گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, March 28, 2009

Re: فارسي راپاس بداريم

با درود،

جبهه گرفتن بر ضد همسایگان و خویشاوندان عرب زبان هرگز و به خصوص امروز پنداری سالم نمی باشد.  امروز که آب و خاک ما- به قول قدرتهای غربی خاور میانه- در خطر خون و خونریزی و تجاوز هر چه بیشتر است آیا بهتر نیست که در خط یگانگی و همکاری با هم به ایستیم.   قرن هاست که خون و فرهنگ ما ملتها با هم عجین شده. چه کس می تواند به من نشان بدهد آن مرزی را که خون "ایرانی" از خون "عرب" جدا شده و قابل تشخیص است.  من به عنوان یک ایرانی که از سن سیزده ساله گی از زندگی کردن در سرزمینم محروم بودم، خودم را از خواهران و برادران عربم جدا نمی بینم.

 

 و اینکه آیا باید زبان فارسی از همه کلمات خارجی پاک شود بحثی دیگر است. این هدف شاید از دیدگاهی بسیار زیباست ولی باید دید نیت چیست. درضمن اگر قرار بر اینست , من شخصاً قبل از عربی , فارسی را از همه کلمات اینگلیسی و فرانسوی و بقیه زبان های اروپایی پاک می کردم.

 

 در آخر من همیشه سعی کردم که  به چهارچوب گروه موسقی احترام بگذارم. اگر با ادامه دادن به این بحث حریمی را در هم شکستم تقاضای پوزش می کنم.  از این ستیز دیرینه عرب و ایرانی خسته شدم و این بار سکوت برای من جایز نبود. نوروزتان پیروز.

 

با احترام

آنا



From: Ebrahemi Mohammad <ebrahemi8979@yahoo.com>
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Sent: Saturday, March 28, 2009 4:12:56 AM
Subject: فارسي راپاس بداريم




بادرود بردوستان راديم گلها
بااهداء خوبيها به دوستان گراميم منظورمن ازپاس نگه داشتن فرهنگ پارسي زبان باكمك وهمياري تمام دوستان ميباشد نه باخرده گرفتن خوب اينكه من درمتنم ازكلنات عربي استفاده كردم خوب ميدانم به خاطراينكه 30سال است اين فرهنگ مضحك عربي بافرهنگ فارسي اميخته شده است وبايدبااتحادويكپارچگي درست شود ازدوستان خواهشمندم به عمق مطلب توجه داشته باشندبياييدباهم كتاب شاهنامه راازنوبخوانيم وفارسيمان راپاس بداريم
باسپاس/ابراهيمي





No comments:

آرشیو مطالب