گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Tuesday, April 7, 2009

Fwd: farhange loghat




اشتباهي رخ داد و خود اين اشتباه بالنفسه زياد مهم نيست، چه با شناختي كه از مهدي جمشيديان عزيز سراغ دارم منتظر عذرخواهي آقاي جمشيدي نيست چون او ميداند كه خطا در ذات انديشه انسان است ولي فرق است بين  درك انسان هاي مختلف از يك پديده.  بنا براين با تضارب افكار و انديشه هاست كه اين خطا هاي ما در ادراك به حد اقل مي رسد. تفاوت ملل در قرن بيست و يكم هم ريشه در همين مقوله دارد. آنجا ها كه تضارب افكار نهادينه شده است برايند حركتي جامعه بطرز شگفت آوري بسوي جلو حركت مي كند و در جوامعي كه اين تضارب ممنوع و حرام شناخته شده است مثل جامعه ما هركس خود رامحور عالم مي پندارد چون راه اين تضارب انديشه را نياموخته است و گفته اند كه "الناس علي دين الملوك" بنا براين زياد هم نميشود به آقاي جمشيدي خرده گرفت ولي به عنوان يك دوست و يك هموطن از ايشان ميخواهيم كه اگر حرفي براي گفتن دارد با لحاظ كردن  اصل" لزوم رعايت احترام در برخورد با انديشه هاي ديگر" مطالب خود را مطرح كنند تا شبهه اي پيش نيايد.
 من نيز به سهم خود از سوي آقاي جمشيدي عزيز از آقاي جمشيديان عزيز عذر خواهي مي كنم.   

محسن سليماني

البته من نیز گمان می کنم که دوستمان آقای جمشیدیان در توصیف پان‌عربیسم خطا کرده‌اند و قصد داشتم که از ایشان در این مورد توضیح بیشتری بخواهم. اما نه با لحنی که دوست دیگرمان وارد میدان شده‌اند. بدون شک این گونه پرخاش‌گری هرگز به حل هیچ مشکلی یاری نخواهد رساند. من هم به دنبال سرکار شکوه خانم از دوست گرانقدر جناب جمشیدیان پوزش می‌طلبم  

شاد باشید




No comments:

آرشیو مطالب