گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, June 19, 2009

[erfanISLAMI] حمله مأموران یگان ویژه به یک خوابگاه دخترانه در ارومیه








چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱٣٨٨ - ۱۷ ژوئن ۲۰۰۹

اورمونیوز: اخبار رسیده از اورمیه از شکنجه و ضرب و شتم بیرحمانه شرکت کنندگان اعتراضات سه روز گذشته در این شهر حکایت می کند. طبق گزارش همکاران گروه خبری اورمونیوز شهر اورمیه بعد از دوم خرداد ۱۳۸۵ تا کنون شاهد چنین جو رعب و وحشتی نبوده است.

بازداشت شدگان که تعداد آنها بیش از ۳۰۰ نفر گزارش شده است ابتدا به مراکز مختلف از جمله اداره آگاهی واقع در کوی مخابرات٬ کلانتری ۱۷ در حوالی ترمینال شهری٬ چند مرکز اطلاعاتی٬ امنیتی و انتظامی در اطراف چهار راه دانشکده و رودخانه شهرچای اورمیه منتقل شده٬ با چماق و باتوم مورد حمله بیرحمانه مأموران قرار گرفته اند.

بنا به گزارشها در مورد هویت تمام بازداشت شدگان بعد از کتک زدن آنها تحقیق می شود. عده ای از بازداشت شدگان که مأموران آنها را با عنوان «تجزیه طلبان با سابقه» و «پان تورکیستها!» صدا می کرده اند به مراکز دیگر منتقل شده اند. اینها عمدتا کسانی هستند که سابقه شرکت و یا دستگیری در اعتراضهای روز جهانی زبان مادری٬ آغاز مدارس٬ اعتراضات خردادماه آذربایجانیها و مراسمهای ۲۱ آذر را داشته اند.

افراد بدون سابقه [کیفری] که کمتر از ۲۵ سال دارند٬ پس از تحمل ضربه های لگد٬ باتوم و چماق مأموران در صورت مراجعه خانواده و سپردن کفالت آزاد شده و مسنترها به مراکز امنیتی تحویل داده می شوند.

یک شهروند اورمیه ای که پسر ۲۱ ساله خود را از یکی از کلانتری ها تحویل گرفته در گفتگو با همکاران گروه خبری اورمونیوز حال فرزندش را بسیار وخیم گزارش کرده است. مأموران دست پسرش را شکسته و دندانهای فک پایین او را خرد کرده اند. این جوان اورمیه ای به همراه هشت نفر دیگر در حیاط یکی از کلانتری ها مورد حمله حدود ۲۰ مأمور چماق به دست قرار گرفته است.

از سوی حدود ده مأمور یگان ویژه به یک خوابگاه دخترانه واقع در پشت اداره آگاهی در کوی مخابرات اورمیه حمله کرده٬ پس از زخمی کردن مسئول خوابگاه که مانع ورود آنها شده بود٬ وارد اتاقها شده و موبایل تمام دانشجویان را ضبط کرده اند. به گزارش خبرنگار اورمونیوز عده ای از دانشجویان از پنجره های مشرف به محوطه اداره آگاهی از جوانانی فیلمبرداری کرده اند که پیراهنشان بالای سرشان کشیده شده و زیر ضربه های سنگین مأموران قرار داشتند.

علیرغم اینکه خطوط اینترنتی در اورمیه به طور کامل قطع نشده٬ از ظهر روز دوشنبه ۲۵ خردادماه امکان فرستادن هر گونه ایمیل و یا حتی وارد شدن به تمام سایتهای دارای سرویس پست الکترونیکی غیرممکن شده است








__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب