص نظر بدهند اين كمينه هم باندازه بضاعتم سخن ميگويم و محتاج راهنمايي دوستان گرانمايه براي رفع كاستي هاي دانش خويش هستم:
 
آنچه كه صوت را منتقل مي كند هواست(صوت در خلاء منتشر نمي شود) و آنچه كه صوت را توليد ميكند موج  يا فركانس است. يعني هوا را به حركت در مي آورد و  پرده گوش ما  به نوسان در مي آيد و ما صوت را مي شنويم. دامنه اصوات هم متغيير است اما بخش صوت و موسيقي در حوزه فركانس 20 تا 20 كيلو هرتز است.
وسايلي بوجود آمده اند كه ميتوانند اين اصوات و موسيقي را ضبط نموده وپخش نموده و  يا انتقال دهند.
وسايل  ضبط  عبارتند از:  حافظه انساني-نوتهاي موسيقي مكتوب-صفحات سنگي-صفحات گرامافون-نوار ريل-نوار كاست-حافظه هاي مغناطيسي-حافظه هاي الكترونيكي بكار گرفته مي شود.
الف- تكليف حافظه انساني كه بيشتر موسيقي ايراني از اين طريق از استادان به شاگردان و علاقمندان انتقال يافته است مشخص است و منشائ انساني دارد
ب- نوتهاي موسيقي هم بصورت نوشته هاي روي خط حامل و از طريق ثبت نوتهاي دو- ر- مي- فا- سول- لا- سي دو- و با ديز و بمول و اكسانها انجام مي شود كه در كتابهاي نت ميتوان آنها را ديد و ياد گرفت و با آلات موسيقي كوك شده  آنها را نواخت يا بازتوليد كرد.
ج- صحفات سنگي و صفحات گرامافون: از طريق ثبت اين فركانسها توسط سوزن ها و ايجاد شيارها روي يك سطح و با مكانيزم معكوس يعني تماس يك سوزن با اين شيارها و مرتعش كردن سوزن گرامافون اين فركانسها باز توليد و توسط تقويت كننده شدت آن بالا رفته و به گوش ما ميرسد.سرعت گردش و باز توليد  اطلاعات ثبت شده روي اين صفحات مبين كيفيت بهتر يا بد تر اين آثار است مثلا اگر يك برنامه موسيقي با دور 33 و 45 و 78 دور تنظيم شود طبعا  بايد باز توليد اين صدا با همين دور انجام شود و الي صدا كشيده يا ميكي ماوسي مي شود. كدام كيفيت بهتري دارد. طبعا 33 دور كه از 45 و 78 بهتر است. مثالي بزنم. شما يكبار يك نوشته را بسرعت بخواني و بار ديگر همين همي نوشته را با حوصله بيشتر و كلمه به كلمه بخوانيد طبعا در حالت دوم براي يادگيري مطلوب تر است اگر چه در حالت اول هم همان اطلاعات را ديده ايم اما كيفيت ثبت و انتقال آن به مغز چون آرامتر و با حوصله تر صورت گرفته است طبعا كيفيت ثبت و ضبط بهتر خواهد بود. اما زمان و حجم ثبت اطلاعات بيشتري نياز دارد صفحات 33 . دور بسيار بزرگ و 45 دور متوسط و 78 دور  كوچكتر بودند اما اشكال نوارها د راين بود كه اطلاعات پشت سر هم ضبط ميشد و دسترسي به بخشي هايي از حافظه مشكل مي نمود  چون آدرس بندي ضعيف بود.
