گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Monday, November 5, 2007

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 834)

 
  
 
 
 
 
 
 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 834 :: سه شنبه 15 آبان 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

۴۷ ابزار آنلاین در یکجا!


سلام عرض شد
این روزها هر روز در وب چه خودمون به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم توسط وب سایت های واسطه با ابزار های آنلاین متنوع و رایگانی آشنا می شیم. از ابزارهای مبدل و ویرایشگر انواع فایل ها گرفته تا ابزار های مدیریت و بهبود کارایی سایت ها. آرشیو کردن نام و کارایی این ابزارها خودش یه کار طاقت فرساس چه برسه به به خاطرسپردن تک تکشون. پس چه خوبه سایتی باشه که بتونه با ارائه یک مجموع کامل از این ابزارها ما رو از سرگردونی در بین سایت ها و ابزار های گوناگون نجات بده.
این ناجی، سایتی نیست جز سایت iwebtool که کلکسیونی از ابزارهای مدیریت و بهینه سازی وب سایت را برای شما آماده کرده. در این سایت بالغ بر ۴۷ ابزار مختلف را در ۴ بخش به نام های موتورهای جستجو، بررسی دامین، HTML و ابزار متفرقه می توانید بیابید. در بین این ابزارها، ابزارهای بودند که من نه تا حالا اسمی ازشون نشنیده بودم و نه ازشون استفاده کرده بودم ولی بعد از تست چند تاشون با چیزهای جدیدی آشنا شدم به طوری که کمکم کردن تا نقاط ضعف و قوت سایتمو بشناسم. توصیه می کنم شما هم یه نگاهی به این لیست بندازید. مطمئن باشید حداقل یکی از این ابزارها می تونه براتون جدید و جالب باشه.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (833) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • تصاویری عجیب از مرتاضان شرقی
  • 15 تصویر که به طرز ماهرانه ای دستکاری شده اند
  • اختلالات گسترده در شبكه تلفن همراه اسرائيل
  • معرفي و دانلود فيلم : داستان ميلاد مسيح
  • دانلود انيميشن : Ghost In The Shell
  • نوازندگان سوئدی در فرهنگسرای نیاوران
  • GetRight Professional 6.3a  یکی از قویترین شتاب دهنده های دانلود
  • SMS رفته را به جوی بازگردانید!
  • مصحف فاطمه (س) چیست؟
  • پس گرفتن آی دی از هکر!!!
  • داغ شقايق ها
  • دروغ‌گویی مؤسس MySpace
  • شبی که همسرم از من خواست که با زن ديگري براي شام و سينما بيرون بروم...
  • دیگر به سیم آخر زده اند !
  • ترکيب کريهي به نام نورجيزک
  • برخى وصيتهاى امام براى شيعيان
  •  جديدترين شماره از ماهنامه 2DArtist
  • اسپیکر فانتزی
  • مراقب فروشندگان متقلب و فريبكار باشيد
  • چطور کارت‌های حافظه خراب می‌شوند؟
  • تلفن اینترنتی چیست و چگونه کار میکند؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

تصاویری عجیب از مرتاضان شرقی
مناظر بسیار دیدنی
تصاویر دیدنی از دنیای زیر آب 
15 تصویر که به طرز ماهرانه ای دستکاری شده اند
تصاویر دیدنی از تاج محل واقع در هندوستان
سوگنامه صادق آل پيمبر
ويژه نامه الکترونيکي شهادت امام صادق عليه السلام

کليپ پارت ويژه ي شهادت امام صادق (ع)


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

اختلالات گسترده در شبكه تلفن همراه اسرائيل
 

روزنامه اسرائيلي معاريو به نقل از مسؤولان بلندپايه اسرائيل نوشت: حزب‌الله لبنان و جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، شبكه فعال تلفن همراه در شمال و غرب اسرائيل را از سه ماه پيش مختل كرده و بطور كامل از كار انداخته‌‌اند.
مسؤولان نظامي و غير نظاميان اسرائيل در گفت‌وگو با روزنامه "معاريو" اعلام كردند سيم‌كارت‌هاي فعال در شبكه تلفن همراه اسرائيلي "اورنج" در اسرائيل، از سه ماه پيش مختل شده و شواهد حكايت از آن دارد كه منبع اين اختلال، گروه‌هاي لبناني و فلسطيني هستند.
اين منابع كه به نام آنها اشاره‌اي نشده است تأكيد كردند برغم آرامش در مرزهاي شمالي كه پس از جنگ 33 روزه پارسال برقرار شده است، حزب‌الله لبنان با ايجاد اختلال بر روي تلفن‌هاي همراه ساكنان شمال اسرائيل، زندگي صهيونيست‌هايي را كه در نزديكي مرزهاي شمالي زندگي مي‌كنند مختل كرده‌اند.
به نوشته اين روزنامه اسرائيلي، اظهارات اين منابع كه از سوي يكي از فرماندهان بلندپايه در مناطق مرزي اسرائيل با لبنان تأييد شده است، حاكي است تمامي ساكنان شهرها و شهرك‌هاي شمال اسرائيل، از سه ماه پيش تا كنون، با اختلالات شديد بر روي سامانه تلفن‌هاي همراه خود مواجه شده‌اند كه از سوي شركت "اورنج" پشتيباني مي‌شود. اين اختلالات بقدري قوي است كه هر گونه برقراري تماس با صاحبان خطوط اين تلفن‌ها را غير ممكن كرده است.
يك شهرك‌نشين صهيونيست ساكن محله "المطله" در منطقه "الجليل الاعلي" به خبرنگار معاريو گفت: «قضيه هنوز روشن نيست. در منزل ما سه خط تلفن همراه وجود دارد كه از سوي شركت "اورنج" پشتيباني مي‌شود. ابتدا ما خيال مي‌كرديم اين، يك مشكل موقت است اما قضيه ادامه يافت و بسرعت متوجه شديم كه اين، تنها مشكل ما نيست بلكه بسياري از شهرهاي شمالي كه در نزديكي مرزهاي لبنان قرار دارند با اين مشكل مواجهند.
مسؤول دستگاه‌هاي ارتباطاتي شركت اورنج نيز پس از حضور در منطقه و بررسي موضوع، اعلام كرد: اختلالاتي ايجاد شده بر روي تلفن‌هاي همراه، ناشي از اختلالاتي است كه از سوي لبنان ايجاد مي‌شود و شركت ما علاوه بر مناطق شمالي، از بهار گذشته كه حماس، كنترل نوار غزه را در دست گرفت در اين منطقه نيز با همين مشكل روبرو شده است.
شركت اسرائيلي اورنج تصميم گرفته براي حل اين مشكل و رفع اختلالات، دكل‌هاي آنتن مرتبط با شبكه ارتباطات تلفن همراه خود را به داخل عمق اسرائيل و عقب‌تر از مرزهاي لبنان انتقال مي‌دهد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

داستان ميلاد مسيح
The Nativity Story



کارگردان: کاترين هاردويک. فيلمنامه: مايک ريچ. موسيقي: ميکائيل دانا. مدير فيلمبرداري: اليوت ديويس. تدوين: رابرت کي. لمبرت، استوارت لوي. طراح صحنه: استفانو ماريا اورتولاني. بازيگران: کيشا کسل هيوز[مريم]، اسکار ايزاک[يوسف]، هيام عباس[آنا]، شاون تاوب[يوآخيم]، کياران هيندز[هرود]، شهره آغداشلو[اليزابت]، استنلي تاونزند[زکريا]، الکساندر سيدج[جبرئيل]، نديم ساوالا[ملکيور]، اريک ابوناي[بلشاذر]. ١٠١ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا. نام ديگر: Nativity. برنده جايزه بهترين صدابرداري از جشنواره هارتلند، برنده جايزه وقار و ميلاد مسيح از مراسم مووي گايد، نامزد جايزه بهترين بازيگر جوان/کيشا کسل هيوز از مراسم هنرمندان جوان.
مريم به هنگام نامزدي با يوسف نجار، جبرئيل بر وي ظاهر شده و به وي مي گويد که به شکلي غير عادي آبستن است. او انساني برگزيده است که بايد پيامبر خدا را به دنيا بياورد. اما حاملگي مريم از سوي اطرافيان وي برخوردي مثبت دريافت نميکند. همزمان پادشاه هرود توسط معبران خبردار مي شود که سلطنت اش توسط کودکي که قرار است به زودي متولد شود، نابود خواهد شد. او براي جلوگيري از اين اتفاق دستور به کشتن نوزادن پسر مي کند و مريم براي حفاظت از کودکش به همراه يوسف پا در راه سفري پر مخاطره مي گذارند...

چرا بايد ديد؟
درباره داستان زندگي عيسي مسيح فيلم هاي بسيار زيادي ساخته شده و ظاهراً قرار نيست تا نقطه پاياني بر اين چرخه توليد گذاشته شود. آخرين محصول قابل اعتنا در اين گونه فيلم مل گيبسون بود که ساختاري قابل اعتنا داشت و زمينه ساز جنجال هم شد. و اينک با فاصله زماني اندکي بار ديگر فيلمي از زندگي آن حضرت به نمايش در آمده و اولين چيزي که توجه بيننده را جلب مي کند حضور کارگرداني مونث در پشت سکان هدايت پروژه است.
کاترين هاردويک متولد ١٩٥٥ تگزاس، که مشاغلي چون تهيه کنندگي، دستيار کارگرداني، نويسندگي و طراحي صحنه را در کارنامه دارد و با فيلم سيزده در سال ٢٠٠٣ به صف کارگردان ها پيوسته است. سيزده که درامي درباره دختري نوجوان بود براي هاردويک آغازي جالب توجه بود که ١٢ جايزه از جشنواره هاي بين المللي براي وي به ارمغان آورد. اما فيلم بعدي او ارباب داگ تاون[٢٠٠٥] که درباره مشتي نوجوان اسکيت سوار بود نه از نظر مالي و نه از نظر هنري موفقيتي به دنبال نداشت. داستان ميلاد مسيح سومين فيلم هاردويک است که با وجود به کار گرفتن داستاني بسيار آشنا تا اين لحظه توانسته بيش از ٣٧ ميليون دلار در اکران آمريکا به دست آورد. هر چند اين ميزان براي فيلمي که ٣٥ ميليون دلر خرج توليد آن شده، رقم مناسبي نيست. ولي با توجه به عواملي که به آنها اشاره شد، شکست کامل نيز محسوب نمي شود. دليل اين کار دلبستگي سازنده آن به قصه و استفاده درست از مکان ها و دقت در بخشيدن ساختاري مناسب به داستاني آشناست. نقطه قوت فيلم بازي کيشا کسل هيوز است که قبلاً او را در وال سوار ديده بوديم و قطعاً ديدن بازي وي ارزش خريد بليط و ديدن فيلمي مذهبي را دارد. داستان ميلاد مسيح براي کساني که انجيل به روايت متي و يا نسخه حماسي فرانکو زفيره لي با بازي پاول را ديده اند، چيز تازه اي ندارد. اما تلاش هاردويک براي دستيابي به فيلمي ساده و صميمي نيز نبايد ناديده گرفته شود. هاردويک ١٣ سال تمام سخن از ساخت اين فيلم مي رانده و با توجه به محصول نهايي نمي توان گفت که شاهکاري ارائه کرده است. با اين وجود کساني که آموزه هاي ديني و قصص انبيا را خوش دارند، از تماشاي آن لذت خواهند برد. شايعات پيراموني و ماجراهاي خارج از فيلم –مانند اولين فيلمي که نمايش افتتاحيه آن در واتيکان صورت گرفته- نيز بر تعداد مشتريان آن اضافه خواهد کرد.
ژانر: درام، ديني، خانوادگي.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://rapidshare.com/files/20745133/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/20745051/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part2.rar  
http://rapidshare.com/files/20744043/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/20743835/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/20743613/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/20743500/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/20743402/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part7.rar  
http://rapidshare.com/files/20743313/N-ativ-ity.DVDRip.XviD.DIAMOND.part8.rar 
 

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Ghost In The Shell



Title: Ghost In The Shell
Language: Japanese
Length: 1 hour 22 minutes
Quality: High Definition (720p)
Subtitles: English, Romanian, Swedish, French, Italian, Spanish, Portuguese, German, Polish, Czech, Hungarian, Slovenian, Estonian
Video Format: MKV

Synopsis: In a near future, technology has firmly taken root into society at large. Cybernetic implants are nothing uncommon and robots roam as plentiful as humans, all connected through their ''ghosts'' to the electronic datastreams of the net. Major Motoko Kusanagi and the Public Security Section 9 find themselves in a constant battle with the newly created wave of technological terrorists and cyber-hackers. But things take a turn once Motoko gets involved in a certain case involving an extremely dangerous ''ghost'' hacker nicknamed the Puppetmaster, as she dives deeper and deeper into the limitless reality of the net, to reach her own startling conclusions.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به انگليسي)
http://rapidshare.com/files/66999393/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.001
http://rapidshare.com/files/66997120/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.002
http://rapidshare.com/files/66996943/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.003
http://rapidshare.com/files/66997112/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.004
http://rapidshare.com/files/66996964/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.005
http://rapidshare.com/files/66997010/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.006
http://rapidshare.com/files/66997016/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.007
http://rapidshare.com/files/66997037/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.008
http://rapidshare.com/files/66997062/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.009
http://rapidshare.com/files/66999488/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.010
http://rapidshare.com/files/66997363/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.011
http://rapidshare.com/files/66997303/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.012
http://rapidshare.com/files/66997379/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.013
http://rapidshare.com/files/66997227/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.014
http://rapidshare.com/files/67000666/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.015
http://rapidshare.com/files/66999646/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.016
http://rapidshare.com/files/66997244/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.017
http://rapidshare.com/files/66997474/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.018
http://rapidshare.com/files/67001288/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.019
http://rapidshare.com/files/66997531/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.020
http://rapidshare.com/files/67010048/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.021
http://rapidshare.com/files/67010244/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.022
http://rapidshare.com/files/67010312/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.023
http://rapidshare.com/files/67010323/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.024
http://rapidshare.com/files/67010310/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.025
http://rapidshare.com/files/67015126/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.026
http://rapidshare.com/files/67010123/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.027
http://rapidshare.com/files/67011196/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.028
http://rapidshare.com/files/67010321/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.029
http://rapidshare.com/files/67012739/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.030
http://rapidshare.com/files/67013373/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.031
http://rapidshare.com/files/67006743/Ghost_In_The_Shell_Malevolent.mkv.032

رمز فايل: ندارد

بعد از دانلود توسط نرم افزار HJ Split فايلها را به هم Join کنيد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

نوازندگان سوئدی در فرهنگسرای نیاوران

كنسرت موسيقي سه نوازنده برجسته سوئدی به همت سفارت سوئد در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.
در گروه موسيقي «تریوی تریپ تیک» ، «گونیلا فون بار» فلوت، «ایسمانی» هارپ (چنگ) و «اریک نیلسون» سازهای ضربی خواهند نواخت.
این گروه سه نفره که تا کنون شنوندگان بسیاری را مجذوب خود نموده‌اند قطعات بسیار متنوعی را در این کنسرت اجرا خواهند كرد. آهنگ‌های کلاسیک مشهور، بداهه نوازی، بهره‌مندی از سازهای گوناگون کوبه‌ای، سازهای جغجغه‌ای، زنگوله‌های کوچک قدیمی و نواهای محلی شنیدنی سوئدی که همنشینی آنها در یک اجرا، محیط متفاوت موسیقیایی را فراهم می‌كند.
«گونیلا فون بار» که در زمینه نوازندگی فلوت از نخبگان سوئدی به شمار می‌آید و تا امروز آهنگسازان فراوانی بیش از 70 قطعه برای او ساخته‌اند که هفت تا از آنها به طور اختصاصی برای کنسرت فلوت بوده است، رییس بخش موسیقی کرونوبرگ کانتی و مدیر ارکستر سمفونی مالمو و نیز مدیر فستیوال موسیقی استکهلم است.
«ایسمانی»، نوازنده چیره دست هارپ (چنگ) و نیز «اریک نیلسون» نوازنده سازهای کوبه‌ای از آکادمی سلطنتی موسیقی استکهلم فارغ التحصیل شده‌اند.
این تریوی سوئدی در روزهای 18 و 19 آبان از ساعت 18:30 و در روز 20 آبان از ساعت 16:30 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC


GetRight Professional 6.3a
یکی از قویترین شتاب دهنده های دانلود


امروزه بسیاری از کاربران نیازهای خود را از طریق اینترنت برطرف می سازند. یکی از بیشترین نیازهایی که در این زمینه به اینترنت وابسته است ، نیازهای نرم افزاری کاربران است. به عنوان مثال کاربری به دنبال یک نرم افزار ویرایش صدا می باشد و با یک جستجو برنامه مورد نظر را یافته و سپس آن را بر روی سیستم خود دانلود می کند و یا حتی خود شما که هر روز با مراجعه به وب سایت ما اقدام به دانلود و ذخیره سازی نرم افزارهای روز می کنید. بسیاری از موارد دیگر را می توان در این زمینه ذکر نمود ! بسیاری از کاربران برای ذخیره سازی و دانلود فایل ها از نرم افزارهای مدیریتی دانلود استفاده می کنند که به وسیله آن ها عملیات ذخیره سازی به راحتی امکان پذیر می باشد.
در این مطلب شما را با یکی از مشهورترین ها در این زمینه آشنا می کنیم.
GetRight Professional نام نرم افزاری نام آشنا می باشد که بسیاری از کاربرانی که از اینترنت نیز استفاده می کنند ، این نرم افزار را بر روی سیستم خود نصب داشته و از آن برای مدیریت دانلود فایل های مورد نظر استفاده می کنند. این نرم افزار یکی از پر طرفدارترین ابزارهای موجود در این زمینه می باشد و از ابزارهای مختلفی برای راحتی کاربران استفاده می کند. این نرم افزار به کاربران قابلیت Resume را می دهد که به کمک این ویژگی می توان عملیات دنلود را متوقف نموده و در زمان دیگری آن را ادامه داد. این نرم افزار دارای دو نسخه حرفه ای و غیر حرفه ای می باشد که در این مطلب نسخه حرفه ای را برای شما قرار می دهیم که از امکانات بیشتری برخوردار می باشد.

