گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, April 9, 2009

Fw: پوزش خواهی از دوستی گرامی

پسر عموی عزیز
سلام و درود بر شما
خدا به من جثه ای داده قد یه گنجشک
اما تو سینه من یه دل هست یه کمی از دریای خزر کوچیکتر
من نه از شما و نه از هیچکس دیگر دلخوری ندارم
بدانید که شما را و پرخاشگری شما را دوست دارم
چرا که میدانم از عشق به مردم و میهن عزیز است
خدا یار شما
ارادتمند
جمشیدیان

--- On Thu, 4/9/09, Javad Jamshidi <javad_jamshidi@hotmail.com> wrote:

From: Javad Jamshidi <javad_jamshidi@hotmail.com>
Subject: پوزش خواهی از دوستی گرامی
To: mehdi_jam86@yahoo.com, friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Thursday, April 9, 2009, 1:16 AM

سلام میکنم به دوست و هموطن عزیزم آقای مهدی جمشیدیان
دوباره از حضورتان بخاطر پرخاشگری بیموردم پوزش میطلبم
راستش من از فحوای نوشته تان به غلط یک هم جبهه گی با دشمنان
مردم استنباط کردم وخواستم  فرصت را غنیمت بشمارم. خواهش
میکنم این اشتباه فاحش مرادرمورد خودتان ببخشید
مخلص شما
جواد جمشیدی
 



Date: Wed, 8 Apr 2009 00:01:22 -0700
From: mehdi_jam86@yahoo.com
Subject: Fw: RE: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
To: javad_jamshidi@hotmail.com
CC: friends-of-radio-golha@googlegroups.com








Cc: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Monday, April 6, 2009, 9:21 PM


دوست گرامی
آنچه من عرض کردم این بود که پان عربیست نهضتیست که برای ایجاد شکاف بین مسلمانان و با ظاهر گسترش فرهنگ عربی براه افتاد و نگفتم از مشتقات صهیونیست است بلکه گفتم طراحی آن توسط صهیونیست ها بوده است
و منظور بنده این بود که این برخورد با واژه های عربی در زبان پارسی شبیه همان پان عربیست است و همان راه را می رود
اما راجع به منبرهایی که من در پای آن ها نشستم
حضرت عباسی آش هاشون خیلی خوشمزه بود

--- On Mon, 4/6/09, Javad Jamshidi <javad_jamshidi@hotmail.com> wrote:

From: Javad Jamshidi <javad_jamshidi@hotmail..com>
Subject: RE: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
To: friends-of-radio-golha@googlegroups.com
Date: Monday, April 6, 2009, 5:16 PM

این هموطن ما مهدی جمشیدیان یکبار خودش نوشته اش را بخواند شاید متوجّه شود چقدر پرت و پلا میگوید
آخر کدام پان عربیستی هست که خواهان زدودن کلمات عربی از زبان فارسی  باشد و تازه باچه هدفی ؟
ایشان معلوم نیست سندش را از کجاآورده است که پان عربیست را از مشتقّات صیهونیسم میداند
  معلوم میشود تبلیغات آخوندها عوام الناس را خیلی از تعقّل تخلیه کرده است
 پای منبر حسن عبّاسی (یدالله قزوینی) نشستن این عوارض را هم دارد
 راستی زنده باد
آزادی برپا باد
وچنین باد
جواد جمشیدی

Date: Sat, 4 Apr 2009 11:38:32 -0700
From: mehdi_jam86@yahoo.com
Subject: Fw: Re: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com

سلام عزیز دانشمند
پان عربیسم نهضتی است که ظاهرا توسط جمال عبدالناصر به همان منظور که شما فرمودید براه افتاد
اما در باطن به قصد ایجاد شکاف میان مسلمانان عرب و غیر عرب  و به دست دشمنان مشترک هر دو گزینه طراحی و اجرا شد و و بی انصافیست اگر نگویم که تا حدود زیادی نیز موفق شد
روزگار به کامتان
جمشیدیان

--- On Fri, 4/3/09, Alireza.Z <arman_iut78@yahoo.com> wrote:

From: Alireza.Z <arman_iut78@yahoo.com>
Subject: Re: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Date: Friday, April 3, 2009, 8:31 PM

جناب آقای جمشیدیان گرامی
 جهت اطلاع عرض کنم که تعریف شما از "پان عربیست"به هیچ وجه درست نیست. "پان عربیسم" به نهضتی گفته میشود که پیروان آن با تعصب فراوان پیگیر گسترش فرهنگ عرب باشد در این صورت هیچ فرد پیرو این نهضت(که پان عربیست نامیده میشود) خواستار زدودن واژگان عربی از کلام پارسی نیست بلکه این خواسته میتواند بخشیاز آرمانهای نهضت پان ایرانیسم باشد، در ضمن بر همه روشن است که اختلاف آشکاری همواره بین فرهنگ عرب و صهیونیسم وجود داشته و هیچ همگونی در این بین وجود ندارد
و اما در مورد هجوم بیگانگان و میزان تاثیر آنها
در طول تاریخ اقوام زیادی ایران زمین را مورد تاخت و تاز قرار داده اند که از این بین ویرانی حاصل شده(فیزیکی) از حمله مغول ها به ایران بیشترین بوده ولی توجه داشته باشید که دوستان بحث فرهنگ و کلام پارسی را گشوده اند که متاسفانه بیشترین آسیب را از  حمله اعراب به ایران دیده است و بی دلیل نیست که حکیم فردوسی می فرماید
ز شیر شتر خوردن و سوسمار    عرب را به جایی رسیدست کار
که  تاج  کیانی  کند  آرزو       تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
 
 
پاینده باشید
 


From: Mehdi Jamshidian <mehdi_jam86@yahoo.com>
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Sent: Wednesday, April 1, 2009 10:49:35 PM
Subject: Fw: فرهنگ کوچک واژه های پارسی

سلام و شادباش تقدیم همه دوستان عزیزو ارجمند در گروه
با کسب اجازه از همه یاران و بزرگان بنده هم میل دارم که وارد این بحث پارسی را پاس بداریم گردم
چند نکته
اول آنکه سردمدار شروع این بحث بسیار جالب در همان شروع در ای میل خود از واژه های بیگانه استفاده کرد. هم عربی و هم فرنگی. چیزی حدود سی درصد واژگان ایشان غیر فارسی (ببخشید پارسی) است
دوم اینکه اگر زدودن منحصر به واژگان عربی باشد که این خواست نهضت پان عربیست است که همه می دانند ریشه ای صهیونیستی دارد
سوم آنکه اختلاط فرهنگ ها و به دنبال آن زبانها امری است غیر قابل پرهیز و خواهی نخواهی همه مردم جهان مبتلا شده و در آینده بیشتر نیز مبتلا می شوند که این یکی از تبعات ارتباطات مدرن و رسانه های جمعی فراگیر است
چهارم آنکه صحیح است که اعراب به کشور ما هجوم آوردند اما دو سئوال اساسی لازم است پاسخ داده شود
نخست آنکه آیا دیگران هجوم نیاوردند؟
و پرسش دوم این که صدمات هجوم کدام قوم به کشور ما افزون از دیگران بود؟
پنجم آنکه همانطور که جناب جباری مطلق فرمودند شیوه ی غرب در برخورد با کشورهایی نظیر ایران شیوه ای کاملا سودجویانه و ستمکارانه بوده است اما علی رغم این موضوع بسیارند کسانی که سخن گفتن به واژگان غربی را جزو افتخارات خود به شمار می آورند
این موضوع ناشی از تبلیغات گسترده و تلاش کارشناسانه وسیع غربی هاست. در حالی که اختلاط زبان عربی با زبان پارسی بیشتر جنبه مذهبی داشته است و اختلاط واژگان یونانی و مغولی که در زبان ما کم نیستند نیز به دلیل همزیستی ما با این ملت ها بوده است گرچه این همزیستی به نوعی به ما تحمیل گردیده است
روش شخص بنده بر دو اصل مبتنی است
یک آنکه فرهنگ و زبان وطنم را بیش از جان دوست دارم اما نه به دلیل احساسات ناسیونالیستی و شوونیستی بلکه به دلیل غنای بی نظیر و یا دست کم؛ کم نظیر این فرهنگ است و بنا دارم که تا زنده هستم از این فرهنگ با تمام وجود دفاع کنم
اما در انتخاب واژه برای سخن گفتن به اصولی معتقدم که برای اطلاع عرض می کنم
نخست آنکه لفظ قرارداد است بنابراین در انتخاب واژه چند چیز مهم است از جمله آنکه در گویش راحت باشد و در بیان رسا و کوتاه . پس به عنوان مثال برای نام بردن از آن مایع بی رنگ و بی بو و بی مزه و حیات بخش از واژه واتر و یا ماء و نیز سو استفاده نخواهم کرد که اولی بیانش سنگین و دومی مشابه بعض کلمات با معانی دیگر است و سومی را خیلی ها معنی آن را نمی دانند آب از دید من بهترین واژه در این مورد است
دوم آنکه به نظر بنده یکی از مشکلترین عرصه های فرنگ گویش است. ما نیاز به ساختار گویشی داریم که از دید ادبی کاملترین و از دید اجتماعی فصیح ترین و بلیغ ترین باشد
در ادبیات عرب که امروز توسط خود اعراب نیز محجور مانده الفاظ بسیار موجود است که بسیار کوتاه و در عین حال حاوی معانی بسیار عمیق و شگرفی هستند. از این دیدگاه و نیز از دید کمال در القاء معانی و کوتاهی الفاظ و نیز بیان معانی ماوراء مادی پس از زبان عربی زبان پارسی در رتبه دوم قرار دارد و این سخن مورد تآیید کارشناسان زبان در تمام دنیاست
سایت اینترنیتی رادیو گلها باز کنید و دقت کنید
نوشته خوش آمدید به سایت اینترنتی رادیو گلها
یک جمله با واژگان فارسی و دستور زبان انگیسی
در فارسی کسی فعل را اول جمله نمی آورد
به فارسی صحیح باید می نوشتند به سایت.......... خوش آمدید
حالا هر کدام از دوستان زورشان به اقای نوین فرح بخش می رسد به ایشان بگویید پارسی را پاس بدارند
بنده تمام تعطیلات امسال را خانه ماندم و منتظر بودم ایشان تشریف بیاورند و این موضوع را در گوشی خدمتشان عرض کنم که نشد و تشریف نیاوردند. در خاتمه عرض می کنم که تمام انسان ها و فرهنگ ها و گویش ها برای من محترم هستند منتهی بعضی از این دولتها برای دستیابی به اهداف اقتصادی و سیاسی ستمگرانه سعی در حقنه کردن فرهنگ خود به دیگران دارند که بنده به سهم خود بر نمی تابم
مرا نه دولت وصل و نه احتمال فراق
نه پای رفتن از این ناحیت نه جای مقام
زیاده عرضی نیست
باقی بقایتان



--- On Sun, 3/29/09, latif gachkar <latifgachkar@yahoo.com> wrote:

From: latif gachkar <latifgachkar@yahoo.com>
Subject: فرهنگ کوچک واژه های پارسی
To: "Golha" <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>
Date: Sunday, March 29, 2009, 5:02 AM


دوستان سلام به پیوست فرهنگ کوچک واژه های پارسی پیشکش می شود- لطیف
--- On Sat, 3/28/09, A G <hoquqzan@yahoo.com> wrote:

From: A G <hoquqzan@yahoo.com>
Subject: Re: فارسي راپاس بداريم
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Date: Saturday, March 28, 2009, 8:26 AM

با درود،

جبهه گرفتن بر ضد همسایگان و خویشاوندان عرب زبان هرگز و به خصوص امروز پنداری سالم نمی باشد.  امروز که آب و خاک ما- به قول قدرتهای غربی خاور میانه- در خطر خون و خونریزی و تجاوز هر چه بیشتر است آیا بهتر نیست که در خط یگانگی و همکاری با هم به ایستیم.   قرن هاست که خون و فرهنگ ما ملتها با هم عجین شده. چه کس می تواند به من نشان بدهد آن مرزی را که خون "ایرانی" از خون "عرب" جدا شده و قابل تشخیص است.  من به عنوان یک ایرانی که از سن سیزده ساله گی از زندگی کردن در سرزمینم محروم بودم، خودم را از خواهران و برادران عربم جدا نمی بینم.

 

 و اینکه آیا باید زبان فارسی از همه کلمات خارجی پاک شود بحثی دیگر است. این هدف شاید از دیدگاهی بسیار زیباست ولی باید دید نیت چیست. درضمن اگر قرار بر اینست , من شخصاً قبل از عربی , فارسی را از همه کلمات اینگلیسی و فرانسوی و بقیه زبان های اروپایی پاک می کردم.

 

 در آخر من همیشه سعی کردم که  به چهارچوب گروه موسقی احترام بگذارم. اگر با ادامه دادن به این بحث حریمی را در هم شکستم تقاضای پوزش می کنم...  از این ستیز دیرینه عرب و ایرانی خسته شدم و این بار سکوت برای من جایز نبود. نوروزتان پیروز.

 

با احترام

آنا



From: Ebrahemi Mohammad <ebrahemi8979@yahoo.com>
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Sent: Saturday, March 28, 2009 4:12:56 AM
Subject: فارسي راپاس بداريم




بادرود بردوستان راديم گلها
بااهداء خوبيها به دوستان گراميم منظورمن ازپاس نگه داشتن فرهنگ پارسي زبان باكمك وهمياري تمام دوستان ميباشد نه باخرده گرفتن خوب اينكه من درمتنم ازكلنات عربي استفاده كردم خوب ميدانم به خاطراينكه 30سال است اين فرهنگ مضحك عربي بافرهنگ فارسي اميخته شده است وبايدبااتحادويكپارچگي درست شود ازدوستان خواهشمندم به عمق مطلب توجه داشته باشندبياييدباهم كتاب شاهنامه راازنوبخوانيم وفارسيمان راپاس بداريم
باسپاس/ابراهيمي











Surfen – optimiert für MSN. Hol Dir die neue Version des Internet Explorers - kostenlos!




Neu! Windows Live Kalender - Keinen Termin mehr verpassen!

No comments:

آرشیو مطالب