گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, August 10, 2009

Re: گل ها را بهتر بشناسیم

سلام بر دربندی عزیز
 این حقیر که 59 سال دارم و 30 سال است که در حسرت داشتن این برنامه ها سوخته ام صحبت های حضرتعالی از سر درد و شعور و تخصصی است که بنده در خود نمی بینم.
 بنا براین صحبت های بنده را بعنوان یک علاقمند بی سواد موسیقی بخوانید و توجه حضرتعالی را به این موارد جلب می کنم.
1- از زمان شروع برنامه رادیو گلها اگر تعقیب کرده باشید تا به امروز که در خدمت شما هستیم تعداد برنامه ها به چند برابر افزایش یافته است و این مطلب مهمی است
 2- بسیاری از نسخ هایی که 30 سال بود در کنج خانه ها و آرشیوها یا نوارها و صفحه های گرامافون بیرون کشیده شده و در اختیار ایرانیان سراسر دنیا قرار گرفته است
3- طبعا دیکته نا نوشته خطا ندارد. در این 30 سال کمتر کسی اینگونه این مسائل را  دنبال  کرده  است. بنا براین مسئله ای مطرح شده اشکالاتش مشاهده می شود حالا باید بدنبال راه حل بگردیم
4- وقتی چیزی در میان  نیست نمی توان در مورد صحت و سقم و یااصالت و اشکالاتش صحبت کرد. خود شما بعنوان یک متخصص برخی از این مشکلات را گفتید. آیا دیگرانی نیستند که از شما پیروی کنند واین انواع خراب شده را اصلاح و یا معرفی کنند؟
5- بنا براین خواهش میکنم که قدری وقت بگذارید چون هم دلسوزید و هم توان و هم تخصصش را دارید. بنده بعنوان شاگرد شما هرکاری که از دستم بر می آید در خدمتم
6- مثلا من دارم روی گلهای رنگارنگ کار می کنم و سعیم بر این است  که در 3 فهرست یک و دو و سه این برنامه ها را در یکجا گرد آورم. اینگونه بهتر می شود متخصصان بطور سریالی چک کرده و با اندکی دقت موارد نادرست را معرفی و رسوا کرد. آقای دکتر ممقانی روی گلهای تازه کار می کنند سعید پور روی شاخه گل و ... سایر دوستان هم می توانند در تصحیح نسخ و اطلاعات و گردآوری سایر انواع این برنامه ها این میراث را حفظ کنند. مطمئن باشید یک روز ایرانیان به این نوع موسیقی باز می گردند
7- دوست عزیز کارهای بزرگ مردان بزرگ می طلبد با بزرگانی مانند شما همه قابل حل است. این کار یک کار فردوسی وار است و دوستانی که همت کرده اند مثل آقای حجتی من میدانم چه زحماتی را متحمل  شده اند. بنا براین ضمن اینکه دست و بازوی یکایک شما بزرگواران را می بوسم تقاضا دارم که ترمز نباشیم بلکه مشوق باشیم
8- انتقاد های سازنده خوبند ولی اشکالات نباید کاررا متوقف کند. باید اشکال را برطرف کرد نه جابجا. این فرهنگ دشمنی قسم خورده دارد که به این زودی ها دست از سرش بر نمیدارد. روزی موسیقی را حرام کردند تحت عنوان غنا و امروز موسیقی را بعنوان یک ابزار به کار میگیرند. از روشنگری و فرهنگ غنی و سازنده بیزارند. از انسانهای متفکر و سوال پرس بیشتر.
بهر حال از لطف شما ممنونم و خواهش میکنم که با تشویق کار کنیم نه با تنبیه و پاشیدن بذر یاس و نا امیدی.
قربانت محسن سلیمانی

2009/8/10 Rick Darbandi <rickplay_1@yahoo.com>
با سلام به دوستان رادیو گلها ، برای اطلاعات بیشتر لطفا به نامه ضمیمه شده رجوع نمائید


No comments:

آرشیو مطالب