د-  نوارهاي مغناطيسي كه در انواع ريل و كاست و كارتريج بوجود آمدند و زماني بهترين وسيله ضبط و انتقال صوت و موسيقي و تصوير بودند.  پهناي نوار مغناطيسي و سرعت حركت نوار از مقابل هد امري بسيار مهم بود در نوار ريل سرعت كمتر ولي كيفيت بسيار بهتر بود ولي آسيب پذيري آن بسيار بالا، حمل و نقلش مشكل و از همه مهمتر يك دستگاه بزرگ براي پخش نياز داشت.   بعد ها نوارهاي كارتريج  و كاست به بازار آمد كه داراي كيفيت ضبط پايين تر بود اما در محفظه قرار داشت و حمل ونقلش ساده و با دستگاههاي كوچكتري هم ميتوان از آنان بهره گرفت بنا براين مقبوليت عامه و همه گير داشت اما كيفيت ضبط بسيار پايين تر بود.
ه- درحافظه هاي مغناطيسي  سرعت ثبت فركانس در كسري از ثانيه است مثلا كيفيت 128 از 64  (همه اين اعداد توانهايي از عدد 2 هستند چون مبناي كامپيوتر هاي لاجيك بر صفر و يك يعني دو حالت برقرار است و اصطلاحا باينري يا دوتايي خوانده ميشود در حاليكه حساب هاي انساني بر اساس مبناي ده انجام مي شود و سيستم دهدهي ناميده مي شود)
 بنا براين هرچه فركانس بالاتري در ثانيه ضبط و ارسال گردد مبين كيفيت بالاتري است. البته  اين امر در موقع ضبط و پخش خود را نشان ميدهد. لازم به توضيح است كه مهم ضبط اوليه است و الي شما نميتوانيد يك ضبط با سرعت 32  كيلويي در ثانيه را تبديل به 128 كيلويي بنماييد مگر آنكه داراي دستگاهي فوق تخصصي باشيد. اما برعكس آن امكان دارد. مثلا يك برنامه با ضبط 128 را ميتوان به 32 تبديل كرد اما كيفيت پايين مي آيد. چرا ؟  دليل فني دارد اگر دوستان علاقمند باشند ميتوانند ايميل بدهند تا برايشان توضيح دهم. بنا براين نبايد گول پروپرتيز برنامه را بخوريم. گاهي يك ضبط عالي 32  كيلويي بر يك بازتوليد 128 كيلويي نه چندان مطلوب برتري دارد اما يادمان بماند كه هرچه سرعت را بالا ببريم حجم فايل ها افزايش مي يابد و به حافظه هاي بزرگتري نياز داريم.  شايد وجود نسخ مختلف از يك آهنگ با بيت ريت هاي متفاوت همين است كه ميخواسته اند حجم كمتري اشغال كند سرعت را تغيير داده اند و كيفيت را پايين آورده اند. اگر هنگام ارسال يك برنامه از طريق ايميل به مشكلي بر بخوريم ميتوانيم با برنامه هاي كامپيوتري بيت ريت را پايين بياوريم بنا براين حجم فايل كاهش مي يابد. اگر چه  امروزه با به بازار آمدن حافظه هاي فوق العاده با ظرفيت هاي بالا كيفيت ضبط ها هر روز بهتر و بهتر مي شود. و انتقال هم ساده تر شده است
زياده گويي ام را ببخشيد
محسن سليماني


2012/8/26 Alireza Slambolchi <salamsetareh@gmail.com>
سلام عذر مي خوام كه وسط دعوا نرخ تعيين مي كنم! ولي خيلي دوست دارم در يك فرصت بهتر و فضايي آرامتر در اين مورد چيزهايي بدونم: ممنونم

ابتدا باید بپرسم ایا فرق تصنیف 78 دور با 45 دور یا 33 دور را میدانید و ایا میتوانید انها را از یکدیگر تمیز دهید اگر میتوانید دلایلتان را بازگو کنید تا باقی هم مطلع شوند . تصانیف بارها با ارکسترهای مختلف اجرا شده اند بروی 78 دور و 45 دور و ریل و کاست / از کجا میتوانید تشخیص دهید مثلا اگر تصنیف بهار را گوش میدهید کدام اجرایش است ؟ ؟؟ 

On Sunday, August 26, 2012, Nasim Shirazi wrote:
درود بر دوستان عزیز سلام مرا از خراسان بزرگ پذیرا باشید

نه من ونه هیچکس دیگه ای به این مسئله اشاره نداشتیم که ایشان انگلیسی ست یا غیر انگلیسی . ملیت ایشان هم برای من مهم نیست . البته زمانی ملیت مهم نیست که من از طرف مقابلم کارنامه درست و مشخصی داشته باشم . در کارنامه این خانم و کشور این خانم من جز سیاهی چیزی نمیبینم . یا شما خیلی فراموش کارید و تاریخ را به فراموشی سپرده اید و یا چشمانتان را بسته اید و شاید هم بسیار کوته بین و یا نزدیک بین هستید . همیشه گلستان با نیت دلسوزی و مهربانی وارد سرزمین ما شده و دست بر ثروت این مملکت نهاده اما دقیقا بعد از مدتی همانها نابود شدند . و متاسفانه ما ایرانیها در زنده باد و مرده باد بسیار با استعداد هستیم و در ورود این اشخاص به ایران از سالیان دور تا امروز آنها را دقیقا زمانیکه دست بر ثروت مملکتمان مینهادند حمایت کرده و برایشان بساط شادی براه می اندازیم . اما بعد از یک قرن متوجه میشویم که بله انها امدند و بردند و تخریب کردند و ... انگاه بفکر شعار مرگ بر ... می افتیم که خیلی دیر شده است . من با سرمایه خودم و زحمت خودم توانستم بهترین مجموعه برنامه گلها را جمع اوری کنم . دولت نیز بنده را حمایت نکرد بلکه در حین جمع اوری گاهی ترس داشتم . برعکس وقتی این خانم وارد ایران شد دولت ایران برخی مردم ایران و صداوسیما و ... به حمایت این خانم برخاستند . چرا چون این خانم با کیف پر پول وارد ایران شده بود . من هم به نوبه خودم مثل خیلیهای دیگه کمک کردم به موسیقی ایرانی . مجموعه عاشقان گلها / کلکسیون گلهای شخصی خودم را در اختیار هرکسی که از من تقاضا کرد قرار دادم با هزینه شخصی خودم . پس لطفا وقتی اطلاعی از گذشته من ندارید نگویید هیچکاری نکرده اید . 
سئوال من از شما اقایانی که برای این خانم پیرهن پاره میکنید . اگر یک زن ایرانی مثل من این کار را میکرد ایا تا بدین حد از او حمایت میشد ؟؟؟ خیر نمیشد چون نمونه اش را تا کنون ندیدیم .میدانید چرا ؟ چون ایشان مو بور و چشم ابی ست و ملت ایران در مقابل چشم ابی ها کم می اورد و فکر میکنیم انها بهتر هستند . و حال کار به جایی رسیده که خیلیها میگویند انها باعث شدند آثار ما زنده بماند . این اقایان یادشان رفته که موسیقی ایرانی در بند بود و بیشتر ایرانیهای خارج نشین باعث شدند موسیقی ایرانی زنده بماند و بیشتر خارج نشینها شروع به جمع اوری گلها نمودند . 

پس لطفا نگویید شما هیچ کاری نکرده اید .

دوستی که میخواهد آرشیوش را حالا به هر دلیلی میخواهد بفروش برساند آرشیوی که بیشترش وارث ندارد و وارث ملت ایران هستند و ایشان هم از همین ملت هستند در مقابل اینکه وقتی بیگانه این کار را بکند ایرادی نیست پس من موافق هستم . وقتی این اقا در جمع اوری کلکسیون خود زحمت میکشیده من و شما کجا بوده ایم . که الان به او بگوییم چه بکن و چه نکن .

و اگر کسی از من سئوالی دارد من در خدمت هستم . اگر میخواهید بدانید من برای موسیقی چه کرده ام مستقیما با من مکاتبه کنید تا با سند به او بگویم برای موسیقی ایرانی چه کرده ام .

دختر زاگرس- نسیم از خراسان

--- On Sat, 25/8/12, ocean 896 <ocean896@live.com> wrote:

From: ocean 896 <ocean896@live.com>
Subject: در جواب desezeedouardhenri و خانم لوییسون ایسان
To: "desezeedouardhenri@yahoo.fr" <desezeedouardhenri@yahoo.fr>, "ahmadmfard@gmail.com" <ahmadmfard@gmail.com>, "alifarzan72@yahoo.com" <alifarzan72@yahoo.com>, "Alireza Slambolchi" <salamsetareh@gmail.com>, "amir izadi" <5959678@gmail.com>, "amir tighnavard" <amirtom20@yahoo.de>, "arash" <arash_bashar@yahoo.com>, "asgharakbarzadeh2000@gmail.com" <asgharakbarzadeh2000@gmail.com>, "Behdad Ahmadkhani" <behdadahmadkhani@gmail.com>, "bondarhamid@yahoo.com" <bondarhamid@yahoo.com>, "Erfan Rafeiei" <erafeie@yahoo.com>, "farzamfar@hotmail.com" <farzamfar@hotmail.com>, "Gh. Alvandi" <fater.pajouh@yahoo.com>, "ghasedakebaharam@gmail.com" <ghasedakebaharam@gmail.com>, "hadi.homami@gmail.com" <hadi.homami@gmail.com>, "Hojjat Ghahramani" <hjtghrmn@yahoo.com>, "hshojaadini@gmail.com" <hshojaadini@gmail.com>, "jamshid kordi" <jamshid_kordi@yahoo.com>, "Javad Jamshidi" <javad_jamshidi@hotmail.com>, "javad_hamedifar@yahoo.com" <javad_hamedifar@yahoo.com>, "Kiumars Omidian" <kiumars_o@yahoo.com>, "latifgachkar@yahoo.com" <latifgachkar@yahoo.com>, "Mahmood Soleimani" <soleimanimahmood@yahoo.com>, "mahmoosavi@gmail.com" <mahmoosavi@gmail.com>, "mahmoudamirkahriz00@hotmail.com" <mahmoudamirkahriz00@hotmail.com>, "mehdisafinia@yahoo.com" <mehdisafinia@yahoo.com>, "moayyed48@yahoo.com" <moayyed48@yahoo.com>, "mohsen.soly@gmail.com" <mohsen.soly@gmail.com>, "momid1358@yahoo.com" <momid1358@yahoo.com>, "nasim" <shirazi.nasim@yahoo.com>, "nickhah.m@gmail.com" <nickhah.m@gmail.com>, "pejmanpoorbakhtiar@yahoo.com" <pejmanpoorbakhtiar@yahoo.com>, "radio golha" <friends-of-radio-golha@googlegroups.com>, "sada1t@yahoo.com" <sada1t@yahoo.com>, "saeid_14400@yahoo.com" <saeid_14400@yahoo.com>, "Shaw" <jafari52@yahoo.com>, "yahyazadeh keyvan" <k_yahyazadeh@yahoo.com>
Received: Saturday, 25 August, 2012, 6:13 AM

جهت اگاهی شما و گلها
یکم اینکه بنده هیچگاه به خانم لوییسون نگفته ام انگلیسی پدر سوخته لطفا برای اینکه برای دیگران ثابت شود که من این حرف را زده ام یا خیر سند و مدرکی دال بر ادعای خود رو کنید تا دیگران که ایمیلها را میخوانند بدانند شما اهل بحث هستید یا صرفا جهت بازی کردن با کلمات وارد این ماجرا میشوید . 
بنده هیچ رو دستی از ایشان نخوردم اگر شما و ایشان ادعایی در موسیقی فاخر دارید بسم الله بفرمایید جلو . من شما را در حد و اندازه ای نمیبینم که بتوانید رو دست بمن بزنید . اگر ادعا دارید اهل هنر هستید چرا بدنبال جمع اوری اثار نیستید و منتظرید کارها بروی اینترنت بیاید و شما مفت و مجانی صاحب انها شوید ؟ 
خانم لوییسون هزینه جمع اوری و راه اندازی سایتش را دریافت کرده من هم اگر پشتوانه ای داشته باشم حتمن به این فکر هستم که سایت تدارک ببینم ؟
خانم لوییسون در زمینه گلها فعالیت دارد و من در زمینه صفحات گرامافون فکر نمیکنم اصلا فعالیت های ما به یکدیگر مربوط شود که شما آنها را به یکدیگر مربوط میکنید !!!
"اگر این خانم برای کارش پول هم گرفته باشد نوش جانش" این حرف شما مصداق این است که بشدت خودی کش و غریب نواز هستید" البته که غریب نوازی شما صفت زیبایی ست اما خودی کشی شما صفت زشت مینماید . چطور خانم لوییسون بابت کارش پول دریافت کرده باشد نوش جانش ؟ اما من اگر اینکار را بابت هزینه هایم کرده باشم بازار راه اندازی کرده ام و ... این انصاف نیست و دور از منطق است .

از این حرفا سالهاست که میشنوم " مطمئن باشید تا چدی دیگر مابقی کارهای گذشتگان روی اینترنت منتشر خواهد شد " و شما از این بازار مفت صاحب همه چیز خواهید شد و بهمین دلیل هیچگاه نه خواهید توانست موسیقی ایرانی را بشناسید و نه درک کنید . 
شما از امروز تا یکسال دیگر برای ادعای خود وقت معین کنید به تنهایی یا با همکاری دیگران و شروع به جمع اوری صفحات سنگی کنید آنگاه با هم بحث خواهیم کرد . بهتر است ابتدا شما دست به جیب شوید و صفحات سنگی را به مبلغ هر صفحه 50 هزار تومان خریداری کنید انگاه بشینید و باد به  انجایتان بیندازید و به من حمله کنید گرچه این حمله شما تیری مشقی ست و راه به جایی نخواهد برد . 

ابتدا باید بپرسم ایا فرق تصنیف 78 دور با 45 دور یا 33 دور را میدانید و ایا میتوانید انها را از یکدیگر تمیز دهید اگر میتوانید دلایلتان را بازگو کنید تا باقی هم مطلع شوند . تصانیف بارها با ارکسترهای مختلف اجرا شده اند بروی 78 دور و 45 دور و ریل و کاست / از کجا میتوانید تشخیص دهید مثلا اگر تصنیف بهار را گوش میدهید کدام اجرایش است ؟ ؟؟ 

بنده به دلایل شخصی مجبور به اینکار هستم و فکر نمیکنم لازم باشد دلایلم را برای شما بازگو کنم . 
من حاصل دسترنج هیچ کدام از اعضا این رادیو را برای فروش نگذاشته ام اگر کسی بمن صفحه 78 دور یا 45 دور یا 33 دور داده همین الان میتواند در نامه اعلام کند که بله اینکار از فایلهای ایشان است اگر هست بسم الله .

دوست گرامی که نامتان را بازگو نکرده اید . " جایی که شتر نعل میکنند، شیپیش پایش را بالا نمی آورد " 
اگر خیلی ادعای هنر دوستی دارید بفرمایید ارشیو بنده را بخرید و سایتی طراحی کنید و شروع به بارگذاری فایلها برای دیگران کنید تا شما هنر دوست باشید .چرا منتظرید دیگران اینکار را بکنند و شما از آب گل الود ماهی مجانی بگیرید . و اگر نه پس هوار هوار نکنید که سالار خواب است . 




Date: Sat, 25 Aug 2012 06:48:56 +0100
From: desezeedouardhenri@yahoo.fr
Subject: Re: فروش دوهزار روی صفحه 78 دور
To: ocean896@live.com; friends-of-radio-golha@googlegroups.com

جهت آگاهی دوستان گلها، 
کار خانم لویسن هر بدی که داشت این حسن را هم داشت که چند نفر از دوستان را به فکر انداخت  تا آنچه از موسیقی ملی ایرانی جمع آوری کرده اند را هر چه زودتر و پیش از اینکه آنها هم به سرنوشت برنامه های گلها دچار شوند، به احسن تبدیل نمایند. هم میهن عزیز، شمایی که اینقدر میگویید این انگلیسی پدر سوخته هنر ایران را غارت کرده و به نام خودش ثبت کرده، شما اگر نمی خواهید از ایشان رودست بخورید، بجای اینکه لیست صفحه هایتان را برای فروش اعلام کنید، از خانم لویسن یاد بگیرید و سایتی تدارک ببینید و این آثار را برای استفاده همگان در ان قرار دهید. میدانید چرا این اندازه از این خانم انگلیسی متنفرید ؟ به این جهت که ایشان با تدوین و یکجا کردن گلها، مانع از کاسبی شما شده است. اگر این خانم برای کارش پول هم گرفته باشد نوش جانش.  برنامه های گلها شده بود نان دانی یک مشت موسیقی فروش. مطمئن باشید تا چندی دیگر ما باقی کارهای گذشتگان نیز روی اینترنت منتشر خواهند شد. این روند شروع شده است :  من باب مثال کافی است   که به  همین لیست کارهای دلکش که برایم فرستادید نگاهی بیندازید. از ۹۶ مورد (صفحه های ۷۸ دور ) ۳۰ تای آنها روی اینترنت موجود هستند.  و از ۷۷ مورد ( صفحه های ۴۵ دور ) بیش از ۳۵ تای آنها نیز روی اینترنت در دسترس همگانند.      آنوقت شما برای این مجموعه ۵۰۰۰۰۰ تومان پول طلب می کنید؟ چطور رویتان میشود به خانم لویسن بد و بیراه بگویید، شما که خودتان این اندازه نگاه مادی به هنر دارید؟  

De : ocean 896 <ocean896@live.com>
À : "ahmadmfard@gmail.com" <ahmadmfard@gmail.com>; "alifarzan72@yahoo.com" <alifarzan72@yahoo.com>; Alireza Slambolchi <salamsetareh@gmail.com>; amir izadi <5959678@gmail.com>; amir tighnavard <

No comments:

آرشیو مطالب