تعدادی از ویژگی های برنامه GetRight نسخه حرفه ای:
- Upload Files : این قسمت امکان فرستادن فایل های شما را به آسانی و با چند کلیک بر روی وب سایتتان برای شما فراهم می کند.
- Advanced Scripting : شما می توانید در برنامه GetRight تمامی ویژگی های مورد نیاز خود را در این قسمت تنظیم کنید.
- Web Access : شما با کمک این بخش توانایی کنترل برنامه مدیریت دانلود خود را از هر کجا که باشید بر روی کامپیوتر خود دارا خواهید بود.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار که در نسخه های غیر حرفه ای نیز وجود دارد :
- سرعت دانلود بالا. به این شکل که فایل مورد نظر را برای دانلود که در چند سرور موجود است بررسی کرده و از بهترین سرور که دارای ترافیک کمتری از نظر دانلود می باشد آن را با سرعت بیشتری دانلود می کند.
- بازیابی فایل ها در صورتی در حین عملیات دانلود اینترنت شما قطع شود و یا سیستم به هر علتی به صورت ناگهانی خاموش شود
- و ...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 5 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

SMS رفته را به جوی بازگردانید!

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمه SMS ، Send ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.
ین ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:
در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!
حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.
حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

قالَ الإمامُ جَعْفَرُ بنُ محمّد الصّادقُ (عليه السلام) :
 مَنْ حَفِظَ مِنْ شيعَتِنا أرْبَعينَ حَديثاً بَعَثَهُ اللهُ يَوْمَ الْقيامَةِ عالِماً فَقيهاً وَلَمْ يُعَذِّبْهُ.

حضرت امام جعفر صادق (عليه السلام) فرمود: هركس از شيعيان ما چهل حديث را حفظ كند ـ و به آن ها عمل نمايد ـ، خداوند او را دانشمندى فقيه در قيامت محشور مى گرداند و عذاب نمى شود.

أمالى الصدوق: ص 253

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
مصحف فاطمه (س) چیست؟ آیا پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) از آن اطلاع داشته اند؟

پاسخ:
هر نوشته­ای را که بین دو جلد جمع آوری شده باشد، مصحف می­نامند. از این رو به هر کتابی می­توان مصحف گفت. در صدر اسلام به قرآن نیز مصحف گفته می­شد.[1]
در منابع اسلامی از کتبی یاد شده است که اختصاص به معصومین (ع) داشته است و آنان از محتوای آن کتب باخبر بوده­اند. مانند کتاب علی(ع)، مصحف علی و مصحف فاطمه(س).
در این منابع از کتاب اخیر به نام های مصحف فاطمه، صحیفه ی فاطمه و کتاب فاطمه یاد شده است.[2] روایات مرتبط با این مصحف کم نیست. برخی از این روایات از حیث سند ضعیف اند، ولی دسته دیگری از این روایات از جهت سند صحیح هستند و می توان به اصل وجود چنین کتابی یقین پیدا کرد، هر چند که در جزئیات، این روایات با هم اختلاف دارند.
چگونگی تألیف مصحف فاطمه
پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) دختر بزرگوار شان به خاطر از دست دادن پدر بسیار ناراحت بودند و تحمل فراق و دوری پدر برای فاطمه زهرا (س) بسیار سخت بود.
در روایات معتبر آمده است که در فاصله وفات پیامبر(ص) تا زمان شهادت حضرت زهرا(س)- فرشته­ای از سوی خداوند بر دختر نبی اکرم (ص) فرود می آمد و او را تسلی می داد تا حضرت آرام بگیرد.از این فرشته در برخی روایات به جبرئیل یاد شده است،[3] او حضرت زهرا(س) را از احوال پدربزرگوارشان در عالم برزخ و همچنین از حوادث آینده، مطلع می­ساخت.
در روایتی از امام صادق (ع) می خوانیم:
«هنگامی که رسول خدا (ص) رحلت کردند، فاطمه به علت وفات پدر به قدری محزون شد که تنها خداوند از شدت غم و اندوه او باخبر بود. از این رو خداوند فرشته­ای را فرستاد تا او را تسلی دهد و اندوهش را برطرف سازد. فاطمه (س)، علی (ع) را از این موضوع با خبر ساخت و علی همه ی آن سخنان را نوشت و مصحف فاطمه این گونه تدوین شد».[4]
از این روایت و روایات دیگر استفاده می­شود که این مصحف پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و به دست امیر المؤمنین (ع) تدوین شد و سخنانی است که فرشته ی الاهی به حضرت زهرا گفته است. البته در برخی از روایات که نسبت به روایات قبلی کمتر هستند، این گونه به دست می­آید که این مصحف در زمان خود رسول الله (ص) نوشته شده است. سید جعفر مرتضی عاملی (از دانشمندان معاصر شیعه در علم تاریخ) برای از بین بردن این اختلاف و جمع بین روایات می­نویسد: شروع تدوین مصحف در زمان رسول اکرم بوده است و قسمتی از این صحیفه در زمان حیات پیامبر خدا (ص) نوشته شده و ادامه ی آن هم پس از رسول خدا نگارش یافته است.[5]
این که فرشته ی الهی با حضرت زهرا سخن گفته باشد، چیز بعیدی نیست؛ زیرا همان گونه که در قرآن آمده است که: «و چون فرشتگان گفتند: ای مریم خداوند تو را برگزید و پاکیزه گردانید و برتری بخشید بر زنان جهانیان».[6] این در حالی است که حضرت مریم تنها سرور زنان زمان خویش بود، ولی فاطمه سرور زنان هستی از آغاز تا انجام است.
محتوای مصحف
با مطالعه ی روایات در می­یابیم که در این کتاب شریف به موضوعات زیر پرداخته شده است:
1. خبر حوادث آینده[7]
2. وصیت حضرت فاطمه[8]
3. نام تمام فرمانروایانی که تا قیام قیامت به حکومت خواهند رسید[9]
4. خبر دادن از فرزندان حضرت زهرا[10]
5. گزارش احوال پیامبر و جایگاه او پس از وفاتش، به زهرا (س)[11]
در این جا برای نمونه، یک روایت ذکر می شود:
امام صادق (ع) می فرماید: «همانا فاطمه 75 روز بعد از رسول خدا (ص) زندگی کرد در این مدت به خاطر از دست دادن پدر بسیار اندوهگین بود. در این ایام حضرت جبرئیل (ع) نزد او می آمد و عزای پدرش را بر فاطمه زهرا (س) تسلیت می گفت و وی را آرام می کرد و از پدرش و جایگاه او به حضرت خبر می آورد و او را از آینده ی فرزندانش مطلع می ساخت و علی (ع ) آن را می نوشت تا این که مصحف فاطمه تدوین شد».[12]
تأکید ائمه (ع) بر تغایر این مصحف با قرآن
از برخی روایات به دست می آید که مصحف فاطمه نزد اهل سنت امری شناخته شده بود و آنان می پنداشتند که شیعه بر اساس آموزه های اهل بیت (ع) معتقدند که بخشی از آیات تحریف و حذف شده در قرآن در این مصحف آمده است. از این رو ائمه به شدت وجود هر گونه آیات قرآن در این مصحف را انکار کرده اند.[13] علامه عسگری می نویسد: «برخی نویسندگان اهل سنت تهمت دیگری به مدافعان مکتب اهل بیت می زنند و می گویند که آنان قرآن دیگری دارند به نام مصحف فاطمه؛ زیرا نام کتاب فاطمه مصحف است و برخی از مسلمانان در صدر اسلام قرآن را مصحف می نامیدند».[14] در حدیثی از امام صادق (ع) می خوانیم : «به خدا قسم مصحف فاطمه نزد ما است و در آن یک آیه ی قرآن هم وجود ندارد».[15]
نشانه ی امامت
در حدیثی طولانی امام رضا (ع) نشانه های امام را می شمارد و می فرماید: یکی از علامت های امام این است که مصحف فاطمه نزد اوست.[16] امام صادق (ع) نیز می فرماید: پیش از این که امام باقر (ع) شهید شوند مصحف فاطمه را به من سپردند.[17]
این مصحف از زمان تدوین آن در دست ائمه بوده و در میان آنان دست به دست گشته است و اکنون در دست امام زمان (عج) است.
علم پیامبر(ص) نسبت به مصحف
از آن جایی که مصحف فاطمه بنابر مفاد بیشتر روایات پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در زمان ائمه تدوین شده است به همین دلیل رسول اکرم(ص) به آن اشاره نفرموده اند و این دلیل نمی شود که رسول خدا (ص) از آن آگاهی نداشته باشند. ما معتقدیم که پیامبر اکرم (ص) با اذن خدا از آینده با خبر بود. ایشان اکنون نیز طبق آیات قرآن، ناظر هستند و شاهد تمام اعمال و حوادث می باشند. این کتاب اختصاص به ائمه دارد و از نشانه های امامت است.
همان گونه که پیش از این گفته شد اگر طبق برخی از روایات بگوییم قسمتی از این مصحف در زمان رسول خدا و با املای آن حضرت نوشته شده است، قهرا آن حضرت از این مصحف با خبر بوده اند.
مضافا بر اینکه مصحف فاطمه (ع) جزء آیات قرآن نبوده تا پیامبر (ص) موظف به ابلاغ و بیان آن باشد. و از طرفی پیامبر اسلام (ص) بسیاری از مسائل را بیان نفرموده و بیان آنها را واگذر به عترت کرده است[18]. بنابر این، لازمه ی خبر ندادن بی اطلاعی نیست.

--------------------------------------------------------------------------------
[1] لسان العرب، ج 9، ص 186.
[2] ابن بابویه قمی، الامامة و التبصرة، ص 12.
[3] کافی، ج 1، ص 241.
[4] کافی، ج1، ص 238.
[5] سیدجعفر مرتضی، خلفیات کتاب مأساة الزهراء، ج 6، ص 57- 58.
[6] آل عمران،42.
[7] الاحتجاج، ج2، ص 134.
[8] همان، ج 1، ص 241.
[9] همان، ج2، ص 134.
[10] کافی، ج1، ص 241.
[11] کافی، ج 1، ص 241.
[12] کافی، ج 1، ص 241.
[13] مغنیه، محمد جواد، الشیعة فی المیزان، ص 61.
[14] معالم المدرستین، ج 2، ص 32.
[15] کافی، ج1، ص 238.
[16] من لایحضره الفقیه، ج 4، ص 419.
[17] بحار الانوار، ج 26، ص 47.
[18] چنان که در حدیث متواتر ثقلین آمده است.« إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ». وسائل‏الشيعة، ج27، ص33.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

گفته های گرد آفریدر و به سهراب سراپا فرزانگی است. جالب آن است که ملک الشعراء بهار درحاشیۀ شاهنامۀ چاپ بمبئی، درست در برابر این جمله آخرین گردآفرید نوشته اند این جمله از یک حکمت قدیمی و مثلی پارسی سرچشمه گرفته است.
بیتی هم به عنوان شاهد نوشته اند که نشان از نشست این تفکر در فرهنگ اندرزی ما دارد:
ظالم که کباب از دل درویش خورد چون در نگری ز پهلوی خوبش خورد

یعنی هرکس که چاهی بکند نخست خویش در آن چاه گرفتار آید.
داستان سهراب و گرد آفرید به همین جا پایان می پذیرد و ما در دیگر بخش های داستان رستم و سهراب، از گرد آفرید نشانی نمی یابیم.

عاقبت سهراب را همه می دانیم. در مجموع می توان گفت که این زن جنگاور از آن هفت نشانی که بر شمردم، تا6 صفت( تبار پهلوانی، تربیت سلحشوری، جنگ پوشیده، زیبائی، حکمت وخرد، رهائی) با سرنمون زن جنگاور همخوانی دارد.
در بارۀ نشان هفتم که بر تری او بر هم رزم مرد است جای بحث باقی است: او وهژیر هر دو عازم جنگ با سهراب بودند، هژیر اسیر شد و گرد آفرید هم برست و هم اهل دژ رابرهانید.
او برسهراب نیز به لحاظ خرد ورزی و خویشتن داری از جنگ بیهوده، برتری می یابد.
از این دیدگاه شاید بتوان گردآفرید را شایستۀ نشان هفتم نیز دانست.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الرعد آيات: 43 محل نزول: مدینه

 
وَيَسْتَعْجِلُونَكَ بِالسَّيِّئَةِ قَبْلَ الْحَسَنَةِ وَقَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِمُ الْمَثُلاَتُ وَإِنَّ رَبَّكَ لَذُو مَغْفِرَةٍ لِّلنَّاسِ عَلَى ظُلْمِهِمْ وَإِنَّ رَبَّكَ لَشَدِيدُ الْعِقَابِ 6 وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْلآ أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ 7 اللّهُ يَعْلَمُ مَا تَحْمِلُ كُلُّ أُنثَى وَمَا تَغِيضُ الأَرْحَامُ وَمَا تَزْدَادُ وَكُلُّ شَيْءٍ عِندَهُ بِمِقْدَارٍ 8 عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ الْكَبِيرُ الْمُتَعَالِ 9 سَوَاء مِّنكُم مَّنْ أَسَرَّ الْقَوْلَ وَمَن جَهَرَ بِهِ وَمَنْ هُوَ مُسْتَخْفٍ بِاللَّيْلِ وَسَارِبٌ بِالنَّهَارِ 10 لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِّن بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ 11 هُوَ الَّذِي يُرِيكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا وَيُنْشِىءُ السَّحَابَ الثِّقَالَ 12 وَيُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ وَيُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَيُصِيبُ بِهَا مَن يَشَاء وَهُمْ يُجَادِلُونَ فِي اللّهِ وَهُوَ شَدِيدُ الْمِحَالِ 13

 

ترجمه فارسي مکارم

آنها پيش از حسنه (و رحمت)، از تو تقاضاى شتاب در سيئه (و عذاب) مى‏كنند; با اينكه پيش از آنها بلاهاى عبرت انگيز نازل شده است! و پروردگار تو نسبت به مردم -با اينكه ظلم مى‏كنند- داراى مغفرت است; و (در عين حال،) پروردگارت داراى عذاب شديد است! «6» كسانى كه كافر شدند مى‏گويند: «چرا آيه (و معجزه‏اى) از پروردگارش بر او نازل نشده؟!» تو فقط بيم دهنده‏اى! و براى هر گروهى هدايت كننده‏اى است (;و اينها همه بهانه است، نه براى جستجوى حقيقت)! «7» خدا از جنين‏هايى كه هر (انسان يا حيوان) ماده‏اى حمل مى‏كند آگاه است; و نيز از آنچه رحمها كم مى‏كنند (و پيش از موعد مقرر مى‏زايند)، و هم از آنچه افزون مى‏كنند (و بعد از موقع ميزايند); و هر چيز نزد او مقدار معينى دارد «8» او از غيب و شهود آگاه، وبزرگ و متعالى است! «9» براى او يكسان است كسانى از شما كه پنهانى سخن بگويند، يا آن را آشكار سازند; و كسانى كه شبانگاه مخفيانه حركت مى‏كنند، يا در روشنايى روز «10» براى انسان، مامورانى است كه پى در پى، از پيش رو، و از پشت سرش او را از فرمان خدا ( حوادث غير حتمى) حفظ مى‏كنند; (اما) خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملتى) را تغيير نمى‏دهد مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند! و هنگامى كه خدا اراده سوئى به قومى (بخاطر اعمالشان) كند، هيچ چيز مانع آن نخواهد شد; و جز خدا، سرپرستى نخواهند داشت! «11» او كسى است كه برق را به شما نشان مى‏دهد، كه هم مايه ترس است و هم مايه اميد; و ابرهاى سنگين‏بار ايجاد مى‏كند! «12» و رعد، تسبيح و حمد او مى‏گويد; و (نيز) فرشتگان از ترس او! و صاعقه‏ها را مى‏فرستد; و هر كس را بخواهد گرفتار آن مى‏سازد، (در حالى كه آنها با مشاهده اين همه آيات الهى، باز هم) درباره خدا به مجادله مشغولند! و او قدرتى بى‏انتها (و مجازاتى دردناك) دارد! «13» 

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

خورشيد تابان


در سوگ تو
خورشيد تابان تيره شد
يا صادق آل محمد (ص)
همه‌ي شيعيان باور دارند كه تو امام مظلوماني؛ مظلومي كه هم از سوي دوستان ستم‌ديده و هم از سوي دشمنان. دوستان حق او را نشناختند؛ دشمنان كه جاي خود داشتند.
هشام، امام و پدرش را سه روز در شام نگه داشت و تا سه روز به آن‌ها اجازه ورود نداد و به آن‌ها غذا نفروختند و آن‌ها را سنگ زدند.
سراسر زندگي امام (ع) در دشواري و سختي و رنج و احضار و تهديد گذشت . از او چه بگويم از او كه مظلوم زيست و مظلوم پر كشيد.
و اكنون بعد از سالها همزمان با سالروز شهادت صادق آل محمد (ص) پيكر 65شهيد دفاع مقدس كه سالها چون گوهري ناياب در صدف خاك پنهان بودند ، در ميان خيل كثير شيعيان زهراي اطهر (س) تشييع مي شوند .
وعده ما روز پانزدهم آبان ساعت 9 صبح ميدان ولي عصر (عج)

 

 

aazam_karkhaneh@yahoo.com

قصاب با دیدن سگی که به طرف مغازه اش نزدیک می شد حرکتی کرد که دورش کند اما کاغذی را در دهان سگ دید .کاغذ را گرفت.روی کاغذ نوشته بود" لطفا ۱۲ سوسیس و یک ران گوشت بدین" . ۱۰ دلار همراه کاغذ بود.قصاب که تعجب کرده بود سوسیس و گوشت را در کیسه و در دهان سگ گذاشت .سگ هم کیسه راگرفت و رفت .
قصاب که کنجکاو شده بود و از طرفی وقت بستن مغازه بود تعطیل کرد و بدنبال سگ راه افتاد .
سگ در خیابان حرکت کرد تا به محل خط کشی رسید . با حوصله ایستاد تا چراغ سبز شد و بعد از خیابان رد شد.قصاب به دنبالش راه افتاد. سگ رفت تا به ایستگاه اتوبوس رسید نگاهی به تابلو حرکت اتوبوس ها کرد و ایستاد .قصاب متحیر از حرکت سگ منتظر ماند .
اتوبوس امد, سگ جلوی اتوبوس امد و شماره انرا نگاه کرد و به ایستگاه برگشت .صبر کرد تا اتوبوس بعدی امد دوباره شماره انرا چک کرد اتوبوس درست بود سوار شد.قصاب هم در حالی که دهانش از حیرت باز بود سوار شد.
اتوبوس در حال حرکت به سمت حومه شهر بود وسگ منظره بیرون را تماشا می کرد .پس از چند خیابان سگ روی پنجه بلند شد و زنگ اتوبوس را زد .اتوبوس ایستاد و سگ با کیسه پیاده شد.قصاب هم به دنبالش.
سگ در خیابان حرکت کرد تا به خانه ای رسید .گوشت را روی پله گذاشت و کمی عقب رفت و خودش را به در کوبید .اینکار را بازم تکرار کرد اما کسی در را باز نکرد.
سگ به طرف محوطه باغ رفت و روی دیواری باریک پرید و خودش را به پنجره رساند و سرش را چند بار به پنجره زد و بعد به پایین پرید و به پشت در برگشت.
مردی در را باز کرد و شروع به فحش دادن و تنبیه سگ و کرد.قصاب با عجله به مرد نزدیک شد و داد زد :چه کار می کنی دیوانه؟ این سگ یه نابغه است .این باهوش ترین سگی هست که من تا بحال دیدم.
مرد نگاهی به قصاب کرد و گقت:تو به این میگی باهوش ؟این دومین بار تو این هفته است که این احمق کلیدش را فراموش می کنه !!!

نتیجه اخلاقی :
اول اینکه مردم هرگز از چیزهایی که دارند راضی نخواهند بود.
و دوم اینکه چیزی که شما انرا بی ارزش می دانید بطور قطع برای کسانی دیگر ارزشمند و غنیمت است .
سوم اینکه بدانیم دنیا پر از این تناقضات است.
پس سعی کنیم ارزش واقعی هر چیزی را درک کنیم و مهمتر اینکه قدر داشته های مان را بدانیم

 

 

helia_k48@yahoo.com

پس گرفتن آی دی از هکر!!!

این مقاله رو می خواستم خدمت دوست عزیزمون آقا احسان ارسال کنم چون هیچ آدرس ایمیلی از ایشان نداشتم لذا تصمیم گرفتم به روزانه ارسال کنم که بقیهء دوستان هم استفاده کنند امید که بدردتون بخوره و مفید باشه .
اينم يه نکته جالب که خيلی ها بهش توجه نميکنن اگر يک زمانی در اثر بی توجهی کسی IDشما رو هک کرد و PassWord شما رو عوض کرد ، ميدونيد بايد چه كار كنيد؟ -شما ميتوانيد در همچين مواقعي از امکان Forgot Password استفاده کنيد! -اين نکته يادتون باشه که به هنگام Sign Up ، ياهو سوالاتي در زمينه تاريخ تولد ،کد پستی، کشور ،سوال کوتاه و جواب کوتاه و يک آدرس ميل برای مواقع اضطراری از شما سوال ميکنه! اينا خيلی مهم هستند.
اين موارد رو هميشه بخاطر داشته باشيد که اگر کسی شما رو هک کرد بتونيد از اين طريق پسوردتون رو پس بگيريد و عوض کنيد.
اين موارد رو هميشه بخاطر داشته باشيد که اگر کسی شما رو هک کرد بتونيد از اين طريق پسوردتون رو پس بگيريد و عوض کنيد -حالا برای اين کار در صفحه Email Login روی گزينه Password Lookup کليک کنيد در اين صفحه همان اطلاعات کليدی که در قسمت بالا گفته شد رو بايد وارد کنيد، اگر اين اطلاعات را بخاطر داريد که جای اميد باقی است در غير اينصورت از ادامه اين کار صرفنظر کنيد.خوب حالا بعد از وارد کردن اين اطلاعات ياهو درست بودن آنها را چک ميکنه و در صورت درست بودن آنها شما به مرحله بعدی هدايت ميشويد -در اين مرحله که بمنظور ايجاد امنيت بيشتر ايجاد شده است ، ياهو از شما يک سوال کوتاه ميپرسد و شما بايد به آن پاسخ صحيح بدهيد ، البته دقت کنيد که اين پرسش و پاسخ را خودتان بهنگام Sign Up تعيين کرده ايد و بايد آنرا به خاطر داشته باشيد. بعد از وارد کردن پاسخ کوتاه در صورت درست بودن آن شما قادريد به دو صورت موجود پسورد خود را تغيير داده و تصاحب کنيد توجه: - Display New Password که بشما رمز عبور جديدتان را نشان ميدهد و Email New Password که رمز عبور جديد شما را به آدرس ميلی که به هنگام Sign Up داده ايد ميل ميکند. (Alternate Email)

نحوه ی پس گرفتن ایمیل از هکر
به نام خدا با سلام به احتمال زیاد شاید براستان پیش آمده باشد که پسورد ایمیلتان را فراموش کرده باشید یا حتی هک شده باشد خب من حالا روشی را می گویم که شاید بیشتر شما بدانید اما نحوه ی استفاده از آن را ندانید
چیز زیادی لازم نیست فقط کمی اطلاعات که در هنگام باز کردن ایمیل در فرم ثبت آن وارد کرده اید . ابتدا صفحه ی لوگین یاهو شوید و بر روی لینک forgotten the password کلیک کنید( شاید این نوشته از لحاظ املائی درست نباشد پس ببخشید) صفحه ی باز می شود که در قسمت دوم آن یعنی (Confirm Your Identity) تاریخ تولد خود را که در فرم ثبت نام یاهو وارد کرده اید بنویسید اول ماه سپس روز در آخر سال
فرم دوم مربوط به کد پستی است اگر کشور ایران را انتخاب کرده باشید لازم نیست پس خالی بگذارید
سپس کشور خود را انتخاب کنید و در فرم بعدی کدی را که مشاهده می کنید که شامل اعداد و حروف می باشد وارد کنید
و در آخر در قسمت(Choose One of These Options)یکی از دوگزینه را انتخاب و پرکنید
سمت چپ آی دی خود را وارد کنید و بر روی دکمه ی get new password کلیک کنید تا پسورد جدیدتان را درست کنید
قسمت راست برای این است که اگر آی دی خود را فراموش کرده باشید با استفاده از ایمیل فرعی که که باز هم در فرم ثبت نام وارد کرده اید می توانید آی دی خود را پیدا کنید

 

 

gooleyase18@yahoo.com

داغ شقايق ها

شهادت ششمين اختر سپهر امامت و ولايت ، بنيانگذار مذهب شيعه جعفري ، حضرت امام جعفر صادق (ع) را خدمت شما عزيزان تسليت و تعزيت عرض مي نمايم و از خداوند متعال مسئلت دارم تا ما را از شيعيان واقعي قرار دهد .
به بهانه رجعت 65 كبوتر خونين بال ، شهيدان والامقام دفاع مقدس ، سروده اي را تقديم شما عزيزان مي نمايم .
خدايا مرگ ما را هم شهادت در راه خودت مقرر بفرما


خورشيد ، بال به هم بسته ي شماست
مهتاب ، شرم شانه ي بشكسته ي شماست

آن شعله بار ساقه ، كه نامش شقايق است
دستان پرشكوفه ي نو رسته ي شماست

بر سبز شانه هاي عزادار غنچه ها
تابوت هاي پاك و به خون شسته ي شماست

خونين ستاره هاي شب افروز آسمان
تصوير زخم هاي شرر بسته ي شماست

رگبار پـُر طنين مسلسل ، دَمِ سحر
تكبير گرم نافله ي دسته ي شماست

وصفِ شما ز دايره ي شعر خارج است
ترسيم عشق ، معناي شايسته ي شماست


 

.

alirezamajidi@gmail.com

دروغ‌گویی مؤسس MySpace

نیوزویک خبری منتشر کرده است مبنی بر اینکه مؤسس سایت  MySpace یعنی آقای تام اندرسن که به صورت اتوماتیک به لیست دوستان هر شخصی که در سایت ثیت‌نام می‌کند ، افزوده می‌شود ، در مورد سن خود در پروفایلش دروغ می‌گوید.

در حالی که وی 37 سال سن دارد ، در پروفالیش عدد 32 دیده می‌شود.

 Mysapce.gif

شایعات به دنیال نوشته وبلاگ تچ کرانچ ، شروع شد. اطلاعاتی که با توجه به گواهی‌نامه اشتغال به کار وی و همچنین اطلاعاتی که وی هنگام ثبت‌نام در انتخابات و سرویس‌های خدمات تلفنی داده بود ، موضوع را تأیید کرد.

در فوروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی ، دروغ‌گویی ، یک چیز تقریبا عادی است. اگر نمونه جالبی را سراغ دارید ، بفرستيد!

 

 

Rkhagepour@yahoo.comm

شبی که همسرم از من خواست که با زن ديگري براي شام و سينما بيرون بروم...

ارزشمندترين وقايع زندگي معمولا ديده نميشوند ويا لمس نميگردند، بلکه در دل حس ميشوند.لطفا به اين ماجرا كه دوستم برايم روايت كرد توجه كنيد،.اوميگفت كه پس از سالها زندگي مشترک، همسرم از من خواست که با زن ديگري براي شام و سينما بيرون بروم. زنم گفت که مرا دوست دارد، ولي مطمئن است که اين زن هم مرا دوست دارد. و از بيرون رفتن با من لذت خواهد برد.زن ديگري که همسرم از من ميخواست که با او بيرون بروم مادرم بود که 19 سال پيش بيوه شده بود ولي مشغله هاي زندگي و داشتن 3 بچه باعث شده بود که من فقط در موارد اتفاقي ونامنظم به او سر بزنم.آن شب به او زنگ زدم تا براي سينما و شام بيرون برويم. مادرم با نگراني پرسيد که مگر چه شده؟ او از آن دسته افرادي بود که يک تماس تلفني شبانه و يا يک دعوت غير منتظره را نشانه يک خبر بد ميدانست.به او گفتم: بنظرم رسيد بسيار دلپذير خواهد بود که اگر ما امشب را با هم باشيم. او پس از کمي تامل گفت که او نيز از اين ايده لذت خواهد برد.آن جمعه پس از کار وقتي براي بردنش ميرفتم کمي عصبي بودم. وقتي رسيدم ديدم که او هم کمي عصبي بود کتش را پوشيده بود و جلوي درب ايستاده بود، موهايش را جمع کرده بود و لباسي را پوشيده بود که در آخرين جشن سالگرد ازدواجش پوشيده بود. با چهره اي روشن همچون فرشتگان به من لبخند زد. وقتي سوار ماشين ميشد گفت که به دوستانش گفته امشب با پسرم براي گردش بيرون ميروم و آنها خيلي تحت تاثير قرار گرفته اند.ما به رستوراني رفتيم که هر چند لوکس نبود ولي بسيار راحت و دنج بود. دستم را چنان گرفته بود که گوئي همسر رئيس جمهور بود. پس از اينکه نشستيم به خواندن منوي رستوران مشغول شدم. هنگام خواندن از بالاي منو نگاهي به چهره مادرم انداختم و ديدم با لبخندي حاکي از ياد آوري خاطرات گذشته به من نگاه ميكند، به من گفت يادش مي آيد که وقتي من کوچک بودم و با هم به رستوران ميرفتيم او بود که منوي رستوران را ميخواند. من هم در پاسخ گفتم که حالا وقتش رسده که تو استراحت کني و بگذاري که من اين لطف را در حق تو بکنم.هنگام صرف شام گپ وگفتي صميمانه داشتيم، هيچ چيز غير عادي بين ما رد و بدل نشد بلکه صحبتها پيرامون وقايع جاري بود و آنقدرحرف زديم که سينما را از دست داديم.وقتي او را به خانه رساندم گفت که باز هم با من بيرون خواهد رفت به شرط اينکه او مرا دعوت کند و من هم قبول کردم.وقتي به خانه برگشتم همسرم از من پرسيد که آيا شام بيرون با مادرم خوش گذشت؟ من هم در جواب گفتم خيلي بيشتر از آنچه که ميتوانستم تصور کنم.چند روز بعد مادر م در اثر يک حمله قلبي شديد درگذشت و همه چيز بسيار سريعتر از آن واقع شد که بتوانم کاري کنم.کمي بعد پاکتي حاوي کپي رسيدي از رستوراني که با مادرم در آن شب در آنجا غذا خورديم بدستم رسيد.يادداشتي هم بدين مضمون بدان الصاق شده بود: نميدانم که آيا در آنجا خواهم بود يا نه ولي هزينه را براي 2 نفر پرداخت کرده ام يکي براي تو و يکي براي همسرت. و تو هرگز نخواهي فهميد که آنشب براي من چه مفهومي داشته است، دوستت دارم پسرم.در آن هنگام بود که دريافتم چقدر اهميت دارد که بموقع به عزيزانمان بگوئيم که دوستشان داريم و زماني که شايسته آنهاست به آنها اختصاص دهيم. هيچ چيز در زندگي مهمتر از خدا و خانواده نيست.زماني که شايسته عزيزانتان است به آنها اختصاص دهيد زيرا هرگز نميتوان اين امور را به وقت ديگري واگذار نمود.اين متن را براي همه کساني که والديني مسن دارند بفرستيد. به يک کودک، بالغ و يا هرکس با والديني پا به سن گذاشته. امروز بهتر از ديروز و فرداست.

 

 

salman_yavar@yahoo.com

درباره تبلیغ سازمان CIA بر پیشانی وب سایت گویانیوز
... دیگر به سیم آخر زده اند !
 

قصه ای قدیمی در كودكی برایمان نقل می كردند درباره شیری كه جنگلی را به تصرف خود درآورده بود. او اگرچه در ابتدا با زور، هر روز یكی از حیوانات آن جنگل را می خورد ولی پس از چندی آن چنان در آن جنگل رعب و وحشت ایجاد كرد كه حیوانات جنگل برای در امان ماندن از وحشی گری هایش، روزانه یكی از خودشان را برای غذای شیر به پیشگاهش تقدیم می كردند. كم كم اعوان و انصار شیر ستمگر مثل روباه و شغال و گرگ نیز اوضاع را به گونه ای جلوه دادند كه به تدریج این قضیه برای حیوانات آن جنگل به صورت عادت درآمد و از خاطر بردند آن شیر به زور جنگلشان را اشغال كرده و هر روز یكی از آنها را می خورد تا اینكه خرگوشی باهوش و شجاع تصمیم گرفت به این فاجعه خاتمه دهد و...
مقصود از این مثال وجهه ای است كه امروز توسط رسانه های وابسته به سرمایه داری جهانی برای سیاه كارترین و بدنام ترین سازمان های تروریستی و سركوبگر تاریخ بشر، تراشیده می شود. اگر تا چندی پیش سعی می كردند با پوشش های مختلف مثل تهیه و تولید برنامه ها و فیلم های جانبدارانه و تبلیغاتی، به فرشته جلوه دادن دیوهای مخوفی همچون سازمان سیا (CIA) یعنی سازمان مركزی اطلاعات آمریكا بپردازند، امروز گویی دیگر قبح همه چیز شكسته و علناً در بالای صفحه اول سایت اینترنتی گویانیوز (كه كلی هم ادعاهای دموكراسی و حقوق بشری و دفاع از جریان آزاد اطلاع رسانی دارد!!) شاهد تبلیغ این سازمان جنایت پیشه هستیم! آنچه كه حتی در هیچ یك از رسانه های خود آمریكا سابقه نداشته و ندارد. اگرچه پیش از این ورای گردانندگان پشت پرده سایت گویانیوز، سوء سابقه عروسك جلوی پرده این سایت، یعنی «فرشاد بیان» به دلیل خوش خدمتی هایش به رادیو صدای آمریكا و سازمان سیا بركسی پوشیده نبود ولی امروز انگار دیگر به سیم آخر زده اند و همه چیزشان را روی دایره ریخته اند!! عنوانش را هم گذارده اند: جریان آزاد اطلاع رسانی!!!! جل الخالق!
البته این پرده درانی حضرات، به یكباره خود را نشان نداد. قضیه از آنجا شروع شد كه با سوء استفاده از كم حافظگی تاریخی برخی آدم ها، امپریالیسم آمریكا (با آن همه گذشته سیاه در قتل و كشتار و استعمار ملل آزاده و اشغال سرزمین های دیگر مثل ویتنام و كره و آمریكای لاتین و كودتای ننگین سال 1332 در همین كشور خودمان و حمایت از خونخوارترین دیكتاتورها و مستبدین تاریخ معاصر) منادی دموكراسی و حقوق بشر شد! آنچه كه متأسفانه بعضی شبه روشنفكران و وامانده های سیاسی و مدعیان آزادیخواهی و ملی گرایی و اصلاح طلبی نیز بر طبلش كوفتند. اوضاع به آنجا رسید كه در فضای ایجاد شده، حتی نمی شد از سابقه و عملكرد شرم آور حكومت های مختلف در آمریكا سخن گفت. پروپاگاندای شدید رسانه های وابسته آنچنان هجمه ای بر اذهان نسل امروز برد كه امپریالیسم همچون بت دموكراسی در جهان جلوه گر شد و از آن بالاتر، حتی صهیونیسم كه فقط تماس با آن، انسان را نجس می كند، نیز در زمره مظاهر حقوق بشر درآمد!!!
دیگر یادمان رفت كه آن امپریالیسم چگونه سالیان سال است، آزادیخواهان را در اقصی نقاط جهان اعم از شیلی و آرژانتین و اروگوئه و پرو و بولیوی و زیمباوه و آنگولا و اتیوپی و افغانستان و ویتنام و لائوس و كامبوج و... قلع و قمع كرده و می كند. یادمان رفت كه همین آمریكای طرفدار حقوق بشر، چگونه در جریان كودتای پینوشه علیه دولت مردمی آلنده در شیلی فقط یك قلم در استادیوم سانتیاگو بیش از 30 هزار تن را قتل عام كرد. یادمان رفت كه مأموران تعلیم دیده سازمان اطلاعات مركزی آمریكای به اصطلاح ضد تروریست، چگونه در لبنان و آفریقای جنوبی و برزیل و كنگو و ویتنام و... دست به ترور آزادیخواهان و استقلال طلبان زدند. از یاد بردیم كه صهیونیسم با قتل عام فجیع دهها هزار مرد و زن و كودك بی گناه در دیر یاسین و تل زعتر و كفر قاسم و صبرا و شتیلا و... حكومت غاصبانه اش در سرزمین فلسطین را برپا كرد. از یاد بردیم كه همین آمریكای پرچمدار دموكراسی در طول سالهای تجاوز به ویتنام، هزاران تن انواع بمب های ناپالم و خوشه ای و میكروبی را بر سر مردم این كشور فرو ریخت كه بنا بر آمار چندین برابر بمب های استفاده شده در طول جنگ جهانی دوم بود.
وقتی با هجوم سرسام آور رسانه های وابسته شان، همه این تباهی ها را در غوغا و سر و صدای خود گم كردند، آنگاه با لباس میش، طلبكارانه پیش آمدند. صهیونیسمی كه در اواسط دهه 70 از سوی سازمان ملل، مظهر نژادپرستی و آپارتاید لقب گرفت، اینك به عنوان یكی از اعضای به اصطلاح جامعه جهانی مدعی مبارزه علیه تروریسم است كه بنا به اسناد خود صهیونیست ها اغلب رهبران دیروز و امروزشان از درون سازمان های تروریستی بیرون آمدند. امپریالیسم آمریكا كه تنها كشور استفاده كننده از سلاح هسته ای در طول تاریخ بشر بوده، اینك مدعی مبارزه با سلاح هسته ای (البته فقط در ایران!) شده است.
و طبیعی است كه حالا هم سازمان سیا (CIA) به عنوان مخوف ترین سازمان تروریستی و سركوبگر تاریخ معاصر، با افتخار توسط مزدورانش تبلیغ شود و نفس كش بطلبد. و سایت گویا نیوز هم ابایی از انتشار علنی اش نداشته باشد. این در حالی است زمانی گفتن این جمله كه «طرف كارت سازمان سیا در جیب دارد» حتی برای ملی گراها و دیگر شیفتگان و وابستگان به غرب یك توهین سنگین تلقی می گردید.
بازهم بایستی خدا را شكر كرد كه دشمنان این ملت را احمق آفرید. كسانی كه خود بهتر از هر كسی، خودشان را افشاء می كنند. اگر روزگاری برای یافتن سندی مبنی بر وابستگی بعضی آدم ها به بیگانه، باید هزاران راه خطرناك، پیموده می شد، جاسوسخانه ای همچون سفارت آمریكا به تصرف درمی آمد و اسناد سرسپردگی، رشته رشته در كنار هم قرار می گرفت تا بلكه گوشه ای از خیانت ها روشن گردد، امروز دیگر به سهولت این مدارك به دست می آید. تنها بر آگاهان و نویسندگان و محققان متعهد است كه بار دیگر كارنامه سیاه استعمارگران و اذنابشان را تحت هر عنوانی كه هستند، بیرون بكشند و در معرض قضاوت اذهان نسل امروز قرار دهند، دیگر آن سوی قضیه، یعنی یافتن نوكران، چندان سخت نیست.

