گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, November 10, 2007

* EsteghlalBlue * Dagh Az Bashgah e SS

كريمى: فيفا هم حكم بدهد، به اهواز برنمى گردم
استقلال و فيروز روى هوا!
155817.jpg
ايران ورزشى - وضعيت كنونى استقلال تهران و فيروز كريمى بى شباهت به»جيوه» نيست. عده اى آن را فلز مى دانند و عده اى از خواص مايع بودنش حرف مى زنند.
در استقلال نيز عده اى فيروزخان را وارث جديد تاج آبى مى دانند و عده اى در اهواز آماده هستند به هر ترتيبى شده، راه را براى رسيدن كريمى به استقلال تهران مسدود كنند.پس از كشمكش هاى فراوان بر سر حضور كريمى در استقلال تهران، كار به كميته انضباطى فدراسيون فوتبال كشيد تا در اين محكمه تكليف مشخص شود. نشست كميته انضباطى روز گذشته انجام و جالب آنكه فيروز كريمى هرگونه مذاكره را با سران باشگاه استقلال تهران منكر شد! از طرفى رييس سازمان فوتبال باشگاه اهوازى به باشگاه استقلال تهران هشدار داد از جنجال سازى پرهيز كنند و ضمنا رضايتنامه فيروزخان به هيچ وجه براى همنام تهرانى صادر نمى شود.

خط و نشان رمضانى
عبدالحميد رمضانى پس از پايان جلسه ديروز كميته انضباطى گفت: در اين جلسه اميرى و زارع از باشگاه استقلال تهران و من به همراه شهرام شفيعى زاده و دو نفر از وكلاى باشگاه استقلال اهواز حضور داشتيم.
در اين جلسه نمايندگان باشگاه استقلال تهران هرگونه مذاكره با فيروز كريمى را رد كرده و مدعى شدند كريمى تنها براى خوش و بش به باشگاه استقلال آمده است و كريمى نيز گفت:«من براى همين خوش و بش نيز اجازه گرفتم.» كه شفيعى زاده هم گفت:»من هيچ مجوزى حتى براى خوش و بش كردن به شما ندادم. قرار بود شما به مجله خانواده برويد كه سر از باشگاه استقلال تهران درآورديد.» در ادامه جلسه كميته انضباطى در مورد مسائل حقوقى فيروز كريمى نيز بحث شد كه ما مداركى را در مورد پرداخت هايمان به اين مربى ارائه داديم كه با توجه به محكمه پسند بودن اين مدارك كريمى ادعاى قبلى خود را تغيير داد و عنوان كرد چك هايى را كه گرفته است به مهاجرى كمك مربى تيم تحويل داده و نمى داند كه وى پولى گرفته است يا نه.

شاه حسينى: دو سه روز صبر كنيد
خبرنگاران هر كارى كردند نتوانستند از زبان شاه حسينى حرفى بكشند. او در نهايت همه چيز را به دو سه روز آينده موكول كرد. شاه حسينى پس از پايان جلسه كميته انضباطى در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز دو پرونده كاملاً مجزا را با دو موضوع جدا از هم مورد بررسى قرار داديم. پرونده اول درباره شكايت استقلال اهواز از فيروز كريمى و استقلال تهران بود كه در اين پرونده باشگاه استقلال اهواز معتقد است كه كريمى و استقلال تهران با هم مذاكره كرده اند. در اين جلسه كه از ساعت ۱۵ آغاز شد نمايندگان استقلال دفاعيه اى را عنوان كردند و كريمى نيز منكر مذاكره با استقلال شد. اما نمايندگان استقلال گفتند كه اين باشگاه با اجازه رييس باشگاه اهوازى با كريمى مذاكره كرده اما هيچ گونه قراردادى با وى به امضا نرسيده است. او سپس در مورد شرايط ضمن عقد قرارداد كريمى با استقلال اهواز گفت: در قرارداد آمده كه دو طرف قرارداد در فصل دوم اگر از حيث مالى و كارى توافق نداشته باشند مى توانند قرارداد را فسخ كنند اما اين فسخ بايد با مراجعه به مرجع انجام گيرد و هيچ يك از طرفين نمى توانند به صورت سرخود اين كار را انجام بدهند كه در فوتبال ما اين مرجع كميته انضباطى است.
شاه حسينى ادامه داد: كريمى مدعى شده به دليل اين كه به تعهدات مالى عمل نشده خواستار فسخ قرارداد است. اما از طرف ديگر وكلاى باشگاه استقلال اهواز دو فقره لاشه چك هر كدام به مبلغ ۳۵ ميليون تومان را به همراه استشهاديه شش نفر ارايه كرده اند. وكلاى باشگاه استقلال اهواز نيز از ما خواستند كه در اين باره شهادت شهود را استماع كنيم. با اين شرايط پرونده  آماده صدور راى نيست و زمان طولانى را مى طلبد تا ما بررسى هاى لازم را انجام دهيم، با اين حال من به دو طرف توصيه كردم كه در اين فرصت با هم تعامل كنند و اگر قرار است از هم جدا شوند با توافق اين كار انجام گيرد. ضمن آن كه كميته انضباطى درمورد پرونده اول نيز تا دو سه روز ديگر راى خود را صادر مى كند.

كريمى: با رأى فيفا هم به اهواز نمى روم
فيروزخان انگار از شرايط به وجود آمده حسابى كلافه شده و از همه بدتر، از دست سران استقلال اهواز اين قدر شاكى است كه مى گويد با رأى فيفا هم به اهواز نمى رود.
فيروز كريمى پس از پايان جلسه كميته انضباطى گفت: مشكل خانوادگى دارم و نمى توانم به اهواز بازگردم حتى اگر همين امروز فيفا و رييس آن به من دستور بازگشت بدهند، از انجام اين كار سر باز مى زنم. چهار سال در اين تيم كار كرده و خون دل خورده ام. تيمى ساختم كه تمامى اهالى فوتبال از آن تعريف مى كنند.

از طرفى فيروز كريمى بحث دورى از خانواده اش را مطرح كرد و باز هم منكر هرگونه مذاكره با مديران استقلال تهران شد. او گفت: من هيچ مشكلى با استقلال اهواز نداشتم، هرچند كه اگر مشكلى نيز مانند ساير تيم ها وجود داشت به دليل علاقه اى كه به اين تيم داشتم با آن كنار مى آمدم و بحث جدايى من به خاطر مشكلات با استقلال اهواز نيست. من مى توانم از فوتبال جدا شوم ولى نمى توانم يك روز از خانواده ام جدا باشم. ما در فوتبال مربيان توانمندى داريم كه مى توانند استقلال اهواز را به موفقيت برسانند و مطمئن باشيد استقلال اهواز با مريبان ديگر ايده آل تر خواهد شد.
155790.jpg
كريمى منكر هرگونه مذاكره با استقلال تهران شد و گفت: تنها بحثى كه وجود داشت رفع مشكلات و خروج از شرايط فعلى بود و اين به دليل دوستى من با حجازى است. ما نيز زمانى كه در هفته سوم تنها سه امتياز كسب كرده بوديم با دو مربى مشورت كرديم، اين تعاملى است كه بين مربيان وجود دارد. در بسيارى از مواقع ما با مشكلات فنى روبرو بوده ايم كه با مربيان بسيارى از جمله ناصرخان مشورت كرديم. زمانى هم كه در رقابت هاى آسيايى حضور داشتيم به دليل حضور حجازى در خارج از كشور با او مشورت كردم و بخشى از موفقيت ما در آن مسابقات به دليل همكارى با حجازى بوده است. من بحث قرارداد با استقلال تهران را نداشته ام چرا كه تا زمانى كه قرارداد دارم نمى توانم با هيچ تيم ديگرى صحبت كنم و مطمئن باشيد اگر قرار باشد به تيم ديگرى بروم پيش از آن با شفيعى زاده مشورت مى كنم.
كريمى ادامه داد: دو ماه پيش از هفت تيم پيشنهاد داشتم و به تازگى نيز استقلال پيشنهاد داده بود و فتح الله زاده به من گفت كه اگر از قيد قرارداد با استقلال اهواز با اجازه على شفيعى  زاده رهايى پيدا كنى آيا مى توانى به استقلال تهران بيايى كه من نيز گفتم ابتدا مشكلم را حل كنيد و بعد با هم صحبت مى كنيم. اما صادقانه مى گويم اگر بخواهم در تهران مربيگرى كنم چه تيمى بهتر از استقلال. اين تيم تيمى است مردمى و بزرگ كه در كنار پرسپوليس پرطرفدارترين تيم است. مسلم بدانيد اگر در قيد قرارداد با استقلال اهواز نباشم بحث حضورم در استقلال تهران را به صورت جدى دنبال خواهم كرد.
شفيعى زاده كوتاه نمى آيد
فعلاً دور، دور تركتازى شفيعى زاده است. اصلا نمى خواهد كوتاه بيايد و مى گويد فتح الله زاده را به عذرخواهى وادار مى كند.
شهرام شفيعى  زاده پس از پايان جلسه كميته انضباطى گفت: با استقلال تهران مشكلى نداريم. براى اثبات حقانيت استقلال اهواز به كميته انضباطى آمديم. كارى مى كنيم كه على فتح الله زاده از ما عذرخواهى كند.
مديرعامل استقلال اهواز با اشاره به قرارداد فيروز كريمى با اين باشگاه، عنوان كرد: اين مربى با ما قرارداد دارد. اينكه چه بندى در آن وجود دارد، به هيچ شخصى ارتباط پيدا نمى كند. براى سربلندى باشگاه هاى استقلال هر كارى انجام مى دهيم اما اينگونه مى خواهيم، حق به حقدار برسد.
شفيعى  زاده در مورد اينكه فيروز كريمى هفته آينده روى نيمكت كدام تيم مى نشيند، گفت: اگر كريمى مربى ما نباشد، قطعاً مربى آنها هم نخواهد بود.

استقلال كماكان اميدوار است
استقلالى ها مى گويند مداركى دارند كه مى تواند فيروز را در رساندن به نيمكت اين تيم يارى كند. نماينده باشگاه تهرانى در غياب مديرعامل اين تيم در جلسه، هر چه داشت رو كرد تا برنده دوئل قضايى باشد اين درحالى بود كه مديرعامل استقلال اهواز با ۳ وكيل در جلسه حضور داشت.
زارعى نماينده حقوقى باشگاه استقلال تهران پس از پايان رسيدگى به پرونده شكايت باشگاه استقلال اهواز از همتاى تهرانى خود گفت: در اين جلسه مستندات خود را ارايه داديم و اميدواريم رايى كه از سوى اين كميته صادر مى شود، عادلانه باشد.

از ما نشنيده بگيريد اما ...
به نظر مى رسد كلاف سردرگم اين معما به اين راحتى ها باز نمى شود. اين طور گمانه زنى مى شود كه فيروزخان به دليل مذاكره غيرقانونى با استقلال تهران جريمه خواهد شد. در مورد پول هايى كه گفته مى شود از استقلال اهواز گرفته، بايد شهود در كميته انضباطى حاضر شوند و حرف هايشان را بزنند ...
ولى بهترين حرف را در مقطع كنونى شاه حسينى گفت:«تا دو سه روز آينده صبر كنيد.»
جبارى: منتظر نيم فصل هستم
بيشتر از سال قهرمانى استقلال پاس گل داده ام
155820.jpg
ايران ورزشى - خيلى از كارشناسان معتقد هستند گره كور استقلال به دست مجتبى جبارى باز مى شود. او اگر دوباره به دوران آمادگى كامل برسد مى تواند به عنوان بازيكن محورى در خط ميانى اين تيم مشكلات تاكتيكى بازى را برطرف كند. بازيكنى كه در دوره امير قلعه نويى به عنوان يك هافبك آزاد بيشترين تأثيرگذارى را در روند نتيجه گيرى تيم داشت، گرچه در حال حاضر اين شائبه وجود دارد كه مجتبى در پست خود هافبك وسط (پشت سر مهاجمان) بازى نمى كند و همين امر كارآيى و اثرگذارى او را پايين آورده است و ديگر اينكه او پس از مصدوميت و يك سال و نيم دورى از فوتبال هنوز از نظر جسمى و روحى به آمادگى كامل نرسيده و به اصطلاح با ترس بازى مى كند، اما خود مجتبى درباره اين مسائل چه مى گويد:«من از روند كارى خودم راضى نيستم، بايد بهتر از اين مى شد، اما حالا فهميدم كه از اطرافيان انتظارى نيست. آنها نخواستند يا نتوانستند و اين خود من هستم كه بايد به فكر خودم باشم.» جبارى اضافه كرد:«من بايد از نظر بدنى و روحى و روانى بيشتر از اينها تقويت مى شدم. بازى به بازى بهتر مى شوم اما آنقدر فاصله كم است كه نمى شود بيشتر از اين فشار آورد. اميدوارم در تعطيلات نيم فصل، البته اگر تعطيلى وجود داشته باشد، بتوانم با تمرينات بدنسازى منظم تر شرايط خود را بهتر كنم.»
جبارى درباره بازيهاى اخير خود گفت:«شكل و نوع تاكتيك تيم طورى است كه من را سخت پيدا مى كنيد! البته من اين را بگويم كه در همين ليگ هفتم خيلى بيشتر از سالى كه استقلال قهرمان شد پاس تك به تك داده ام و اگر پاس هاى ارسالى من گل مى شد، الان من بهترين پاسور ليگ مى شدم. متأسفانه تيم ما در بحث تمام كننده بدشانسى دارد و توپ هاى ما گل نمى شود. من دوست ندارم درباره مسائل فنى در تيم صحبت كنم، چون در اختيارات من نيست اما شما فيلم بازى را ببينيد. من پس از يك سال و نيم دورى از فوتبال بد كار نكرده ام اما شرايط تيمى ما در اكثر بازيها با بن بست و بدشانسى روبرو شده است.»
جبارى درباره فرار از درگيرى و ترس از بازى محكم چنين مى گويد:«نه اينطور نيست كه من از تكل زدن و درگيرى فرار كنم اما بايد ابتدا خود را قوى كنم. من از لحاظ بدنى هنوز به آن استقامت و قدرت لازم نرسيده ام. شما در گذشته مى ديديد كه من در نيمه دوم شرايط بازى و دوندگى ام بهتر مى شد اما در اين شرايط در اواخر بازى احساس مى كنم كه نيروى من در حال تحليل است و لذا اصلا مخالفتى با تعويض و شرايط فعلى ندارم.»
ايران ورزشى: جبارى بازيكن باهوش و ذكاوتى است. او با درك شرايط خود مى داند بايد بيش از اينها زحمت بكشد تا شرايط را به سود خود تغيير بدهد. خيلى ها منتظر اين بودند كه با آمدن روانخواه، پولادى و بازگشت فرهاد مجيدى جا براى او تنگ و تنگ تر شود اما واقعيت اين است كه نوع بازى و شكل كار او با ديگران متفاوت است. هافبك هاى بالا هر كدام ويژگى خاصى دارند و از مرتبت بالايى در استقلال برخوردار هستند اما واقعيت اين است كه اگر مجتبى در جاى خود به كار گرفته شود و البته با آمادگى روحى و روانى بالا و نفسى چاق و مهاجمانى مثل برهانى و مجيدى قدر پاس هاى طلايى او را بدانند استقلال مى تواند به بالاتر از اينها فكر كند و نكته پايانى اينكه اطرافيانى كه ما نمى دانيم چه كسانى هستند او را تنها بگذارند. آنها بايد شرايط او را درك كنند. مجتبى در حال بازگشت است. بايد دست او را گرفت تا اين برگشت سرعت و شتاب بيشترى به خود بگيرد.
آخرين حمله به گروه موفق قلعه نويى چگونه طراحى شد
منزوى مى گويد ناصرخان، حاجيلو مى گويد آقا فيروز
155805.jpg
ايران ورزشى - پيروزى مقابل راه آهن گرچه خفيف و با انتقادات زيادى همراه بود اما باعث شد يكى ديگر از تصميمات مديران باشگاه استقلال در هياهوى اين برد گم شود.
جمعه صبح يكى از معاونان باشگاه با مرفاوى تماس گرفت و از او خواست كه اردو را ترك و از نشستن روى نيمكت هم خوددارى نمايد؛ صمد از شنيدن اين جمله تعجب نكرد چرا كه او ماه ها بود احساس تنهايى مى كرد و مى ديد كه در باند حجازى و حاجيلو جايى ندارد اما اين دليل نمى شد كه او به اين راحتى با مسأله كنار بيايد؛ صمد به حاجيلو مى گويد:«اگر تصميم خود را كتبى به من بدهيد من مى پذيرم در غير اين صورت من نه تنها اردو را ترك نمى كنم بلكه بعدازظهر هم روى نيمكت خواهم نشست.»

مرفاوى: كتبى اعلام كنيد
برخورد تند مرفاوى باعث مى شود آنها در روز تعطيل به باشگاه بروند و نامه اى كتبى و رسمى را براى قطع همكارى مرفاوى و بهمنى آماده كنند، مرفاوى و بهمنى پس از دريافت رونوشت نامه، در ميان بهت و حيرت همگان اردوى استقلال را ترك كردند. آيا اين دو، قربانى باندبازى و گروه گرايى حجازى، كريمى، حاجيلو يا ... شده اند؟ بهمنى در رابطه با قطع همكارى خود مى گويد:«منزوى از من خواست تا اطلاع ثانوى در تمرينات نباشم. او در هتل المپيك حاضر شد و اين مسأله را به من گفت و ما در جلسه اى كه با حاجيلو داشتيم او يك بار اين جدايى را به درخواست حجازى و پس از چند دقيقه به فيروز كريمى نسبت داد. توضيحات او گرچه غير اصولى بود اما من و صمد با شناختى كه از فضاى استقلال به دست آورده بوديم ترجيح داديم كه در قبال اين خواسته مقاومت نكنيم چرا كه در تمرينات متوجه اين قضيه شده بوديم كه شرايط فعلى براى همكارى مناسب نيست.»اما يكى از نزديكان به اين دو در اين باره چه مى گويد؟ منزوى در اين چند ساله به عنوان يك نيروى تأثيرگذار در تصميمات باشگاه بوده، او شرايط و اخلاقى دارد كه خيلى زود با محيط و مديران جديد هماهنگ مى شود و در دوره قريب و حالا فتح الله زاده همان تأثيرگذارى را دارد. حرف هاى ضد و نقيض حاجيلو در جلسه با مرفاوى و بهمنى نشان از عدم مديريت صحيح و وفاق، همدلى و همفكرى در سطوح بالا مى دهد چه اينكه منزوى و حاجيلو اين جدايى را يك بار طبق خواسته حجازى دانسته و بار ديگر اعلام مى كنند كه آقا فيروز اعتقادى به شما ندارد. مرفاوى و بهمنى در همان جلسه خيلى صريح و رك پاسخ آنها را مى دهند، آنها در جواب مى گويند: جالب است! فردى كه خود به نداشتن بينش فنى لازم، توان تاكتيكى و عدم شناخت كافى از تيم متهم بوده و در شرف اخراج است، براى ديگران تصميم مى گيرد، شما اگر به عقايد و افكار ناصرخان اعتقاد داريد چرا او را بركنار كرديد و اگر نداريد چطور به اطلاعات، دانش و شناخت او اطمينان مى كنيد؟!
بهمنى در تكميل حرف هاى مرفاوى و خود اضافه مى كند آقا فيروز مگر حكم گرفته و سرمربى استقلال تهران شده اند؟ اجازه بدهيد ايشان ابتدا حكم بگيرد سپس عزل و نصب كند. اين جلسه به دليل كمبود وقت به اتمام رسيد و قرار شد كه از طريق تلفن با آنها براى جلسه بعد هماهنگ شود، اتفاقى كه تا به امروز رخ نداده و مرفاوى و بهمنى منتظر شنيدن حرف هاى فتح الله زاده هستند تا سپس به مصاحبه و اعلام موضع بپردازند، گرچه خود بهمنى اعلام كرد كه اين جدايى ها عادى بوده و از اختيارات سرمربى قديم و جديد است كه همكاران خود را انتخاب كند.

واقعيت چيست؟
اما واقعيت چيست؟ برخى حتى جدايى مرفاوى را به مشكل او با پيروز نسبت مى دهند اما خود پيروز بهترين جمله را در مقابل دوربين هاى تلويزيونى گفت: من منكر پاره اى از مسائل نمى شوم اما بعيد مى دانم كه من آنقدر قدرت داشته باشم كه مربى تيم را عوض كنم.
آنچه واضح است اينكه فتح الله زاده و برخى از معاونان او با اين حركت آخرين پازل هاى باقى مانده از صفحه قدرت قلعه نويى را تار و مار كردند. آنها ابتدا قلعه نويى را كنار زدند و سپس گروه موفق او در طى ۴ سال گذشته را متلاشى كردند، آنها به اين بهانه كه اين دو بازمانده از دوران امير بوده و دلشان با تيم نيست آنها را دچار يك توطئه درون گروهى كردند. اصغر حاجيلو هفته ها و بلكه ماه ها بود كه به ضعف بدنى بازيكنان اشاره مى كرد و به دنبال اين بود كه بهمنى را از كادر فنى تيم بيرون كند، مرفاوى هم برخلاف ظاهر آرام و خونسردى كه دارد هيچ گاه حاضر نبود تا به ناآماده ها بازى بدهد، حرف هاى رك او هم به مذاق حجازى و ... خوش نمى آمد. اين اتفاق درحالى رخ مى دهد كه اكثر كارشناسان معتقدند اين صادق ورمزيار است كه به توصيه حاجيلو آمده و در تمرينات و كارهاى تاكتيكى تيم تأثيرگذارى لازم را ندارد و حال بايد ديد كه سرانجام اين جابه جايى ها به كجا مى انجامد. آنچه مسلم است اينكه مرفاوى و بهمنى حاضر به همكارى در ساير مقاطع و مسؤوليت هاى ديگر در باشگاه نيستند و باشگاه بايد تعهدات مالى خود را به اين دو كه بيش از ۱۰۰ ميليون است بپردازد و در صورت امكان همكارى فيروز كريمى و استقلال قراردادهاى جديدى را براى او و ساكت الهامى مهيا كند اما پرسش بى پاسخ اين است كه آيا اثرگذارى مرفاوى و بهمنى بيشتر است يا ورمزيار و حاجيلو و حتى ترابپور؟! با گذشت زمان به پاسخ اين سؤال خواهيم رسيد.
 
 
 
تمرين استقلال خلوت تر از گذشته
از مرفاوى خبرى نيست
ايران ورزشى- بعد از پيروزى مقابل راه آهن تمرين استقلال خلوت تر از قبل شد. ديروز ساعت ۳۰:۱۵ در زمين شماره ۲ شيرودى ديگر خبرى از صمد مرفاوى هم نبود. ناصر حجازى قبل از شروع تمرين براى بازيكنان صحبت كرد. بعد تمرين زير نظر صادق ورمزيار برگزار شد. ابتدا همه بازيكنان دويدند بعد اصلى ها از ذخيره ها جدا شدند و به سونا و استخر رفتند. بازيكنان ذخيره هم در نصف زمين فوتبال دستگرمى برگزار كردند.

گوش به زنگ كميته انضباطى
ديروز تمرين درحالى انجام شد كه هواداران حاضر در شيرودى و بازيكنان گوش به زنگ كميته انضباطى بودند. همه منتظر بودند تا وضعيت آمدن فيروز كريمى به تيمشان مشخص شود البته تا به آخر همه منتظر ماندند و جوابى نگرفتند
 
 
 
نصيرزاده: پنالتى
راه آهن واضح بود
155787.jpg
 
ايران ورزشى- هوشنگ نصيرزاده در خصوص قضاوت داور و كمك داوران اظهار داشت: بعد از سوت پايان مسابقه، فرهاد مجيدى با اين ادبيات كه آقاى داور شما به بيشتر بازيكنان ما اخطار داديد و اگر بازى ادامه پيدا مى كرد چند نفر ديگر را هم اخراج مى كرديد، به طرف عليرضا فغانى رفت كه او نيز با دست  بردن به جيبش با تهديد به مجيدى گفت: الان هم مى توانم به شما اخطار بدهم.
بلافاصله مجيدى با نزديك شدن به داور اظهار داشت كه صحبت هاى من مؤدبانه است و قصد اعتراض به شما را نداشتم كه داور مسابقه هم به همين دليل، عذر مجيدى را پذيرفت و حتى داور مسابقه نيز در اظهارات پايانى خود گفته كه فقط قصد تهديد او را داشته است ولى بايد اين نكته را يادآور شويم كه بعد از پايان مسابقه تا زمانى كه بازيكنان به رختكن نرفته اند، مى توانند از داور هم كارت هاى رنگى دريافت كنند. به نظر مى رسد كه حساسيت زياد روى نوع برخورد مجيدى با داور مسابقه نبايد ايجاد شود چون از ديد داوران اين نوع حركات كاملاً  طبيعى به نظر مى رسد. اين رفتار داور مسابقه و مجيدى كاملاً طبيعى بود.
نصيرزاده در پايان گفت: فغانى كه جوان ترين داور ايران به شمار مى رود، داراى مايه هاى يك داور بزرگ در آينده ليگ برتر ايران است. نوع حركت او داخل زمين و در واقع شناخت خطاها از مواردى است كه به او كمك مى كند رشد كند. داور در صحنه اى خطاى پنالتى به سود راه آهن را خطاى بيرون محوطه جريمه اعلام كرد. فكر مى كنم توصيه على نژاديان، كمك داور دوم وى بود كه با ايستادن در مقابل خط محوطه جريمه به داور فهماند كه خطا در بيرون اتفاق افتاده است، در حالى كه تصاوير تلويزيونى ثابت مى كرد كه مدافع استقلال مرتكب پنالتى در داخل محوطه جريمه شده است.
 
 
روانخواه متاهل شد
ايران ورزشى - به غير از صمد مرفاوى تمرين ديروز دو غايب ديگر هم داشت. آرش برهانى مهاجم نيمكت نشين شده، ديروز در اولين جلسه تمرين تيمش غايب شد تا شايعات زيادى پيرامونش به گوش برسد. به غير از برهانى، اميد روانخواه هم ديروز به تمرين نيامد. روانخواه براى مراسم ازدواجش راهى شيراز شده بود و ديروز در شيراز هافبك هجومى آبى پوشان به صف متاهلان پيوست
 
 
 
ورمزيار: با حجازى در ارتباط بوديم، نه كريمى
ايران ورزشى - ناصر حجازى هفته  گذشته با صراحت اعلام كرد كه در مسائل فنى دخالت نمى كند ولى روز جمعه عكس اين موضوع اتفاق افتاد تا صادق ورمزيار در بازى با راه آهن حامل پيام هاى فنى حجازى به بازيكنان باشد.ورمزيار در خصوص اين موضوع گفت: در شرايط فعلى و با توجه به اينكه هنوز سرمربى تيم انتخاب نشده، ناصر حجازى مسؤوليت فنى تيم را بر عهده دارد و تمامى مسائل در بازى با راه آهن زيرنظر او انجام شد. ناصرخان قبل از آمدن تيم به ورزشگاه در كنار بازيكنان و كادرفنى بودند و در طول بازى هم توصيه هاى فنى و تعويض ها زيرنظر او انجام نشد.پس از اين بازى شايعه شد كه نيمكت  استقلال با فيروز كريمى در ارتباط بوده كه ورمزيار با رد اين خبر گفت: كريمى هنوز در تمرينات استقلال شركت نكرده و ما با او در ارتباط نبوديم. همان طور كه گفتم، مسؤوليت فنى برعهده حجازى بود و تا زمانى كه سرمربى انتخاب شود، اين شرايط ادامه خواهد داشت.مربى استقلال در تحليل خود از بازى با راه آهن مى گويد: به ۳ امتياز اين ديدار نياز مبرمى داشتيم تا از اين شرايط بحرانى خارج شويم. خوشحالم كه طرفداران استقلال با حمايت از تيم شان و همچنين ناصر حجازى، با رضايت ورزشگاه را ترك كردند. راه آهن حريف سرسختى بود كه پرسپوليس، تيم صدرنشين را در آزادى متوقف كرد و شكست دادن اين تيم ساده نبود.ورمزيار در خصوص صحبت هاى ميثاقيان كه گفت استقلال خيلى خوش شانس بود، نظر داد: هر كس مى تواند نظر خاص خودش را بدهد ولى ما هم موقعيت هاى زيادى داشتيم و داور يك پنالتى هم به سود استقلال نگرفت. ما از ابتداى ليگ مدام بدشانسى مى آوريم و اگر در اين بازى كمى خوش شانس بوديم، نبايد زياد به اين موضوع حساسيت نشان داد.مربى استقلال در خصوص غيبت نوازى، صادقى و برهانى گفت: نوازى ۳ اخطاره بود، برهانى به دليل مصدوميت از ناحيه آشيل پا شرايط بازى نداشت و صادقى هم به دليل مصدوميت جزئى از ناحيه زانو به عنوان بازيكن تعويضى وارد زمين شد.وى در پاسخ به اين سؤال كه چرا مرفاوى از استقلال جدا شده، گفت: دوست ندارم در اين مورد حرف بزنم
 
 
 
 
دبير كميته داوران:
فغانى تجربه كافى را نداشت
ايرنا - دبير كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: عليرضا فغانى داور بازى تيم هاى استقلال - راه آهن تهران تجربه كافى براى قضاوت اين بازى را نداشت. غلامرضا سليمانى گفت: انتظار بيشترى از داوران اين بازى داشتيم اما شرايط اين ديدار بسيار سخت بود. وى درخصوص صحنه مشكوك به پنالتى براى تيم راه آهن اظهارداشت: اين صحنه ازتصاوير تلويزيونى گوياى پنالتى بود اما ما منتظر گزارش ناظربازى هستيم. در اين صحنه كمك داور پرچم را به نشانه خطا بالا برد و تصميم درستى بود اما اين خطا به نظر داخل محوطه جريمه اتفاق افتاد. سليمانى گفت: اين بازى از لحاظ فيزيكى بسيار پر تنش بود و بايد تا حدودى به داور بازى حق داد.

برهانى: فقط مصدوم بودم
ايران ورزشى- آرش برهانى مهاجم كرمانى استقلال گفت: اين پيروزى را هم بايد به حجازى تقديم كنيم، چرا كه او حداكثر توان خود را به كار گرفته تا استقلال به جايگاه اصلى خود راه پيدا كند. راه آهن يكى از تيم هاى مستحكم ليگ برترى است كه به اين سادگى ها امتياز از دست نمى دهد و مقابل ما هم براى ۹۰ دقيقه برنامه داشت.وى افزود: قطع به يقين پيروزى مقابل شاگردان ميثاقيان به ما كمك خواهد كرد كه بتوانيم از همين جايگاه نهم بالاتر برويم و تا پيش از پايان نيم فصل به جمع مدعيان اضافه شويم.برهانى درمورد غيبتش مقابل راه آهن گفت: تنها به دليل آسيب ديدگى كه از ناحيه پاشنه آشيل پيدا كرده ام در ليست ۱۸ نفره استقلال نبودم و در حال حاضر هم طبق تجويز كادر پزشكى فيزيوتراپى مى كنم.مهاجم گل نزن استقلال حضور فيروز كريمى در كنار حجازى را مثبت ارزيابى كرد و گفت: يكى از مربيان با دانش ليگ برتر ما همين فيروز كريمى است كه حضور وى در كنار مديريت حجازى مى تواند گره گشاى بسيارى از مشكلات استقلال باشد.
 
 
 
نوازى: كسى نمى دانست
من سه اخطاره ام
ايران ورزشى- محمد نوازى كاپيتان دوم استقلال گفت: استقلال با غلبه بر راه آهن به خودش آمد و توانست به گوشه اى از توانايى هاى نهفته اى كه با وجود اين بازيكنان دارد دست پيدا كند. راه آهنى ها كه تا به اينجاى ليگ اكثر مدعيان ليگ مثل سپاهان، صباباترى و پرسپوليس را متوقف كرده بودند مقابل استقلال در نيمه اول برنامه اى نداشتند و همين امر باعث شد كه ما به راحتى به گل دست پيدا كنيم و از آنها پيش بيفتيم.حفظ نتيجه به دست آمده هم يكى از مهم ترين كارهايى بود كه بازيكنان ما با هدايت ناصر حجازى آن را به خوبى انجام دادند و توانستند يك پيروزى ارزشمند را كسب كنند.نوازى درخصوص عدم حضورش مقابل راه آهن گفت: هيچ كسى ۳ اخطاره شدن من را نمى دانست و تنها به اين دليل بود كه مقابل راه آهن بازى نكردم و اگر هم حجازى تصميم ديگر مى گرفت باز هم تابع بودم.

منتظرى: اگر داور ديگرى بود اخراجم نمى كرد
پژمان منتظرى مدافع خوزستانى استقلال گفت: تنها مشكل تيم استقلال اين است كه پس از آنكه بازيكنان به خواسته خود مى رسند و چند گل از حريف جلو مى افتند بازى را رها مى كنند. هر چند كه در نيمه دوم كمى عقب كشيديم و راه آهن فشار مضاعفى را بر ما تحميل كرد اما پيروزى حق استقلال بود. در نيمه اول كاملاً از آنها برتر بوديم. مدافع ميانى استقلال با اشاره به غيبت مرفاوى و حجازى روى نيمكت گفت: همه بازيكنان به حمايت حجازى نيازمنديم. اين دو مربى تا قبل از شروع مسابقه كنار ما حضور داشتند و ما تا پايان فصل به آنها احتياج داريم. همه كارها و برنامه هاى تيم زيرنظر حجازى انجام مى گرفت و حتى وى بود كه تيم را مقابل راه آهن ارنج كرد. منتظرى داور بازى را سختگير دانست و خاطرنشان كرد: داور به خاطر اينكه بازى را در كنترل بگيرد مدام سوت مى زد و به بازيكنان كارت نشان مى داد. اگر سختگيرانه به خطاى من نگاه كنيد اخراجم درست بود اما به نظرم اگر داور ديگرى بود به من كارت قرمز نشان نمى داد. منتظرى در پايان درخصوص حضور كريمى در استقلال گفت: اميدوارم با حضور كريمى در استقلال تيم منسجم تر شود و به جايگاه اصلى خود دست يابد و آن زمان است كه مى توانيم استقلال واقعى را به مردم نشان دهيم.
 
 
على منصوريان:
ناصرخان را خيلى اذيت كرديم
ايران ورزشى- با همان چهره هميشگى و سرى كه زير نور پرژكتورها برق مى زند، پله ها را يكى يكى پايين مى آيد و مقابل خبرنگاران قرار مى گيرد. عليرضا منصوريان يكى از بازيكنان خوب استقلال در بازى با راه آهن بود؛ بازيكنى كه روى هر دو گل تأثير مستقيم داشت و زمينه ساز پيروزى استقلال شد. جمع بندى منصوريان از نيمه اول اين است: «درنيمه اول توانستيم به برترى عددى برسيم. با انجام يك بازى اصولى توانستيم راه آهن را در همان نيمه اول مغلوب كنيم. راه آهن را همواره يك تيم با شخصيت مى دانم. آنها يكى از بهترين تيم هاى ليگ هستند. راه آهن را بايد تحسين كرد همان طور كه ديديد در نيمه دوم با فوتبالى هجومى و رو به جلو بارها تا آستانه گلزنى پيش رفتند. برخلاف نظر خيلى ها معتقدم كه راه آهن يك تيم كاملا هجومى است. آنها نشان دادند هيچ علاقه اى براى انجام ضد فوتبال ندارند و همه هدف شان پيروزى در ميدان هاى بزرگ است.» منصوريان تجربه را عامل پيروزى استقلال مى داند: «بايد اذعان داشت كه اگر تجربه ما بيشتر نبود، هرگز نمى توانستيم راه آهن را شكست بدهيم. در نيمه دوم راه آهن خيلى فشار آورد و ما توانستيم با تجربه بيشترمان حمله هاى آنها را خنثى كنيم. البته شانس هم در پيروزى ما دخيل بود.»منصوريان همچنان از حجازى با احترام ياد مى كند. او حجازى را يك اسطوره مى داند: «تمام اين مدت حجازى را خيلى اذيت كرديم. حجازى به خاطر باخت هاى استقلال آزرده خاطر است و اگر ديديد امروز توانستيم راه آهن را شكست بدهيم فقط و فقط به خاطر وجود حجازى بود. حجازى براى استقلالى ها يك اسطوره به تمام معنا است و ما با همه وجود براى خوشحالى حجازى در ميدان جنگيديم.»
 
 
قربانى: غيبت آقا صمد ربطى به من نداشت
ايران ورزشى- پيروز به يك باره در تركيب استقلال؟! وقتى چهره پيروز را در ميان بازيكنان اصلى استقلال ديديم شوكه شديم. مگر قرار نبود پيروز بيرون باشد و اميرحسين صادقى بازى كند؟ انگار حجازى در آخرين لحظه تصميمش را عوض كرده است. پيروز البته خودش را بى خبر جلوه مى دهد: «من نمى دانم چه اتفاقى براى آقا صمد افتاده است؛ خودتون شاهديد كه سال گذشته آقاى مرفاوى سرمربى استقلال بودند و من بدون اينكه بخواهم دردسرى درست كنم در اين تيم بازى مى كردم. من نمى دانم چرا آقا صمد در اين بازى غايب است اما مطمئن هستم كه حتما ايشان به زودى در تمرينات آفتابى خواهند شد. ايشان يك هفته در تمرينات حضور نداشت و شايد به خاطر همين تصميم گرفت در بازى هم حضور نداشته باشد.» پيروز براى فرار از اين بحث، به توضيح مسائل فنى بازى مى پردازد: «به لحاظ بدنى مشكلاتى داريم كه بايد رفع شود. به لحاظ فنى و روحى روانى هنوز تيم به شرايط آرمانى نرسيده و اگر بتوانيم در هفته هاى آينده اين نقص را برطرف كنيم بدون ترديد مشكلات ما به حداقل خواهد رسيد.» قربانى هم درباره ناصر حجازى همان نظرى را دارد كه منصوريان دارد: «به شخصه بازيكنى هستم كه براى آقاى حجازى احترام خاصى قايل هستم. حجازى اسطوره فوتبال ما است و بازيكنان براى سربلندى استقلال به همراه ناصر حجازى هر كارى لازم باشد را انجام مى دهند. اميدوارم پيروزى هاى ما همچنان تداوم داشته باشد.»
 
 
 
كنايه صادقى به بازيكنان فيكس:
بازى نكردم
چون بى غيرتم
155829.jpg
ايران ورزشى- او از تركيب اصلى بيرون گذاشته شد تا بار ديگر شاهد اتفاقات عجيبى درتركيب استقلال باشيم. اگر استقلال شكست مى خورد، آيا همگان به خاطر بازى ندادن به اميرحسين صادقى كادر فنى استقلال را زير سؤال نمى بردند؟ البته بازى خوب بيژن كوشكى باعث شد تا خلأ صادقى از بين برود اما صادقى موضع خاص خودش را دارد. او درباره غيبتش چنين مى گويد: «چون من بى غيرت هستم و عده اى هم فرياد مى زنند كه بازيكن بى غيرت نمى خواهيم، كادر فنى تصميم گرفته من را از تركيب اصلى بيرون بگذارد.» صادقى به طعنه حرف هايش را زد و خيلى زود از مقابل ديدگان پرسشگران دور شد. شايد صادقى باز هم دربازيهاى آينده بيرون از تركيب اصلى باشد و شايد باز هم شاهد واكنش هاى تازه اى از او باشيم.
 
 
جبارى: هنوز هم مشكل بدنى داريم
ايران ورزشى- جبارى حرف درستى مى زند يا وقتى او مى بيند خودش از دقيقه ۷۰-۶۰ به بعد كم مى آورد استقلال را به نداشتن شرايط بدنى مناسب محكوم مى كند؟ جبارى بعد از بازى با راه آهن حرف هاى كوتاهى زد. او بار ديگر جملاتى را كه در بازى با پيكان گفته بود، مقابل خبرنگاران تكرار كرد: «بازى خوبى بود و خدا را شكر ما برديم تا بيش از اين امتياز از دست ندهيم اما به اعتقاد من هنوز هم مشكل حاد بدنى داريم و بايد اين مشكل را در بازيهاى آينده برطرف كنيم. همان طور كه ديديد در نيمه دوم بازى با راه آهن به لحاظ بدنى دچار افت شديم، براى همين مى توان نتيجه گرفت كه مشكل ما بدنى است و بايد به سرعت آن را ترميم كنيم.»
 
 
يوسفى: استقلال هنوز در خطر است
ايران ورزشى - هافبك مازنى استقلال بعد از غلبه بر راه آهن گفت: پس از هفته ها ناكامى به هر سه امتياز اين بازى نياز جدى داشتيم كه خوشبختانه با تلاش كليه بازيكنان اين امر محقق شد. ما در نيمه اول نسبت به حريف برترى داشتيم و حتى موقعيت هاى متعددى را نيز از دست داديم. البته به دليل خاطرات تلخ بازيهاى گذشته و از دست دادن نتايج در نيمه دوم، براى حفظ نتيجه مجبور به عقب نشينى شديم و از شدت حملات ما كاسته شد. يوسفى درباره پست بازى اش گفت: مقابل راه آهن مهاجم نبودم، در واقع پشت سر مجيدى قرار داشتم و وظيفه ام در خط ميانى پيوستن به مجيدى در زمان حملات بود. وى نتيجه بازى را عادلانه دانست: خيلى از نتايجى را كه استقلال در اين فصل گرفته بود عادلانه نبود، زيرا ما زيبا بازى مى كرديم اما نتيجه را به سادگى از دست مى داديم. فكر مى كنم اين نتيجه نسبت به بازيهاى قبل عادلانه تر بود. البته با اين برد هم نمى توان گفت كه استقلال از بحران خارج شده است، زيرا هنوز مشكلاتى در تيم وجود دارد و تا برطرف نشدن اين مشكلات استقلال هنوز در معرض خطر است. يوسفى غيرمستقيم از تعويضش گلايه مى كند: مسلما هيچ بازيكنى از تعويض خود راضى نيست، از لحاظ بدنى آمادگى ادامه بازى را داشتم، فكر مى كنم در اين بازى انتظارات كادر فنى را برآورده كردم. محسن يوسفى هم مثل خيلى از استقلالى ها نظر مثبتى نسبت به مربيگرى فيروز كريمى در اين تيم دارد: كريمى يكى از مربيان شناخته شده و مطرح در ليگ برتر است كه هم از لحاظ دانش فنى و هم از نظر كنترل حاشيه ها در سطح بالايى قرار دارد. اميدوارم حضور وى در استقلال به مشكلات و مسائل موجود پايان دهد
 
 
 
طالب لو: خوش شانس بوديم كه ميثاقيان روى نيمكت نبود
به عقيده وحيد طالب لو راه آهن تيمى غول كش است: راه آهن تيمى است كه هميشه مقابل استقلال و پرسپوليس بهترين بازى خود را انجام مى دهد و از پيش بازنده نيست. حتى در بدترين شرايط هم راه آهن يك حريف جدى براى اين دو تيم است كه در ورزشگاه آزادى بدون واهمه بازى مى كند. راه آهن ديروز هم يك تيم نترس بود كه مى توانست حتى مقابل تيم ما به برترى دست يابد. دروازه بان ملى پوش استقلال غيبت ميثاقيان در كنار زمين را در شكست راه آهن تاثير گذار مى داند: ما خوش شانس بوديم كه ميثاقيان كنار زمين نبود. با توجه به اينكه او به خوبى تيمش را هدايت مى كند حضورش در اين بازى مى توانست به راه آهن كمك بيشترى كند. تحول راه آهن در نيمه دوم هم به همين خاطر بود. مشخص بود كه ميثاقيان در بين دو نيمه بخوبى شاگردانش را توجيه كرده بود. طالب لو با ابراز رضايت از برد تيمش گفت: بازى درگيرانه دو تيم، تماشاگران را مجذوب كرد و آنها از تماشاى اين بازى زيبا لذت بردند. خوشحالم كه اين بار تيم ما به موفقيت رسيد و شرمنده هواداران نشديم كه هميشه حامى و پشتيبان ما بوده اند. دروازه بان استقلال گفت: سعى مى كنم بهترين عملكرد را در بازيهاى استقلال داشته باشم اما توپ گرد است و اتفاقات بازى غير قابل پيش بينى كه ناگزير گاهى اوقات به سود ما تمام نمى شود. طالب لو در پايان گفت: با توجه به شكست هاى اخير، تيم تحت فشار است و بازيكنان با استرس بازى مى كنند. من كه دروازه بان تيم هستم بيش از همه اين فشار را تحمل مى كنم و سعى دارم كمترين اشتباه را در جريان بازى داشته باشم. در بازى مقابل راه آهن نيز با اينكه توپ زيادى روى دروازه ما آمد اما تنها يك گل خورديم كه آمار خوبى براى خط دفاع استقلال است.
 
 
 
اميرآبادى: اين پيروزى را به حجازى و هواداران تقديم مى كنيم
ايران ورزشى- مهدى اميرآبادى بعد از شكست راه آهن گفت: آنچه كه در اين ديدار براى ما حايز اهميت است، حفظ برترى تا پايان بازى بود هر چند كه در نيمه اول موقعيت هاى زيادى را از دست داديم و مى توانستيم گل هاى بيشترى به راه آهن بزنيم. اميرآبادى استرس و فشار روحى را عامل عقب نشينى استقلال در نيمه دوم دانست و گفت: به اين دليل كه در بازيهاى گذشته در نيمه دوم بازى برده و نتيجه را واگذار مى كرديم، همين ترس در بازيكنان باعث شد تا در نيمه دوم دچار افت شويم. به نظر مدافع استقلال همه بازيكنان استقلال با تعصب هستند: در چند بازى اخير به شدت شرمنده هواداران بوديم هر چند كه بازيكنان ما با تمام وجود براى تيم بازى مى كردند و هيچ كس نمى خواست كه استقلال ببازد. خوشحالم كه در اين بازى هواداران ورزشگاه را راضى ترك كردند. به نظر من كسب سه امتياز بازى و پيروزى در اين ديدار را به ناصر حجازى و هواداران تقديم مى كنيم. اميدوارم كه جواب حمايت هاى تماشاگران را داده باشيم. اميرآبادى در پايان حضور فيروز كريمى در استقلال نظر داد: بازيكنان استقلال مانند سرباز و سرمربى همانند فرمانده هستند. با جايگزينى كريمى به جاى حجازى، گويا فرمانده ما عوض شده است در حالى كه همگى در خدمت وى خواهيم بود.





__._,_.___

http://groups.yahoo.com/group/esteghlalblue

http://www.esteghlalblue.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب