گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, December 9, 2009

Re: سنتور من

تقدیم به هنرمند عزیز دکتر ممقانی  و دیگر یاران هنردوست
 
بخواب آرام ای آسوده  سازم

بگیر آرام ای همرای و رازم

مرا دستی دگر درآستین نیست

درون من دگر شورویقین نیست

 

دگر زخمه زن و یاری نداری

دگر مهتر و سرداری نداری

همین دیروز پرویزت فروخفت

همان کو نغمه ها چون درمیسفت

 

پریروز هم که استاد پایور رفت

چه افسون ها بگورگشتند هدررفت

ترا دیگر نمی خواهم صدا کرد

تو و بغض دلت را برملا کرد

 

هنر گربود و اندک قصه هایی

صدا گر بود و آوای طلایی

همه از پنجه های این دو تن بود

هزاران شور در مرغ چمن بود

 

هنوز چله نشین بودیم به پرویز

که پایور نغمه خوان آتش بر انگیز

ولی افسوس که پایور هم خمش شد

توگویی  او بهشتی  هوروش  شد

 

بدیعی چون که مارا  ترک گفتی

ملک آمد چنان سیب بهشتی

به یاد او و یاحقی چه دلخوش

نهادیم سربگریه گشته مدهش

 
ولی مردان نیک آرام رفتند

صبا را جمله گی لبیک گفتند

خداوندا شبی تاریک پیش است

سما خاموش ودل دریای ریش است

 
خداوندا مرا نوری نمانده ست

مرا جز قصه گوری نماندست

بدریای هنر جز چند سو سو

نمانده پس شررهایت کجا ست کو

 
بدین چندی که ازعمرمانده باقی

حمایت کن از این  انوار باقی

حفاظت کن  سیاوش بیدگانی

به شهرام هم بیفزای زندگانی

 

شب آمدبالشم از اشک خیس است

انیس و مونس من ماهدیس  است

بسوگ درفشانان نغمه ، آواز

بخوابید مهربانان زخمه و ساز

 

محسن سلیمانی (18/9/1388)

 



2009/12/9 Dena Zagros <dena.zagros@gmail.com>
بخواب آرام سنتور من
ديگر من را با تو كاري نيست
دستي نيست كه مضراب را بر تو برقصاند
نوازنده اي نيست كه تو را بنوازد
سنتور تو يتيمي ؛ بي كسي
 
چگونه تحمل ميكني بي مشكاتياني و پايوري را
كدام دست چيره  ايست كه زنگهاي معهود بهشت را بر سيمهاي تو بصدا دراورد؟
 
نه تو ديگر سنتور نيستي
تو يك ساز شكسته بي صدايي
 
 
اگر مي نواختيم و اگر بصداي تو خوش بوديم
لذت تكرار ناقص قطعات نواخته شده آندو استاد بود
و شوق شنيدن مضرابهاي عاشق آنها
 
هنوز از چله نشيني مشكاتيان گيجيم و از اندوه از دست دادن او ناباوريم
كه اينك پايور !!!!!!!!!!!!
 
حبيبالله بديعي كه رفت سر بر دامن ملك و باحقي گذارديم و گريستيم
ياحقي و ملك هم رفتند و ما مانديم تنهايي
 
 
صبا كه رفت پايور بود
پايور رفتن را به كجا پناه بريم؟
 
 
واي بر ما واي بر موسيقي
واي بر سنتور كه بي استاد شد
واي بر من
واي بر من
واي بر من
 
 

No comments:

آرشیو مطالب