گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, March 30, 2009

كورش يغمايى و حسين عمومى

درود بر عزيزان

اين حقير روز قبل ترانه‌ى گل يخ را از جناب كورش يغمايى براى دانلود قرار دادم و در عنوان آن كلمه مرحوم را به كار برده بودم كه اشتباه بود
و دوست عزيزى اين خطا را به اين كمينه گوش زد فرمود
به اميد سلامتى و موفقيت روزافزون براى كورش يغمايى عزيز


دو قطعه بيكلام شادمانه و شيدا از استاد نى حسين عمومى تقديم به شما دوستان

http://www.4shared.com/file/93919938/321d544f/Hossein_Omoumi_-_Shaadmaneh_iman_n21.html

http://www.4shared.com/file/93919937/a2a249de/Hossein_Omoumi_-_Sheida_iman_n21.html


حسین عمومی در سال ۱۳۲۳ در اصفهان متولد شد. ابتدا از پدرش درس‌هایی از ردیف موسیقی سنتی را آموخت و سپس مسحور نوازندگی استاد حسن کسائی شد و در سن چهارده سالگی شروع به نواختن نی کرد. سپس در سال ۱۳۴۷ به محضر این استاد بزرگ شتافت. همزمان نیز نزد استاد محمود کریمی به آموختن ردیف آوازی مشغول شد. با کسب مهارت بالا در نواختن ساز نی و همچنین آواز به اجرا و ضبط برنامه‌هایی برای رادیو و تلویزیون ایران پرداخت. وی در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، هنرستان موسیقی و دانشکده هنرهای زیبا به آموزش مشغول شد.

در سال ۱۳۶۳ وطن را ترک کرد و فعالیت‌های هنری اش را در سراسر اروپا و ایالات متحده امریکا پی گرفت. در فرانسه و به دعوت مرکز مطالعات موسیقی شرقی انستیتوی موسیقی شناسی پاریس، سوربن به تدریس موسیقی ایرانی در آن مرکز مشغول شد.

وی همچنین در دانشگاه یوسی‌ال‌اس در نیویورک و نیز دانشگاه واشنگتن در سیاتل به تدریس موسیقی ایرانی پرداخت. وی هم اینک به عنوان پروفسور دپارتمان موسیقی در دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تدریس موسیقی ایرانی است.


آلبوم‌ها :
• ابواحسن صبا، به همراه سه‌تار کیا طبسیان و تمبک ضیا طبسیان
• سرمست، به همراه تنبک و دف مجید خلج
• نی هزار آوای عشق، به همراه تنبک و دف مجید خلج
• The Song of Nay، جلد اول تکنوازی همراه با مجید خلج و جلد دوم به همراه آواز سیما بینا
• DE BEAUX LENDEMAINS
• شرح عشق (اصفهان) به همراه آواز پریسا و تمبک و دف پژمان حدادی
• شرح عشق (نوا) به همراه آواز پریسا و تمبک و دف پژمان حدادی
• چهارگاه-بیات ترک، به همراه تار و سه‌تار حسین علیزاده و تمبک محمد قوی‌حلم
• تکنوازی نی

حسین عمومی با ایجاد حلقه‌ای برنجی روی نی و چرخاندن آن هنگام نوازندگی قابلیت ایجاد چند ربع پرده را در نی بوجود آورده‌است و بدین ترتیب قابلیت این ساز را وسعت بخشیده‌است. وی همچنین با ایجاد طوقه‌ای در دور پوست تمبک و قرار دادن دسته‌ای در پشت آن امکان کوک کردن این ساز ضربی و همچنین تغییر کوک در هنگام نواختن را برای نوازنده ایجاد کرده‌است.وی همچنین مشغول تجربیاتی در زمینه کوک کردن ساز دف می‌باشد.

منبع: ویکی‌پدیا


No comments:

آرشیو مطالب