گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, June 18, 2009

[erfanISLAMI] نامه مشترک میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی خطاب به رییس قوه قضائیه










 

سمه تعالی
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی ، ریاست محترم قوه قضائیه
با سلام وتحیت

افزون برمکانت قوه قضاییه و محوریت آن در دادگستری وتامین عدالت و حقوق مردم فحسن توجه جنابعالی به حقوق شهروندی ومواضع منصفانه شما در قبال مسایل جاری قضایی سبب می شود که در باب قضایای نگران کننده روزهای اخیر از جنابعالی درخواست رسیدگی و پیگیری عاجل واساسی است.
درفضای اجتماعی امروز شاهد حضور مردمی هستیم که احساس می کننددر حق آنها جفاشده است ودر اعتراض خود رفتاری کاملا مدنی را نشان می دهند.
طبق گزارشهای متقن برخوردهای خشونت آمیز بااجتماعات وافرادعادی و نیز حمله به مجتمع های مسکونی و منازل مردم به جرم اینکه اعتراض خود را با ذکر مبارک الله اکبر نشان می دهند وضرب و جرح زنان ومردان وتخریب ساختمان وویران کردن ومسائلی صورت می گیرد که با هیچ یک از معیارهای قابل قبول جمهوری اسلامی سازگار نیست و نتیجه ای جز بد بینی جامعه به نظام نخواهد داشت.
علاوه بر این تهاجم به دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویان عزیز و ضرب وشتم و دستگیری جوانان از دختر و پسر مزید برعلت شده است.مستحضریدکه در چند روز گذ شته موج دستگیری ها بدون رعایت موازین قانونی چهره های شاخص سیاسی و اجتماعی و متعهدان مردم ، تهران وشهرهای مختلف را دربرگرفته است.
دستگیری این شخصیتها وافرادکه قالبا نقش فعال و موثری در خدمت به مردم کشور وجلوگیری از خشونت ورفتارهای غیر مدنی دارندنه تنها مشکلی را حل نخواهد کردبلکه موجب تخریب افکار عمومی و تشدید نگرانی و ناآرامی ها است.
متاسفیم که اقدام های تشنج آمیز ودر پی آن برخوردهای خشن ماموران احیانا به کشتار نیز منتهی شده است.بدون تردید ایجاد چنین تشنج هایی از موارد مشکوکی است که ساحت مردم بزرگوار که رشد و رفتار مدنی خود را از جمله در راهپیمایی شکوهمند روز دوشنبه نشان داده اند از ان بری است. ما همواره مردم را به قانون و نظم و آرامش دعوت کرده ایم ودر این زمینه از جنابعالی نیز استمداد می کنیم .
از آن جناب می خواهیم که بر حکم مسئولیت شرعی وقانونی ونیز احساس مسئولیتی که در دفاع از حقوق شهروندان دارید نسبت به خاتمه دادن به وضعیت نگران کننده و تحریک آمیز کنونی و جلوگیری از برخورد خشونت آمیز با مردم وآزادی دستگیر شدگان ،هرگونه اقدام و مساعدتی را که میسر است مبذول نمائید.

میرحسین موسوی سید محمد خاتمی





__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب