گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, March 29, 2009

Re: فرهنگ لغات دهخدا و معين +فارسي راپاس بداريم

سلام ضمن تائيد مراتب مندرج توسط سرکار خانم آنا و جناب جباري عزيز که محبتشان هميشه شامل همه بوده و تذکرسرکار خانم ناديا آيا طرح اين مسئله و انتظار اقدام علمي و عملي در اين گروه شد ني و صحيح است يا فقط به قصد مطرح نمودن خود و شايد اهداف ديگري ناگهان اينگونه مسائل را عرضه مي کنيم و براي همه راه و رسم وطنپرستي و ايران دوستي و........ نشان ميدهيم در حاليکه اولين کار ممکن از جانب خودمان يعني انتخاب نام هاي مناسب پارسي براي محل کسب و کار وفرزندان وخويشان  يا حتي تغير نام هاي خانوادگي خود را که عملي است  ناديده گرفته يا فراموش مي کنيم که البته براي افراد تبعه ايران در داخل کشورتغيير نام کوچک بسيار دشوار و شايد نشدني باشد (و اين تغيير نام و نام خانوادگي براي آنان است که سخت در حذف نام و لغات خارجي از زبان پارسي بيتابند).در ضمن مگر تنها کشور ما از جانب اعراب مورد هجوم قرار گرفت و لغات عربي به زبان و گويش ما نفوذ کرد؟مغول ها ويونانيان و ترک هاي آسياي ميانه و..............چه کارها با ايران نکردند و ما اکنون شاهد نفوذ زبان و فرهنگ و نام هايي چون اسکندر و چنگيز وتيمور و........ در بين ايرانيان هستيم و يکي از موارد خنده دار آنکه عده اي ظاهرا از دلسوختگان وطن به بهانه دولتي بودن با نام تيم فوتبال "پيروزي " مخالفت کرده و بر سر همان نام " پرسپوليس" که  کلمه يوناني است  (پرسپوليس . نام يوناني شهر پارسه . تخت جمشيد. رجوع به تخت جمشيد و پارس شود.دهخدا) پافشاري کرده و رگ هاي گردنشان برجسته مي شود.و نکته آخر که باعث تاسف فراوان است اينکه بعضي از طراحان اينگونه مسائل خود از مسافرين دائمي کشورهاي عربي به هر دليلي (لطفا دقت فرمائيد) خصوصا دبي که عمددتا جهت دلالي و واردات اجناس بنجل به کشورمي باشند که اگر نهضتي بر عليه آن تشکيل شود قابل ستايش و تمجيد است  و در ضمن "مانيفيست " را که چند کلمه فارسي يا مانوس تر با ما نيز دارد را تائيد کرده و با پوزش فراوان بايد بگويم که از ارسال اوراد با روش مدرن و اينترنتي مخصوص رفع حاجات براي 20-30 نفر  نيز شايد غافل نشوند.اينها در حالي است که شخص من با استفاده از کلمات تخصصي در کار که بيشتر انگيسي و فرانسه يا لاتين مي باشند به دلايل مختلف که از حوصله بحث خارج است شديدا موافق بوده و آنرا کاري بسيار پسنديده مي دانم.با پوزش فراوان جهت رفع هرگونه تکدر خاطرتان آدرس زير را که ترکيبي از فرهنگ لغات استادان " دهخدا" و " معين" است را قرار مي دهم.دوستدار شما حسين (فيروز) ترابي

http://www.mibosearch.com/DefaultSearch.aspx



--- On Sat, 3/28/09, hmm <dunloop123@gmail.com> wrote:
From: hmm <dunloop123@gmail.com>
Subject: Re: فارسي راپاس بداريم
To: "دوستان راديو گلها" <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>
Date: Saturday, March 28, 2009, 11:03 PM

درود به شما انا
لذتی از نبشته شما بردم که مپرس.
دوست اگاه من
تندرست و شاد باشی

جباری مطلق

On 28 Mar, 11:26, A G <hoquq...@yahoo.com> wrote:
> با درود،
> جبهه گرفتن بر ضد همسایگان و خویشاوندان
عرب زبان هرگز و به
> خصوص امروز پنداری سالم نمی باشد.  امروز
> که آب و خاک ما- به قول قدرتهای غربی خاور
میانه- در خطر خون و خونریزی و تجاوز هر
> چه بیشتر است آیا بهتر نیست که در خط
یگانگی و همکاری با هم به ایستیم.   قرن هاست
که خون و فرهنگ ما ملتها با هم عجین
> شده. چه کس می تواند به من نشان بدهد آن
مرزی را که خون "ایرانی" از خون
> "عرب" جدا شده و قابل تشخیص است.  من
به عنوان یک ایرانی که از سن سیزده ساله گی از
زندگی کردن در سرزمینم
> محروم بودم، خودم را از خواهران و برادران
عربم جدا نمی بینم.
>
>  و اینکه آیا باید
> زبان فارسی از همه کلمات خارجی پاک شود
بحثی دیگر است. این هدف شاید از دیدگاهی
> بسیار زیباست ولی باید دید نیت چیست. درضمن
اگر قرار بر اینست , من شخصاً قبل از
> عربی , فارسی را از همه کلمات اینگلیسی و
فرانسوی و بقیه زبان های اروپایی پاک می
> کردم.
>
>  در آخر من همیشه
> سعی کردم که  به چهارچوب گروه موسقی
> احترام بگذارم. اگر با ادامه دادن به این
بحث حریمی را در هم شکستم تقاضای پوزش می
> کنم.  از این ستیز دیرینه عرب و ایرانی
> خسته شدم و این بار سکوت برای من جایز نبود.
نوروزتان پیروز.
>
> با احترام
> آنا
>
> ________________________________
> From: Ebrahemi Mohammad <ebrahemi8...@yahoo.com>
> To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
> Sent: Saturday, March 28, 2009 4:12:56 AM
> Subject: فارسي راپاس بداريم
>
> بادرود بردوستان راديم گلها
> بااهداء خوبيها به دوستان گراميم منظورمن
ازپاس نگه داشتن فرهنگ پارسي زبان باكمك
وهمياري تمام دوستان ميباشد نه باخرده گرفتن
خوب اينكه من درمتنم ازكلنات عربي استفاده
كردم خوب ميدانم به خاطراينكه 30سال است اين
فرهنگ مضحك عربي بافرهنگ فارسي اميخته شده
است وبايدبااتحادويكپارچگي درست شود
ازدوستان خواهشمندم به عمق مطلب توجه داشته
باشندبياييدباهم كتاب شاهنامه
راازنوبخوانيم وفارسيمان راپاس بداريم
> باسپاس/ابراهيمي

No comments:

آرشیو مطالب