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

این قدر وول نخور

باز حالم را به هم زدی . هر روز صبح که از خواب بیدار می شوم روی دلم سنگینی میکنی و مجبورم بالا بیآورمت . به شکمم که دست می زنم تکان خوردنت را حس می کنم . مثل ماهی توی شکمم می لغزی و از این ور به آن ور می روی . دیگر مدرسه نمی روم . می ترسم سر کلاس تکان بخوری و باز حال مرا به هم بزنی و معلممان بفهمد و آبرویم برود . آخر خیلی مسخره است ، به همه بگویم چه ؟!؟ بگویم که حامله شده ام ولی نمی دانم از کجا . می گویند دیوانه ام . نه می گویند فاحشه ام . آخر من که تا به حال با هیچ مردی هم خواب نشده ام . حتی نگذاشتم آن روز که مادر خانه نبود ، عباس آقا بیآید توی اتاقم . نمی خواهم بدش را بگویم . هر چی باشد شوهر مادرم است ، دارد خرج مرا هم می دهد . ولی به خدا خیلی حیض است . آن روز که رفتم حمام ، داشتم با دستم تو را ، خب یعنی شکمم را ناز می کردم که دیدم دارد از بالای شیشه نگاهم می کند . به مادر که بگویم باور نمی کند . باز سرکوفتم می زند که نان و نمکش را می خوری و نمکدان را می شکنی . این حرف را که می زند ، دلم می خواهد زمین دهن باز کند و مرا بخورد . آخر مگر من گفتم که بابا ، توی جاده تصادف کند و بمیرد و تو مجبور شوی شوهر کنی . من که بچه بودم و هیچی نمی فهمیدم . کاش هنوز هم هیچی نمی فهمیدم . شاید ، باید می گذاشتم عباس آقا مثل همان بچگی ها که مرا روی پایش می نشاند و دستش را روی پایم می کشید و بعد آرام آرام دستش را لای پایم می برد ، باز هم مرا روی پایش بنشاند و دستش را لای پایم ببرد و .... . چه قدر وول می خوری . داری دیوانه ام می کنی . راستی الان چند ماهت است ؟ یعنی من چند ماهم است ؟! عادت ماهانه ام که قطع نشده . فقط هر روز شکمم باد می کند و تو ، توی تنم وول می خوری و صبح ها هم حالم را به هم می زنی . دیشب می خواستم راجع به تو به مادر بگویم که دیدم دارد مثل همیشه گریه می کند و زانوهایش را در بغلش گرفته . وقتی این طوری کف آشپزخانه می نشیند دلم ریش می شود . من هم می روم توی اتاقم و در را قفل می کنم و زار می زنم . شب قبل از این که تو بیآیی توی وجودم و برای خودت بزرگ شوی ، عادت ماهانه شده بودم . کمرم درد می کرد . دلم هم داشت از درد می ترکید . خواستم از مادر قرص بگیرم . دیدم کف آشپزخانه نشسته و دارد گریه می کند . کف آشپزخانه شیشه خورده ریخته بود . خواستم جمعشان کنم . دستم برید . گریه کرد و از آشپزخانه بیرونم کرد . تا صبح ناله کردم . هم دستم درد می کرد ، هم کمرم و هم قلبم . دلم برای مادر می سوزد . از آن شب به خودم قول دادم که دیگر هیچ وقت ، درد هایم را به مادر نگویم . طفلک خودش یک دنیا غم و غصه دارد . ولی آخر تو که غم و غصه نیستی . به خدا من کار بدی نکرده ام . هنوز دخترم . می توانند آزمایش کنند . من اصلا از مردها بدم می آید . تن همه شان یک بوی خاصی می هد . عباس آقا که همیشه بوی تند سیگار بهمن می هد و بوی عرق . وقتی جوراب هایش را در می آورد و کنار اتاق می اندازد و مادر به من می گوید که جوراب ها را بردارم و بشویم ، همه ی موهای تنم سیخ می شود و مور مورم می شود . بوی جورابش تا چند روز توی دماغم است . چرا لگد می زنی ؟! آخر لگد زدن را از کجا یاد گرفته ای ؟! نکند دو تایید و دارید با هم دعوا می کنید ؟!؟ خدایا اگر عباس آقا بفهمد که تو ، توی شکم منی ، مادر را طلاق
می دهد . مثل همیشه سر مادر داد می زند و به او می گوید : لکاته ی هر جایی . معنی لکاته را نمی دانستم . وقتی فهمیدم دلم می خواست تکه تکه اش کنم . مادر من مثل مریم مقدس پاک و بی گناه است
وای نکند من هم مریم مقدس باشم ؟! یعنی تو عیسای منی ؟! چه قدر مسخره . خدا هم بیکار بوده که تخم تو را این جا کاشته . کاشته ، میان این برهوت که چی ؟! که من بزرگت کنم و فردا بشوی سر بار عباس آقا . که تو هم طعنه بشنوی . تو هم کتک بخوری . مادر برای تو هم گریه کند . من برای تو ناله کنم و اشک بریزم . هر چند از وقتی تو آمدی توی شکمم ، دیگر اشک نمی ریزم . نه به خدا ، زندگی ام سگی تر از قبل شده ولی نمی دانم چرا دیگر آب چشمانم خشک شده . فقط ناله می کنم و به خودم
می پیچم .
راستی دیروز کتاب " نه ماه انتظار " را خریدم . می خواستم ببینم چه شکلی هستی . نمی دانم درست چند وقتت است ، ولی همه ی عکس های کتاب چندش آورند . خدا کند به دنیا که می آیی ، این قدر زشت نباشی .
چه قدر امروز وول می خوری . آخ ! باز شروع کردی . تو رو خدا الان بس کن . مادر نیست . وای یعنی الان می خواهی بیآیی بیرون .
آخ خ خ خ..................
پس خودت کجایی ؟! این جا که هیچی نیست جز آب و اشک و چند تا حرف الفبا . مسخره ام کردی ؟! حالا با این حروف چه غلطی بکنم ؟!
ب د ب خ ت ی .
دوباره قورتشان می دهم . عباس آقا بیآید و این جا را این طوری ببیند عصبانی می شود . هر چه قدر دوست داری وول بخور .

فرنوش زنگوئی
آبان 86

 

 

ahkh20032000@yahoo.com

ترکيب کريهي به نام نورجيزک

نورجيزک بيشتر به اسم يک حشره شباهت دارد؛ يک حشره يا انگل چندش آور و کثيف ولي در واقع اين کلمه نام يکي از انواع مواد مخدر است که حدود 6 سال قبل مصرف آن در ايران آغاز شد.
براي پيدا کردن تاريخچه اين ماده بايد مدتي عقب تر برويم. در سال 1968 ماده يي دارويي به نام «بيوپرونورفين» ساخته شد. اين ماده مشتقي از «تبايين» است که به نوبه خود از مشتقات مواد افيوني محسوب مي شود. اهميت بيوپرونورفين در اين بود که مي توانست گيرنده هاي مرفين در بدن انسان را اشغال کند. اغلب داروهاي جايگزين اعتياد با استفاده از همين ويژگي ساخته مي شوند تا با اشغال گيرنده ها مانع رسيدن مرفين به جايگاه خود شوند و به مرور زمان اعتياد فرد کاهش پيدا کند. بيوپرونورفين ها هم با اين انگيزه توليد شدند علاوه بر اينکه مي توانستند مشابه يک قرص مسکن هم عمل کنند. به اين صورت بود که قرص هاي بيوپرونورفين با نام هاي تجارتي مانند «سوبوتکس» سال ها در کنار هزاران داروي ديگر در قفسه داروخانه ها و فهرست کتاب راهنماي دارويي باقي ماند. توليد و مصرف قرص ها به عنوان مسکن و بيشتر در اروپا رواج داشت ولي کمتر از يک دهه قبل اين قرص ها در کشورهاي شبه قاره و خصوصاً پاکستان مشترياني پيدا کرد. پاکستان بلافاصله در توليد اين محصول استراتژيک به خودکفايي رسيد و از اين نقطه «دارو» کم کم به «مخدر» تغيير شکل پيدا کرد. در اين ميان يک جهش تکاملي هم اتفاق افتاد و دارويي که به صورت قرص توليد مي شد تا از راه دستگاه گوارش جذب شود به صورت آمپول در آمد تا مستقيماً وارد خون شود. قرص هايي که براي ترک اعتياد استفاده مي شد و معتاد در طول دوره ترک از آنها به صورت زير زباني استفاده مي کرد، ماده موثر بسيار کمي داشت، احتمالاً در حدود
2/0 ميلي گرم. فرآيند جذب خوراکي آن کند بود و نشئگي زيادي ايجاد نمي کرد ولي آمپول ها تمام ويژگي هاي ماده مخدر بودن را داشتند. نسل اول ويال هاي تزريقي در بسته بندي تمام شيشه يي به بازار ايران راه پيدا کرد و شباهت زيادي به آمپول هاي ويتامين داشت.
در شروع عرضه مانند ساير مواد مخدر نوظهور گفته مي شد که نورجيزک اعتياد ندارد و پيشنهاد مي شد که در دوران ترک مواد ديگر تزريق آن را جايگزين کنند. تقريباً تمام مصرف کنندگان با همين تصور به دام افتادند و آنگاه به خود آمدند که معتاد به نورجيزک بودند. شايعه دوم هم اين بود که نورجيزک اثري در آزمايش هاي تشخيص اعتياد به جا نمي گذارد. شايد نورجيزک هاي اوليه اين طور بودند ولي محصولي که اکنون در بازار وجود دارد در آزمايش ها قابل تشخيص است. دليل اين تفاوت ها تغييري بود که در طول اين سال ها اتفاق افتاد و مصرف کنندگان نورجيزک هم متوجه آن شده اند. مواد فعلي غلظت بيشتري از مخدر دارند و وابستگي سريع تري ايجاد مي کنند حتي اين مواد بر خلاف نمونه هاي اوليه آثار توهم زا هم از خود نشان مي دهند که علامت وجود آمفتامين است و مهمترين تغيير اينکه اولين ويال نور جيزک در 6 سال قبل داروي جايگزين آزمايشي بود ولي شيشه هايي که امروزه به نام نورجيزک به فروش مي رسد، جوشانده ادرار معتادي است که کراک يا هرويين مصرف کرده است به اضافه ترکيبات کورتون، مسکن و توهم زا، ترکيب کريهي که براي سوداگران سود فراواني به بار آورده است. حتي براي بازاريابي بهتر و ايجاد اين تصور که نوع جديد با نمونه هاي قبلي تفاوت دارد اسامي اين ماده تغيير کرده است. نام هاي هم قافيه يي چون تمجيزک، بونوجيزک، تي دي جيزک، تل جيزک، سوپرجيزک يا افروز و شهروز همگي فرزندان يک خانواده هستند که ممکن است در نمونه هاي جديد اثري از بيوپرونورفين اوليه وجود نداشته باشد. محصولات اخير در شيشه هايي شبيه شيشه هاي کوچک پني سيلين توزيع مي شوند و خبر کشف آنها توسط پليس گاهي اوقات با عنوان «کشف داروهاي غير مجاز» در رسانه ها منتشر مي شود. همين مساله باعث شده است که بعضي از شهروندان به اشتباه آنها را با داروهاي بدنسازي يکسان تصور کنند.
دکتر قانع از دفتر تحقيق و توسعه وزارت بهداشت مي گويد؛ «با شروع مصرف نورجيزک تغييرات شيميايي بدن آغاز مي شود که اولين نشانه ظاهري آن سفيد شدن و باد کردن پوست است. شايد اطرافيان معتاد در اين حالت تصور کنند ترک اعتياد به خوبي انجام شده در حالي که نورجيزک مشغول ايجاد وابستگي و تخريب اندام هاي دروني است.» او به نکته ديگري هم اشاره مي کند؛ «کورنيکو استروييدهاي موجود در نورجيزک باعث آسيب جدي به غدد فوق کليوي مي شوند. ترشح کورتيزول که در حين بحران هاي عصبي به کمک بدن انسان مي آيد مختل مي شود و با بروز يک شوک کوچک فرد معتاد به نورجيزک ضربه شديدي خواهد خورد. همزمان با ايجاد آسيب در بافت هاي مختلف و به دليل تغييرات شيميايي بدن داغ مي شود و آب زيادي جذب مي کند که سوخت و ساز آن را به خطر مي اندازد.» تجربيات متخصصان باليني هم جالب توجه است. دکتر اسماعيل پور مدير گروه درمان جمعيت خيريه تولد دوباره از نمونه هايي خبر مي دهد که ميزان مصرف غير قابل تصوري داشته اند؛ «شايد زماني بود که قرص هاي زيرزباني بيوپرونورفين مي توانست تحت نظر پزشک به عنوان جايگزين مواد مخدر آزمايش شود ولي در حال حاضر محلول نورجيزک تنها معجوني از ضايعات اعتياد آور است که نه پزشک و نه بيمار نخواهند توانست افزايش مصرف و اعتياد به آن را کنترل کنند.» او که در دوران فعاليت خود در جمعيت تولد دوباره با مصرف کنندگان بسياري رو به رو شده است، بدترين نمونه را براي ما توصيف مي کند؛ «مردي را به اينجا آورده بودند که مي گفتند نمي تواند از خودرو پياده شود. در خودرو را باز کردم و چند سرنگ خالي روي زمين افتاد. اصلاً قادر به حرکت نبود. پاهايش شايد دو برابر اندازه طبيعي ورم کرده بود و زخم هاي بزرگي شبيه قانقاريا داشت، به گفته خودش در طول شبانه روز نزديک به 60 بار نورجيزک تزريق مي کرد. از آنجا که اندام هايش از بين رفته بود او را براي معاينه بيشتر و احياناً قطع عضو به مرکز درماني ديگري معرفي کرديم. ديگر از او خبري به دست نياورديم ولي با اين مصرف بالا تصور نمي کنم بهبود پيدا کرده باشد.»

 

 

hamed.1360@yahoo.com

برخى وصيتهاى امام براى شيعيان



1. وصيت امام به زيد شحام:
زيد شحام مى‏گويد: ابوعبدالله (ع) به من فرمود: به همه کسانى که به نظر تو، مطيع ما هستند و از ما حرف مى‏شنوند، سلام برسان.
من همه شما را به تقواى الهى و ورع دينى فرا مى‏خوانم، و اينکه براى خدا کوشش کنيد، راستگو باشيد، اداى امانت کنيد و سجده‏هاى طولانى داشته باشيد و براى همسايگان خوبى باشيد که محمد(ص) ، با اين تعاليم و آموزشها آمده است.
امانت و وديعه اشخاصى را که شما را امين شناخته‏اند و چيزى را به شما سپرده‏اند، چه نيکوکار باشند يا بدکار، به ايشان سالم پس دهيد؛ زيرا رسول الله صوات الله عليه دستور دادند که حتى نخ و سوزن هم تحويل شود.
و به خويشاوندان و اقوام خود صله و احسان کنيد و بر جنازه آنان و در تشييع شان شرکت نمائيد و بيمارانشان را عيادت کنيد و حقوق ايشان را ادا نمائيد؛ چون اگر يکى از شما (چنين رفتار کند و) در دين خويش ورع داشته باشد، راست بگويد، اداى امانت کند و با مردم خوش اخلاق و خوشرفتار باشد، گفته مى‏شود: اين جعفرى است و من خوشحال ميشوم و از اين وضع دلشاد مى‏گردم و گفته مى‏شود: اينگونه است ادب و تربيت جعفر، اما اگر جز اين باشيد، گرفتارى و ننگ و عار شما بر من است و گفته مى‏شود: اينگونه است تعليم و تربيت جعفر؟
به خدا سوگند، حديث کرد مرا پدرم که مردى در ميان قبيله‏ اى از شيعيان على (ع) شمرده مى‏شود که وارسته ‏ترين، امانت‏دارترين، راستگوترين، و درزمينه قضاوت، عادلترين آنان باشد و وقتى از افراد قبيله راجع به او سؤال شود که او چگونه مردى است، پاسخ دهند: چه کسى همانند اوست؟ راستى که او امين‏ترين و صادق‏ترين ماست.


2. وصيت امام به مؤمن الطاق:
اى پسر نعمان! از مراء و لجبازى دور باشد که عمل تو را تباه مى‏سازد و از جدال و کشمکش بپرهيز که تو را هلاک گرداند و از ستيزه جوئيهاى فراوان بپرهيز که تو را از خدا دور مى‏کند. مردمى در زمان گذشته وجود داشته‏اند که سکوت را تمرين مى‏کردند و شما سخن گفتن و حرف زدن را ياد مى‏گيريد.
جمعى از پيشينيان به قصد عبادت و بندگى، ده سال سکوت مى‏کردند و خود را بدين وسيله مى‏آزمودند که اگر دراين آزمايش سرافراز بيرون مى‏آمدند، خود را اهل تعبد وبندگى مى‏دانستند، والا مى‏گفتند: من کجا و بندگى خدا کجا؟ مى‏گفتند: کسى نجات پيدا مى‏کند که از گناه و لغزش و حرف زشت کاملاً بپرهيزد و سکوت نمايد و در دولت باطل، برآزار و اذيت، شکيبا باشد. اينان برگزيدگان، خالصان و دوستان واقعى خدايند و مؤمنان راستين همينانند. به خدا سوگند، اگر يکى از شما در راه خدا زمينى پر از طلا احسان کند اما به برادر ايمانى خود حسد ورزد، با همين طلاها بدنش داغ خواهد خورد و کيفر خواهد ديد.
اى پسر نعمان! هر کس از او چيزى سؤال شود و با اينکه (اجمالاً) مى‏داند ولى بگويد نمى‏دانم، بدون شک با مسائل علمى منصفانه برخورد کرده است. و مؤمن در جائى که نشسته است، دچار وسوسه حسد مى‏شود؛ ليکن وقتى بلند شد و رفت، حسد و کينه هم از بين مى‏رود.
اى پسر نعمان! اگر مى‏خواهى دوستى برادر دينى تو برايت خالص باشد با او مزاح نکن؛ لجبازى، فخر فروشى و ستيزه نيز منما. دوستت را از همه اسرار و رازهايت آگاه مساز، بلکه به همان اندازه که اگر دشمن تو آگاه گردد، نتواند ضرر و زيانى به تو بزند؛ چون دوست هم ممکن است روزى دشمن شود.
اى پسر نعمان! بلاغت نه با تيز زبانى و تندگوئى است و نه با پر حرفى بلکه فقط به معنى توجه داشتن و دليل محکم آوردن است.


3. وصيت امام به حمران بن اعين:
اى حمران! در زندگى خود، به اشخاص پائين‏تر از خود (در مکنت و دارائى) نظر کن و به مردمى که در توانائى مالى از تو بالاترند نگاه نکن؛ چون در اين صورت است که به قسمت و بهره خود قانع و راضى خواهى بود و بدين وسيله، به بهره بيشترى از سوى پروردگارت دست خواهى يافت.
و بدان که عمل و عبادت اندک ولى دائم و پيوسته که بر مبناى يقين باشد نزد خداوند با ارزشتر از عمل و عبادت زيادى است که براساس يقين نباشد. و بدان که هيچ ورع و تقوائى، برتر از اجتناب از حرامهاى الهى و خوددارى از آزار مؤمنان و غيبت ايشان نيست. و هيچ زندگى اى گواراتر از خوش اخلاقى و هيچ مالى سودمندتر از قناعت به کفاف، و هيچ جهلى مضرتر از عجب و خودپسندى نمى‏باشد.


4. وصيت امام به مفضل بن عمر:
تو را و خودم را به تقواى الهى و اطاعت از فرمان او سفارش مى‏کنم؛ زيرا طاعت، ورع، تواضع براى خدا، آرامش، کوشش، عمل به فرمان الهى، خير خواهى براى رسولان او، تلاش در تحصيل رضاى خداوند، و اجتناب از محرمات الهى همگى از آثار و نتايج تقوى است. بدون ترديد آن کس که تقوى پيشه مى‏سازد، خود را به خواست خدا از آتش برکنار نگاه داشته و به تمام خير دنيا و آخرت دست يافته است. و هر کس ديگران را به رعايت تقوى و داشتن پروا دعوت و توصيه کند، بهترين موعظه و نصيحت را انجام داده است. خداوند در پرتو لطف و مرحمتش ما را از متقيان و پرواپيشگان قرار دهد.


5. وصيت امام به جميل بن دراج:
بهترين شما ،سخاوتمندان شماست و بدترين شما بخيلان و تنگ نظران شماست. و از عمده‏ترين کارهاى شايسته، نيکى و احسان به برادران دينى و کوشش در رفع نيازمنديهاى ايشان است که بدين وسيله دماغ شيطان به خاک ماليده مى‏شود و انسان از شعله آتش محفوظ مى‏ماند و وارد بهشت مى‏شود. اى جميل! اين سخن مرا به ياران و اصحاب نيکوکارت برسان.
جميل پرسيد: فدايت شوم، اصحاب نيکوکار من کيستند؟
امام فرمود: آنان که هم در سختى و هم در رفاه به برادران دينى خود نيکى و احسان مى‏کنند. اى جميل! انجام چنين کارى براى شخص دارا، آسان است.
خداوند عزوجل شخص نادار را در اين زمينه ستوده است آنجا که فرمود: «و يؤثرون على انفسهم و لو کان بهم خصاصة و من يوق شُحّ نفسه فأولئک هم المفلحون».


6. وصيت امام به معلى بن خنيس:
امام خطاب به معلى موقعى که عازم سفر بود فرمود: اى معلى! تنها از خداوند عزت بخواه که تو را عزيز خواهد کرد.
معلى پرسيد: چگونه‏اى فرزند رسول خدا ؟
امام فرمود: اى معلى! از خدا بترس، همه چيز از تو خواهد ترسيد. اى معلى! با عطا و بخشش، محبت دوستانت رإ؛صظ به سوى خود جلب کن که خدايتعالى عطا و بخشش را عامل محبت و خوددارى و منع را انگيزه عداوت و دشمنى قرار داده است.
پس اينکه از من چيزى بخواهيد و من آن را به شما بدهم نزد من دوست داشتنى‏تر از آن است که چيزى از من نخواهيد و من هم چيزى به شما ندهم و در نتيجه نسبت به من احساس کينه و عدوات کنيد. و هر چه خداوند عزوجل به دست من به شما مى‏رساند، در حقيقت، سپاس براى اوست. پس در برابر عطا و بخشش من، سپاسگزار خدا باشيد.


7. وصيت امام به سفيان ثورى :
سفيان مى‏گويد: صادق، فرزند صادق يعنى جعفر بن محمد عليهما السلام را ديدار و عرض کردم: اى فرزند رسول الله! مرا توصيه و سفارش بفرمائيد.
امام: اى سفيان! شخص دروغگو مروت و مردانگى، و آدم بيحال دوستى و رفاقت، و انسان حسود راحتى ندارد، و شخص بد اخلاق، به سيادت و آقائى نمى‏رسد.
سفيان: باز بفرمائيد.
امام: اى سفيان! به خدا اطمينان داشته باش تا مؤمن راستين شوى و به قسمت خدا راضى باش تا بى نياز گردى و با همسايه‏ات به خوبى رفتار کن تا مسلمان شمرده شوى و هرگز با شخص فاجر و نابکار هم صحبت و رفيق مباش که او فجور و زشتکارى به تو ياد مى‏دهد و هميشه در مسائل زندگى با کسانى که از خدا خشيت دارند، مشورت کن.
سفيان: باز بفرمائيد.
امام :اى سفيان! هر کس خواهان عزت باشد بدون قوم و خويش، و بى نيازى بخواهد بدون مال و دارائى، و طالب شکوه و عظمت باشد بدون سلطنت و حکومت، بايد از چهار چوب ذلت و خوارى معصيت بيرون آيد و به دايره عزت طاعت الهى قدم بگذارد .
يک روز سفيان به امام صادق (ع) عرض کرد: از حضورتان نمى‏روم مگر آنکه مرا حديث بفرمائيد.
امام فرمود: من براى تو حديث بازگو مى‏کنم، ولى زيادى حديث تو را سود نمى‏بخشد.
اى سفيان! هرگاه خداوند نعمتى به تو عطا کرد و تو دوست داشتى که آن نعمت براى تو پايدار بماند، پس فراوان حمد و سپاس خدا را به جاى آور که خداوند عزوجل در قرآن مى‏فرمايد: «لان شکرتم لازيدنّکم» (اگر سپاس گوئيد بر (نعمت) شما مى‏افزائيم). و{ ابراهيم 7}
اگر روزى تو اندک شد و دير به تو رسيد، زياد استغفار کن که در قرآن مى‏فرمايد: استغفروا ربکم انه کان غفاراً يرسل السماء عليکم مدراراً و يمددکم بأموال و بنين و يجعل لکم جنات و يجعل لکم أنهاراً . (از خداوند طلب مغفرت کنيد که او{ البقره 171} بسيار عفو کننده است. آسمان را براى شما مى‏باراند و شما را با دارائيها و فرزندان کمک و يارى مى‏کند و براى شما باغها و بهشتها قرار مى‏دهد و رودها و چشمه‏ها جارى مى‏سازد).
اى سفيان! هرگاه از دست سلطان و جبارى محزون و دلگير شدى زياد «لاحول ولا قوة الا بالله» بگو که آن کليد فرج و گشايش و گنجى از گنجهاى بهشتى است .
سفيان پس از شنيدن اين نصايح و وصيتها با حرکات دستش مى‏گفت سه سفارش و چه سفارشهائى !


 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

15 آبان / 6 نوامبر / 25 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
15 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سپاهيان ايران پيش به سو ي قسطنطنيه

تصوير فوكاس بر سكه اش

واحدهايي از ارتش ايران كه مامور تصرف قسطنطنيه (استانبول امروز) و پايان دادن به حكومت روميان بر گوشه شمال غربي آسيا شده بودند ششم نوامبر سال 608 ميلادي از كوههاي توروس (ترسوس) گذشتند.
     فرماندهي ارتش امپراتوري ايران پس از بازگرفتن سوريه، نيروهاي خود را دو دسته کرده بود؛ يك سپاه مامور تصرف همه فلسطين و دو سپاه راهي تصرف قسطنطنيه شده بودند و سپاهياني كه مامور تصرف قسطنطنيه شده بودند در اين روز ازكوههاي توروس گذشتند . اين خبر، فوكاس Phocas امپراتور بيزانتين (روم شرقي) را سخت نگران كرد و در پي اين تزلزل و چند شكست پي در پي نظامي از ايران، كشورش دچار هرج ومرج گرديد به گونه اي كه هراكليوس حكمران رومي آفريقا با كشتي خود را به قسطنطنيه رسانيد، مردم شهر به او پيوستند و فوكاس را گرفته و اعدام كردند. در آن زمان نه تنها ارتش ايران، بلكه طوايف آلوار و اسلاو نيز قسطنطنيه را تهديد مي كردند.
سپاه ديگر ايران پس از تصرف همه فلسطين از جمله اورشليم (بيت المقدس)، صليب اصل را از اين شهر به تيسفون فرستاد.

 

شش روز پس از اعلان جنگ انگلستان به ايران (بر سر هرات)

پالمرستون

ششم نوامبر سال 1856 ميلادي ــ شش روز پس از اعلان جنگ انگلستان به ايران بر سر هرات، نيروهاي انگليسي مستقر در هند عازم جنگ با ايران شدند. اين عمليات ضد ايران را «سر جيمز آوت رام» فرماندهي مي كرد. در آن زمان لرد «پالمرستون» نخست وزير انگلستان بود.
نيروهاي انگليسي اول ژانويه سال 1857 (درست دو ماه پس از روز صدور اعلان جنگ) بوشهر را تصرف كردند و دولت وقت ايران را مجبور به صرف نظر كردن از هرات ساختند كه قرنها حاكم نشين خراسان و زادگاه شاه عباس و يكي از مراكز فرهنگ و ادب ايران بود.
     انگليسي ها در سال 1855در پيشاور با دوست محمد خان (افغان) قرار داد صلح امضاء كرده بودند و سياستشان بر اين بود كه يك افغانستان مستقل هوادار انگلستان كه حايل ميان روسيه و هند باشد به وجود آيد. انگليسي ها با ادامه يکپارچه بودن ايران كه دربار آن متمايل به روسيه بود مخالف بودند و به همين سبب هرات و نواحي ديگر افغانستان و همچنين بخش شرقي بلوچستان (مکران) را از ايران جدا كردند. «افغانستان» نامي است كه انگليسي ها بر ايران خاوري گذارده اند.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

15/8/58
استعفاي بازرگان و دولت وي و پذيرش توسط حضرت امام و ماموريت شوراي انقلاب براي رسيدگي به امور كشور.

اعلام سياست صبر و حوصله امريكا در مقابل ايران توسط دولت كارتر
قراردادهاي فراوان عراق با كشورهاي غربي براي تجهيز و تقويت نيروي دريائي خود

اشغال كنسولگري ايران در بصره
15/8/59
حمله دشمن در سوسنگرد . گزارش موقعيت ضد انقلاب و نيروهاي خودي در كردستان ، از جمله مهاباد ـ اهميت و موقعيت مهاباد .

واكنش نخست وزير ايران ( رجايي ) در قبال انتخاب ريگان و بازتاب خارجي اين واكنش . واكنش جريان وابسته به رئيس جمهور در قبال انتخاب ريگان در سر مقالة روزنامه انقلاب اسلامي .اعتراض وزارت خارجه ايران به سفير فرانسه در تهران درباره فروش ميراژ به عراق و جواب دوپهلوي سفير

15/8/61
عمليات زين العابدين (ع) در منطقه عملياتب سومار- مندلي

15/8/63
تقويت نيروهاي عراقي در جبهه شمال غرب و مركزي.

ادامه درگيريهاي پراكنده با ضدانقلابيون در مناطق غرب كشور و اعلام مجدد كمبود نيرو قرارگاه حمزه.

سخنان مسئول ستاد اروميه و كردستان در گردهمايي مسئولان هيئتهاي هفت نفره واگذاري زمين در اشاره به مشكلات ايجاد شده توسط ضدانقلابيون براي اين ستاد در واگذاري زمينهاي مالكين بزرگ و اينكه حل مشكل كردستان فقط محدود به راه نظامي نميباشد.

15/8/65
ميزان پيشرفت كار مهندسي و شناسايي قرارگاه نصرت در منطقه هور براي عمليات يدك. افزايش فعاليت مهندسي و تقويت نيروي دشمن در جزيره جنوبي. آمادهباش نيروهاي خودي در اين منطقه.

گزارش معاونت اطلاعات سپاه از پيچيدهتر شدن تحركات دشمن، از جمله فعاليتهاي گمراهكننده براي انحراف اذهان از مسير اصلي تحركات و زمينهسازي براي هجومهاي محدود به مناطق حساس.

اقدامات ارتش عراق در كردستان، منطقه سپاه دوم و منطقه عمومي جنوب. حساسيت و پيشبيني دشمن از احتمال تك خودي در مناطق فاو، خانقين، هور، مهران، مندلي و منطقه سپاه سوم.

افزايش تحركات ارتش عراق در مناطق آبادان تا امالرصاص، سواحل خورعبدالله، درياچه نمك، دهانه وربه و جزيره بوبيان كويت. اجراي آتش روي نيروهاي دشمن در منطقه خورعبدالله و بندر البكر.

افزايش ناگهاني و آشكار تحركات دريايي و فعاليت عراقيها در جزيره بوبيان. شكست حمله نيروهاي عراقي به پايگاههاي معارضين كرد عراقي در كاريزه. تشديد فعاليت كردهاي معارض عراق عليه نيروهاي دولتي.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
6 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
«كاوور» نخست وزير مي شود - چگونه يك روزنامه وسيله تامين وحدت ايتاليا شد

Cavoor

ششم نوامبر سال 1852 ميلادي «كاميلو كاوور» روزنامه نگار42 ساله نخست وزير پيه مونته و ساردنياي ايتاليا شد. وي بزرگترين نقش را در احياء ايتالياي واحد نزديك به چهارده قرن پس از زوال امپراتوري روم غربي ايفاء كرد و با اعزام 15 هزار سرباز به جبهه كريمه، وطن خودرا وارد باشگاه قدرتهاي اروپايي ساخت. حربه او درمتحد ساختن ايتاليايي ها كه تا زمان او بر هر گوشه اش يك قدرت اروپايي حكومت داشت روزنامه او «ريسورجي منتو» و مقالات آتشين و ميهني اش بود. اين نخستين مورد در طول تاريخ است كه يك روزنامه تا اين حد در تامين وحدت يك كشور و اقتدار آن موثر واقع شده است.
     «كاوور» كه يك ملي گراي چپ بود در امور ديپلماتيك كاملا مهارت داشت. در جواني افسر ارتش بود و جنگ را خوب مي شناخت. كاوور در باره دمكراسي و حكومت پارلماني در انگلستان مطالعه وبررسي كرده بود. هنر او شناخت وطندوستان واقعي و شركت دادن انان در كوشش هاي تامين وحدت وطن بود. گاريبالدي ميهندوست بنام ايتاليايي از ياران كاوور در تامين وحدت ايتاليا بود.

 

امريکا همزمان داراي دو رئيس جمهوري شد

ششم نوامبر سال 1860 ابراهام لينکلن براي يک دوره چهارساله به رياست جمهوري ايالات متحده انتخاب شد که در دوران رياست جمهوري او، ميان وي و ايالات جنوبي اختلاف بروز کرد و اين ايالات از اتحاديه جدا شدند و کنفدراسيون آمريکا را تشکيل دادند که اين اقدام جنگ داخلي خونين آمريکا را به دنبال داشت. ايالات جنوبي نيز ششم نوامبر سال 1961 جفرسون ديويس را براي يک دوره شش ساله به رياست کنفدراسيون خود انتخاب کردند و به اين ترتيب آمريکا نزديک به سه سال، همزمان داراي دو رئيس جمهوري بود. با شکست نظامي کنفدراسيون، عمر حکومت جفرسون ديويس هم يافت و مدتي بازداشت بود، اما محکوم به مجازات نشد.

لينکلن

لينکلن

جفرسون ديويس

جفرسون ديويس

برخي ديگر از رويدادهاي 6 نوامبر

  • 1700:   بندر بوستون (ايالت ماساچوست آمريكا) به عنوان بزرگترين مركز فروش برده معروف شد.

  • 1844:   اسپانيا به دومينيكن مستعمره بسيار قديمي خود درقاره آمريكا استقلال داد.

  • 1846:   ژنرال تايلر آمريكايي كه سرگرم جنگ براي خارج كردن كاليفرنيا از دست دولت مكزيك بود پس از عقب راندن نيروهاي مكزيك در مونتري كاليفرنيا منطقه سالتيلو را متصرف شد.

  • 1862:   يك دادگاه آمريكا در ايالت مينه سوتا سيصد بومي (سرخپوست) از طايفه «سانتيSantee» منشعب از قبيله «سو» را به اعدام محكوم كرد. جرم اين گروه اين بود كه در برابر مهاجران تازه وارد اروپايي، از اراضي و املاك خود دفاع مسلحانه كرده بودند.

  • 1898:   دولت عثماني مجبور به تخليه جزيره استراتژيك «كرت» در مديترانه شد.
        

  • 1900:   هنريخ هيملر مقام نزديک به هيتلر در دولت حزب ناسيونال سوسياليست (نازي ) آلمان و رئيس اس اس ها در اين روز به دنيا آمد.

  • 1918:   لهستان پس از جدا شدن از روسيه، جمهوري شد.

  • 1925:   سلطان احمد شاه قاجار در پاريس به خلع خود از سلطنت ايران اعتراض كرد.

  • 1952:   آمريكا نخستين بمب هيدروژني خود را آزمايش كرد.
        

  • 1954:   در حالي كه محاكمه افسران كمونيست دستگير شده ايران ادامه داشت فرمانداري نظامي تهران مدعي كشف يك انبار اسلحه متعلق به حزب كمونيست توده شد.

  • 1962:   ادوارد کندي (تد) دمکرات معروف براي نخستين بار از ايالت ماساچوست به عضويت در سناي آمريکا انتخاب شد. وي اين کرسي را همچنان حفظ کرده است. در آمريکا عضويت در کنگره محدوديت ندارد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    25 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

    شهادت «حضرت امام جعفرصادق (ع)»
    ششمين ستاره درخشان سپهرولايت و امامت بدستورمنصورخليفه عباسي

    25 شوال 148 - «حضرت امام جعفرصادق (ع)» ششمين ستاره درخشان سپهرولايت و امامت بدستورمنصورخليفه عباسي به شهادت رسيدند. امام صادق (ع) دردامان مادري پرهيزكار بنام «اُمِّ فَروَه» دخت« قاسم بن محمد»؛ و درسايه پدربزرگوارشان امام محمد باقر(ع) پرورش يافتند. ايشان در31سالگي پس ازشهادت امام باقر(ع) عهده‎دارمقام امامت شدند. دردوران امامت امام صادق (ع) امويان و عباسيان برسرخلافت درگيريهاي شديد داشتند و همين امرزمينه مناسبي براي امام)ع( فراهم آورد تا به گسترش علوم اسلامي و تربيت شاگردان مكتب خود بپردازند. ازاين رهگذرامام صادق(ع) هزاران فقيه، متكلم و دانشمند براي جامعه اسلامي تربيت كردند و بدين ترتيب مذهب شيعه و فقه جعفري را ازمجموعه ارزشمند احاديث و روايتهاي بشمارخود غني‎ترساختند. عباسيان دراين ميانه‎ همانند امويان ازآزارو شكنجه‎ امام صادق(ع) فروگذار نكردند و ازارتباط مردم با آن حضرت جلوگيري كردند. سرانجام امام صادق(ع) اين چشمه جوشان دانش و معرفت اسلامي در65سالگي بدستورمنصورعباسي مسموم و شهيد شدند. پيكرمطهرامام صادق(ع) درگورستان بقيع بخاك سپرده شده است.

     

     «اَبوسَعد آدمِ بن اَحمد هِرَوي » نحوي، لغوي، محدث و اديب مسلمان درهرات بدرود حيات گفت.

    25 شوال 536 - «اَبوسَعد آدمِ بن اَحمد هِرَوي » نحوي، لغوي، محدث و اديب مسلمان درهرات بدرود حيات گفت. هِرَوي ازمدرسان برجسته نظاميه بلخ بود و رشيدُالدين وطواط معروفترين شاگردان بشمارمي‎رفت. ازابوسعد احمد هِرَوي گروهي ازفضلا و اديبان درمكه معظمه دانش آموختند و او پس ازبازگشت به بغداد تا پايان عمربه تدريس اشتغال داشت.

     

     بنا به قول حاجي خليفه؛ بَناكتي تأليف كتاب خود رَوضَةُ اُولِي الاَلباب را به پايان رساند.

    25 شوال 717 - بنا به قول حاجي خليفه؛ بَناكتي تأليف كتاب خود رَوضَةُ اُولِي الاَلباب را به پايان رساند. بخش اعظم مطالب اين كتاب ازجامعُ التّواريخ رشيدُالدّين فضل الله اقتباس شده و مشتمل برتاريخ عمومي عالم ازخلقت حضرت آدم تا حكومت ابوسعيدخان است. بناكتي دراين كتاب اطلاعات دقيقي درباره اماكن، نفوس و حوادث تاريخي گردآورده است و كتابش منبع مهمي درباره تاريخ مغول بشمارمي‎رود.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    11
    22

    اهواز

    16
    31

    تبريز

    8
    18

    شيراز

    7
    25

    مشهد

    7
    21

    بندرعباس

    20
    31

    کرمان

    5
    26

    اصفهان

    3
    23

    يزد

    10
    26

    کرمانشاه

    4
    21

    اراک

    5
    20

    رشت

    13
    20

    دبی

    25
    29


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1365 تومان
    938 تومان
    1955 تومان
    810 تومان
    251 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    203000 تومان
    95000 تومان
    48000 تومان
    188500 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.48

    اذان مغرب : 17.25

    اذان صبح فردا : 5.04

    طلوع آفتاب فردا : 6.30

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    2DArtist
    ماه اکتبر
     

    جديدترين شماره از ماهنامه
    2DArtist
     

    تاریخ انتشار: اکتبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فایل: 46 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    اسپیکر فانتزی


    در زمان انتخاب محصولات چه فاکتور هایی مد نظر شماست؟ مسلما متناسب با نوع کالا مشخصات فنی بسیار زیادی به ذهن شما خطور می کند. و بعد هم زمینه ای برای قیاس یک محصول با هم نسلانش از نظر کارایی و حتی قیمت در ذهن شما ایجاد خواهد شد. اما عده ای علاوه بر نکات مذکور به نوع و طرح محصول نیز توجه کرده و فانتزی بودن آن نیز برایشان مهم است. این بار با تلاش طراحان Bowers & Wilkins  نوعی Speaker  فانتزی برای طرفداران محصولات فانتزی به بازار عرضه شد.این اسپیکر که به Zeppelin معروف است در حدود 2 Feet  است دارای 5 درایور و نمایشگری در حدود 5 اینچ می باشد. این سیستم دارای 100 وات توان است و بی شک شما از کیفیت صدا در منزلتان لذت خواهید برد. شما میتوانید به کمک پورت های مربوطه موسیقی مورد نظر خود را از تلویزیون و یا کامپیو تر تان به این سیستم منتقل کرده و از حجم صدای بیشتر لذت ببرید.قیمت تمام شده این محصول 599 $ اعلام شد.
    منبع
     

    رباتها نیز پرسنل بیمارستان می شوند


    پیشرفت علومی نظیر برق – الکترونیک – رباتیک و هوش مصنوعی علاوه بر محسوب شدن یک امتیاز فنی میتواند در اموری که انسان چندان تمایل به انجام دادنشان ندارد نیز یاری رسان باشد. این پیشرفت حیطه پزشکی را نیز به شیوه ای زیبا در بر گرفته است. یکی از عواملی که بیماران و حتی پزشکان را در گیر خود می سازد جراحی های متعدد و طولانی مدت است. در کنار عوارضی که ممکن است بیمار را تهدید کند در اکثر موارد این اعمال از دقت کافی که بتواند سلامت انسان را تضمین کند بر خوردار نیستند. اکنون علم رباتیک و محاسبات دقیق مهندسی به یاری پزشکان آمده تا ربات Dexterous اعمال جراحی پرو ستات را با دقت بالاتری انجام دهند. از این پس کلیه بیمارستانهای ایالت متحده مجهز به این ربات 4 میلیون دلاری خواهند بود و حضورش در یک بخش جراحی به اندازه حضور پزشک معالج مهم خواهد بود. می توان چنین پیش بینی کرد که در آینده ای نه چندان دور هر یک از ارگانهای بدنمان علاوه بر داشتن یک پزشک یک ربات معالج نیز خواهند داشت.منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    فقه، مرگ مغزى و پيوند اعضا
    جلد سوم
     


     

    معرفی کتاب:
    بخش سوم: بررسى مشكلات عاطفى، اجتماعى و اجرايى

    فصل اوّل : مشكلات عاطفى، اجتماعى و فرهنگى

    فصل دوم : مشكلات اجرايى پيوند اعضا
    الف ـ فقدان قانون و مقررات لازم
    ب ـ كمبود اعضاى پيوندى
    ج ـ هزينه بالاى پيوند اعضا
    د ـ فقدان تشكيلات منسجم براى پيوند اعضا
    هـ ـ ضعف سيستم نظارتى

    فصل سوم: حقوق تطبيقى مرگ مغزى و پيوند اعضا
    گفتار اوّل: وضعيت حقوقى مرگ مغزى و پيوند اعضا در كشورهاى غيراسلامى
    گفتار دوم: وضعيت حقوقى پيوند اعضا در كشورهاى اسلامى

    بخش چهارم: استفتائات
    1. امام خمينى
    2. آيت اللّه خامنه اى
    3. آيت اللّه محمد تقى بهجت
    4. آيت اللّه ميرزا جواد آقا تبريزى
    5. آيتاللّه سيد محسن طباطبائى حكيم
    6. آيت اللّه سيد ابوالقاسم خوئى
    7. آيت اللّه صافى گلپايگانى
    8 . آيت اللّه يوسف صانعى
    9. آيت اللّه محمد فاضل لنكرانى
    10. آيت اللّه سيد محمّد رضا گلپايگانى
    11. آيت اللّه ناصر مكارم شيرازى


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    مراقب فروشندگان متقلب
    و فريبكار باشيد

     

    همه ی ما تا به حال با آنها برخورد داشته ایم. منظورم افرادي است که مثل برخي از فروشنده های ماشین دست دوم رفتار می کنند است. آنها که هیچوقت لبخند از روی لبهایشان کنار نمیرود، و هر از چند گاه با دستشان بر پشتتان می زنند. ظاهرسازهای حرفه ای.
    تشخیص این نوع مردها معمولاً ساده است—حتی یک بچه ی 5 ساله هم می تواند تظاهرها و ظاهرسازی های آنها را از دور تشخیص دهد—اما گاهی اوقات، بخصوص وقتی طرف کمی در کار خود حرفه ای هم باشد، ممکن است مسحور این لبخند فریبکارانه شوید. اگر طرفتان کمی باهوش باشد، دیگر تشخیص فریبکاری و ظاهرسازی او آنقدرها هم آسان نخواهد بود.
    وقتی با یک فروشنده ی بي انصاف ماشین دست دوم برخورد می کنید، می دانید که باید حالت آماده باش داشته باشید. اگر دندان طلا یا ژاکت چهارخانه تنش نباشد، خنده های بیش از حد و کوبیدن با دست بر پشتتان کمک می کند بتوانید آنها را تشخیص دهید. شما خوب می دانید که این فرد هيچوقت حقیقت امر را به شما نمی گوید، و با فریبکاری در گوشتان زمزمه می کند، که برای همان ماشین، خریداری داغ در انتظار است.
    شما در برابر چنین فردی نباید ساکت بمانید، شما هم می توانید به او بفهمانید که آنقدرها هم که او تصور میکند احمق نیستید و گول حرف های بیخود او را نمی خورید.

    تشخیص لبخند فریبکارانه
    تشخیص افرادی که مثل برخي از فروشنده های ماشین دست دوم رفتار می کنند خیلی آسان است. در این زمینه به کمک من هیچ احتیاجی ندارید. اما باید برای تشخیص نوع باهوش اینگونه افراد، کمی کمکتان کنم.
    افراد مهربان و صمیمی زیادی در دنیا وجود دارد، افراد ساده لوحی که کاری جز لبخند زدن به روی همه از دستشن برنمی آید. ممکن است تصور کنید من آدم بدبینی هستم، اما عقیده دارم که هیچ کس نیست که بتواند همیشه و در همه حال مهربان و صمیمی باشد. به همین خاطر است که می توانم افراد فریبکار را به راحتی تشخیص دهم، چون فقط نوع باهوش و زیرک این گروه از آدم ها هستند که می دانند نباید همیشه لبخند فریبکارانه روی لبانشان باشد.
    شما باید مراقب این دسته از افراد باشید. حالا می خواهید بدانید که چطور می توانید افرادی را که قصد سوء استفاده از شما را دارند را از افراد مهربان و صادق تشخیص دهید؟ پس با ما همراه باشید.

    1. تظاهر می کنند که بهترین دوست شما هستند.
    در دنیای من و شما، همه به فکر خودشان هستند. کسی به خاطر دیگری خود را در هچل نمی اندازد. اگر کسی با لبخند به شما گفت که به دنبال علایق و خواسته های شماست، باید پی به فریبکاری حرف های او ببرید.
    اگر مشاهده کردید که کسی بیش از اندازه در پی برآورده کردن نیازهای موقت شماست، بدانید که ریگی در کفشش است. مردم فقط به خودشان وفا دارند، نه به هیچ کس دیگری.
    پس نباید حرف های همه را باور کنید که می گویند به خاطر شما فلان کار یا بهمان کار را کرده اند. چون حقیقت ندارد و شما هم آنقدر ساده نباشید که این حرف ها را باور کنید. تنها افرادی که بدون هیچ چشمداشت در جهت علایق و خواسته های شما گام برمی دارند، مادر، پدر، فرزندان، و همسرتان هستند.

    2. برای سوء استفاده تظاهر می کنند
    برای همه ی ما پیش آمده است که کسانی که هیچ رفت و آمدی با آنها نداریم، فقط به خاطر در خواست پول یا چیزهایی از این قبیل با شما تماس گرفته اند. فقط به خاطر توقعی که از شما دارند، به شما احترام خواهند گذاشت و عقایدتان را تایید می کنند. این دسته از آدم ها فقط فکر خودشان هستند.
    من هم دوستی دارم که فقط هر شش ماه یکبار به من زنگ می زند. آن هم فقط زمانی است که بخواهد چیزی از من قرض بگیرد یا یکی از دستاوردهای تازه اش را به رُخ من بکشد.

    3. با افراد مختلف، متفاوت رفتار می کنند
    اگر دیدید کسی رفتاری دوستانه و صمیمی داشت و به همه لبخند می زد، باید ثبات و هماهنگی در رفتارش وجود داشته باشد. مطمئناً این کار اختیاری و ارادی نبوده است. اما افراد فریبکار فقط به آندسته از افرادی لبخند می زنند که چیزی از آنها بخواهند یا قصد سوء استفاده داشته باشند. با بقیه افراد که هیچ فایده ای برای آنها ندارند مثل آشغال رفتار می کنند.
    کاری که من برای اینکه مطمئن شوم فردی آنطور که تظاهر می کند دوستانه و صمیمی است، می کنم این است که او را برای قدم زدن جایی می برم که ولگرد و گدا در آنجا زیاد باشد. اگر دیدم که با آنها رفتاری خشن و غیردوستانه داشت، مطمئن می شوم که فردی دغلکار است و فوراً رابطه ام را با او قطع می کنم.

    4. ادعای اخلاقیات می کنند
    برخورد این دسته از افراد در برابر اخلاقیات بسیار جالب است. اکثر آنها ادعا می کنند که از عیب جویی به دورند و اخلاقیاتی بی عیب و نقص دارند. این زمانی است که دندان طلای خود را به شما نشان می دهند و می گویند وقتی آنها بمیرند، مردم بر سر مزارشان خواهند گفت که چه مرد پاک و با اخلاقی بود. آیا تا به حال به چنین افرادی برخورد داشته اید که از حُسن اخلاق خود تعریف و تمجید نکنند؟
    همانطور که قبلاً هم گفتم، آنها فقط زمانی اخلاقیات را حفظ خواهند کرد که قصد فریب دادن کسی را داشته باشند، در زمان های دیگر هیچ بویی از آن نبرده اند.

    گول نخورید!
    پس دیگر نباید گول حرف های افرادی را که ادعا می کنند خواسته ها و علایق شما را در نظر دارند و لبخندی حاکی از صمیمیت به رویتان می زنند، بخورید.
    مراقب افرادی که در رفتارهایشان ثبات ندارند و با افراد مختلف متفاوت رفتار می کنند، باشید. مراقب آن دسته که ادعای صداقت و رو راستی می کنند هم باشید. اگر آنها واقعاً صادق بودند، مطمئناً آن را بر زبان نمی آوردند.
    پس حسابی مراقب اطرافتان و لبخندهای فریبکارانه ی افراد باشید .
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    چطور کارت‌های حافظه
    خراب می‌شوند؟


    آیا پاک کردن فایل‌ها از کارت حافظه در حالی که كارت هنوز در دوربین شماست، موجب خراب شدن کارت حافظه شما می‌شود؟
    شاید مطالب متفاوتی در این مورد مطالعه کرده باشید، اما قصد داریم در این مطلب قدری شما را از اين سردرگمي در این زمینه نجات دهیم.
    راه‌های زیادی برای خراب شدن کارت حافظه وجود دارد که به هرکدام به طور خلاصه می‌پردازیم. علاوه بر این چگونگی اجتناب از این مشکلات را نيز بررسي خواهيم كرد، اما در ابتدا خلاصه‌ای از کارت‌های حافظه و نحوه کارکرد آنها با دوربین و کامپیوتر را با هم بررسي مي‌كنيم.
    کارت‌های حافظه -که فیلم دیجیتال نیز خوانده می‌شوند- کارت‌هايی هستند که شما در دوربین‌تان جای می‌دهید و در اندازه‌ها و اشکال مختلفی یافت می‌شوند.
    هفت نوع کارت در حال حاضر در دوربین‌های دیجیتال به کار می‌روند: کارت‌های فلش فشرده، کارت‌های حافظه هوشمند، کارت‌های چند رسانه‌ای، کارت‌های دیجیتال مطمئن(SD)، کارت‌های به غایت دیجیتال (XD)، حافظه الحاقی تولید سونی، و کارت‌های PCMCIA که کارت‌های پی سی نیز نامیده می‌شوند و عموماً در لپ‌تاپ به کار می‌روند.
    کارت‌های حافظه، دستگاه‌های حافظه مطمئن نيز نامیده می‌شوند و دلیل این نامگذاری این است که آنها بر خلاف هارد دیسک کامپیوتر فاقد اجزای متحرک هستند و به همين دليل خيلي كم خراب مي‌شوند.
    در مهندسی الکترونیک مدرن، کارت‌های حافظه در ابتدا چیپ‌های بی‌ارزشی بودند که "فرار" خوانده می‌شدند. به این دلیل که توانایی نگهداری اطلاعات را در حالتی که شارژ الکتریکی قطع نمی‌شد، مانند رم در کامپیوترها، را نداشتند.
    نمونه بعدی چیپ‌ها غیر فرار بودند و اطلاعات توسط شرکت سازنده برای انجام امور معین در آنها قرار داده می‌شد(همانند ROM). با پیشرفت تکنولوژی، کارت‌ها توانایی پاک کردن و ذخیره‌سازی مجدد را پیدا کردند.
    البته این کار فرایندی پر زحمت بود به این دلیل که چیپ مي‌بايست به شرکت سازنده برگردانده شود. کارت‌ها توانایی این را یافتند که با استفاده از یک شارژ الکتریکی پاک شوند که محتویات آنرا یکجا پاک می‌کرد و البته این فرایند، کند بود.
    پیشرفت بعدي به کارت‌های حافظه کنونی ختم شد که می‌توانند اطلاعات را با سرعت و بهره‌وری بسیار بالاتر ذخیره‌سازی و حذف نمایند.
    کارت حافظه متشكل از تعداد پیچیده‌ای مدارهای مجتمع و چیپ است، چیپ‌هایی که تأمین‌کننده فضای ذخیره اطلاعات در یک کارت حافظه هستند شامل شبکه توری شکل از سیم‌های بسيار ریز است كه این سیم‌ها که ضخامت‌شان از ضخامت موهای انسان كمتر است و "نانو-وایر" خوانده می‌شوند.
    اگر از بالا به این شبکه نگاه کنید آنها را همانند کاغذ گراف که در مدرسه استفاده می‌کردیم مي‌بينيد. یک دروازه در محل تقاطع هر سیم افقی و عمودی وجود دارد که هر گاه شارژی بالاتر از یک ولتاژ معین به دروازه وارد شود، بسته شده و بسته مسی مانند که باینری 1 را تولید می‌کند.
    وقتی شارژ از میزان معيني نزول کند، دروازه بسته می‌شود، ارتباط قطع شده و کد باینری 0 تولید می شود.
    تمام اطلاعات که روی کارت‌ها ذخیره می‌شوند به کدهای صفر و یک بیت تبدیل می‌شوند که امکان خوانده شدن آنها توسط یک کامپیوتر را ایجاد می‌کند.
    برای آنکه بدانیم چرا کارت حافظه خراب می‌شود، نیاز داریم که چگونگی کارکرد آنرا با دوربین یاد بگیریم.
    دوربین شما در واقع کامپیوتر بسیار پیچیده‌ای‌است که تنها هدفش برداشت و ذخیره‌سازی نور است.
    وقتی شما دکمه شاتر را فشار می‌دهید، شاتر باز می‌شود، نور حسگر دوربین را تحریک کرده و کامپیوتر دوربین‌تان این اطلاعات را در بافر خود قرار می‌دهد.
    بافر دوربین عملکرد رم در کامپیوتر را دارد و حافظه موقتی‌است که کامپیوتر دوربین می‌تواند اطلاعات را تا زمان ذخیره‌سازی در کارت حافظه، آنجا نگهداری کند.
    در کامپیوتر خانگی شما، وقتی روی دکمه Save کلیک می‌کنید، اطلاعات موجود در رم شما روی دیسک سخت ذخیره می‌شود.
    در دوربین‌ها نیازی به این کار نیست. دوربین به طور خودکار و پیوسته اطلاعات موجود در بافر یا بسته به میزان بافر موجود، اجزاي دیگر دوربین و نرم افزار موجود در دوربین‌تان، ذخیره‌سازی می‌کند.
    وقتی که بافر پر است دوربین باید پیش از اینکه به شما اجازه برداشتن عکس‌های بیشتر را بدهد، تمامی اطلاعات موجود در بافر را روی کارت ذخیره کند.
    در هر صورت اگر شما دوربین را پیش از اتمام ذخیره‌سازی اطلاعات بافر در کارت حافظه خاموش کنید، اطلاعات شما از بين خواهد رفت.

    خدایا ،شما چه بافر بزرگی دارید!
    بدون شک داشتن یک بافر بزرگ برای دوربین، امتیاز مهمی محسوب می‌شود.
    دوربین‌های متداول امروزی می‌توانند بین یک تا سه فریم در ثانیه برداشت کنند که حداکثر برای هر نه فریم، دوربین باید براي انتقال اطلاعات بافر به کارت حافظه متوقف شود.
    دوربین‌های حرفه‌ای سطح بالای SLR امروزی بافر کافی برای نگهداری چهل تصویر JPEG با کیفیت بالا یا بیست تصویر RAW را پیش از نیاز به توقف برای انتقال آنها به کارت دارا هستند و از زمانی که دوربین شروع به ذخیره‌سازی اطلاعات بافر در کارت حافظه می‌کند.
    عکس‌برداری با سرعتی بیش از میزانی که دوربین شما قادر به مدیریت آن است یک از دلايل اصلی خراب شدن کارت حافظه است.

    سوال بعدی این است که اطلاعات چگونه در کارت سازماندهی می‌شود؟
    همانند دیسک سخت کامپیوتر، کارت حافظه شما نیز یک جدول تخصیص فایل یا "FAT" دارد که لیستی از نشانگرهاست که به محل ذخیره اطلاعات معین اشاره می‌کنند.
    این همانند جدولی از محتویات کارت شماست. اکثر کارت‌ها دارای دو کپی از این "FAT" هستند، هر دوی این کپی‌ها می‌توانند توسط کامپیوتر شما مورد استفاده قرار گیرند، اینجا یک امای بزرگ وجود دارد، اکثر دوربین‌ها تنها می‌توانند از کپی اول استفاده کنند.
    این بدان معناست که اگر کپی اول FAT خراب شود، دوربین شما قادر به یافتن اطلاعات روی کارت نخواهد بود.
    علاوه بر FAT، یک رکورد راه‌انداز اصلی نیز وجود دارد که برای برپا کردن "هندسه" کارت حافظه استفاده می‌شود.
    پس از رکورد راه‌انداز اصلی، پوشه ریشه‌ای وجود دارد که قفسه قراردهی اطلاعات در کارت است. این بخش شامل زیر شاخه‌هایی‌است که اطلاعات در آنها ذخیره می‌شوند.
    هر کدام از این نواحی دارای اشاره‌گرهایی هستند به مکانی که اطلاعات ذخیره شده است. برای مثال وقتی دوربین شما اطلاعات را در کارت ذخیره می‌کند نکته‌ای در FAT اضافه می‌شود که به دوربین یا کامپیوتر می‌گوید رکورد راه‌انداز اصلی برای یافتن اطلاعات کجا قرار دارد.
    آنگاه رکورد راه‌انداز اصلی دوربین یا کامپیوتر را به یک زیرشاخه راهنمایی کرده و به محل اطلاعات اصلی اشاره می‌کند.
    علت اینکه به تمامی این نکات اشاره کردیم این است که مشکلات اصلی که در کارت‌های حافظه یافت می‌شوند ریشه در خرابی یک یا بیش از یکی از این نواحی در کارت دارند.
    حال که دانستیم چگونه کارت و دوربین به ارتباط متقابل می‌پردازند و ریشه بیشتر مشکلات کارت‌ها کجاست، اجازه بدهید پنج كابوس را درباره کارت‌های حافظه مرور كنیم:
    کارت‌های حافظه به گرما حساسند:
    کارت‌های حافظه می‌توانند تغییرات بسیار سریع دما را تحمل کنند. قدرت تحمل آنها بین 25 - تا 75 درجه سانتی‌گراد است.
    کارت‌های حافظه نیاز به یک منبع ثابت الکتریکی برای حفظ اطلاعات دارند:
    کارت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند اطلاعات را در غیاب منبع انرژی ذخیره کنند.
    کارت‌ها مستعد خرابی بر اثرافتادن هستند:
    کارت‌ها می‌توانند شوک حاصله معادل سقوط از ارتفاع تا ده فوتی را تحمل كنند.
    اطلاعات پس از مدتی زایل می‌شوند!!!!
    کارت حافظه با تکنولوژی ذاتی تصحیح خطا ساخته شده‌است تا این اطمینان را حاصل نماید اطلاعات شما زایل یا نابود نمی‌شود حتی پس از صد سال.
    کارت اگر در معرض میدان الکتریکی یا مغناطیسی قرار گیرد خراب یا پاک می‌شود:
    اطلاعات روی کارت بر اثر الکتریسیته یا مغناطیس خراب نمی‌شود مگر آنکه بسیار قوی باشند. قرار دادن کارت در زیر ماشین‌های اسکن فرودگاه کاملا عاری از ایراد است ولي قرار دادن كنار گوشي موبايل را نمي‌توانيم تضمين كنيم.
    بيشتر كارت‌هاي حافظه آسيب‌ديده نتيجه از دست رفتن اطلاعات هستند. با اين‌ وجود، اگر آسيب نتيجه صدمه فيزيكي به خود كارت باشد، اطلاعات موجود بر روي كارت، هرگز قابل بازيافت نخواهد بود.
    آسيب فيزيكي به كارت‌هاي مديا به ندرت رخ مي‌دهد، و از معدود مشكلاتي است كه مردم با كارت‌هاي‌شان پيدا مي‌كنند.
    شايع‌ترين دلايل آسيب فيزيكي عبارتند از:
    آسيب‌هاي الكتريكي حاصل از قرار گرفتن در معرض ميدان‌هاي مغناطيسي يا ولتاژهاي بالا؛
    جريان‌هاي كوتاه، نتيجه قرار گرفتن طولاني در مجاورت آب يا رطوبت بالا؛
    آسيب به مدار‌ها، نتيجه قرار گرفتن در دماي بالا (بالاي 167 درجه فارنهايت/ 75 درجه سانتي‌گراد) يا سرما (زير 13- درجه فارنهايت/ 25- درجه سانتي‌گراد)؛
    آسيب‌هاي فيزيكي حاصل از ضربه به كارت، مانند خم كردن آن (اين باعث ترك خوردن و شكستن چيپ‌ها و مدارها در داخل كارت مي‌شود.)
    آسيب به يك چيپ خاص در داخل كارت به اسم كنترل‌كننده اطلاعات (Controller) كه ميانجي ارتباط ميان كارت و دوربين است.
    اما مشكلات ناشي از از دست رفتن اطلاعات كاملاً شايع هستند، و به شدت موجب سرخوردگي و ناراحتي مي‌شوند.
    كارت‌هاي فلش مديايي كه اطلاعات آنها از دست رفته‌است، يكي از علايم زير را نشان مي‌دهند:
    كارت مديا در دوربين شما كار مي‌كند، ولي در كارت‌خوانِ متصل به رايانه شما كار نمي‌كنند؛
    وقتي سعي مي‌كنيد عكس‌ها را بر روي ال‌سي‌دي يا رايانه‌تان ببينيد، كاراكترهاي "خراب" ظاهر مي‌شوند؛
    گفته مي‌شود كه كارت پر است اما هيچ فايلي بر روي آن وجود ندارد؛
    قرار دادن كارت در دوربين باعث مي‌شود كه دوربين هنگ كند؛
    كارت درون دوربين يا كارت‌خوان كار نمي‌كند، اما كارت‌هاي سازگار ديگر كار مي‌كنند؛
    كارت قابل نوشتن يا پاك كردن نيست؛
    وقتي كارت را وارد مي‌كنيد، كارت‌خوان به هم مي‌ريزد يا متوقف مي‌شود، اما با كارت‌هاي سازگار ديگر كار مي‌كند؛
    دوربين "خطاي كارت" نمايش مي‌دهد؛(Memory Error)
    وقتي كارت را داخل دوربين يا كارت‌خوان قرار مي‌دهيد، دستگاه مي‌گويد كه كارت نياز به فرمت شدن دارد؛
    دوربين نشان مي‌دهد كه نسبت به هميشه فضاي كمتري براي تصاوير داريد، در حالي‌كه هيچ عكسي بر روي كارت وجود ندارد ( كارت 512 مگابايت شما به طور معمول توانايي ذخيره 150 تصوير JPEG با كيفيت بالا را دارد، اما فضا براي تنها 96 عكس نشان داده مي‌شود، و اين در حالي‌ است كه هيچ تصويري بر روي كارت وجود ندارد.)؛
    وقتي يك ابزار ديسكي، مانند اسكن‌ديسك، روي كارت استفاده مي‌كنيد، سكتورهاي خراب بر روي كارت نشان داده مي‌شوند؛
    دوربين شما با قرار دادن كارت در آن، خاموش نمي‌شود؛
    وقتي كارت را فرمت مي‌كنيد، ظرفيت اشتباه اعلام مي‌كند.

    چه چيزي موجب اين اختلالات مي‌شود؟
    سؤال خوبي است. در اينجا به علل اصلي اختلال در فلش مديا اشاره مي‌كنيم:
    خاموش كردن دوربين در حالي كه بافر همچنان در حال نوشتن بر روي فلش مديا است (اين احتمالاً اصلي‌ترين دليل خراب شدن فلش مديا است. )؛
    خارج كردن مديا كارت از دوربين در حالي كه بافر همچنان در حال نوشتن بر روي كارت فلش مديا است (اين احتمالاً دومين دليل عمده خراب شدن فلش مديا است. )؛
    خارج كردن فلش مديا از كارت‌خوان در حالي كه هنوز فايل‌هايي را از روي كارت بر روي رايانه‌تان باز‌شده داريد؛
    خارج كردن فلش مديا از كارت‌خوان، در حالي كه آن هنوز در حال كپي كردن فايل‌هايي بر روي هارد درايو رايانه شماست يا چراغ فعال هنوز چشمك مي‌زند؛
    بر روي مكينتاش – خارج كردن فلش مديا بدون آنكه اول علامت دوربين يا كارت‌خوان را حذف كنيد؛
    بر روي ويندوز ان‌تي، خارج كردن كارت بدون آنكه اول مبادلة ايمن را فعال كنيد؛
    بر روي ويندوز ME ،2000، و XP، خارج كردن كارت بدون آنكه اول آن را متوقف كنيد؛
    باز كردن، خارج كردن، پاك كردن، يا منتقل كردن فايل‌ها بر روي كارت حافظه‌تان، در حالي كه با استفاده از يك تماس USB/ فايرواير به كارت‌خوان يا دوربين، كارت را به رايانه‌تان متصل كرده‌ايد؛
    استفاده از يك كارت حافظه موجود كه بدون آنكه اول در دوربين شما از نو فرمت شود، بارها مورد استفاده قرار گرفته‌است؛
    فرمت دوباره كارت فلش مديا با استفاده از رايانه به جاي دوربين ( ابزار فرمت دوباره بر روي رايانه‌ها پيچيده‌تر از آنهايي هستند كه بر روي دوربين شما قرار دارند، و به همين دليل مي‌توانند باعث ناسازگاري ميان كارت و دوربين شما شوند. )؛
    ادامه دادن به گرفتن تعداد زيادي عكس، وقتي كه باتري‌هاي دوربين شما ضعيف يا در حال خالي شدن هستند؛
    با يك كارت در كارت‌خوان متصل به رايانه‌تان، باز كردن كارت براي ديدن آنكه چه چيزي بر روي كارت است، و بعد خارج كردن آن و قرار دادن يك كارت ديگر، بدون آنكه كارت اول ابتدا به شكل مناسبي بسته و خارج شده باشد.

    اما چگونه از خراب شدن فلش مدياي خود جلوگيري كنيد؟
    قبل از همه عادت‌هاي كاري خوب در خود ايجاد كرده و احتياط‌هاي ساده‌اي را به انجام دهيد. اينجا فهرستي از كارهايي كه بايد براي مراقبت از كارت‌هاي‌تان و جلوگيري از خراب شدن‌شان انجام دهيد، وجود دارد:
    قبل از آنكه كارت فلش مديا را از دوربين‌تان خارج كنيد، چند لحظه منتظر شويد تا دوربين نوشتن اطلاعات از بافر روي كارت را تمام كند، و اگر دوربين‌تان چراغ فعال چشمك‌زن دارد، مطمئن شويد كه ديگر چشمك نمي‌زند. ( اين احتمالاً ايدة خوبي است كه اول منتظر شويد دوربين نوشتن را تمام كند و بعد، قبل از خارج كردن كارت، دوربين را خاموش كنيد. )؛
    قبل از آنكه دوربين‌تان را خاموش كنيد، چند لحظه صبر كنيد تا دوربين نوشتن اطلاعات از بافر بر روي كارت را خاتمه دهد، و چراغ چشمك‌زن فعال دوربين، اگر وجود دارد، از كار بيفتد؛ از ميزان پر بودن كارت خود آگاه باشيد و آن را عوض كنيد، يا اطلاعات روي آن را به رايانه، سي‌دي، يا هر ابزار ذخيرة ديگر منتقل كنيد، پيش از آنكه به عكاسي ادامه دهيد ( وقتي كارت‌ها خيلي پر مي‌شوند، مي‌توانند بر روي هِدِر كارت و FAT بنويسند، كه مي‌توانند موجب شوند دوربين/رايانه نتواند اطلاعات را بر روي كارت پيدا كند. )؛
    پس از آنكه عكس‌هاي‌تان را به رايانه يا هر ابزار ذخيرة ديگري منتقل كرديد و از سلامت آنها مطمئن شديد، كارت خود را در داخل دوربين از نو فرمت كنيد. ( اين ايدة خوبي است كه پس از ريختن فايل‌هاي عكس‌هاي‌تان از روي كارت به رايانه، با ثبت آنها بر روي يك سي‌دي/ دي‌وي‌دي، نسخة پشتيباني از آنها تهيه كنيد. )؛
    هميشه قبل از آنكه در طول روز براي عكاسي از خانه خارج شويد، باتري‌هاي تازه در دوربين‌تان بگذاريد – وقتي باتري‌هاي‌تان ضعيف مي‌شوند، آنها را با باتري‌هاي نو عوض كنيد، به اين ترتيب، دوربين‌تان هميشه نيرو براي نوشتن اطلاعات از بافر بر روي فلش مديا خواهد داشت. ( وقتي نزديك خانه هستيد، هميشه يك سري باتري‌ پشتيبان همراه داشته باشيد – وقتي به تعطيلات مي‌رويد، مطمئن باشيد حداقل دو سري باتري پشتيبان و شارژر آنها را همراه خود داريد. )؛
    زمان فشردن دكمة شاتر، زمان كافي در نظر بگيريد، تا به دوربين‌تان اجازه دهيد بدون پر كردن بافر، اطلاعات را بر روي كارت بنويسد. ( به خصوصيات دوربين‌تان در دفترچة راهنماي آن نگاه كنيد تا بفهميد دوربين‌تان قادر به ثبت چند فريم در ثانيه است، و چند ثانيه زمان براي يك رديف عكاسي پيش از پر شدن بافر نياز دارد. )؛
    كارت‌هاي فلش مدياي خود را از منابع الكتريكي قوي ( الكتريسيتة ساكن حاصل از راه رفتن بر روي فرش در زمستان مي‌تواند شارژ ولتاژيِ بسيار بالايي توليد كند و براي آسيب رساندن به يك كارت كافي باشد ) و ميدان‌هاي مغناطيسي قوي ( دستگاه‌هاي اشعه ايكس و اسكنرهاي فرودگاه‌ها بي‌خطر هستند، اما برخي از دستگاه‌هاي اشعه ايكس قوي‌تر تازه كه براي بازرسي بار مورد استفاده قرار مي‌گيرند، مي‌توانند به كارت‌هاي شما آسيب برسانند – اگر شك داريد ياخيالتان ناراحت است، كارت‌هاي فلش مدياي خود را در هواپيما همراه خود داشته باشيد.)؛
    فلش مدياي خود را تنها پس از آنكه ارتباط كارت با رايانه‌تان قطع، و چراغ فعال از چشمك‌ زدن باز ايستاد، از كارت‌خوان خارج كنيد؛
    اگر كارت تقريباً پر است، تا زمان كپي كردن عكس‌ها بر روي رايانه‌تان صبر كرده و بعد، فايل‌ها را ويرايش يا پاك كنيد. ( اگر پاك كردن يك يا دو عكس ضروري باشد، مهم نيست، اما بهتر آن است كه تا زمان انتقال كامل و ايمن فايل‌ها به هارد رايانه‌تان، صبر كنيد )
    اگر بيش از يك دوربين ديجيتال داريد، سعي كنيد كارت‌هاي هر كدام را از هم جدا نگهداريد. عكاسي با يك دوربين و بعد انتقال كارت آن به دوربين بعدي و عكاسي دوباره، مي‌تواند باعث خرابي كارت شود.
    اكنون شما مي‌دانيد كه چه چيزهايي باعث خرابي كارت‌هاي فلش مديا مي‌شود، و چگونه مي‌توانيد از آنها اجتناب كنيد. با اين همه، اگر كارت‌هاي شما با تمام مراقبتي كه به خرج مي‌دهيد خراب شوند، چه بايد بكنيد؟ پيش و بيش از همه، كارت خود را از نو فرمت نكنيد يا سعي نكنيد عكس‌ها را پاك كنيد.
    اگرچه، فرمت دوبارة كارت‌تان، اطلاعات را به شكل فيزيكي از ميان نخواهد برد، اما اطلاعات را بر روي FAT كارت‌ها تغيير داده، و به اين ترتيب، يافتن اطلاعات بر روي كارت غيرممكن شده، و كارت، خالي خوانده مي‌شود ( اصطلاحاً، صفر شدن كارت گفته مي‌شود ).
    بهترين راه براي بازيافت اطلاعات از يك كارت آسيب‌ديده، استفاده از يكي از چندين برنامه‌هاي نرم‌افزاريِ بازيافت اطلاعات است كه در بازار موجود هستند.
    اين برنامه‌ها مي‌توانند تصاوير را از كارت‌هاي خراب و يا پاك‌شده، نجات دهند. بيشتر اين برنامه‌ها مي‌توانند اطلاعاتِ از دست رفته را از منبعي از ابزارهاي چندرسانه‌اي شامل اطلاعات از دوربين‌هاي ديجيتال، ام‌پي‌تري پليرها، پي‌دي‌اِي‌ها و گوشي‌هاي تلفن همراه، بازيافت كنند.
    به‌علاوه، بيشتر برنامه‌هاي نجات، شامل تدابيري براي بازيافت اطلاعات كارت‌هاي كامپكت فلش ( نوع 2/1 )، ميكرودرايوهاي آي‌بي‌اِم، اسمارت مديا كارت‌ها، مولتي ـ مديا كارت‌ها، سكيور ديجيتال كارت‌ها، مموري استيك‌ها، و ابزارهاي ذخيره‌سازي ديگر همچون هارد ديسك درايوها، و ديسك‌هاي فلاپي هستند.
    اگر كارت‌تان را از نو فرمت كنيد، معمولا اين برنامه‌ها بر روي شان مؤثر نخواهند بود. بسياري از توليدكنندگان هم، نرم‌افزارهاي اختصاصي‌اي دارند كه به كار بازيافت اطلاعات از كارت‌هاي همان توليدكننده مي‌آيد؛ با‌اين‌همه، اگر كارت تازه‌اي از توليد‌كننده ديگري مي‌خريد، نمي‌توانيد نرم‌افزار بازيافت اطلاعات كارت قبلي‌تان را براي كارت آسيب‌ديدة جديد استفاده كنيد.
    در اينجا فهرست تعدادي از بهترين نرم‌افزارهاي بازيافت اطلاعات را مي‌توانيد مشاهده كنيد:

    Data Rescue's PhotoRescue
    PhotoOne Recovery
    Zero Assumption Digital Image Recovery
    Media Undelete
    Digital PhotoRescue Professional

    اكنون مي‌دانيد كه چگونه مي‌توانيد از كارت‌هاي فلش مدياي خود مراقبت كنيد، اگر آسيب ديدند چه رفتاري پيش بگيريد، و چه نرم‌افزاري را به كار ببريد تا آنها را ترميم كنيد.
    با اتخاذ رفتارهاي كاري مناسب و به خرج دادن كمي بردباري، براي زماني طولاني از آسيب در امان خواهيد بود. تنها كاري كه باقي مانده، پيش رفتن و گرفتن عكس‌هاي زيباست !!!!
     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    تلفن اینترنتی چیست
    و چگونه کار میکند؟



     

    تلفن اینترنتی چیست و چگونه کار میکند. آیا میدانید که سرویس تلفن اینترنتی از اینترنت بجای خطوط تلفنی معمولی برای ارسال صدا سود میجوید؟ در تلفن اینترنتی، معمولا تلفن فعلی تان را به یک جعبه کوچک وصل میکنید که شرکت تلفن اینترنتی بشما میدهد و سپس این جعبه را به خط اینترنت باند پهن تان (کابلی یا دی.اس.ال) وصل میکنید. بعد درست مانند تلفن معمولی، گوشی را برداشته و بعد از شنیدن صدای بوق نمره گیری میکنید تا با شخص مورد نظرتان صحبت کنید. با این تلفن میتوانید به هر کسی در هر کجای دنیا که تلفن دارد زنگ بزنید. بعضی از شرکتها تلفن نرم افزاری دارند که دستگاه کامپیوتر شما را تبدیل به تلفن میکند و شما میتوانید با اتصال گوشی و دهنی به پورت یو.اس.بی کامپیوتر از آن مانند تلفن استفاده کنید.

    ● قطعی تلفن اینترنتی :
    توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی اتصال اینترنتی شما قطع شود و یا برق وسایل شبکه تان قطع شود، سیستم تلفنی شما از کار خواهد افتاد. شاید بتوان مشکل قطع برق را با یک یو.پی.اس یا سیستم برق اضطراری حل کرد اما اگر سرویس دهنده اینترنت شما، مشکل داشته باشد، تلفن شما هم به مشکل خواهد افتاد.
    تلفن اینترنتی یا VOIP با استقبال گسترده ای روبرو شده است اما همیشه این سئوال برایتان مطرح است که چرا باید تلفن معمولیتان را با تلفن اینترنتی عوض کنید و دردسر اینکار را برخود هموار نمائید؟ جواب مسئله در دو مورد قیمت و قابلیت خلاصه میشود.

    ● مشخصه تلفن اینترنتی
    مهمترین مشخصه تلفن اینترنتی ارزان بودن مکالمه تا حد رایگان بودن آن برای تماس با هرجای دنیاست. اما باز هم مانند تلفن معمولی سئوال اینجاست که کدام شرکت سرویس بهتری ارائه میکند. قابلیتهای تلفن اینترنتی از جمله موارد قابل توجه میباشد. مثلا کد منطقه یا شهرتان را میتوانید با خود به هرجا ببرید زیرا عملا در تلفن اینترنتی این کد معنایی ندارد. بعضی از سیستمها بشما امکان میدهند تا پیامهای تلفنیتان را در سیستم ایمیلتان بگیرید و مستقیما از داخل Outlook نمره گیری تلفن انجام دهید.

    ● نقطه ضعف سیستم تلفن اینترنتی کجاست؟
    اما نقطه ضعف سیستم تلفن اینترنتی کجاست؟ یکی از موارد این ضعف آنست که هنوز راه اندازی و مصرف این تلفن جدید به راحتی و سادگی تلفن معمولی نیست و دیگر آنکه کیفیت سیستم نیز متغیر است.
    روشهای مختلفی در مورد نحوه کارکرد تلفن اینترنتی وجود دارد. مثلا Skype ارتباط بین دو کامپیوتر را از طریق نرم افزار برقرار میسازد در حالیکه Vonage به هر کسی با یک خط باند گسترده امکان میدهد تا از تلفن معمولی یا کامپیوتر خود برای تماس استفاده کند و فرقی نمیکند که تلفن طرف مقابل معمولی باشد یا اینترنتی. بعلاوه، شرکتها میتوانند local VOIP نصب کنند تا سیستم تلفن داخلیشان از شبکه محلی شرکت استفاده کند. وقتی این تماسها به خارج از شرکت برود بسته به انتخاب و پرداختی شرکت، میتواند از اینترنت یا خطوط تلفن معمولی استفاده کند. آنچه بین تمام این سیستمها مشترک است آنست که صدا تبدیل به بسته های دیتای دیجیتالی شده و درست مانند ایمیل روی شبکه یا اینترنت ارسال میشود. برای تماس با تلفنهای معمولی لازم است تا در جاهایی اتصال به شبکه تلفن معمولی انجام شود.

    ● سیستمهای تلفن اینترنتی
    در اغلب سیستمهای تلفن اینترنتی، تکنولوژی اینترنت اتصال بین تلفن و شرکت تلفن را برقرار میسازد. کافیست تا یک تلفن معمولی را به یک آداپتور که متصل به خط اینترنت است وصل نمائید. تماسهای شما از طریق وب به سرویس دهنده VOIP ارسال میشود. این سرویس دهنده، تماسهای شما را به سیستم تلفن منتقل مینماید. اگر طرف مقابل شما در شبکه اینترنتی باشد، این مسیر هرگز سیستم تلفن معمولی را بکار نمیگیرد.

    ● مشکلات فنی تلفن اینترنتی
    ۱) توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی اتصال اینترنتی شما قطع شود و یا برق وسایل شبکه تان قطع شود، سیستم تلفنی شما از کار خواهد افتاد. شاید بتوان مشکل قطع برق را با یک یو.پی.اس یا سیستم برق اضطراری حل کرد اما اگر سرویس دهنده اینترنت شما، مشکل داشته باشد، تلفن شما هم به مشکل خواهد افتاد.
    ۲) مشکل بعدی سرویس ۹۱۱ یا اورژانس است که چون تلفن اینترنتی محلی نمیباشد بنابراین گرفتن این شماره، نمیتواند شما را به اورژانس منطقه وصل کند. در این اواخر، با ثبت کردن تلفن تان برای سرویس ۹۱۱ میتوانید از سرویس درست منطقه استفاده کنید. فقط یادتان باشد که باید حتما به اپراتور اورژانس بگویید که کچا هستید زیرا محلتان در سیستم اورژانس منعکس نمیشود.
    ۳) اگر از سیستم DSL استفاده میکنید یعنی سرویس اینترنت شما از طریق خط تلفن منتقل میشود که یک شماره تلفن بدان تعلق دارد و نمیتوانید بدون قطع تلفن، این شماره را خاموش کنید اما میتوانید یک شماره جدید از سرویس دهنده تقاضا نمائید. جدیدا سرویسهای DSL بدون شماره خاص بکار گرفته میشود که بدان naked DSL میگویند.

    ● آدرس سرویس دهنده های تلفن اینترنتی
    برخی از سرویس دهنده های تلفن اینترنتی به شرح زیر هستند که برای دسترسی به آدرس اینترنتی هر یک میتوانید به سایت کامتونت و همین مقاله مراجعه نمائید:

    SunRocket Internet Phone Service
    AT&T CallVantage
    BroadVoice
    Broadvox
    iConnectHere
    Lingo
    Packet۸
    Verizon VoiceWing
    Voiceglo
    Vonage
    Zoom GlobalVillage

    ● نرم افزار سرویسهای تلفنی اینترنتی
    سرویسهای تلفنی اینترنتی با کامپیوتر و نرم افزار به شرح زیر هستند
    FreeWorld Dialup
    Skype

    ● تعریف تلفن اینترنتی
    یک نوع ارتباط تلفنی است که از طریق یک سرویس‌دهنده اینترنتی یا Voice Over Internet Protocol صورت می‌پذیرد. VOIP عبارت است از انتقال صوت، از طریق بسته‌های آدرس پروتکل اینترنت (IP) و اینترنت. در واقع یک مجموعه از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که ما را قادر می‌کند تا از اینترنت به عنوان واسط انتقالی برای تماس‌های تلفنی استفاده کنیم. این روش به علت حذف مراکز تلفن راه دور از دایره تماس، از نظر هزینه بسیار به صرفه است.

    ● وضعیت تلفن اینترنتی در ایران
    در حالیکه سازمان تنظیم مقررات، مشخص شدن آخرین وضعیت ارایه خدمات تلفن اینترنتی را به تصویب آیین‌نامه جدید آن تا پایان سال ‪ ۸۴موکول کرده است، شرکتهای فعال در این زمینه همچنان در بلاتکلیفی و سردرگمی بسر می‌برند.
    مدیر یک شرکت ارایه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی VOIPبا اشاره به این موضوع اظهار داشت: بسیاری از شرکتهای فعال در این زمینه از تابستان امسال تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
    "علیرضا مشکفروش" افزود: برغم ادعای سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تمدید مجوز تلفن اینترنتی شرکتهای خصوصی، تا نهایی شدن آیین‌نامه جدید هیچ حرکتی در این راستا صورت نگرفته است.
    وی بااشاره به‌انتقادات وارد شده به‌آیین‌نامه ارایه خدمات تلفن بین‌المللی در ماههای گذشته تاکید کرد: با این وجود ، سازمان تنظیم مقررات همچنان بر روش و عقاید پیشین خود پافشاری می‌کند.
    وی ضمن ابراز بی‌اطلاعی از تمدید نکردن مجوز شرکتهای تلفن اینترنتی در ماههای اخیر تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از فعالیت شرکتهایی که پیش از این دارای مجوز تلفن اینترنتی بودند، وجود ندارد.
    به گفته وی، اکنون حدود ‪ ۸۰شرکت دارای مجوز ارایه خدمات تلفن اینترنتی در سراسر کشور وجود دارد.
     

     

     

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
     
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    آرشیو مطالب