گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, June 19, 2009

[erfanISLAMI] گزارش روزنامه ها از جنجال در مجلس










جلسه غیر علنی برای بررسی حوادث اخیر

گزارش روزنامه ها از جنجال در مجلس

کد مطلب : 27292

28 خرداد 1388 ساعت 12:55


فرارو- اعلام نتیجه انتخابات حوادث زیادی را در پی داشت. این حوادث با اعتراض مهندس موسوی و دو کاندیدای دیگر آغاز شد، به درگیریهای پراکنده انجامید و با راهپیمائی های میلیونی طرفداران میرحسین موسوی ادامه پیدا کرد و در این بین نیز اتفاقات ناگواری انجام پذیرفت.

اکنون پیگیری این مسئله که چه کسانی به بحران دامن می زنند و در تلاشند اعتراضات را به درگیری سوق بدهند در دستور کار فعالان سیاسی به خصوص نمایندگان مجلس قرار دارد. در این راستا جلسه دیروز مجلس روز پر التهابی را سپری کرد، به گونه ای که حتی به درگیری فیزیکی دو نماینده نیز انجامید.

روزنامه اعتماد در گزارش از جلسه غیر علنی دیروز مجلس می نویسد: « به دستور لاریجانی، ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس پشت تریبون رفت. وی گزارش خود را با دیدار روز گذشته اش (سه شنبه) با میرحسین موسوی آغاز کرد. به گفته نمایندگان ابوترابی پس از تقدیر از میرحسین موسوی به خاطر رفتار مناسب و بیان دلایل دلنگرانی خود از اغتشاش های اخیر، به بیان جزییات گزارش کمیته حقیقت یاب در مورد لباس شخصی ها و نحوه حمله به کوی دانشگاه، مجتمع مسکونی نمایندگان و مردم پرداخت. ابوترابی در این گزارش تاکید می کند افرادی سازمان یافته بدون داشتن مجوز وارد کوی دانشگاه می شوند و همین افراد گویا اغتشاش های اخیر را هم دامن می زنند.»

اعتماد ادامه می دهد:« ابوترابی تاکید می کند ماهیت این افراد شناسایی شده است و به نهادهای مربوطه اطلاع داده شده با آنها برخورد شود اما اصرار ابوترابی به این نکته که اغتشاشگران روزهای اخیر ربطی به حامیان موسوی ندارد، مورد اعتراض حامیان احمدی نژاد قرار می گیرد و جلسه مجلس به تشنج و درگیری فیزیکی کشیده می شود چراکه ابوترابی اعلام می کند اعضای کمیته تاکید دارند افرادی بدون توجه به معیارهای قانونی وارد کوی دانشگاه تهران شدند و به دانشجویان و اموال آنان و اموال دولتی خسارت وارد کردند.

روزنامه اعتماد ملی نیز در گزارش از جلسه دیروز مجلس می نویسد: « با لبریز شدن كاسه صبر حامیان محموداحمدی‌نژاد به‌خاطر رای مجلس به متانت موسوی و حامیانش در اعتراض به نتیجه انتخابات درگیری‌های خیابانی به بهارستان كشیده شد. صحه گذاشتن شش عضو كمیته حقیقت‌یاب مجلس(زاكانی، ابوترابی فرد، كاتوزیان ،عباسپور، جلالی و نادران) بر متانت و سنگینی اعتراضات میر حسین موسوی و حامیانش به نتیجه انتخابات سبب شد كه اصولگرایان مجلس مقابل هم قرار گیرند و یكدیگر را بخاطر موضع‌گیری‌های سیاسی‌شان مذمت كنند. اگرچه هر شش عضو كمیته مذكور برخاسته از فراكسیون اصولگرایان هستند اما هواداران محمود احمدی‌نژاد در مجلس به نحوه عملكرد این كمیته در بررسی ناآرامی‌های اخیر تهران خرده گرفتند و در اقدامی غیرقابل توجیه گزارش این كمیته را جانبدارانه خواندند.»

قرائت گزارش ابوترابی فرد اعتراض شدید مهدی کوچک زاده یکی از نمایندگان حامی محمود احمدی نژاد را دپی داشت به گونه ای که وی با دروغ خواندن این گزارش با سرعت بع سمت جایگاه ناطقان می رود و میکروفون را از دست ابوترابی می گیرد.

