گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, November 28, 2009

[erfanISLAMI] کنسرت شجریان در قونیه

 محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران گفت: به اتفاق گروه شهناز و با افتخار در مراسم گرامیداشت مولانا در قونیه به روی صحنه می‌رویم و امیدواریم برنامه‌ای در شأن این شاعر و عارف بزرگ ارائه کنیم.
شجریان در حاشیه تمرینات گروه شهناز با اعلام این‌که نزدیک به سی و چند سال پیش در قونیه به اجرای برنامه پرداخته است گفت : این برای نخستین بار پس از انقلاب است که بنا به دعوت بنیاد بین‌المللی مولانا قرار است به مدت چهارشب درسالن مجموعه فرهنگی صدرالدین کنسرت برگزار کنیم.
به گزارش برگزاری مهر شجریان در ادامه در خصوص استفاده از شعر شاعران بزرگ ایران در آوازهایش گفت: من همواره با شاعران بزرگی چون حافظ، مولانا، سعدی، عطار و... زیسته‌ام و دعوت بنیاد مولانا برای حضور در قونیه فرصتی بود تا در کنار مولانای بزرگ به اجرای برنامه موسیقی بپردازم.
استاد که این روزها در میان شوق و شور اعضای گروه شهناز به سرپرستی مجید درخشانی برای تمرین حضور می‌یابد درباره جزئیات برنامه گفت: در این برنامه که در دستگاه شور، بیات ترک و همایون اجرا می‌شود علاوه بر استفاده از اشعار مولانا در تصنیف و آواز از اشعار حافظ و سعدی نیز در دیگر تصانیف استفاده شده است.
وی با اشاره به این‌که نخستین اجرا در روز 21آذر خواهد بود درباره تسهیلات فروش بلیت افزود: این برای اولین بار است که امکان تهیه بلیت اجرای خارج از کشور برای ایرانیان داخل فراهم شده است چرا که در کنسرت‌های قبلی شاهد بودیم که تجربه خرید بلیت به صورت اینترنتی تجربه خوبی بود و این بار هم برای اجرای قونیه همین تجربه را به کار گرفتیم.
استاد شجریان در پایان وقت استراحت تمرین با گروه شهناز با تاکید بر این‌که برنامه چهارشب کنسرت قونیه تمدید نخواهد شد قول مصاحبه مفصل‌تری را بعد از اجرای برنامه داد.
کنسرت گروه شهناز21، 22، 24 و 25 آذر در قونیه ترکیه برگزار می‌شود
 
http://www.rahesabz.net/story/4556/


[Non-text portions of this message have been removed]

------------------------------------

Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/join
(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
erfanISLAMI-digest@yahoogroups.com
erfanISLAMI-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
erfanISLAMI-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

No comments:

آرشیو مطالب