گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, January 18, 2009

Fw: روح الله خالقی ، رپ و نوکران رپ در رادیو گلها


سلام و درود به همه باران عزیزم در گروه

آنچه در این یکی دو ماه اخیر در گروه میبینم مرا یاد یک بیت از همشهری سخندانم شیخ اجل سعدی می اندازد

برون  رفتم از تنگ ترکان که  دیدم

جهان در هم افتاده چون موی زنگی

همـه  آدمـیزاده  بـودنـد  امـا

....................

هر کی مصرع آخرشو میدونه بگه من خجالت می کشم بگم

اما در این میانه عاقل مردان و زنانی هم دیده می شوند که یا سکوت کرده اند و یا جواب های پخته تقدیم می کنند که تعدادشان هم خدا را هزار هزار بار شکر بسیار زیاد است

با این حال بنده به همه شما درود می فرستم

چرا که هنوز اعتقاد دارم از میان همین بگو مگو ها و منازعه های به ظاهر نازیبا،  گوهر تابنانک حقیقت سر بیرون خواهد آورد و دل همه ی صاحب دلان و هنر دوستان و شیفتگان موسیقی میهن عزیز تر ازجان را شادمان خواهد کرد

این هم یک جمله از یک کتاب گرانقدربه نام کشکول .... که به نظر می رسد کلام آسمانی باشد

"شما را نیامیخته می خواستیم. اکنون که در آمیختید دور شوید که وزنی ندارید"

بنده عین جمله را به عرض رساندم

خواننده خود به قدر قدرت باید معنی را دریابد

ارادتمند همه ی عزیزان

جمشیدیان
--- On Sun, 1/18/09, Full Archives <full_archives@yahoo.com> wrote:

From: Full Archives <full_archives@yahoo.com>
Subject: Fw: روح الله خالقی ، رپ و نوکران رپ در رادیو گلها
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Sunday, January 18, 2009, 2:27 AM

با عرض سلام و احترام خدمت دوست عزیز آقای حسین ترابی و بزرگواران دیگر

بنده همانطور که همیشه گفته ام به دلایلی زیاد در مباحث گروه شرکت نمی کنم و در اینجا به ذکر نکته ی مختصری در مورد سوال دوست عزیزم جناب ترابی بسنده کرده و از مزاحمت بیشتر پرهیز می کنم .

جناب ترابی عزیز مقاله ای که دوست ما در مورد موسیقی رپ نوشته اند مربوط می شود به قسمتی از مقاله ای به نام "تابوت و کوکائین" که آقای نور الله خرازی نویسنده ی فاضل و با قریحه ی ایرانی سالها پیش از همه گیر شدن موسیقی رپ در ایران برای هشدار به هموطنان در روزنامه "صبح ایران" در آمریکا درج کردند و هیچ ارتباطی به استاد خالقی ندارد . شاید میهن دوستی استاد و علاقه ایشان به فرهنگ ملی و تلاشهای بسیار ایشان در زمینه ارج نهادن به موسیقی ملی و بیانیه های صریح و بی پروای وی در مورد هجوم فرهنگ غربی (ازجمله موسیقی پاپ) موجب این اشتباه از طرف دوست ما شده باشد .

صحبت کوتاه کرده و از جهت منبع حرف های خود کتاب قصه شمع ( ص 320) به قلم استاد اسماعیل نواب صفا را معرفی می کنم . انتشارات پیکان (چاپ اول 1377)م

در پایان درادامه سخنان زیبای جناب ترابی عزیز ، از دوست عزیزی که این مقاله را نوشته اند و همه عزیزانی که نظراتشان را با آب و تاب خاص بیان می کنند که گهگاه تا جایی پیش می روند که به توهین به نظرات عده ای دیگر (به خصوص جوانان) می گراید  سوالی دارم : آیا با چنین لحنی می توانیم حتی یک جوان (علاقه مند به موسیقی رپ) را به موسیقی ملی و اصیل علاقه مند کنیم؟ یا نه موجب فاصله بیشتر او از موسیقی اصیلمان خواهیم شد؟ همچنین من متوجه ارتباط نوکران رپ و آرشیو داران گلها در بیانات شما نشدم . فکر نمی کنید به تمامی افرادی که به جمع آوری این مجموعه بی نظیرهمت گماردند و به هر علتی تمایل به تبادل آن ندارند توهین می کنید؟

ارادتمند شما
مرادی

----- Forwarded Message ----
From: Hosein Torabi <firos19@yahoo.com>
To: khoda_896@yahoo.com
Cc: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Sent: Saturday, January 17, 2009 10:04:09 PM
Subject: Re: روح الله خالقی ، رپ و نوکران رپ در رادیو گلها

آقاي محترم در صورت امکان به سئوالات من جواب بدهيد: 1- آقاي خالقي اين سخنان را در کجا وچه زماني و....................لطفا مرجع يا رفرانس معرفي کنيد 2- اينکه درجوامع غربي که موزيک رپ از آنجا برخاسته آمار اعتياد و.............بالاتر است يا در جوامعي چو ن ايران و افغانستان و پاکستان و.............3- شما خود چرا مانند سرکار خانم رويا و آقاي مهندس هنردان (که بدون شناخت از من چندين دي وي دي از آرشيويشان را در ترافيک تهران با وجود بيماري به فرزندم رساند تا به من برساند وبه احتمال زياد اين محبت را از ديگران نيز دريغ نداشته)و موريس و ناهد و جمشيديان که به بهاي تقريبا رايگان و بسياري ديگر که گنجينه موسيقيشان را بدون ادعاي هاي رايج درويشي که بيشتر به دکان شبيه است  حاضر به قرار دادن در اختيار همه نيستيد؟ من آقاي شريعتي را نمي شناسم و حداقل اينست که ادعاي درويشي ندارند . نشناختن نيازهاي روحي رواني  ديگران هميشه ما را به بيراهه ميبرد به همين علت من با اين سنم نمي توانم از علايق جوانترها با خبر شوم.حتي با شما اگر از طرفداران خانم حميرا هستيد و چنانچه از نسل من يعني بالاي 50 سال باشيد اختلاف سليقه دارم و جز 2-3 آهنگ ايشان را هرگز نپسنديده و نمي پسندم اما علم و اخلاق حکم مي کند که به سليقه شما احترام گذشته و........................در حاليکه نه در سخنان شما و نه چنانچه آن سخنان از آقاي خالقي باشد در آن اين احترام را نمي توان مشاهده کرد که اميدوارم اشتباه از من باشد.درضمن با علاقه وافري که به موزيک پاپ دارم ترجيح مي دهم در اين گروه همانطور که از نامش پيداست آهنگ هاي جاودان گلها که خريد يا دانلود آنها امکان پذير نيست رد و بدل شود که امروزه با يک جستجوي ساده به تقريبا تمام آهنگ هاي پاپ دسترسي آسان است.با پوزش فراوان
بنده پير خراباتم که لطفش دائم است --- ورنه لطف شيخ و زاهد گاه هست و گاه نيست.حافظ

--- On Sat, 1/17/09, hadi capitan <khoda_896@yahoo.com> wrote:
From: hadi capitan <khoda_896@yahoo.com>
Subject: روح الله خالقی ، رپ و نوکران رپ در رادیو گلها
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Saturday, January 17, 2009, 6:30 PM

در ابتدا میخواهم نظر استاد روح الله خالقی را در مورد رپ برای شما بگذارم و سپس در انتها خواهمتان گفت :
 
استاد روح الله خالقی :
 
]...روزگاری،موسیقی،پیامی از بهشت بود و مرهم نهنده زخم های درونی و آرامش دهنده روح و جان.آهنگ،لذت بخش بود و پیام(کلمات)امیدوار کننده و تسلی دهنده،ولی این روزها،این پیام بهشتی،هم مسخ شده و در سرازیری فساد و وقاحت افتاده و فریادرسی هم نیست.
سالها،ما از وقیح بودن و شرم آور بودن آهنگ ها و پیام های (راک اند رول)شکوه میکردیم،حال موسیقی نفرت انگیز(رپ)وپیام شرم آور آن،مثل اجل معلق از راه رسیده و خواننده و شنوده هر دورا،ملوث کرده است. ویدئوهای موسیقی رپ یک راست،از دوزخ می آیند و پیام تحریک کننده وکلمات وقیح و کثیف آن،بهمه چیز شباهت دارد،غیر از موسیقی.موسیقی رپ فحاشی است،نه هنر،فاحشگی است نه زیبایی.....پیام توهین آمیز و رکیک و ابلیسی را بر بال ویدئو در سراسر دنیا پخش می کنند.
در لوای آزادی گفتار و در زیر ماسک آزادی قلم،میلیون ها بجیب میزنند و جوانان ساده لوح و ساده دل و تاثیر پذیر را بخاک سیاه مینشانند و این جوان را معتاد،قاتل و.... تحویل جامعه می دهند.
پیام خیلی از آهنگ سازان و تنظیم کنندگان رپ مخوف و غیر انسانی است.در این زباله دانی(رپ)همه نوع متاعی یافت میشود.از تحریک به کشتن پلیس و اقلیت ها گرفته تا وقیح ترین توصیف و شرم آور ترین فعالیت های غیر عادی سکسی و توهین به زنان را میتوان در این ویدیو های متعفن و ابلیسی یافت و خون گریست.
......بدون شک در تاریخ موسیقی و هنر،سابقه ندارد که گروهی بی حیا و اغلب بیسواد،اینطور دنیای موسیقی را آلوده و ملوث و زخمی کرده،رکیک ترین اشعار را بخورد توده ها داده و میلیون ها به جیب بزنند.
 
 
حال که نظر استاد روح الله خالقی را در مورد رپ خواندید ، بدانید و آگاه باشید ، اینجانب با توجه به علاقه مندی و عشق فراوانی که به موسیقی اصیل ایرانی دارم به مرور در حال جمع آوری آرشیوی از موسیقی اصیل ایرانی از ابتدا تا کنون می باشم ، اما عده ای از نوکران رپ که بر خود شهرت آرشیو دار موسیقی گلها یا کلکسیونر موسیقی ایرانی برگزیده اند ، با جمع کردن این آرشیو و گذاشتن آن در صندوقچه خود و سه قفله کردن درب آن ، چنان نوکری موسیقی رپ را می کنند که اینک از در و دیوار شهرها و روستاها و از باند ماشین های مدل بالا و مدل پایی به جای نوای گرم حمیرا و صدای ویالون یاحقی ، عربده کشی و فریادهای ناهنجار غربی رپ به گوش می رسد . اینان بیش از آنانی که موسیقی رپ را توسعه می دهند به موسیقی رپ خدمت می کنند تا هر چه سریعتر تیشه های رپ ریشه ی موسیقی ایرانی را بخشکاند ، کاش هر چه زودتر چشمهای خود را باز کنند و اگر علاقه مند به موسیقی ایرانی هستند ، هر چند رایگان به پخش و توسعه آن بپردازند ، به امید آنکه روزی این کبکان نوکر رپ سر خود را از برف برون کنند و چشم خود را بروی واقعیت بگشایند و آنها نیز کمکی به توسعه موسیقی ایرانی نمایند .
 
حق




No comments:

آرشیو مطالب