خبر آنلاین در این خصوص اینگونه می نویسد: « کوچک زاده سخنان ابوترابی فرد را مظلوم نمایی به نفع کاندیدایی می خواند که قانون شکنی کرده است. در حالی که رئیس مجلس این نماینده اصولگرا را به آرامش دعوت کرده و از او می خواهد که به صندلی خود باز گردد، دیگر نمایندگان حامی دولت با محوریت حمید رسایی و روح الله حسینیان نیز با داد و فریاد نظم جلسه را به هم می زنند. آنها معتقد بودند که گزارش ابوترابی فرد با گزارش علیرضا زاکانی و الیاس نادران به عنوان دو نفر دیگر از اعضای هیات ویژه مجلس، برای بررسی این اغتشاشات، متفاوت است و باید ان گزارشها قرائت شود. اگرچه لاریجانی به آنها وعده می دهد که دیگر اعضای این هیات نیز به نوبت می توانند گزارشات خود را ارائه دهند اما کاتوزیان به «خبر» گفت که گزارش ابوترابی فرد مورد تایید دیگر اعضای این هیات ویژه بوده و به امضای تمامی آنها نیز رسیده بوده است.»

اتفاقات دیروز مجلس به همین جا ختم نشد و تا حد درگیزی فیزیکی نیز پیش رفت. روزنامه سرمایه اینگونه گزارش می دهد: «در حالی که یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس از اعمال فشار به رئیس مجلس برای عدم حضور نمایندگان اصلاح طلب مجلس در هیات مامور بررسی تنش های اخیر خبر داد، اختلاف نظر نمایندگان مجلس در نهایت به درگیری دو نماینده منتهی شد. دیروز تنش در صحن علنی مجلس کار را به جایی کشاند که دو تن از نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب مجلس برای دقایقی با یکدیگر درگیر شدند. درگیری روح الله جانی عباسپور نماینده بوئین زهرا و آوج و امیر طاهرخانی نماینده تاکستان در حالی رخ داد که قدرت الله علیخانی نماینده قزوین نیز به این شیوه اعتراض کرد و خطاب به جانی عباسپور با صدای بلند پرسید «چرا طاهرخانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهی؟»


اعتماد ملی نیز در ادامه گزارش خود اینگونه می نویسد: « بررسی گزارش كمیته حقیقت‌یاب ناآرامی‌های اخیر به‌دستور لاریجانی در دستوركار جلسه غیررسمی مجلس كه راس ساعت هشت‌و‌نیم صبح دیروز در صحن بهارستان تشكیل شد قرار گرفته بود. اما هنوز دقایقی از قرائت این گزارش از سوی محمد حسن ابوترابی فرد نائب اول رئیس مجلس سپری نشده بود كه به دلیل سنگین و متین خواندن نحوه برخورد میرحسین موسوی با نتیجه انتخابات ناگهان حامیان احمدی‌نژاد برآشفتند و نظم جلسه را متشنج كردند و هواداران احمدی‌نژاد كه برای جلوگیری از ادامه سخنان ابوترابی در كنار وی در جایگاه ناطقان مجلس قرار گرفته بودند با هو كردن سخنان وی و شعار مرگ بر ضدولایت فقیه از قرائت گزارش ممانعت كردند همین امر سبب شد جمعی از نمایندگان نیز متقابلا به اقدام دولتیان اعتراض كنند. در این بین كه طاهرخانی، نماینده تاكستان بشدت به رفتار نامعقول حامیان احمدی‌نژاد چون حمید رسایی، مهدی كوچك‌زاد و روح‌الله حسینیان معترض شده بود به یكباره با حمله عباسپور، نماینده بوئین‌زهرا غافلگیر شد. به این ترتیب بود كه درگیری‌های خیابانی به صحن بهارستان كشید شده و طاهرخانی و عباسپور با یكدیگر به زد و خورد پرداختند هرچند كه دیگر نمایندگان همچون علی مطهری، قدرت‌الله علیخانی و.. به میانجگیری آنها پرداختند اما فضای مجلس به قدری ملتهب و بی نظم شده بود كه لاریجانی ترجیح داد برای برقراری نظم جلسه از قرائت گزارش صرفنظر كند و زنگ رسمی شدن جلسه را به صدا در آورد اما این تدبیر وی هم منجر به برقراری نظم جلسه نشد چراكه نماینده بوئین زهرا در پی‌مذمت اقدام حامیان دولت از سوی طاهرخانی مجددا به سوی وی حمله‌ور شد و بازهم نظم جلسه بهم ریخت. لاریجانی كه از كم طاقتی هواداران احمدی‌نژاد در مجلس به ستوه آمده بود بی‌توجه به فضا ملتهب مجلس دستور داد مجلس وارد دستور كار شود و به این ترتیب درحالی كه نارضایتی و خستگی از فضای ملتهب جامعه در هفته اخیر بر مجلس سایه افكنده بود مجلس بررسی دستور كارهای روزمره‌اش را آغاز كرد.»






__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب