گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, November 1, 2009

ملک آل شعرا بهار وزیر فرهنگ + "بریک دنس "

دوستان گرامی. از منابع خوب برای من ای میل های میرسند . از جمله دیروز یک ای میل داشتم كه مقاله و گفت و گوی بود با یک جوان بی اندازه محترم در اروپا كه روی موسیقی راک ایرانی کار میکند . پیام موسیقی او كه با همکاری آلمان و دیگران است ، متمرکز است روی ایران حال. ( هم اکنون )
اطلا دارید ملک آل شعرا بهار وزیر فرهنگ بود . برای آولین و آخرین ( متاسفانه ) یک بزرگ داشت شعر و نثر فارسی بر قرار کردند(  اگر به خاطر داشته باشم ۱۳۲۵ بود است-- زمان رضا شاه و ناسیونالیسم او  )  . اساتید با نام ( فرزان فر ، بهار ، ......) در جمع بودند . چند نفر جوان تازه کار به مانند احسان طبری، نیما ، .... كه نثر و شعر را از دیدگاهی دیگر میدیدند نیز مقاله دادند. یکی از مقالاتی كه من در  این مورد خواندم و بنظرم جالب آمد نوشته بود شما مجسم کنید کسی به ماند بهار در جمع  ساکت بنشیند تا جوانی های  بخواهند  فرهنگ را از راه غییر عادی معرفی کنند
یک مطلب تکمیلی عرض کنم.  .من فقط آن چه سعی میکنم نمیتوانم با "بریک دنس " و لباس ها ی عجیبی كه بچه ها   در امریکا میپوشاند ، كه از همه چیز گذاشته بی ادبی است ، عادت کنم. وقتی بچه های ایرانی این گونه تقلید میکنند زود متوجه میشوم تقلید بی جای است. رحمت توکل 

No comments:

آرشیو مطالب