گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, April 2, 2009

مباحث فرهنگی

سلام و درود گرم من نثار دوستان فرهیخته و بزرگوارم در گروه
همانطور که مستحضرید بحث پاسداشت از زبان پارسی رفته رفته به جاهای جالبی کشیده شده و حساسیت هایی را بر انگیخته کرده است
بدین لحاظ بنده تصمیم گرفتم که در صورت تصویب دوستان سلسله مباحثی را پیرامون این قضیه بغرنج عنوان کنم
در این خصوص با بعضی دوستان مشورت هایی صورت گرفت و در مجموع نظرات موافق بودند
در صورتی که دوستان دیگرم رسما موافق باشند و با عنایت به یکی دو نکته کوچک این مباحث را آغاز کنم
اما نکاتی که امید است دوستان مورد عنایت قرار دهند
نخست آنکه این مباحث به جهت طوبل بودن و نیز کمبود وقتی که بعد از تعطیلات گریبان مرا خواهد گرفت قدری طولانی و به صورت هفته ای یک یا دو ای میل یک صفحه ای مطرح خواهد شد
از یاران عزیزم استدعا دارم که تا وقتی پایان گفتار را اعلام نکردم از پاسخ و نتیجه گیری پرهیز نکرده صبور باشند تا بحث نتیجه کلی خود را ارائه دهد
دوم آنکه این بنده از اول عضویت در گروه بنا داشتم که از بحث های سیاسی و یا جنجالی در گروه پرهیز کنم
به همین جهت در تنش های مختصری که گاه در گروه پدید می آمد دوری گزیدم و سخنی نگفتم مگر آنکه سعی بر ایجاد آرامش در آن باشد
لذا از کلیه عزیزان انتظار دارم که یک مقوله فرهنگی را تبدیل به جدل و بگو مگو و یا سعی در تحمیل نظر خود به دیگران نکنند و کل مباحث را به صورت تبادل نظر دوستانه و برادرانه پی گیری نمایند
سوم آنکه خواهشمنم کلیه مباحث را تا پایان از یاهو پاک نکنند و پس از پایان یک بار دیگر همه مباحث را با دقت تمام مطالعه کنند تا به یاری خداوند پاسخ ها و نظراتشان پخته و منطقی باشد
 با توجه به نکات سه گانه ای که عرض کردم چناتنچه دوستان گرامی مایل باشند از هفته آتی بحث را شروع کنم
در صورتی که حتی دو سه نفر مایل به شروع این مباحث باشند بنده اقدام خواهم کرد واز جناب مستطاب نوین فرح یخش مدیر محترم سایت نیز تقاضا دارم که این مباحث را با بازداشت ای میل از هم گسیخته نگنند و با تحمل نظراتی که ممکن است طبع ظریف و زیبا پسند ایشان را ناخوش اید دریادلی پیشه کنند تا به یاری ایزد یگانه یک دست آورد خوب از این مباحث نصیب مجموعه اعضا گروه بشود
فدای همه شما فرهیختگان راست کردار
جمشیدیان

No comments:

آرشیو مطالب