گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, April 9, 2009

Re: پوزش خواهی از دوستی گرامی

با درود به هم میهنان گرامی ودوستان رادیو گلها
چقدر لذت بخش ا ست این حال و هوای خوب ایرانی که به همین راحتی یکدیگر را میبخشندوبجای نفرت عشق به یکدیگر هدیه میکنند واز همه زیباتر دیگرانی که در حاشیه نیز به این مهرو محبت انرژی میبخشند و نابود باد آن کوردلانی که در این ملت نجیب و مهربان نشر خشونت ودشمنی میکند
 
درآرزی همبستگی ملی وارادتمند دوستان رادیو گلها -ناصر


--- On Thu, 4/9/09, siroos fard <fard15652@yahoo.co.uk> wrote:

From: siroos fard <fard15652@yahoo.co.uk>
Subject: پوزش خواهی از دوستی گرامی
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Thursday, April 9, 2009, 8:34 PM

با درود به دوست گرامیم آقای جواد جمشیدی
با تشکر از کار بسیار زیبا و فروتنی شما دوست عزیزم بخاطر پوزش خواهی از آقای جمشیدیان.
من نیز از شما یاد گرفتم که چطور اصالت فرهنگ خودم را نشان دهم وبه وجود شما و دیگر دوستان بزرگوار خودم در این گروه افتخار کنم.و اینرا کاملا می دانم که هر دو شما عزیزان هم اکنون چقدر از رفتار خودتان در این مورد لذت می برید و در آینده چه دوستی محکمی بین شما برقرار خواهد شد آرزوی بهروزی برای شما آرزو میکنم.
سیروس فرد

--- On Thu, 9/4/09, mohsen soly <mohsen.soly@gmail.com> wrote:

From: mohsen soly <mohsen.soly@gmail.com>
Subject: Re: پوزش خواهی از دوستی گرامی
To: javad_jamshidi@hotmail.com
Cc: mehdi_jam86@yahoo.com, friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Thursday, 9 April, 2009, 7:20 AM

با سلام
بزرگ منشی دوست عزیزمان جواد جمشیدی و تحمل و مدارای مهدی جمشیدیان عزیز
دو فاکتور بزرگ در فرهنگ گفتگو است. این خوی و منش را بر این بزرگواران و
پیروزی تحمل و مدارا و بزرگ منشی بر فرهنگ پرخاشگری و خود محوربینی  به
عموم هموندان در گروه دوستداران رادیو گلها خجسته باد.
محسن سلیمانی

On 4/8/09, Javad Jamshidi <javad_jamshidi@hotmail.com> wrote:
>
> سلام میکنم به دوست و هموطن عزیزم آقای مهدی جمشیدیان
> دوباره از حضورتان بخاطر پرخاشگری بیموردم پوزش میطلبم
> راستش من از فحوای نوشته تان به غلط یک هم جبهه گی با دشمنان
> مردم استنباط کردم وخواستم  فرصت را غنیمت بشمارم. خواهش
>
> میکنم این اشتباه فاحش مرادرمورد خودتان ببخشید
> مخلص شما
> جواد جمشیدی
>
>
>
>
>
>
>
> Date: Wed, 8 Apr 2009 00:01:22 -0700
> From: mehdi_jam86@yahoo.com
> Subject: Fw: RE: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
> To: javad_jamshidi@hotmail.com
> CC: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Cc: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
> Date: Monday, April 6, 2009, 9:21 PM
>
>
>
>
>
>
>
>
> دوست گرامیآنچه من عرض کردم این بود که پان عربیست نهضتیست که برای ایجاد شکاف
> بین مسلمانان و با ظاهر گسترش فرهنگ عربی براه افتاد و نگفتم از مشتقات
> صهیونیست است بلکه گفتم طراحی آن توسط صهیونیست ها بوده است
> و منظور بنده این بود که این برخورد با واژه های عربی در زبان پارسی شبیه همان
> پان عربیست است و همان راه را می روداما راجع به منبرهایی که من در پای آن ها
> نشستمحضرت عباسی آش هاشون خیلی خوشمزه بود
> --- On Mon, 4/6/09, Javad Jamshidi <javad_jamshidi@hotmail.com> wrote:
>
>
> From: Javad Jamshidi <javad_jamshidi@hotmail..com>
> Subject: RE: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
> To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
> Date: Monday, April 6, 2009, 5:16 PM
>
>
>
>
> این هموطن ما مهدی جمشیدیان یکبار خودش نوشته اش را بخواند شاید متوجّه شود
> چقدر پرت و پلا میگوید
> آخر کدام پان عربیستی هست که خواهان زدودن کلمات عربی از زبان فارسی  باشد و
> تازه باچه هدفی ؟
> ایشان معلوم نیست سندش را از کجاآورده است که پان عربیست را از مشتقّات
> صیهونیسم میداند
>   معلوم میشود تبلیغات آخوندها عوام الناس را خیلی از تعقّل تخلیه کرده است
>  پای منبر حسن عبّاسی (یدالله قزوینی) نشستن این عوارض را هم دارد
>  راستی زنده باد
> آزادی برپا باد
> وچنین باد
> جواد جمشیدی
>
>
> Date: Sat, 4 Apr 2009 11:38:32 -0700
> From: mehdi_jam86@yahoo.com
> Subject: Fw: Re: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
> To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
>
>
>
>
>
>
> سلام عزیز دانشمند
> پان عربیسم نهضتی است که ظاهرا توسط جمال عبدالناصر به همان منظور که شما
> فرمودید براه افتاد
> اما در باطن به قصد ایجاد شکاف میان مسلمانان عرب و غیر عرب  و به دست دشمنان
> مشترک هر دو گزینه طراحی و اجرا شد و و بی انصافیست اگر نگویم که تا حدود زیادی
> نیز موفق شد
> روزگار به کامتان
> جمشیدیان
>
> --- On Fri, 4/3/09, Alireza.Z <arman_iut78@yahoo.com> wrote:
>
>
> From: Alireza.Z <arman_iut78@yahoo.com>
> Subject: Re: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
> To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
> Date: Friday, April 3, 2009, 8:31 PM
>
>
>
>
>
>
>
> جناب آقای جمشیدیان گرامی
>  جهت اطلاع عرض کنم که تعریف شما از "پان عربیست"به هیچ وجه درست نیست. "پان
> عربیسم" به نهضتی گفته میشود که پیروان آن با تعصب فراوان پیگیر گسترش فرهنگ
> عرب باشد در این صورت هیچ فرد پیرو این نهضت(که پان عربیست نامیده میشود)
> خواستار زدودن واژگان عربی از کلام پارسی نیست بلکه این خواسته میتواند بخشیاز
> آرمانهای نهضت پان ایرانیسم باشد، در ضمن بر همه روشن است که اختلاف آشکاری
> همواره بین فرهنگ عرب و صهیونیسم وجود داشته و هیچ همگونی در این بین وجود
> ندارد
> و اما در مورد هجوم بیگانگان و میزان تاثیر آنها
> در طول تاریخ اقوام زیادی ایران زمین را مورد تاخت و تاز قرار داده اند که از
> این بین ویرانی حاصل شده(فیزیکی) از حمله مغول ها به ایران بیشترین بوده ولی
> توجه داشته باشید که دوستان بحث فرهنگ و کلام پارسی را گشوده اند که متاسفانه
> بیشترین آسیب را از  حمله اعراب به ایران دیده است و بی دلیل نیست که حکیم
> فردوسی می فرماید
> ز شیر شتر خوردن و سوسمار    عرب را به جایی رسیدست کار
> که  تاج  کیانی  کند  آرزو       تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
>
>
> پاینده باشید
>
>
>
>
>
> From: Mehdi Jamshidian <mehdi_jam86@yahoo.com>
> To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
> Sent: Wednesday, April 1, 2009 10:49:35 PM
> Subject: Fw: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
>
>
>
>
>
>
> سلام و شادباش تقدیم همه دوستان عزیزو ارجمند در گروه
> با کسب اجازه از همه یاران و بزرگان بنده هم میل دارم که وارد این بحث پارسی را
> پاس بداریم گردم
> چند نکته
> اول آنکه سردمدار شروع این بحث بسیار جالب در همان شروع در ای میل خود از واژه
> های بیگانه استفاده کرد. هم عربی و هم فرنگی. چیزی حدود سی درصد واژگان ایشان
> غیر فارسی (ببخشید پارسی) است
> دوم اینکه اگر زدودن منحصر به واژگان عربی باشد که این خواست نهضت پان عربیست
> است که همه می دانند ریشه ای صهیونیستی دارد
> سوم آنکه اختلاط فرهنگ ها و به دنبال آن زبانها امری است غیر قابل پرهیز و
> خواهی نخواهی همه مردم جهان مبتلا شده و در آینده بیشتر نیز مبتلا می شوند که
> این یکی از تبعات ارتباطات مدرن و رسانه های جمعی فراگیر است
> چهارم آنکه صحیح است که اعراب به کشور ما هجوم آوردند اما دو سئوال اساسی لازم
> است پاسخ داده شود
> نخست آنکه آیا دیگران هجوم نیاوردند؟
> و پرسش دوم این که صدمات هجوم کدام قوم به کشور ما افزون از دیگران بود؟
> پنجم آنکه همانطور که جناب جباری مطلق فرمودند شیوه ی غرب در برخورد با
> کشورهایی نظیر ایران شیوه ای کاملا سودجویانه و ستمکارانه بوده است اما علی رغم
> این موضوع بسیارند کسانی که سخن گفتن به واژگان غربی را جزو افتخارات خود به
> شمار می آورند
> این موضوع ناشی از تبلیغات گسترده و تلاش کارشناسانه وسیع غربی هاست. در حالی
> که اختلاط زبان عربی با زبان پارسی بیشتر جنبه مذهبی داشته است و اختلاط واژگان
> یونانی و مغولی که در زبان ما کم نیستند نیز به دلیل همزیستی ما با این ملت ها
> بوده است گرچه این همزیستی به نوعی به ما تحمیل گردیده است
> روش شخص بنده بر دو اصل مبتنی است
> یک آنکه فرهنگ و زبان وطنم را بیش از جان دوست دارم اما نه به دلیل احساسات
> ناسیونالیستی و شوونیستی بلکه به دلیل غنای بی نظیر و یا دست کم؛ کم نظیر این
> فرهنگ است و بنا دارم که تا زنده هستم از این فرهنگ با تمام وجود دفاع کنم
> اما در انتخاب واژه برای سخن گفتن به اصولی معتقدم که برای اطلاع عرض می کنم
> نخست آنکه لفظ قرارداد است بنابراین در انتخاب واژه چند چیز مهم است از جمله
> آنکه در گویش راحت باشد و در بیان رسا و کوتاه . پس به عنوان مثال برای نام
> بردن از آن مایع بی رنگ و بی بو و بی مزه و حیات بخش از واژه واتر و یا ماء و
> نیز سو استفاده نخواهم کرد که اولی بیانش سنگین و دومی مشابه بعض کلمات با
> معانی دیگر است و سومی را خیلی ها معنی آن را نمی دانند آب از دید من بهترین
> واژه در این مورد است
> دوم آنکه به نظر بنده یکی از مشکلترین عرصه های فرنگ گویش است. ما نیاز به
> ساختار گویشی داریم که از دید ادبی کاملترین و از دید اجتماعی فصیح ترین و بلیغ
> ترین باشد
> در ادبیات عرب که امروز توسط خود اعراب نیز محجور مانده الفاظ بسیار موجود است
> که بسیار کوتاه و در عین حال حاوی معانی بسیار عمیق و شگرفی هستند. از این
> دیدگاه و نیز از دید کمال در القاء معانی و کوتاهی الفاظ و نیز بیان معانی
> ماوراء مادی پس از زبان عربی زبان پارسی در رتبه دوم قرار دارد و این سخن مورد
> تآیید کارشناسان زبان در تمام دنیاست
> سایت اینترنیتی رادیو گلها باز کنید و دقت کنید
> نوشته خوش آمدید به سایت اینترنتی رادیو گلها
> یک جمله با واژگان فارسی و دستور زبان انگیسی
> در فارسی کسی فعل را اول جمله نمی آورد
> به فارسی صحیح باید می نوشتند به سایت........... خوش آمدید
> حالا هر کدام از دوستان زورشان به اقای نوین فرح بخش می رسد به ایشان بگویید
> پارسی را پاس بدارند
> بنده تمام تعطیلات امسال را خانه ماندم و منتظر بودم ایشان تشریف بیاورند و این
> موضوع را در گوشی خدمتشان عرض کنم که نشد و تشریف نیاوردند. در خاتمه عرض می
> کنم که تمام انسان ها و فرهنگ ها و گویش ها برای من محترم هستند منتهی بعضی از
> این دولتها برای دستیابی به اهداف اقتصادی و سیاسی ستمگرانه سعی در حقنه کردن
> فرهنگ خود به دیگران دارند که بنده به سهم خود بر نمی تابم
> مرا نه دولت وصل و نه احتمال فراق
> نه پای رفتن از این ناحیت نه جای مقام
> زیاده عرضی نیست
> باقی بقایتان
>
>
>
> --- On Sun, 3/29/09, latif gachkar <latifgachkar@yahoo..com> wrote:
>
>
> From: latif gachkar <latifgachkar@yahoo.com>
> Subject: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
> To: "Golha" <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>
> Date: Sunday, March 29, 2009, 5:02 AM
>
>
>
>
>
>
>
> دوستان سلام به پیوست فرهنگ کوچک واژه های پارسی پیشکش می شود- لطیف
> --- On Sat, 3/28/09, A G <hoquqzan@yahoo.com> wrote:
>
>
> From: A G <hoquqzan@yahoo.com>
> Subject: Re: فارسي راپاس بداريم
> To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
> Date: Saturday, March 28, 2009, 8:26 AM
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> با درود،
> جبهه گرفتن بر ضد همسایگان و خویشاوندان عرب زبان هرگز و به خصوص امروز پنداری
> سالم نمی باشد.  امروز که آب و خاک ما- به قول قدرتهای غربی خاور میانه- در خطر
> خون و خونریزی و تجاوز هر چه بیشتر است آیا بهتر نیست که در خط یگانگی و همکاری
> با هم به ایستیم.   قرن هاست که خون و فرهنگ ما ملتها با هم عجین شده. چه کس می
> تواند به من نشان بدهد آن مرزی را که خون "ایرانی" از خون "عرب" جدا شده و قابل
> تشخیص است.  من به عنوان یک ایرانی که از سن سیزده ساله گی از زندگی کردن در
> سرزمینم محروم بودم، خودم را از خواهران و برادران عربم جدا نمی بینم.
>
>  و اینکه آیا باید زبان فارسی از همه کلمات خارجی پاک شود بحثی دیگر است. این
> هدف شاید از دیدگاهی بسیار زیباست ولی باید دید نیت چیست. درضمن اگر قرار بر
> اینست , من شخصاً قبل از عربی , فارسی را از همه کلمات اینگلیسی و فرانسوی و
> بقیه زبان های اروپایی پاک می کردم.
>
>  در آخر من همیشه سعی کردم که  به چهارچوب گروه موسقی احترام بگذارم. اگر با
> ادامه دادن به این بحث حریمی را در هم شکستم تقاضای پوزش می کنم..  از این ستیز
> دیرینه عرب و ایرانی خسته شدم و این بار سکوت برای من جایز نبود. نوروزتان
> پیروز.
>
> با احترام
> آنا
>
>
>
>
> From: Ebrahemi Mohammad <ebrahemi8979@yahoo.com>
> To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
> Sent: Saturday, March 28, 2009 4:12:56 AM
> Subject: فارسي راپاس بداريم
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> بادرود بردوستان راديم گلها
> بااهداء خوبيها به دوستان گراميم منظورمن ازپاس نگه داشتن فرهنگ پارسي زبان
> باكمك وهمياري تمام دوستان ميباشد نه باخرده گرفتن خوب اينكه من درمتنم ازكلنات
> عربي استفاده كردم خوب ميدانم به خاطراينكه 30سال است اين فرهنگ مضحك عربي
> بافرهنگ فارسي اميخته شده است وبايدبااتحادويكپارچگي درست شود ازدوستان
> خواهشمندم به عمق مطلب توجه داشته باشندبياييدباهم كتاب شاهنامه راازنوبخوانيم
> وفارسيمان راپاس بداريم
> باسپاس/ابراهيمي
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> Surfen – optimiert für MSN. Hol Dir die neue Version des Internet Explorers
> - kostenlos!
>
>
> _________________________________________________________________
> http://redirect.gimas.net/?n=M0904xWLHM2
> Unbegrenzter Speicher bei Windows Live Hotmail!


No comments:

آرشیو مطالب