گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, January 17, 2009

روح الله خالقی ، رپ و نوکران رپ در رادیو گلها

در ابتدا میخواهم نظر استاد روح الله خالقی را در مورد رپ برای شما بگذارم و سپس در انتها خواهمتان گفت :
 
استاد روح الله خالقی :
 
]...روزگاری،موسیقی،پیامی از بهشت بود و مرهم نهنده زخم های درونی و آرامش دهنده روح و جان.آهنگ،لذت بخش بود و پیام(کلمات)امیدوار کننده و تسلی دهنده،ولی این روزها،این پیام بهشتی،هم مسخ شده و در سرازیری فساد و وقاحت افتاده و فریادرسی هم نیست.
سالها،ما از وقیح بودن و شرم آور بودن آهنگ ها و پیام های (راک اند رول)شکوه میکردیم،حال موسیقی نفرت انگیز(رپ)وپیام شرم آور آن،مثل اجل معلق از راه رسیده و خواننده و شنوده هر دورا،ملوث کرده است. ویدئوهای موسیقی رپ یک راست،از دوزخ می آیند و پیام تحریک کننده وکلمات وقیح و کثیف آن،بهمه چیز شباهت دارد،غیر از موسیقی.موسیقی رپ فحاشی است،نه هنر،فاحشگی است نه زیبایی.....پیام توهین آمیز و رکیک و ابلیسی را بر بال ویدئو در سراسر دنیا پخش می کنند.
در لوای آزادی گفتار و در زیر ماسک آزادی قلم،میلیون ها بجیب میزنند و جوانان ساده لوح و ساده دل و تاثیر پذیر را بخاک سیاه مینشانند و این جوان را معتاد،قاتل و.... تحویل جامعه می دهند.
پیام خیلی از آهنگ سازان و تنظیم کنندگان رپ مخوف و غیر انسانی است.در این زباله دانی(رپ)همه نوع متاعی یافت میشود.از تحریک به کشتن پلیس و اقلیت ها گرفته تا وقیح ترین توصیف و شرم آور ترین فعالیت های غیر عادی سکسی و توهین به زنان را میتوان در این ویدیو های متعفن و ابلیسی یافت و خون گریست.
......بدون شک در تاریخ موسیقی و هنر،سابقه ندارد که گروهی بی حیا و اغلب بیسواد،اینطور دنیای موسیقی را آلوده و ملوث و زخمی کرده،رکیک ترین اشعار را بخورد توده ها داده و میلیون ها به جیب بزنند.
 
 
حال که نظر استاد روح الله خالقی را در مورد رپ خواندید ، بدانید و آگاه باشید ، اینجانب با توجه به علاقه مندی و عشق فراوانی که به موسیقی اصیل ایرانی دارم به مرور در حال جمع آوری آرشیوی از موسیقی اصیل ایرانی از ابتدا تا کنون می باشم ، اما عده ای از نوکران رپ که بر خود شهرت آرشیو دار موسیقی گلها یا کلکسیونر موسیقی ایرانی برگزیده اند ، با جمع کردن این آرشیو و گذاشتن آن در صندوقچه خود و سه قفله کردن درب آن ، چنان نوکری موسیقی رپ را می کنند که اینک از در و دیوار شهرها و روستاها و از باند ماشین های مدل بالا و مدل پایی به جای نوای گرم حمیرا و صدای ویالون یاحقی ، عربده کشی و فریادهای ناهنجار غربی رپ به گوش می رسد . اینان بیش از آنانی که موسیقی رپ را توسعه می دهند به موسیقی رپ خدمت می کنند تا هر چه سریعتر تیشه های رپ ریشه ی موسیقی ایرانی را بخشکاند ، کاش هر چه زودتر چشمهای خود را باز کنند و اگر علاقه مند به موسیقی ایرانی هستند ، هر چند رایگان به پخش و توسعه آن بپردازند ، به امید آنکه روزی این کبکان نوکر رپ سر خود را از برف برون کنند و چشم خود را بروی واقعیت بگشایند و آنها نیز کمکی به توسعه موسیقی ایرانی نمایند .
 
حق

No comments:

آرشیو مطالب