گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, April 16, 2009

Website

با سلام خدمت تمامي ياران و همراهان

 

من در اين مدت كوتاه كه عضو اين گروه شده ام از تجربیات و سخنان دوستان استفاده زیادی کرده ام و همچنين از موسيقي هاي زيبايي كه توسط دوستان تهيه و جمع آوري شده استفاده كنم. بزرگواری ها و تعامل خردمندانه و گشاده دستی همگان نیز در به اشتراک گذاردن آثار ستودنی است و به راستی من را تحت تاثیر قرار داده است. ولي جهت بهبود كار و در دسترس قرار دادن اين گنجينه هاي پر ارزش بصورت دسته بندي شده و رايگان و برای همگان بنا دارم يك سايت اينترنتي راه اندازي كنم بدين معني كه در فضاي اينترنتي مناسب ليست برنامه ها و حتي جزئيات آن موجود باشد و هر کس بتواند موسيقي را از آنجا Download نمايد. حتي برنامه ها با دو كيفيت و حجم مختلف براي كساني كه سرعت مناسب اينترنت ندارند در سايت قرار داده شود. بدين ترتيب هم آرشيو كاملي از اين گنجينه ها ايجاد خواهيم كرد و هم بصورت دسته بندي شده قابل استفاده خواهد شد. چون يكي از مشكلاتي كه خود من داشتم بي اطلاعي از جزئيات برنامه ها مانند خواننده, نوازنده و ... از يك سو و پيدا كردن آنها در فضای اينترنت بود كه با توجه به نامگذاري هاي متفاوت كار سخت تر مي شد. البته صرفنظر از برنامه هايي كه توسط دوستان معرفي و لينك Download مستقيم آن در متن email ارسال شده بود.

 

بنظر من اين كار چند حسن دارد

يك- دسته بندي برنامه ها.

دوم- امكان دريافت يا Download برنامه ها پس از مشاهده جزئيات و با کیفیت مورد نیاز.

سوم- در صورتي كه سايت هايي مانند 4shared بهر دليل سرويس به ما ارائه نكنند يا مثلا تعطيل شوند دسترسي به موسيقي ها دشوار خواهد شد.

چهارم – با اين كار آرشيو كاملي از برنامه ها تهيه مي شود.

 

و اما از جمله مشکلات این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد

اولین و بزرگ ترین - نیاز به فضای بسیار زیاد. طبق برآورد تقریبی حدود 2500 برنامه گلهای تازه, رنگارنگ, برگ سبز, تکنوازان و ... داریم که هر یک حدود 30 دقیقه است و در قالب MP3 و با کیفیت مناسب هریک حدود 30MB فضا اشغال می کند که فضایی معادل 75GB می طلبد.

دو- با توجه به اینکه بعضی برنامه ها توسط هنرمندان زن اجرا شده احتمال ایجاد محدودیتهایی متصور است.

سه- این کار نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی می باشد البته با توجه به اینکه زحمت تهیه و تبدیل بسیاری از برنامه ها به فایل قبلا توسط دوستان کشیده شده کار بسیار راحت تر است.

چهار- با توجه به گرانقدر بودن این گنجینه ها, سنگینی بار مسئولیت آن دوچندان می گردد و نیازمند وسواس و دقت زیادی است.

 

با توجه به خام بودن ایده, ناتوانی بنده و تجربه گرانسنگ عزیزان گروه, خواهشمندم نظرات و پیشنهادات خود را بیان فرمایید

 

 دوستدار همگی یاران و ایرانزمین
 
توکلی

 

 

No comments:

آرشیو مطالب