گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, November 9, 2007

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 836)

 
 
  
 
 
 
 
 
 

 836

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 836 :: جمعه 18 آبان 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

قفسه کتاب مجازی


سلام  عرض شد
عموما با نگاه به کتابهای مورد علاقه هر فرد می توان به نوع دیدگاه او به زندگی پی برد.برخی لیست کتابهایی که خواننده اند و یا در حال خواندنش هستند را در جایی می نویسند اما آیا راه بهتری وجود ندارد ؟
Shelfari یک شبکه اجتماعی برای کتاب دوستان است . شبکه های اجتماعی در حال حرکت به سمت تخصصی شدن هستند و Shelfari را می توان یکی از نمونه های موفق در جذب علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی دانست.
در این سایت شما به راحتی می توانید کتابهای موردعلاقه خود را جستجو کرده و از انها یک قفسه کتاب مجازی بسازید.ببینید دوستانتان در حال مطالعه چه کتابی هستند،برای خواندن کتاب بعدیتان پیشنهاد دریافت کنید یا کتابی را به کسی توصیه کنید یا حتی در مورد یک کتاب خاص با کسانی که مانند شما به آن علاقه مند هستند به بحث و تبادل نظر بپردازید و یا آنها را به لیست دوستانتان اضافه کنید.
البته سایت این امکان را به شما می دهد که کتابهای مورد علاقه تان را پیدا کنید و بصورت آنلاین بخرید که متاسفانه در ایران به علت نبود تجارت الکترونیک عملا بی استفاده است.
این امکان وجود دارد که قفسه کتابهایتان را در وبلاگتان قرار دهید تا خوانندگان از علاقه مندی های شما در این زمینه مطلع شوند.

+ در کشوری که متوسط مطالعه آزاد هر نفر فاصله زیادی با میانگین جهانی دارد معرفی این سایت چه نفعی دارد؟ اگر خوشبین باشیم می توان گفت این کار هم کتابخوان ها را به خواندن کتابهای بیشتر تشویق می کند و هم آنها را با دوستان خوب/کتابهای خوب آشنا می نماید.

 

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (835) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • عکسهائی از گرانقیمت ترین لباس دوخته شده از سکه طلا
  • داوطلبان کارشناسی ارشد 87 برای ثبت نام کلیک کنند
  • معرفي و دانلود فيلم : بهشون شليک کن/همه را بکش
  • دانلود انيميشن : Avenger
  • گلچین موسیقی لایت ایرانی (سری اول)
  • آهنگ زيباي عشق آسماني باصداي محمدرضا عيوضي 
  • نرم افزار تقویت حافظه جی 5
  • اظهار شوق
  • داستان چت روم ها
  • 10 COMMANDMENTS OF MARRIAGE
  • روبان‌های آگاهی‌‌دهنده
  • خانه مهدى كجاست؟
  • دستور آشپزی هفته
  • لازم نیست ۱۳ آبان جدیدی خلق کنیم؛ مراقب باشیم سفارت آمریکا بازگشایی نشود!
  • جديدترين شماره از هفته نامه TIME
  • نصب یک کولر گازی خانگی به جای کولر اتومبیل!
  • هگل و روشنگری
  • محاکمه مردمی
  • گروه خوني و شخصيت
  • چطور با زباله‌هاي هسته‌اي مقابله مي‌كنند؟
  • تفاوت و شباهت وبلاگ و وب سایت در چیست؟
  • جنبش صهيونيسم
  • روانشناسی و تقسیم بندی انواع عشق
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

هنر طبيعت
سوتيهاي تلويزيون هاي خارجي !
عکسهائی از گرانقیمت ترین لباس دوخته شده از سکه طلا
مجموعه عکس هایی که با سرعت بالا گرفته شده است
داوطلبان کارشناسی ارشد 87 برای ثبت نام کلیک کنند

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

2 تن از ديپلماتهاي ربوده شده
در ميان 9 ايراني آزاد شده هستند

دو تن از ديپلماتهاي ربوده شده ايراني در عراق صبح امروز به سفارت ايران در بغداد تحويل داده شدند.
يك منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، از آزاد شدن دو تن از ديپلماتهاي ربوده شده ايراني در عراق خبر داد.
اين منبع آگاه در ادامه افزود:صبح امروز و پس از تلاشهاي ديپلماتيك 9 تن از ايرانيان ربوده شده در عراق و از جمله دو تن از ديپلماتهاي كنسولگري ايران در عراق آزاد شدند و اكنون در سفارت ايران در بغداد هستند.
اين منبع در ادامه افزود تلاشها براي آزادي سه ديپلمات ديگر ايراني همچنان ادامه دارد.
ارتش آمريكا بيست و يكم دي ماه سال 1385 ، با يورش به كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در اربيل عراق، پنج ديپلمات را بازداشت كرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

بهشون شليک کن/همه را بکش
Shoot 'Em Up



نويسنده و کارگردان: مايکل ديويس. موسيقي: پل هسلينگر. مدير فيلمبرداري: پيتر پائو. تدوين: پيتر آموندسون. طراح صحنه: گري فروتکاف. بازيگران: کلايو اوئن[اسميت]، پل جياماتي[هرتز]، مونيکا بللوچي[دونا کوينتانو]، استيون مک هتي[همرسون]، دانيل پيلون[سناتور راتلج]، سيدني منده گيبسون[بابي اليور]، جولين ريچينگز[مادر بچه]. ٨٦ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
مردي به نام اسميت هنگام انتظار در ايستگاه اتوبوس و خوردن هويج! شاهد تعقيب زني آبستن توسط مردي خشن مي شود. مرد قصد دارد او را به قتل برساند، و بر زبان آوردن دشنامي به اسميت سبب دخالت او مي شود. اسميت مانع از کشته شدن زن مي شود، اما دوستان مرد از راه رسيده و تيراندازي به قصد کشتن زن و اسميت آغاز مي شود. همزمان زن کودک را به دنيا مي آورد، ولي با وجود مهارت اسميت هنگام فرار کشته مي شود. اسميت ناچار کودک را با خود مي برد و زماني که مي فهمد آدم کشي به نام هرتز و گروهش در صدد از ميان بردن کودک نيز هستند، ناچار به حفظ او مي شود. اسميت براي يافتن سر پناه و شخصي که در اين کار به وي کمک کند به سراغ روسپي زيبايي به نام کوينتانو مي رود. هرتز نيز که در کار خود پر تجربه است، به سراغ کوينتانو مي رود. حاصل کار کشته شدن افراد هرتز در روسپي خانه است. بعد از اين واقعه اسميت و کوينتانو با يکديگر همراه مي شوند، اما هرتز نيز که از شليک اسميت جان سالم به در برده با اجير کردن افرادي بيشتر سر به دنبال آن دو مي گذارد. اسميت به زودي کشف مي کند که هرتز جزئي از ماشين آدمکشي صاحب يک شرکت اسلحه سازي و سناتوري فاسد به نام راتلج است و توطئه اي بسيار بزرگ براي کشتن کودک تازه به دنيا آمده و خود او طراحي شده است....

چرا بايد ديد؟
اگر به دنبال يک اکشن کاملاً فانتزي و سرشار از انرزي هستيد، مايکل ديويس با بهشون شليک کن فرصتي ناب و دست اول در اختيارتان مي گذارد. دنبال منطق نگرديد، همين طور آقاي براون که بعد از معرفي اسميت همه انتظار ورودش را مي کشند. بهشون شليک کن سرشار از ديالوگ هاي بامزه، هنرپيشه هاي دوست داشتني، تير و ترقه در کردن هاي ديدني و همه آن چيزهايي است که از يک فيلم اکشن امروزي انتظار مي رود. فيلمي که خشونت آن چيزي در حد کارتون هاي باگزباني است، و قهرمانش نيز به جا و بي جا هويجي گاز مي زند.[ما که نفهميديم اين همه هويج را وسط اين همه تير و ترقه از کجاپيدا مي کند] و گاه از آن به عنوان اسلحه اي کشنده استفاده مي کند و در پايان فيلم هم زماني که انگشتان خرد شده، جاي انگشتاني را که بايد ماشه هفت تير را بکشد، مي گيرد. شايد باور کردنش سخت باشد ولي قهرمان بريتانيايي فيلم در طول ٨٠ دقيق نزديک به ١٠٠ را قلع و قمع مي کند، آن هم به بديع ترين اشکال ممکن تا جايي که تحسين رقيبي چون هرتز را هم برمي انگيزد.
مايکل ديويس متولد ١٩٦١ است و تا امروز ٦ فيلم بلند ساخته که هر کدام به گونه اي در گونه کمدي جاي مي گيرند. برجسته ترين نقطه کارامه ديويس دومين فيلم او به نام هشت روز هفته است کخ در ١٩٩٧ جوايزي از جشنواره اسلم دنس، ويليامزبرگ بروکلين و هرموسا به دست آورده است. بهشون شليک کن آخرين فيلم او و تا اين لحظه پر سر و صداترين آنهاست که به نوعي اظهار ارادتي کميک به فيلم پوست کلفت جان وو و صحنه نجات بچه توسط چاو يون فت محسوب مي شود. کلايو اوئن از بازيگران خوش آتيه روزگار ماست که بعد از فيلم فرزندان انسان بار ديگر در قالب آدم کش خونسرد بريتانيايي فرو رفته و بر خلاف بسياري از همتايانش زباني گزنده نيز دارد. به عنوان مثال:
کوينتانو: تو کي هستي؟
اسميت: من يک لله انگليسي ام و خطرناک هم هستم.
البته هرتز و بقيه شخصيت ها هم سهم خود را اين طنز گرفته اند. همسر هرتز وقت و بي وقت به واسطه موبايل با او در تماس است تا جايي که هرتز به يکي از افرادش مي گويد: مي دوني چرا اسلحه از همسر بهتر است؟ چون مي توني روي اسلحه صدا خفه کن نصب کني!
توصيه مي کنم براي يک ساعت و نيم تفريح و خنده ناب به تماشاي بهشون شليک کن برويد و از شيمي بانو بلوچي و اوئن هم لذت ببريد. به حرف منتقدان سخت گيري که مخالف تفريحات سالم هم هستند، گوش ندهيد!
ژانر: اکشن، ماجرا، کمدي، جنايي، مهيج.
 

براي مشاهده عکسهايي از اين فيلم اينجا را کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به زبان انگليسي)
http://www.rapidsafe.net/rc-Q2YykDOzcTM/cam-seu.001 
http://www.rapidsafe.net/rc-IzMjlDOzcTM/cam-seu.002 
http://www.rapidsafe.net/rc-YmYklDOzcTM/cam-seu.003 
http://www.rapidsafe.net/rc-cjM0IzN0cTM/cam-seu.004 
http://www.rapidsafe.net/rc-YWZzIzN0cTM/cam-seu.005 
http://www.rapidsafe.net/rc-MmZyIzN0cTM/cam-seu.006 
http://www.rapidsafe.net/rc-ITM0IzN0cTM/cam-seu.007 
http://www.rapidsafe.net/rc-YjYjZzN0cTM/cam-seu.008 
http://www.rapidsafe.net/rc-gTNxYzN0cTM/cam-seu.crc

رمز فايل: ندارد

بعد از دانلود توسط نرم افزار HJ Split فايلها را به هم Join کنيد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Avenger



Runtime:25 min
Country:Japan
Language: English / Japanese
Color:Color
Aspect Ratio:1.78
Sound Mix:Dolby Digital
Company:Yomiko Advertising Inc.
 

براي مشاهده لينکهاي دانلود اينجا را کليک کنيد (نسخه اورجينال و به انگليسي)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

گلچین موسیقی لایت ایرانی (سری اول)
 


 

MP3 128

تمام حرفهای تو

آرامش

عاشق شدم

باور کن

فرنگیس

گریه

قدیمی

حبیب

کوه

رفتی از یادم

ریتم

ویگن

امواج

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زيباي عشق آسماني
باصداي محمدرضا عيوضي  

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

نرم افزار تقویت حافظه جی 5



فکرافزار جی 5، طرحی نوین در یادگیری است که توسط آقای مالکی ایجاد شده و در حال حاضر به عنوان برترین روش برای تقویت حافظه مورد استفاده قرار میگیرد. نحوه کار و چگونگی استفاده از این تکنولوژی را از زبان خود آقای مالکی ببینید.

1-فکر افزار جی 5 چیست ؟
جی 5 یک «روش-وسیله» کمک آموزشی است که به شما کمک می نماید مطالب را از حافظه کوتاه مدت به دراز مدت منتقل نمایید . از جمله مزایای این روش منحصر به فرد ، سادگی و در عین حال تاثیرات بسیار عمیق و تبدیل یادگیری به امری شبیه بازی است .
جی 5 مخفف ؛ جعبه یادگیری5 خانه ای است. «جی 5 » پس از طی مراحل تکاملی تحت شماره 31350 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به عنوان «اختراع» به ثبت رسیده است .«جی 5 » دارای تاییدیه رسمی دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز می باشد .

2-مدلهای جی تا B2, A1,A2, چه فرقی دارند ؟
انواع فکر افزار جی 5 به ترتیب جدیدترین و کاملترین مدل عبارتند از : جی تا ،. B2, A1,A2 در حقیقت اگر چه انواع «جی 5 » بر یک پایه استوار هستند امّا هر کدام نسبت به نوع قبلی ، دارای مزایا و وسایل جانبی بیشتری می باشند . جی تا کاملترین نوع تولید شده فکر افزار جی 5 تا به حال می باشد و در ساخت و تولید آن از کلیه تجربیات 9 سال اخیر استفاده شده است .
توصیه بسیار مهم : به کلیه عزیزان علاقمند به فکرافزار جی 5 توصیه اکید می کنیم در صورتی که تمایل به استفاده از فکرافزار جی5 دارید از مدل «جی تا » استفاده کنید و از مزایای فراوان آن بهره برداری نمایید.

3- یک نفر چند فکر افزار «جی5» لازم دارد؟
برای شروع استفاده از فکر افزار جی5 استفاده از یک مدل برای یک نفر کافی است و همانطور که گفته شد توصیه می شود که از مدل «جی تا» استفاده شود هر چند مدل های دیگر نیز کاملاً قابل استفاده اند ، اما «جی تا» کامل تر است. به هر حال احتیاج به تهیه همزمان چند مدل فکر افزار «جی5» برای یک نفر نیست و تنها یک مدل در شروع کار کافی است.

4- جی برگ چیست؟
روش انجام کار در فکر افزار «جی5» در تمام مدل ها مبتنی بر نوعی فیش نویسی بسیار ساده می باشد که در لوح فشرده VCD ، نوار کاست و کتاب راهنما چگونگی انجام آن توضیح داده می شود. به این فیش ها که در داخل فکر افزار «جی5» استفاده می شوند (همراه با مدل های مختلف) "جی برگ " می گویند. وقتی فردی یکی از مدل های فکر افزار «جی5» (جی تا ، B2 , A1 , A2 ) را تهیه می کند ، جی برگ ها به صورت خام و بدون داشتن هیچ گونه نوشته ای همراه بقیه اجزاء فکر افزار «جی5» در اختیارش قرار می گیرد و خود او به ترتیبی که آموزش می بیند (توسطVCD - نوار کاست - دفترچه) شروع به جی برگ نویسی می نماید.

5- جی برگهای آماده (مثل فیزیک، شیمی و غیره) کدام هستند؟
در حالت معمول جی برگ نویسی بر عهده فرد می باشد، اما جی برگ هایی نیز از سوی خود ما به صورت آماده (فیش آماده) و عمدتاً در زمینه کتاب های درسی راهنمایی ، دبیرستان ، کمک آموزشی زبان و .... آماده و تولید شده است که به این جی برگ های آماده «جهت» گفته می شود. (جهت؛ مخفف جی برگ های هدف دار تخصصی است) کسانی که از جهت ها (جی برگ های آماده) استفاده می کنند، فیش نویسی (جی برگ نویسی) نمی کنند.
تذکر 1 (بسیار مهم) : عمده تاثیر جهت ها(جی برگ های آماده ) در استفاده آنها درون فکر افزار «جی5» خلاصه می شود. بنابراین لازم است عزیزان علاقمند، قبل از هر اقدامی برای تهیه «جهت» (جی برگ های آماده) حتماً فکر افزار «جی5» (ترجیحاً نوع جی تا) را تهیه نمایند. تهیه «جهت» (جی برگ های آماده) بدون تهیه فکر افزار «جی5» تقریباً هیچ کاربرد موثری ندارد، درست مثل اینکه شما بنزین را بخرید بدون آنکه ماشینی داشته باشیم ، که در اینجا بنزین همان «جهت ها» و ماشین همان «فکر افزار جی5» می باشد!
تذکر 2 : توصیه می شود علاقمندان، ابتدا فکر افزار «جی5» (ترجیحاً نوع جی تا) را تهیه نمایند و طبق آموزش هایی که می بینند خود اقدام به جی برگ نویسی بنمایند ، اما اگر با مشکلاتی از قبیل کمبود وقت و ... روبرو هستند و نمی توانند جی برگ نویسی کنند و یا می خواهند جی برگ هایی را که نوشته اند با «جهت» ها مقایسه نمایند، اقدام به تهیه «جهت» نمایند.

6- فکر افزار «جی5» مخصوص چه سنین و مقاطع تحصیلی است؟ آیا استفاده غیر درسی هم دارد؟
فکر افزار «جی5» به تمامی افرادی که با یادگیری سرو کار دارند در هر سن و مقطعی (ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان ، پیش دانشگاهی ، دانشگاهی و مقاطع تکمیلی و غیره) توصیه می شود و کاملاً قابل استفاده است ، همچنین به طور همزمان برای چند درس نیز قابل استفاده می باشد. همین طور استفاده از فکرافزار جی5 به هیچ عنوان محدود به «درس» نمی باشد بلکه در مواردی از قبیل: حفظ قرآن کریم، یادگیری زبان های خارجی ، به خاطر سپاری مطالعات غیر درسی و غیره نیز کاملاً کاربرد دارد و اکنون هزاران نفر در کشور وجود دارند که از این راه به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.


لينک دانلود (حجم فايل حدود 39 مگابايت)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

کدهای مربوط به سیم کارت های ایرانسل

ایرانسل همانطور که می دانید توانسته است با ارائه سرویس های قابل رقابت با شرکت ارتباطات سیار ، بازار خوبی را در جامعه امروزی موبایل ایران بدست آورد. در این تاپیک شمارو با چند کد سیم کارت های اعتباری شرکت ایرانسل آشنا می کنم:


سیم کارت های اعتباری :

*140*3*1*1#
فعال سازی پیامگیر

*140*3*1*3#
فعال سازی ذخیره شماره

*140*3*1*4#
حذف همه سرویس ها

*140*3*5#
دریافت تنظیمات MMS

*140*3*6#
دریافت تنظیمات GPRS


سیم کارت های دائمی :

*130*3*1*1#
فعال سازی پیامگیر

*130*3*1*3#
فعال سازی ذخیره شماره

*130*3*1*4#
حذف همه سرویس ها

*130*3*5#
دریافت تنظیمات Mms

*130*3*6#
دریافت تنظیمات Gprs

سرويس ذخيره شماره تماس گيرنده (Who Called):
اين سرويس شما را قادر مي سازد تا بدانيد در زماني كه در دسترس نبوده ايد، چه كساني با شما تماس گرفته اند. چنانچه تلفن همراهتان خاموش بوده يا خارج از محدوده پوشش شبكه باشد، كسي كه با شما تماس مي گيرد، به يك سرويس پيام گير هدايت مي شود كه در آنجا شماره اين شخص ذخيره مي شود. هنگامي كه تلفن همراهتان مجدداً در دسترس قرار گيرد، ليستي از تمام شماره هايي كه با شما تماس گرفته اند به همراه زمان اين تماسها از طريق SMS براي شما ارسال مي گردد.
اين سرويس و سرويس پيام گير صوتي نمي توانند همزمان فعال باشند. شما تنها مي توانيد از يكي از دو سرويس ذخيره شماره تماس گيرنده يا پيام گير صوتي در يك زمان استفاده نماييد.

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام على‏ عليه السلام:
 إيّاكَ وَالنِّفاقَ فَإنَّ ذَا الوَجهَينِ لا يَكُونُ وَجيهاً عِندَ اللَّهِ ؛

از دورويى دور باش ، كه دورو نزد خداوند آبرويى ندارد .

غررالحكم و دررالكلم ، ح 2694

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

شوهری روز جشن تولد زنش از او پرسید : راستی خانم چند شمع باید برای گذاشتن روی کیک بخرم ؟
زن اخمهایش را در هم کشید و گفت : این چه سوال احمقانه ای است که می کنی ؟ خوب معلوم است به تعداد سالهای عمرم .
شوهر در حالی که لبخندی به گوشه لب داشت جواب داد : ولی نمی ترسی که حرارت شمعها مهمانها را ناراحت کند !!! ؟


اربابی به توالت رفت و نوکرش را صدا زد که آفتابه را بیاور . نوکر به خاطر عجله ای که داشت آبی که از سماور برای شست و شوی ظروف چرب جوش آورده و در سطلی بود ، در آفتابه ریخته و به دست ارباب داد . ارباب با خیال راحت مشغول استفاده از آب شد و تمام نشیمنگاهش سوخت . همین که از توالت بیرون آمد ، نوکر را به باد کتک گرفت . نوکر کتک می خورد ، اما زیر لب می گفت : بزن اربا ب ! بزن ! میدانم کجایت می سوزد !!


زن : مردم می گویند که من هر روز جوان تر می شوم
شوهر : بله . چند سال پیش ، تو سی سالت بود اما حالا فقط بیست و پنج سال داری .

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
بعد از پايان غيبت كبرى، امام زمان (عج) چکار مى‏كنند؟ آيا درست است كه ايشان به دست يك پير‏زن ريش دار به شهادت مى‏رسند؟ چگونه با ريشه كن شدن ظلم به دست آن حضرت اين اتفاق رخ می دهد؟
 

پاسخ:
در آن هنگام، حضرت حجت (عج) به اذن الهى تمام امكانات معنوى و مادى را سازمان دهى كرده، تا حكومت عدل و عدالت جهانى كه از بزرگ ترين آرمان‏هاى بشريت بوده، تحقق پيدا كند و انسان‏ها به كرامت‏هاى خود و امنيّت سبز فراگير زندگى الاهى نايل آيند. در آن زمان، حضرت قائم (عج) به كمك نداى آسمانى به همه‏ى جهانيان معرفى شده و همه‏ى دوست داران عدالت و حق پذيران، مطيع او گشته و در لواى زيباى حكومت مهدى (عج) قرار خواهند گرفت.[1] البته حضرت، با تمام قوا با آنچه و آن كس كه مانع رسيدن بشريت به اين كمالات قدسى شود، مقابله‏ى سختى خواهد كرد و بر همه‏ى معاندين و منكرين پيروز خواهد شد. همان طور كه قرآن مجيد در سوره ی قصص، آيه‏ى 5 مى‏فرمايد :«وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثين‏»، و اين مطلب، با توجه به سخنرانى حضرت حجت (عج) در كنار بيت اللَّه الحرام، كه در روايت امام باقر (ع) آمده است، بهتر روشن مى‏شود.[2]
درباره‏ى شهادت يا رحلت امام زمان (ع)، روايات گوناگون رسيده و چون اين واقعه مربوط به آينده است فقط بايد از طريق نقل ثابت شود. لكن، حديث مربوط به شهيد شدن امام زمان (عج) توسط يك پيرزن، مورد قبول اكثر علما نبوده و نمى‏توان به طور قطع اين گزينه را تأييد كرد، كه به گفته‏ى بعضى محققين، فقط در كتاب "الزام الناصب" نقل شده است.[3] با فرض قبول مضمون روايت، بايد توجه داشته باشيم كه آنچه حتمى و مسلم است اين است كه حاكميت جهانى به دست حضرت حجت (عج) بر اساس عدل و قسط بر پا شده و سلطه‏ى ظالمان در هم شكسته خواهد شد، ولى دليل قطعى بر اين كه زمينه‏ى هيچ گناه فردى و شخصى وجود نخواهد داشت، وجود ندارد.

منابع، براى مطالعه بيشتر:
1- كتاب الغيبة، النعمانى، ص 329 - 331.
2- چشم اندازى به حكومت مهدى (عج)، نجم الدين طبسى.
3- بحارالانوار، مجلسى، ج52، ص 337، 338.
4- كمال الدين، شيخ صدوق، ص372.
5- عصر زندگى، محمد حكيمى.
6- مهدى تجسم اميد و نجات، عزيزاللَّه حيدرى.

--------------------------------------------------------------------------------

[1] ر.ک، نمايه‏ هاى: علايم ظهور حضرت مهدى (عج) ؛ ويژگي هاى جامعه‏ى بعد از ظهور حضرت (عج).
[2] النعمانى، محمدبن ابراهيم، كتاب الغيبة، ص 329 - 331.
[3] طبسى، نجم الدين، چشم اندازى به حكومت مهدى (عج)، ص 215.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

در پس هر خودکشي انساني ؛ نوعي بن بست فکري در مورد زندگي و آرمان هاي فردي وجود دارد که کوچکي و بزرگي اين بن بست به بزرگي و کوچکي دارنده آن وابسته است، و در پس خودکشي مرد بزرگي همچون کيخسرو مي بايست بن بست بسيار بزرگ و عميقي نهفته باشد که شايسته بررسي است.
مقام کيخسرو چنان والا ست که او را تا حد پيامبران فراز مي کشد، و در اوستا کتاب مقدس زرتشتيان، نام او در کنار ياران سوشيانت، يعني موعود زرتشتيان که روزي ظهور خواهد کرد و جهان را نجات خواهد داد و بيداد و ستم را از ميان خواهد برد، برده شده است.
برخی از پژوهندگان، مانند مرحوم دکتر محمود صناعي، کوشيده اند از لحاظ روحيه عرفاني، کيخسرو را در رديف افرادي نظير ايرج و سياوش قرار دهند، که اگر نيز چنين عرفاني وجود مي داشته، انگيزه و شخصيت کيخسرو از زمين تا آسمان با بزرگاني چون ايرج و سياوش فرق دارد.
ايرج و سياوش، با وجود دلاوري بي همتاي خود، در برابر بدي مقاومتي نمي کنند و مسئولیتی در برابر کشور و مردم ايران براي خود نمي شناسند.
ايرج به رغم اندرزهاي درست پدرش فريدون که بايد نيرو بسيج کند و به پيکار تور وسلم، برادران حسود و بدسگال و بدکردارش برود، به گرگ منشاني چون تور و سلم تسليم مي شود و ايران را بي پناه مي گذارد و به آنها مي گويد:

من ايران نخواهم، نه خاور نه چين نه شاهي، نه گسترده روي زمين
مرا تخت ايران اگر بود زير کنون گشتم از تاج و از تخت سير
سپردم شما را کلاه و نگين بدين روي با من مداريد کين
بسنده کنم زين جهان گوشه اي به کوشش فراز آورم توشه اي

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الرعد آيات: 43 محل نزول: مدینه

 
أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَى إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ 19 الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَلاَ يِنقُضُونَ الْمِيثَاقَ 20 وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الحِسَابِ 21 وَالَّذِينَ صَبَرُواْ ابْتِغَاء وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَأَنفَقُواْ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلاَنِيَةً وَيَدْرَؤُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُوْلَئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ 22 جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّيَّاتِهِمْ وَالمَلاَئِكَةُ يَدْخُلُونَ عَلَيْهِم مِّن كُلِّ بَابٍ 23 سَلاَمٌ عَلَيْكُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ 24 وَالَّذِينَ يَنقُضُونَ عَهْدَ اللّهِ مِن بَعْدِ مِيثَاقِهِ وَيَقْطَعُونَ مَآ أَمَرَ اللّهُ بِهِ أَن يُوصَلَ وَيُفْسِدُونَ فِي الأَرْضِ أُوْلَئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَلَهُمْ سُوءُ الدَّارِ 25 اللّهُ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ يَشَاء وَيَقَدِرُ وَفَرِحُواْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا فِي الآخِرَةِ إِلاَّ مَتَاعٌ 26 وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْلاَ أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ قُلْ إِنَّ اللّهَ يُضِلُّ مَن يَشَاء وَيَهْدِي إِلَيْهِ مَنْ أَنَابَ 27 الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ 28

 

ترجمه فارسي مکارم

آيا كسى كه مى‏داند آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده حق است، همانند كسى است كه نابيناست؟! تنها صاحبان انديشه متذكر مى‏شوند «19» آنها كه به عهد الهى وفا مى‏كنند، و پيمان را نمى‏شكنند «20» و آنها كه پيوندهايى را كه خدا دستور به برقرارى آن داده، برقرار ميدارند; و از پروردگارشان مى‏ترسند; و از بدى حساب (روز قيامت) بيم دارند «21» و آنها كه بخاطر ذات (پاك) پروردگارشان شكيبايى مى‏كنند; و نماز را برپا مى‏دارند; و از آنچه به آنها روزى داده‏ايم، در پنهان و آشكار، انفاق مى‏كنند; و با حسنات، سيئات را از ميان مى‏برند; پايان نيك سراى ديگر،از آن آنهاست «22» (همان) باغهاى جاويدان بهشتى كه وارد آن مى‏شوند; و همچنين پدران و همسران و فرزندان صالح آنها; و فرشتگان از هر درى بر آنان وارد مى‏گردند «23» (و به آنان مى‏گويند:) سلام بر شما بخاطر صبر و استقامتتان! چه نيكوست سرانجام آن سرا(ى جاويدان)! «24» آنها كه عهد الهى را پس از محكم كردن مى‏شكنند، و پيوندهايى را كه خدا دستور به برقرارى آن داده قطع مى‏كنند، و در روى زمين فساد مى‏نمايند، لعنت براى آنهاست; و بدى (و مجازات) سراى آخرت! «25» خدا روزى را براى هر كس بخواهد (و شايسته بداند) وسيع، براى هر كس بخواهد (و مصلحت بداند،) تنگ قرارمى‏دهد; ولى آنها ( كافران) به زندگى دنيا، شاد (و خوشحال) شدند; در حالى كه زندگى دنيا در برابر آخرت، متاع ناچيزى است! «26» كسانى كه كافر شدند مى‏گويند: «چرا آيه (و معجزه)اى از پروردگارش بر او نازل نشده است؟! بگو: «خداوند هر كس را بخواهد گمراه، و هر كس را كه بازگردد، به سوى خودش هدايت مى‏كند! (كمبودى در معجزه‏ها نيست; لجاجت آنها مانع است!)» «27» آنها كسانى هستند كه ايمان آورده‏اند، و دلهايشان به ياد خدا مطمئن (و آرام) است; آگاه باشيد، تنها با ياد خدا دلها آرامش مى‏يابد! «28»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

ashege_shahadat_84@yahoo.com

اظهار شوق



روي تـو كس نديد و هزارت رقيب هست
در پـرده‌اي هنـوز و صـدت عندليـب هسـت

مُـرديـم از فـراق تـو اي عيـسـيِ زمـان
آيا زخـوانِ وصـل تو ما را نصيب هست؟

هرجا روم از توكه ـ دور از تو كس مباد ـ
ليكــن اميـدِ وصل توأم عنقريب هسـت

دوري زخدمت تو زنقصانِ شوق ماست
دردا كه درد نيست وگرنه طبيب‌هست

اظهارشوق‌اين‌همه‌از«فيض» هرزه‌نيست
هم قصة غريب و حديث عجيب هست

ملامحسن فيض كاشاني

 

 

jahromzzz@googlemail.com

من تو زندگیم به یه چیزی رسیده ام . آدم به هر معتقدی هم که باشه ، وقتی تو یه مشکل گیر میکنه که از دست خودش کاری بر نمی آد به همه چیز متوسل میشه .... . مثلا ... :
وقتی میبینه کارش گیره اول امام رضا(ع) ، حل نشد فالگیر ... نشد فال حافظ ... نشد طالع بین ... نشد فال قهوه ... نشد درخت کنار ... نشد سنگ فلان... نشد ... . . . . . این یعنی بد ... یعنی خراب کردن مذهب . یعنی
تر زدن به کل اعتقادات .
طرف انگلیسی با یه نقشه قبلی خودش رو میزنه به فلجی بعد آویزون میشه به یه درخت میگه شفا پیدا کردم . حالا اون درخت به جای 12 امام ما میشهاسطوره . چرا؟
سگ فلانی شفا میده.... بریم مدفوعش رو بکنیم تو قوطی ... . بخدا من شنیدم .
متوسل شین به خدا و قرآن و امامان . یه چیزی براتون میگم ... موسخ .
بابای من وقتی 9 سالش بوده تو یه بازی بچه گونه پاش میسوزه . طوری که قرار بوده چند روز بعد پاشو قطع کنن.
بابام میگه مادر بزرگم خیلی به حضرت ابوالفضل ( ع) اعتقاد داشته. بابام میگه مادرش صبح تا شب تو بیمارستانگریه میکرده . اینجا از زبون بابام:
شب که خوابیدم یه آقایی با یه عبای سفید اما چهره نورانی نداشت . خیلی ساده و معمولی اومد و یه قرآن داد بوسیدم . بعد گفت: پاشو پسر راه برو . گفتم: آقا مگه نمی بینی پام سوخته . ایون گفته بوده و از خواب پاشده بوده.
بابام میگفت از هیجان خواب تو بیمارستان میدویدم . با پایی که ماهیچه روش نبود. بلاخره بهتون بگم . اعتقاد داشته باشین و ضد دستورات خدا رو انجام ندین ، خدا هم تنها نمی زاره .
اگه به اندازه ی دانه گندمی ایمان داشته باشین میتوانید کوهها رو هم جابجا کنید ( پائولو کوئیلیو).

 

 

hercool123@yahoo.com

داستان چت روم ها


چند وقتي بود مطالب طنز واستون نفرستادم
اين شعر را كامل بخوانيد و بعدش يك ليوان آب خنك بنوشيد ... مخصوصا خانم ها
...

داستان چت روم ها

یاد دارم که شبی در چت روم*****در اتاقی که بگفتندش شوم

ناگهان دختر زیبا پر کی*****گشته بود شمع جماعت شبکی

غمزه بسیار در ان روم چون کرد ***** بر دل پیر و جوان او خون کرد

وصف خود را به چه نازی می گفت******* وب کمش را نتوان بازی مفت

هرکسی در طلبش اهی زد***** جان خود بر سر سودایی زد

هر کسی نامه عشقی می زد****هرکسی ناله هجری می کرد

ان یکی گفت به من قول دادی*****دیگری نیست چو من پولداری

ان یکی گفت که من دین دارم*****گول حرفت نخورم بیم دارم

ان یکی گفت چو من مفلس نیست****گر بگردی چو منی مخلص نیست

همه گفتند تو گر زیبایی*****پرده از چهره چرا ننمایی؟

عاقبت دختر چت روم بر خاست*****وب کمش باز نمود گر زیباست

همه دیدند کچلی در انجاست*****هی همی خنده کند کی زیباست

صورتش صورت خر را دارد****کله اش کله گر* را دارد

هر کسی فحش و ندایی می گفت*****خنده و صوت و صدایی می گفت

چون که شوریده شدم از چت روم***** بر همه خنده کنان گشتم گم

(گر*:به معنای کچل)
شاعر هم ناشناس

 

 

setayesh_new@yahoo.com

10 COMMANDMENTS OF MARRIAGE

Commandment 1.
Marriages are made in heaven.
But so again, are thunder and lightning.

Commandment 2.
If you want your spouse to listen and
pay strict attention to every word you say,
talk in your sleep.

Commandment 3.
Marriage is grand --
and divorce is at least 100 grand!

Commandment 4.
Married life is very frustrating.
In the first year of marriage,
the man speaks and the woman listens.
In the second year, the woman speaks
and the man listens.
In the third year, they both speak and
the neighbors listen.

Commandment 5.
When a man opens the door of his car
for his wife, you can be sure of one thing:
Either the car is new or the wife is.

Commandment 6.
Marriage is when a man and woman
become as one; the trouble starts when
they try to decide which one.

Commandment 7.
Before marriage, a man will lie awake
all night thinking about something you
said. After marriage, he will fall asleep
before you finish.

Commandment 8.
Every man wants a wife who is beautiful,
understanding, economical, and a good
cook. But the law allows only one wife.

Commandment 9.
Every woman wants a man who is handsome,
understanding, economical and a considerate
lover, but again, the law allows only
one husband.

Commandment 10.
Man is incomplete until he marries.
After that, he is finished.

Bonus Commandment story.
A long married couple came upon a wishing well.
The wife leaned over, made a wish and threw in a penny.
The husband decided to make a wish too.
But he leaned over too much, fell into the well, and drowned.
The wife was stunned for a moment but then smiled, "It really works!"

 

.

alirezamajidi@gmail.com

روبان‌های آگاهی‌‌دهنده

حتما روبان‌هایی را که به صورت نمادین برای ابراز حمایت و پشتیبانی در مورد بیماری‌ها و یا موضوعات مختلف دیگر ، توسط افراد مختلف به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند ، دیده‌اید.
روبان قرمز ایدز و یا روبان صورتی سرطان سینه ، از مشهورترین این روبان‌های «آگاهی‌دهنده» هستند.
این روبان‌ها در غرب و در کشورهای آمریکا ، کانادا ، انگلیس و استرالیا به فراوانی از سوی گروه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. مردم این روبان‌ها را در روزهای و مناسبت‌های خاص به لباسشان وصل می‌کنند و یا به چیزهایی مثل آنتن اتوموبیل‌ها ، می‌بندند. گاهی هم روبان‌های بسیار بزرگی تهیه می‌شوند که افراد آنها را از مثلا از درخت‌ها و پل‌ها آویزان می‌کنند.
روبان‌ها به صورت برچسب و همچنین آهن‌ربایی هم تهیه می‌شوند که به این ترتیب می توانند به وسایل نقلیه متصل شوند.
در زیر لیست جالبی از روبان‌های آگاهی‌دهنده را خواهید دید:

روبان

رنگ

معنی

 White ribbon.gif

روبان سفید

پرهیز از خشونت جنسی
سرطان ریه

 Yellow ribbon.gif

روبان زرد

آگاهی و پیشگیری از خودکشی
بیماری اندومتریوز

 Blue ribbon.gif

روبان آبی


آگاهی از سوء استفاده از اطفال
سرطان پروستات
جمعیت ضد دخانیات کاناداد و مبارزه با سیتگاری غیرفعال شدن
 

 Jade.gif

روبان Jade

گسترش آگاهی از هپاتیت B و سرطان کبد

 Purple ribbon.gif

روبان ارغوانی

 سارکوئیدوز
بیماری هانتینگتون
لوپوس
سرطان پانکراس

 Periwinkle ribbon.gif

روبان Periwinkle

پرفشاری ریوی

 Pink and blue ribbon.gif

روبان آبی و صورتی

سرطان التهابی سینه
مرگ و میر اطفال

 Red ribbon.gif

روبان قرمز

ایدز
بی‌اشتهایی عصبی
اعتیاد

 Gray ribbon.gif

روبان خاکستری

دیابت

 Pink ribbon.gif

روبان صورتی

سرطان سینه

 Puzzle Ribbon.gif

روبان به شکل پازل

اوتیسم

 Green and Blue ribbon.gif

روبان سبز و آبی

بهداشت روانی

 Green ribbon.gif

روبان سبز

پیوند و اهدای عضو
بیماری لایم

 Teal ribbon.gif

 

سرطان تخمدان
تجاوز جنسی
سندرم تخدان پلی‌سیستیک

 Violet ribbon.gif

روبان بنفش

لنفوم هوچکین

منبع : ویکی‌پدیا

پی‌نوشت : از نظر من جالب‌ترین روبان ، روبان اوتیسم است که به صورت پازل طراحی شده. حالا اینکه پازل چه ربطی به اوتیسم دارد و اصلا اوتیسم چیست ، مطلبی است که باید در آینده ، به صورت مفصل بنویسم.

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

خانه مهدى(عج) كجاست؟


بسيارى دوست دارند بدانند امام در كجا زندگى مى‏كند.
براى روشن شدن اين پرسش بايد محل سكونت امام زمان - عليه السلام - در چهار دوران به اختصار بررسى شود:

1 . دوران پدر
بدون شك محل ولادت امام مهدى - عليه السلام - شهر سامرا است . او پس از ولادت تا هنگام شهادت امام حسن عسكرى - عليه السلام - در سامرا و نزد پدرش مى‏زيست . حكيمه خاتون، دختر امام جواد - عليه السلام - بارها امام عصر - عج الله فرجه الشريف - را در خانه امام عسكرى - عليه السلام - مشاهده كرد . برخى از ياران امام مانند احمد بن اسحاق نيز وى را همان جا ديده‏اند . امام در يكى از ملاقات‏هايش با ابن اسحاق از جاى برخاست; وارد حجره شد و در حالى كه فرزندش را بر شانه قرار داده بود، بيرون آمد . (1)
روزى يعقوب بن منقوش پرسيد: مولاى من، چه كسى امام است؟ فرمود: پرده را كنار بزن . . . او چنان كرد امام عصر - عج الله فرجه الشريف - را ديد . مهدى - عليه السلام - از پس پرده برون آمد و بر زانوى پدر نشست . (2)
امام عسگرى، در دقايق پايانى عمر، به عقيد خادم فرمود: وارد اتاق شو و كودكى كه در حال سجده است، نزد من آور . . . (3) . اين روايات گواهى مى‏دهد امام مهدى - عج الله فرجه الشريف - در حال حيات پدر در شهر سامرا و در خانه وى زندگى مى‏كرد; اگر چه امام عسكرى او را از نظرها پنهان مى‏داشت .

2 . غيبت صغرا
امام، در دوران 74 ساله غيبت صغرا، احتمالا در عراق زندگى مى‏كرد; زيرا چهار نايب خاصى كه با وى رابطه مستقيم داشتند، در بغداد به سر مى‏بردند . آن‏ها نامه‏هاى مردم را به وى مى‏رساندند و پاسخ دريافت مى‏كردند . امام صادق - عليه السلام - مى‏فرمايد: براى حضرت قائم دو غيبت است: يكى كوتاه و ديگرى طولانى . در غيبت اول، كسى جز خواص شيعيان وى، جايگاهش را نمى‏داند . (4) به احتمال قوى نايبان خاص آن حضرت، مصداق خواص به شمار مى‏آمدند .

3 . غيبت كبرا
درباره محل اقامت امام در دوران غيبت كبرا نمى‏توان به طور دقيق به محلى خاص اشاره كرد . امام صادق - عليه السلام - به ابوبصير فرمود: نيكوترين منزل مدينه است . (5) علامه مجلسى نيز مى‏گويد: همين جمله دلالت مى‏كند آن حضرت غالبا در مدينه و اطراف آن به سر مى‏برد . (6) امام باقر - عليه السلام - هم به كوه «ذى طوى‏» اشاره فرموده است; (7) اما بايد گفت هيچ كس به محل دقيق سكونت امام مهدى - عليه السلام - راه پيدا نمى‏كند; زيرا امام عصر به ابراهيم بن مهزيار فرمود: پدرم از من پيمان گرفته در سرزمينى پهناور و دوردست زندگى كنم تا از نيرنگ‏هاى گمراهان و متمردان امت تازه به دوران رسيده و گمراه، نهان و مصون باشم . اين پيمان مرا بر فراز تپه‏هاى بلند و ريگزارها و سرزمين‏هاى مورد اطمينان افكنده است . (8)
برخى احتمال مى‏دهند امام در يكى از جزاير دوردست كه با كشور مغرب چندان فاصله ندارد و به جزيره خضرا معروف است، به سر مى‏برد. گروهى نيز با منطبق دانستن اوصاف اين جزيره با مثلث‏برمودا، آن مكان را محل سكونت امام زمان - عجل الله فرجه الشريف - مى‏دانند; زيرا به رغم تلاش‏هاى فراوان تا كنون كسى به كشف اسرار اين مثلث توفيق نيافته است. بى‏ترديد اين نظر نادرست مى‏نمايد . (9)
به استناد برخى از روايات، امام عصر - عجل الله فرجه الشريف - در زمان غيبت كبرا در همه جا حضور مى‏يابد، و يوسف وار به طور ناشناس ميان مردم رفت و آمد مى‏كند . هيچ كس وى را نمى‏شناسد تا وقتى خداوند به او اجازه دهد خود را معرفى كند; چنانچه به يوسف صديق اجازه داد خود را به برادرانش بشناساند . (10)
بر اساس روايت امام صادق - عليه السلام - ، يكى از جاهايى كه امام عصر - عج الله فرجه الشريف - حضور مى‏يابد، صحراى عرفات در ايام حج است .
عبيد بن زراره گفت: از امام صادق - عليه السلام - چنين شنيدم: زمانى فرا رسد كه مردم امام خود را نبينند . او در روزهاى حج مردم را مى‏بيند ولى مردم او را نمى‏بينند . (11)
محمد بن عثمان، يكى از نواب اربعه، نيز در اين باره مى‏گويد: والله ان صاحب هذا الامر يحضر الموسم كل سنة فيرى الناس و يعرفهم و يرونه و لايعرفونه; به خدا سوگند، صاحب اين امر همه ساله در مراسم حج‏حضور پيدا مى‏كند . مردم را مى‏بيند و مى‏شناسد; ولى مردم - با اين‏كه او را مى‏بينند - نمى‏شناسند . (12)

4 . عصر ظهور
امام زمان، هنگام ظهور در مسجد سهله (13) اقامت ‏خواهد كرد. ده‏ها هزار پيامبر در اين مسجد نماز گزارده‏اند و محل سكونت‏ بزرگانى چون حضرت ابراهيم و ادريس و خضر بوده است. (14) امام صادق - عليه السلام - به ابوبصير فرمود: اى ابامحمد، گويا حضرت قائم را در مسجد سهله مى‏بينم كه با زن و فرزندانش در آن مستقر مى‏گردد.
ابوبصير پرسيد:

آيا مسجد سهله خانه‏اش خواهد بود؟
حضرت فرمود: آرى، اين مسجد منزل حضرت ادريس است. خداوند هيچ پيامبرى را برنينگيخت مگر آن كه در اين مسجد نماز گزارد . هر كس در اين مسجد بماند، مانند آن است كه در خيمه رسول خدا اقامت كرده است . هيچ مرد و زن مؤمنى نيست مگر آن كه دلش به سوى آن مسجد پر مى‏كشد . روز و شبى نيست مگر آن كه فرشتگان به اين مسجد پناه مى‏برند و در آن به عبادت خداوند مى‏پردازند . (15)
ناگفته نماند، هم اكنون در سه گوشه اين مسجد سه مقام، با اعمال ويژه، واقع شده است . كه اين مقام‏ها به حضرت ابراهيم و ادريس و خضر منسوبند.

-------------------

پى ‏نوشت‏ها:
1) بشارة الاسلام .
2) اثبات الهداة، ج 3، ص 415 .
3) غيبه، شيخ توسى، ص 165 .
4) بحارالانوار، ج 52، ص 155 .
5) همان، ص 153 .
6) همان، ص 158 .
7) تفسير عياشى ج 2، ص 56 .
8) با خورشيد سامرا، ص 82 .
9) براى آگاهى بيش‏تر به كتاب جزيره خضرا، افسانه يا واقعيت مراجعه شود .
10) همان، ص 154 .
11) كافى، ج 1، ص 337 .
12) بحارالانوار، ج 52، ص 152 .
13) اين مسجد در چند كيلومترى شهر كوفه قرار دارد .
14) بحارالانوار، ج 52، ص 317 .
15) همان .

منبع:
مجله پرسمان، پيش شماره 3

 

 

neda5908@yahoo.com

>>دستور آشپزی هفته<<
آش جو

مواد لازم:
جو پوست گرفته:125 گرم
برنج:50 گرم
سبزی آش:1 کیلو گرم
نخود ،لوبیاوعدس:500 گرم
زردچوبه : به مقدار لازم
کشک سائیده:3 لیوان
پیاز داغ: 3قاشق غذاخوری
نمک وفلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه:
اول حبوبات را پخته ،سپس جو و برنج را که بهتر است قبلا خیس شده باشد،به آن اضافه کنید، و آن را روی حرارت قرار دهید تا جو و برنج نیز بپزد؛ سپس زرد چوبه را همراه پیاز داغ کمی تفت دهید و همراه سبزی خرد شده به آش اضافه کنید. وقتی سبزی هم پخته شد و آش حسابی جا افتاد، از روی آتش بردارید و کشک و نعناع داغ ، رویش بریزید

 

پالوده ی سیب

مواد لازم:
سیب متوسط :4 عدد
گلاب:2 قاشق چای خوری
آب لیمو ترش: 2 قاشق چای خوری
یخ خورد کرده:به مقدار لازم
شکر :5 قاشق چای خوری

طرز تهیه:
پوست سیب را گرفته و آن را رنده کنید.
فورا روی سیب رنده آب لیمو ترش بریزید تا رنگش سیاه نشود.
شکر و گلاب را به آن اضافه کرده و با ملایمت هم بزنید.
و برای یک تا 2 ساعت، در یخچال قرار دهید.
10 دقیقه قبل از سرو یخ خرد شده را روی دسر بریزید. 

 

شاد باشيد و برقرار
آشپزباشي ندا
http://www.parsplanet.com
http://delkadeh.parsgig.com

 

 

ye_bachee_mosbat@yahoo.com

لازم نیست ۱۳ آبان جدیدی خلق کنیم.
مراقب باشیم سفارت آمریکا بازگشایی نشود!


بسم الرب الشهداء
خانم دکتر فروز رجایی فر (دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای نهضت مقاومت جهانی اسلام) به مناسبت 13 آبان، مصاحبه ای با خبرگزاری فارس نموده اند و به مرور و بیان وقایع و خاطرات خویش از ماجرای انقلاب دوم و اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، پرداخته اند..
لازم به ذکر است که سرکار خانم دکتر رجایی فر، از دانشجویان حاضر در ماجرا و از نمایندگان دانشکده پلی تکنیک دانشگاه امیرکبیر در انقلاب دوم بوده اند..
خانم دکتر در بخشی از این مصاحبه و در پاسخ به خبرنگار فارس که با توجه به زمزمه های موجود در بین بعضی دانشجویان از احتمال تکرار 13 آبان و اینبار بر علیه سفارت روباه پیر انگلیس پرسیده بود، پاسخ داده اند:
"من به جوانها توصيه مهمي كه دارم اين است كه به جاي خلق 13 آبان جديد همان 13 آبان را حفظ كنند و مراقب باشند و نگذارند سفارت آمريكا رد ايران بازگشايي شود.."
تحلیل خانم دکتر به عنوان یکی از انقلابیون باسابقه و از کارشناسان مسائل سیاسی و به عنوان کسی که نسبت به خیلی از هم مسلکان سابقش بیشتر پای کار انقلاب مانده، برای این موضوع به این شرح است:
"به اين دليل كه 2 نظر در آمريكا در خصوص رابطه با ايران وجود دارد، يكي از آنها اين است كه گروهي از آنها مي‌گويند ما نبايد موجوديت جمهوري اسلامي را به رسميت بشناسيم و بايد جمهوري اسلامي را از بين ببريم و براندازي كنيم و به همين دليل بحث مذاكره و رابطه با ايران بي‌معنا است..
اما نظر ديگر در آمريكا اين است كه با ايران مذاكره كرده و رابطه ايجاد كنيم.حالا بعضي در داخل كشور گمان مي‌كنند اين نظر دوم قصد مصالحه و سازش با جمهوري اسلامي ايران را دارد. اما جالب است كه يك گزارشي را كميته خطر وزارت خارجه آمريكا منتشر كرده با اين مضمون كه به اين علت ما نتوانسته‌ايم جمهوري اسلامي را براندازي كنيم كه در اين كشور سفارتخانه نداريم و و اگر بتوانيم سفارت خود را در ايران بازگشايي كنيم به هدفمان که براندازی جمهوری اسلامی است، خواهیم رسید..
پس همانطور كه مي‌بينيم هدف هر دو نظر در آمريكا براندازي جمهوري اسلامي ايران است. ولي بعضي از سياستمداران ما گول مي‌خورند و فكر مي‌كنند آمريكا مي‌خواهد امتيازي را به اينها بدهد.."
با توجه به تحلیل نسبتا درست و منطقی که خانم دکتر، از موضوع تمایل موجود در بین بعضی از محافل سیاسی آمریکا برای نزدیکی به ایران، ارائه نموده اند می توان انتظار داشت که در آینده نزدیک، روند پیگیری مسئله رابطه ایران و آمریکا به نحو دیگری پیش رود و تغییرات اساسی در این زمینه بوجود آید..
مخصوصا که چندی است برخی از وابستگان به مافیای قدرت و سرمایه و امنیت به پیروی از سرکرده تشنه قدرتشان، شبانه روز بر طبل توخالی تهدید نظامی آمریکا بر علیه ایران می کوبند و سعی دارند با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و مسئولین و بر خلاف نص صریح فرمایشات امام راحل و مقام عظمای ولایت، زمینه بازگشت آمریکا به ایران را فراهم کنند..
در این میان آنچه از هر نظر مهم و تعیین کننده جلوه می کند، نوع واکنشی است که جریانات بیدار و آگاه تر انقلابی و حزب اللهی به این موضوع نشان خواهند داد و می توان گفت موضعی که این در این طیف اتخاذ شود، تاثیر اصلی را بر روند این رابطه منحوس خواهد داشت..
حالا تصمیم با عزیزان حاضر در راس و مدیریت جریانات ارزشی و انقلابی است که نسبت خویش را آرمانهای امام و انقلاب و اوامر ولایت مشخص کنند و معلوم کنند که آیا با خفت و انفعال در برابر این موج ذلت بار پیش رو، سکوت خواهند کرد، یا با آگاهی و دشمن شناسی و حساسیت انقلابی و اعتقادی، در مقابل این جریان خواهند ایستاد و از دست آوردهای ارزشمند انقلاب دوم، دفاع خواهند کرد..
راستی آیا هنوز زمان آن نرسیده تا دانشجویان و جوانانِ انقلابی و حزب اللهی، دهان یاوه گویان هواخواه آمریکا که شب و روز در پی تعبیر خواب پریشان بازگشت آمریکا به این سرزمین هستند را گل اندود کنند؟

یازهرا(س)

 

 

احسان بهزام غفاري

سلام
اول ) از اين پس شنبه ها ،‌از شبكه چهارم سيما در ساعت بيست و يك ، مجموعه مستندي بنام ديدار از ايران پخش مي شود كه اين مجموعه در دوازده قسمت توليد شده است . هر برنامه بصورت مجزا به يكي از آثار ملي يا باستاني و اشخاصي مي پردازد كه كمتر به آنان پرداخته شده است . در نوشته بعدي ام توضيح كاملي در مورد قسمت هاي اين برنامه به شما مي دهم كه زودتر از موعد پخش اين برنامه ، موضوع برنامه را بدانيد كه فكر كنم برايتان جالب باشد و ديدن اين مجموعه را از دست ندهيد .
دوم ) عضو گيري از اعضا گروه مبين در گروه اينترنتي فرهنگ و هنر . اين گروه فعاليتش را از اول آذر ماه شروع مي كند كه در مورد فعاليت هاي اين گروه اينترنتي شرح كوتاهي مي دهم .
عمده فعاليت اين گروه همانطور كه از اسمش پيداست به زمينه هاي فرهنگي و هنري مي پردازد . اين گروه از طريق ارسال دعوت نامه عضو مي پذيرد كه با صحبتي كه با مدير اين گروه داشتم ،‌قرار شد اعضا گروه مبين بدون دعوتنامه تا تاريخ اول آذر ماه بتوانند در اين گروه عضو شوند . اما عمده فعاليت اين گروه در دو شاخه فرهنگ ( جامعه شناسي – روان شناسي – نظريه شناسي – زيبايي شناسي - ادبيات – الهيات - تاريخ و ... ) و شاخه هنر شامل هنرهاي زيبا ، هنرهاي تجسمي و هنرهاي هفت گانه مي باشد . از شما دعوت مي كنم در اين گروه عضو شويد . نشاني اين گروه
http://groups.yahoo.com/group/farhang -honar
مي باشد .
سوم ) با دعوت يكي از دوستان به تماشاي فيلمي در حال اكران بنام " توفيق اجباري " رفتم . عليرغم كمبودهاي زيادي كه فيلم از نظر فيلمنامه و بازيگري و غيره دارد ، فيلمي است كه پيشنهاد مي كنم آنرا ببينيد . البته نه بعنوان يك فيلم هنري ! بلكه بعنوان فيلمي كه هدفش سرگرمي است و در اين راه هم موفق است . مخصوصا بازي رضا عطاران و ديالوگ هايش ( از جمله ديالوگ هايش در مورد شريفي نيا يا حسام نواب صفوي و يا مهناز افشار و ... ) بدور از لوس بازي هاي مرسوم سينما و تلويزيون ، خنده را مطمينا بر لب شما مي آورد .
چهارم ) نمي دانم چه اصراري صدا و سيما به پخش سريالي به شدت نازل بنام چارخونه دارد ! معمولا يك برنامه طنز بايد چند ويژگي را داشته باشد تا بتواند حداقل لبخندي خشك بر لب مخاطبش بياورد . مانند متن خوب ،‌بازيگر خوب ، كارگرداني خوب و از همه مهم تر موقعيتي خوب كه بتواند شرايط طنز را ايجاد كند . اما متاسفانه اين سريال هيچكدام از اين ملاك ها را ندارد و انگار زوري مي خواهد لبخند از مخاطبش بگيرد . تا جاييكه گاها تهوع آور مي شود . بازي به شدت افتضاح رضا شفيع جم كه حتي معلوم نيست كاربرد شخصيت اش در اين مجموعه چيست ؟ و بدتر اينكه زمانيكه مي خواهد افغاني صحبت كند ، واقعا تهوع آور مي شود . سحر ولد بيگي ، محمد شيري ، بهنوش بختياري ، فلامك جنيدي كه اصلا هيچ كاربردي در اين سريال ندارند و واقعا در صورت حذف اين اشخاص هم هيچ اتفاقي در اين مجموعه نمي افتد . از طرفي بدترين وصله ناجور مجموعه هم اردلان شجاع كاوه هست كه نمي دانم چه اصراري به حضور او در اين نقش بوده است !!!؟ اما جواد رضويان . جواد رضويان بر خلاف بازيگران طنز ديگري همچون رادش ، عطاران و بالخصوص نيما فلاح ،‌هيچگاه مايه طنز نداشته است اما حضور صميمانه او ( مانند خنده هايي كه خودش از ادي ديالوگ هايش مي كند ) او را محبوب مخاطب مي كند . اما در اين سريال از آنجاييكه زيادي دلچسب شده است ! واقعا شخصيتي به درد نخور شده است كه حتي لبخند الكي هم نمي تواند بگيرد . در مورد حميد لولايي هم كه انگار قرار است در همه سريال ها خشايار مستوفي باشد هم چيزي نگويم بهتر است . به هر حال از سروش صحت كه در كارنامه اش طنزي مانند كاكتوس را دارد واقعا بعيد است كه بخواهد اين آش شله قلم كار ته گرفته و شور و بي مزه اش را كش بدهد . راستي شما مي دانيد چرا تمام شخصيت هاي اين سريال به نوعي بايد با گويش افغاني من در آوردي ( چون عملا ملقمه اي از گويش هاي خراساني ، كاشاني ،‌پشتو و اردو و تاجيكي است اين نوع گويش ! ) صحبت كنند ؟
پنجم ) كارنامه اين چند ساله صدا و سيما نشان داده است كه موفق ترين چهره طنز و كسي كه خوب جامعه و اين مقوله را مي شناسد ،‌رضا عطاران است . اميدوارم به زودي شاهد پخش مجموعه اي از عطاران باشيم كه واقعا كارگردان خوبي است .
ششم ) با سياست هاي صدا و سيما ،‌مستند به برنامه هايي گفته مي شود كه يا جانوري ،‌جانور ديگر را بخورد ( عملا تولد ، توليد مثل ،‌شير دادن و ... جزو خط قرمزهاي حيوانات است ! ) يا فيلم سازان حقوق بگير سازمان عريض و طويل صدا و سيما به استاني دور افتاده بروند و مثلا يك كاروانسرا كه مشتي خاك از آن مانده است را به مفتضح ترين شكل و بدوي ترين نوع كادر و زيبايي شناسي تصويري به سلابه دوربين بكشند و به خورد تماشاگر بدهند . اما چند سال يكبار هم از دستشان در مي رود و مستندي كه واقعا خوب است را نشان مي دهند . البته در اين نوع شاهكارها معمولا آنقدر بد دوبله مي كنند كه ارزش فيلم را عملا از بين مي برند . نمونه اين نوع دوبله ها ،‌شاهكاري بنام رژه پنگوين ها بود كه صداي اكبر مناني به كل ، زيبايي آنرا از بين برد و در چند شب اخير هم مستند خوبي بنام " مرگ يك رييس جمهور " كه دوبله صداي بوش واقعا افتضاح بود . فكر كنيد دوبلور مرحوم بيك ايمانوردي روي صورت بوش حرف بزند !!! به هر حال مرگ يك رييس جمهور جزو مستندهاي خوبي بود كه اگر چه با جهت گيري هاي به شدت سياسي دوبله شده بود ولي ارزش ديدن را داشت . پيشنهاد مي كنم نسخه اصلي فيلم را ببينيد .
هقتم ) فعلا كه من بي مسكن و بي نام و نشان شده ام و با هويت ام ،‌دوست هكري در دنياي بي سر و ته اينترنت مي چرخد و من از دوستان و جهان دور و بر بي خبرم . ولي براي همه شما آرزوي موفقيت و شادي دارم و باز هم يك تشكر ويژه " عليرغم تمام چند صد روز يكبار منتشر شدن روزانه " از مبين عزيز كه روزانه اش فعلا پايگاه محتويات ذهن من است . همين . ‌

 

 

stahaghoghi@yahoo.com

Dorood Mobin jan
Khoobi agha, vaghean khosh halam ke ozve groohet shodam, matalebi ke midi ham amoozandast ham jazab, aslan adam khaste nemishe.
Ye matlabi be zehnam oomad, khastam begam, behar hal ye nazare.
Rajebe shomareye 835, rajebe aghaye Rafsanjani, bad gooyi kardan kare asoonie, kharab kardane chehreha ham hamintor, kheyli sadast, benazare man bi jorbozetarin kar eine ke adam bejaye bahs, byad ye seri matalebe hadafdar poshte yeki dige bege, manzooram shoma nisti, manzooram javi hastesh ke moteasefane mardome ma har az chand gahi besh dochar mishan. Ye rooz dagh mikonimo az yeki hemayat mikonim, vaghti ke hast tamjidesh mikonim, vaghti ke raft migim hamash harf zad, vaghti yeki hast migim damesh garm kar kard, vaghti nist migim kari ke kard khyanat bood, jalebtar az oon kasi mesle Karbaschi ro ta bood koboondimesh, baad ke kale pash kardim goftim dozde, alan migim age khord la aghal kar kard..., mored zyade Mobin jan.
Age gharar bashe begim ke che kasi az baadaz enghelab be Irane azizemoon bishtarin khedmato kade, be nazare man aghaye Hashemi yeki az oonhast, kheyli mataleb ham shenidim ham boode ke sooe estefadehayi shode, vali la aghal oon chizi ke man daram mibinam be khatere khanevadeo moghyati ke daram eine ke ham khode aghaye Ahmadinejad, va ham goroohi ke eishoon be onvane vazir dore khodeshoon jam kardan yeki az faghirtarin kabineha az nazare savad, va yeki az zayiftarin va bi tajrobetarin kabineha baadaz enghelabe.
Avameli chon vabastegie 2bareye ma be varedate gandom, pas rafte vahshatnak va fajeye amiz dar zamineye ravabete beynol melali, afzayeshe tavarome felan ghadr darsadi, euro 1375 toman, ghodrate poolo dashte bash, kenar gozashtane aghaye Larijani dar badtarin zamane momken dar astaneye didar ba aghaye Solana, va jalebtar einke kasike be onvane jaygozine aghaye Larijani oomade be hich onvan baraye ein semat karayi nadarad, ba tamame ehterami ke baraye aghaye Jalili ghael hastam, vali eishoon khodeshoon nabayad einkaro ghabool mikardan, sadezisti va hosne nyato sedaghat hamishe nemitoone melake entekhab bashe, mibakhshi eintori migam, joloye gorg bayad gorg befresti, age goosfand befresti pare poorash mikone, moteasefane ma beshedat az naboode afrade ba kefayat dar kabineyi ke khode aghaye Ahmadinejad goftan enteghad pazire ke be hich onvan ham nistesh darim ranj mibarim. Dar morede aghaye Hashemi goftid fako familesh sare kar oomadano sooe estefade mikonan, eina hame dorost, vali aya fekr mikonid ein dar morede aghaye Ahmadinejad sedgh mikone? Shomaro daavat mikonam ke be ghesmate arzeshyabye vezarate omoore khareje va vezarate keshvar sar bezanid ta bebinid cheghadr az familashoono ein rayis jomhoore sadezisto be zaher mazloome ma ferestadan dakhel.
Az honarhaye eishoon, be bonbast keshoondane mozakerat dar morede ghaziyeye hasteyi ba tanha yek jomlash bood, ke israeel bayad az rooye naghshey hazf shavad, ein shoari bood ke ma ham migim ham behesh eteghad darim, vali goftanesh dar oon sharayet, oon ham az samte namayandeye yek keshvar joz sadegi, adame herfeyi gari... chize digeyi nemitoone bashe.
Az masayele digeyi ke dar hale hazer zyad dide mishe, safare namayandegane majles be kharej az keshvar, cancel kardane barnameye molaghat ha va separi kardane vaghteshoon be tafriho didane asare shahr haye toristye jahane ke az poole mano shomao 70 milion hamvatanemoon kharj mishe bara khosh gozarooni.
Safarhaye ostani bihoode, shad kardane mardom vase ye doreye kootah(avam faribi), ekhtesase boodje bedoone poshtvane be shahrhao ostanha va shoarhaye modavem baraye jam kardane raay. Dore dovom ham ke behamdelah dare shoroo mishe. Marcopoloye Iran, fekr nemikonam az zamane Kooroshe Kabir ta be emrooz kasi einghadr Iran gardi karde bashe, shoma bara didane natayeje safarhaye ostanie eishoon mitoonid az ostandarhaye mohtaram soal konid.
Varshekastye sherkathaye khosoosi poshte sare ham makhsoosan oonhayi ke ba organhaye dolati kar mikardan ke bekhatere bazi ba bodjeha va dadano pas gereftane boodjeha sherkatha ya zarar kardan, ya var shekast shodan, kama einke az 4 sherkate doostaye bande, 2tashoon var shekast, 1 zarare shadid, va 4omi ham bedalile einke zamane entekhabat tarafe aghaye Rafsanjani ro gerefte boodan , dastoor be hamkari nakardane organhaye dolati ba sherkateshoon oomade bood.(Ye noo systeme okhtapoosi va enhesar talabi)
Az digar moojezate eishoon, tamoom kadane khazaneye arzye keshvar ba nafte boshkeyi 90$ hastesh, va pooli ke sare sofreye mardom ovordan, sahame edalati ke na mitooni bekhari, na mitooni befrooshi, na mitooni bash hata ye tokhme morgh bekhari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maanye saham ro ham fahmidim.
Zyad shodane gheymate maskan bish az 2 barabar, sahmye bandye benzin, na bedalile masrafe zyade benzin, balke baraye ehtemale tahrim va to shok raftane keshvar bekhatere adame forooshe benzin bema.
Dastgirye diplomathamoon to aragho..., va nadashtane angize va tavanayi bara azad sazye oonha.
Bazi kardan ba hovyate Irani, va doshmani ba pishinehaye farhangye keshvar, nazire ehdase sade ahrimanye Sivand (Age lazem donesti eino to rooznamat bezar www.sivand.com ) ke asare boland modate oon mitoone naboodie Parseh, va maghbareye Korooshe Kabir bashe, rad shodane rah ahan az kenare Naghshe Rostamo...
Bazi kardan ba aberooye afrade shomare 1 nezam, mesle rahbari, Hashemye Rafsanjani, Mohsen Rezayi (baste shodane site Baztab)...
Faskh kardane gharardadhaye nafti betore yek janebe, pardakhte jarimeye faskh, va dobare gharardad emza kardan ba 2-3 barabare hazineye avalye bekhatere adame tavanayi dar sakht va ya haghe tolide tahte lisans baraye baazi madehaye nafti...
Mobin jan, goftani zyade, karhayi ke aghaye rayise jomhoore mohtaram emrooz dar hale anjamesh hastan, age be jang khatm nashe bayad kolahemoono hava bendazim, jang chizi nist ke toosh begim yeki barandasto yeki bazande, har 2 taraf bazandan.Karhayi ke emrooze eishoon daran anjam midan hade aghal keshvaro baraye 30-40 sal aghab andakhtan, dar moghayese ba soorate pishrafti ke zamane aghaye Khatami dashtim.
Kasi ke ye lake girye Tehran ro to boogho karna kardo raay ovord, dar moghabel mibinim ke aghaye Ghalibaf kole Tehran ro daran asfalt mikonan...
Nemikham dar maghame moghayese bar byam, vali yek bare dige oon ghesmati ke az aghaye Hashemi be Ahmadinejad mirese ro negah kon, dalayeli ke ovorde shode be nazare shoma mabni bar bartari eishoon bar aghaye Hashemi mahkame pasand hast ya na?
Hamishe eino dar nazar dashte bashim ke ayandegan be ghezavate ma khahand neshast.
Oon chizi ke mosalame eine ke che man khosham byad che nayad, eishoon rayis jomhoore keshvar hastan, age eishoon kharabkari mionan, nabayad dar maghame defaa digari ro kharab konim, ke masalam Ahmadinejad az Rafsabjani behtare chon poole kamtari dare..., ein ravesh moghayes kamelan gheyre manteghye. Besyari az tarhayezir sakhti ke keshvar alan be khatereshoon sar pa hastesh, be khatere dorane aghaye Hashemi, va modiryate eishoon che dar zamane jang va che zamane sazandegi hastesh. Omidvaram amsale aghaye Rafsanjani ke bi shak daraye ghodrate tajzyeo tahlile bala + hooshe khoob va sahebe nofooz hastand dar keshvaremoon zyad beshan. Moteasefane ma aghaye Hashemi ro dar hale hazer nemitoonim be dorosti dark konim.
Age ehyanan khasti matalebi ro ke neveshtamo bezari to rooznamat, khaheshan emailamo nazar, esmam ham Salehe.
Zemne einke ehsase man eine, rooznameye to har cheghadr sahneye ezhare nazarhaye syasie afrad nabashe behtare, dar hade yek nazar.
Khosh hal shodam, baz ham mamnoon.
Mibakhshi ke namam toolani bood.
Yours
Saleh

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

18 آبان / 9 نوامبر / 28 شوال

Mobin_s2004@yahoo.com
18 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالگشت مرگ يزدگرد يکم باني شهر يزد بر اثر لگد اسب

نهم نوامبر سال 420 ميلادي يزدگرد يكم از دودمان ساسانيان كه رهسپار جنگ و بيرون راندن هون ها از مناطق شمالي ماوراءالنهر بود در محل چشمه سبز (چهل و چند كيلومتري نيشابور) بر اثر لگد اسب كشته شد. وي خود تصميم به رام كردن يك اسب سركش گرفته بود. يزدگرد يكم 21 سال بر ايران سلطنت كرد و در دهه اول قرن چهارم ميلادي شهر يزد را ساخت كه نام وي بر آن نهاده شده است. از كارهاي مهم يزدگرد تحمل اديان ديگر در قلمرو ايران بود. فردوسي در باره واقعه درگذشت يزدگرد يكم چنين سروده است:
 بغريد و يك جفت زد بر سرش ــ به خاك اندر آمد سر و افسرش
 زخاك آمد و خاك شد يزدگرد ــ ........

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

18/8/59
تحرك و نقل و انتقال دشمن در سوسنگرد ـ آتش توپخانه در اهواز ـ آتش خودي روي مواضع دشمن در خرمشهر و آبادان ـ درگيري پراكنده در جبهه مياني .

گزارش نيويورك تايمز ، صداي امريكا و راديو مسكو از جبهههاي جنگ ايران و عراق .

رد ادعاي عراق مبني بر مجروح بودن محمدجواد تندگويان در هنگام اسارت از طرف معينفر نماينده مجلس شوراي اسلامي و موضع عراق در اين مورد كه هيچگونه تلاشي را در مورد آزادي ايشان تا پايان جنگ قبول نخواهد كرد .

در نخستين دقايق بامداد ديروز (17/10/59) از سوي سربازان صدام دو موشك به مناطق مسكوني شهر اهواز شليك شد.

18/8/63
ديدار صدام از منطقه عملياتي ميمك و اجراي آتش بيسابقه دشمن در محور مهران ادامه جريان تسليميها و درگيريهاي پراكنده با ضدانقلابيون؛

حاد شدن مسئله اسكان نيروهاي حزب دمكرات با توجه به رسيدن فصل سرما

اعلام مواضع ايران توسط آقاي هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تهران دربارة نفت و جنگ قيمتها و سابقه آن؛ وي دربارة مسئله صلح و مذاكره با عراق گفت: اگر امروز عراق حاضر به مذاكره شده به خاطر اين است كه در موضع ضعف قرار گرفته است، بايد آنقدر گلويش را فشرد تا اعتراف به ظلم كند و تسليم حق شود؛ بازتاب گسترده اين سخنان در رسانههاي جهاني.

گزارش وزارت خارجه امريكا درباره اعدام چند بهايي در ايران و تلاش اين حكومت جمهوري اسلامي براي نابودي بهائيت در ايران سخنان مسعود رجوي در توجيه استقرار در عراق و ديدار با طارق عزيز: هدف از ملاقات با طارق عزيز قبل از هر چيز شكستن طلسم جنگطلبي خميني بود.

18/8/65
در جلسه قرارگاه مركزي سپاه نحوه بررسي طرح مانور يگانها و زمانبندي عمليات مورد بحث قرارگرفت. چگونگي پشتيباني و پدافند هوايي عمليات بزرگ آتي در جلسهاي با حضور جانشين ستاد قرارگاه خاتم، فرمانده كل سپاه و فرماندهان نيروي زميني و هوايي سپاه و فرمانده و جانشين قرارگاه رعد ارتش بررسي گرديد.

گزارش اطلاعات قرارگاه قدس از تحركات دشمن در منطقه عمليات آتي. دستورالعمل فرمانده كل سپاه به نواحي مختلف سپاه براي چگونگي برنامهريزي مرحله دوم تأمين پانصد گردان رزمي. ابلاغيه فرماندهي سپاه كشوري به كليه نواحي تحت پوشش جهت تشكيل واحدهاي پدافند ش.م.هـ. گزارشي از نحوه فعاليت و اقدامات ستاد پشتيباني جنگ دانشگاهها.

اعزام هشتمين گروه از صنعتگران ارمني به جبهههاي نبرد.

امام خميني در ديدار با گروهي از نظاميان: جمهورياسلامي ... وابستگي به هيچ كس ندارد، وابسته به ملت است، وابسته به قواي مسلحه است. اشخاص در اين امور دخالت ندارند ... البته مرگ براي همه هست، براي ما هم هست ... بازتاب سخنان امام خميني در رسانههاي خارجي. خبرگزاري فرانسه: آيتالله خميني با اشاره به شايعات جاري اظهار داشت كه مرگ من روزي فرا خواهد رسيد اما دشمنان داخلي و خارجي ما خوشحال نباشند چرا كه جمهورياسلامي ايران يك قدرت محكم و با ثبات است و رفتن يك شخصيت آن را متزلزل نميكند.

حمله ارتش عراق به پايگاههاي خودي در منطقه كاريزه، مقاومت رزمندگان، عقبنشيني عراقيها. افزايش پناهندگان كرد عراقي به ايران در پي حمله ارتش عراق به شمال اين كشور. حمله نيروهاي خودي به مقر حزب دمكرات در منطقه مياندوآب.
 

Mobin_s2004@yahoo.com
9 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
كودتا در فرانسه و نگاهي كوتاه به طرز حكومت در دهه پس از انقلاب

كنسولهاي سه گانه ـ ناپلئون نفر وسط

كنسولهاي سه گانه ـ ناپلئون نفر وسط

ژنرالها و سياسيون ملي گراي فرانسوي از دير باز در انديشه دگرگون ساختن نظام حكومتي فرانسه و استقرار سيستم تازه اي مبني بر تمركز اختيارات حكومتي و قرار دادن آن در دست فرد و يا افراد قاطع و نيرومند بودند كه ژنرال ناپلئون از سفر خاورميانه كه ضمن آن مصر را تصرف كرده بود به وطن بازگشت. فرانسه در آن زمان توسط يك هيات مديره پنج نفره (ديركتوار) اداره مي شد. اين طرز حكومت گروهي در نوامبر سال 1795 به وجود آمده بود و اعضاي هيات مديره از سوي كنوانسيون ملي برگزيده مي شدند. قبلا كنوانسيون كه به مجموعه دو مجلس مقننه و موسسان گفته مي شد، راسا بر فرانسه حكومت مي كرد. پس از ايجاد «هيات مديره حكومت»، چون ميان اعضاي هيات اختلاف نظر دائمي بود، مشكلات زيادتر شده بود، مردم از بي برنامگي و سردرگمي خسته شده بودند و تقريبا همگان خواهان تغيير اوضاع بودند. براي مثال يك مقاطعه كار ارتش فرانسه دو ميليون فرانك طلا آماده كرده بود تا صرف تغيير اوضاع كند.
     در چنين وضعيتي، ناپلئون و تني چند دست بكار شدند و نهم نوامبر سال 1799 در دهمين سال انقلاب و هشتمين سال جمهوريت فرانسه اعلام كردند كه هيات مديره منحل شده است. همان شب حالت فوق العاده اعلام شد و روز بعد پارلمان راي به تعليق قانون اساسي و تاسيس يك هيات سه نفري به نام كنسول براي اداره فرانسه داد كه به حكومت كنسوليست معروف است. به اين ترتيب، حكومت به صورت «جمهوري با تمركز اختيارات» درآمد و شكل ظاهري حكومت كه از آغاز انقلاب گفته شده بود بايد رهبري گروهي باشد تغيير چندان نيافت. كنسولهاي سه گانه از سوي سناي فرانسه انتخاب مي شدند. در آن زمان قانونگذاري در فرانسه در دست سه مجلس بود: شوراي دولتي كه لوايح را مي نوشت، مجلس جرح و تعديل به نام «تريبون» كه در باره لوايح بحث و جدل مي كرد و مجلس مقنن كه بدون وارد بحث در جزئيات شدن، راي به رد و يا تصويب لوايح مي داد. اعضاي هر مجلس نيز توسط سنا انتخاب مي شدند.
     ژنرال ناپلئون يكي از سه كنسول انتخابي بود كه به تدريج همه امور را به نام كنسول اول به دست گرفت و كنسول اول بودن وي را مردم فرانسه در رفراندم مورخ هفتم فوريه1800 تاييد كردند. اعضاي سه گانه براي يك دوره ده ساله انتخاب شده بودند.
     ناپلئون بناپارت به اين هم اكتفا نكرد و در سال 1804 مغرور از پيروزي هاي نظامي، خود را امپراتور خواند و سناي فرانسه امپراتور شدنش را تصويب كرد.

 

بيانيه تاريخي كشيش ارشد كليساي دومينيكن در اعتراض به كشتار بوميان قاره آمريکا

  نهم نوامبر 1552 ميلادي كشيش ارشد كليساي دومينيكن ضمن صدور بيانيه اي كه نسخه اصلي آن براي پاپ به رم ارسال شد عمل اروپاييان در كشتار و نابود كردن بوميان قاره آمريكا (اصطلاحا سرخپوستان) به منظور تصرف اراضي و غارت اموالشان و تحت شكنجه قرار دادنشان براي گرفتن طلا و تجاوز به زنانشان را اعمالي وحشيانه، غير انساني و مغاير تعاليم مسيحيت خواند.
    مفاد اين بيانيه كه به اطلاع كليساهاي اروپا رسانده شد باعث گرديد كه حتي پادشاه وقت اسپانيا اين اعمال مهاجران اروپايي را تقبيح كند و آن را خودسرانه بنامد.

 

جستجوي در ژاپن براي يافتن مسيحيان و اعدام آنان!

 نهم نوامبر سال 1632 ميلادي، پس از اعدام مسيحيان در شهرهاي ناگازاكي» و «ادو Edo (توكيو)» » ژاپن، دولت اين كشور دستور جستجو و يافتن مسيحيان را براي اعدام شدن صادر كرد. دولت ژاپن براي معرفي هر مسيحي پاداش نقدي هم در نطر گرفت. به زعم دولت وقت ژاپن، مبلغان مسيحي به منظور جاسوسي و تخريب فرهنگ ملي ژاپني ها به آن كشور فرستاده مي شدند.

برخي ديگر از رويدادهاي 9 نوامبر

  • 1862:   ژنرال گرانت كه بعدا رئيس جمهوري امريكا شد و در جريان جنگ داخلي اين كشور از فرماندهان نيروهاي اتحاديه (شمالي ها) بود يهوديان را از خدمت در واحدهاي تحت فرمان خود ممنوع كرد.

  • 1935:   افغانستان به پيمان عدم تعرض ايران، تركيه و عراق پيوست.
        

  • 1938:   در چنين شبي كه به«شب كريستال» معروف شده است در آلمان دسته هاي نازي به يهوديان اين كشور و موسسات آنان حمله كردند.

  • 1953:   مدعي العموم محكمه نظامي تهران براي چند افسر مصدقي و افسران گارد محافظ دكتر مصدق از جمله سرتيپ كياني، سرهنگ ممتاز،سروان فشاركي و سروان داورپناه كيفرخواست اعدام صادر كرد!.

  • 1954:  
        (18 آبان 1333 ) فوريت طرح الغاء بسياري از لوايح دكتر مصدق تصويب مجلس شورا رسيد. دولت وقت آن دسته از اين لوايح را كه به سودش بود به صورت قانون درآورد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    28 شوال هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     سنايي غزنوي شاعرپرآوازه ايران زمين، درغزنين متولد شد.

    28 شوال 473 - سنايي غزنوي شاعرپرآوازه ايران زمين، درغزنين متولد شد. سنايي ازاستادان مسلّم شعرفارسي بشمارمي‎رفت. اين شاعرعارف، ذوق و قريحه شاعري خويش را دردربارغزنويان درقالب مديحه آشكاركرد. اما بعد ازتغييرات روحي كه دروي پديد آمد، ديگرمدح دردرباريان و حاكمان را نگفت و تحوّلي شگرف درسروده‎هايش روي داد. سنايي پس ازاين دگرگوني روحي به سفرحج رفت و مرد حقيقت و پيرطريقت شد. اين شاعرعالم بعد از بازگشت ازحج، مدتي دربلخ بسربرد و سپس درسال518هجري به غزنين مراجعت كرد و به خلق آثارخويش پرداخت. ازجمله آثارسنايي «طَريقُ التَّحقيق و حَديقةُ الحَقيقَة» را مي‎توان نام برد. گفتني است كه الهي نامه و مثنوي سِيرُالعِباد اِلَي المَعاد ازيك طرف معرف استادي و مهارت سنايي درسبك خراساني است و ازطرف ديگر مسلك عرفاني و عقيده مذهبي سنايي را نشان مي‎دهد.

     

    «شمس الدين عبدالحميد خسروشاهي» ازحكيمان مشهورايراني درشهردمشق بدرود حيات گفت.

    28 شوال 652 - «شمس الدين عبدالحميد خسروشاهي» ازحكيمان مشهورايراني درشهردمشق بدرود حيات گفت. وي درحكمت، طب و علوم شرعي ازاستادان زمان خود بود و همواره به مطالعه شخصي و آموزش طالبان علم اشتغال داشت. خسروشاهي درسال580هجري قمري درتبريزبدنياآمد و پس از تحصيل مقدمات ادب، حكمت و كلام نزد امام فخررازي به مُهِتشان رفت. اين حكيم بزرگوارمدتهادردمشق زندگي كرد و ازدانش علماي اين شهربهره برد. ازآثارشمس الدين خسروشاهي مختصرمنطق شفاي ابوعلي سينا را مي‎توان نام برد.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    12
    25

    اهواز

    16
    34

    تبريز

    6
    18

    شيراز

    7
    27

    مشهد

    6
    21

    بندرعباس

    19
    33

    کرمان

    5
    27

    اصفهان

    3
    25

    يزد

    10
    28

    کرمانشاه

    6
    23

    اراک

    6
    22

    رشت

    13
    18

    دبی

    22
    30


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1374 تومان
    938 تومان
    1960 تومان
    812 تومان
    251 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    206000 تومان
    97000 تومان
    49000 تومان
    193000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.48

    اذان مغرب : 17.25

    اذان صبح فردا : 5.04

    طلوع آفتاب فردا : 6.30

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    TIME
    5 نوامبر
     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    TIME
     

    تاریخ انتشار: 5 نوامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 148
    حجم فایل: 4 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    کلاه مجهز به سیستم هوشمند


    معمولا آنقدری که استفاده از موتور سیکلت ها مرسوم است , استفاده از کلاه کاسکت مرسوم نیست. و همواره به دلیل رعایت نکردن نکات امینی از این قبیل افراد دچار حادثه ها و خسارات مالی و جانی زیادی می شوند.اما اخیرا  در یک تلاشی زیبا کمپانی Bluebike   توانست کلاه کاسکتی را طراحی و به بازار عرضه کند که به تکنولوژی Bluetooth  مجهز است. شما می توانید در ضمن استفاده از این کلاه زیبا به سیستم پخش مرکزی موزیک مورد علاقه خود به کمک این تکنولوژی متصل شده و به صورت بی سیم از موسیقی مورد نظر خود لذت ببرید. برای این کلاه نیز دکمه ای در نظر گرفته شده است که می تواند مکالمات Walki-Talki  شما را نیز به صورت بی سیم پشتیبانی کند. قیمت تمام شده این محصول 481$ اعلام شد. شاید این قیمت کمی بالا باشد اما امکانات جالب آن می تواند موتور سیکلت سواران را به استفاده از کلاه کاسکت  ترغیب کند.
    منبع
     

    نصب یک کولر گازی خانگی
    به جای کولر اتومبیل!


    این عکس حقیقی است .همانطور که در تصویر میبینید یک فارغ التحصیل از دانشگاه هوستون آمریکا برای رهایی از دست گرمای تگزاس هنگامی که با خرابی کولر ماشین مواجه شد به جای تعمیر آن این کولر گازی خانگی را بر روی اتومبیل خانه نصب کرد. اسکات داوسون که در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده است. وقتی این فکر به ذهنش خطور کرد که متوجه شد برای تعمیر کولر ماشین مجبور به پرداخت 1200 دلار است. البته معلوم نیست که این جوان واقعا چقدر هزینه کرده تا سقف ماشین خود را سوراخ کند و چنین چیزی را بالای آن نصب کند ولی به هر حال رانندگی با چنین چیزی هم کلاس خودش را دارد.
     منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    هگل و روشنگری
     


    نويسنده: يارعلي كرد فيروزجائي
     

    معرفی کتاب:
    آز آنجا كه موضوع علل و عوامل ظهور سكولاريسم در مغرب زمين و اروپا، يكى از مباحث بسيار مهم در عرصه علم به شمار مى آيد، جا دارد ابعاد مختلف و متفاوت آن مورد بررسى و پژوهش قرار بگيرد.
    در اين نوشتار، تلاش شده درباره زواياى روشن و غير روشن آن از نظر دينى و مذهبى مطالعه و تتبع صورت بگيرد. از اين رو، به عللى مانند الهيات جزمى، سوء استفاده از عقايد مردم، فقدان شريعت و... اشاره گرديده و در نهايت نتيجه گرفته شده كه سكولاريسم معلول رخ دادن عوامل مذكور است و از هر گونه جنبه علمى و واقع گرايى خالى است.
    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    ● طرح مسأله
    ● واژه سكولاريسم
    ● تاريخ و جغرافياى سكولاريزم
    ● علل ظهور و پيدايش سكولاريسم در مغرب زمين
    الف) الهيات جزمى
    ب) سوء استفاده از اعتقاد مردم
    ج) فقدان شريعت
    د) ناشكيبايى (فقدان تسامح در دين)
    ه) فردگرايى
    و) فقدان منطق
    ز) نگرش جدا انگارى به دنيا


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    محاکمه مردمی



     

    سرگرد که داشت از شدت خشم فریاد می کشید، گفت:«با من جر وبحث نکن استاد، می گم مجسمه باید از این جا باید برداشته شه بگو چشم.»
    بعد رو کرد به سرباز ویچ و فریاد زد: «سرباز ویچ این مجسمه رو ضمیمه پرونده استاد کنید بفرستید دادگاه، زود سرباز.»
    سرباز ویچ که به زحمت خودش را از لای جمعیت رسانده بود به وسط میدان بعد از ادای احترام شدید نظامی گفت: «قربان ما چه طور مجسمه را ضمیمه ی پرونده کنیم، می خواهید اساعه بگویم دادگاه همین جا تشکیل بشود؟»
    سرگرد که داشت از شدت خشم منفجر می شد گفت: «بی شعور مجسمه رو نه، منظورم اینه که توی پرونده بنویسید که این مرد پول و فلز مملکت رو صرف ساخت یه مجسمه ی دو تنی کرده، همین. آی سرگروهبان تیچ زود یه برگه ی ماموریت برای این سرباز خرفت بنویس بره جبهه ی شرق، این احمق بیشتر به درد مردن می خوره، هر چند که فکر نمی کنم آلمانی ها گلوله های خودشونو صرف کشتن اون بکنن.»
    بعد دستانش را به کمر زد و شروع کرد به چرخیدن اطراف مجسمه. مردم همین طور مات و مبهوت نگاه حرکات سرگرد می کردند. این اولین باری بود که یک مجسمه باعث ایجاد قشقرق در شهر شده بود. سرگرد همین طور که می چرخید ناگهان رو به جمعیت کرد و به سرعت داخل صف مردم شد و چهار نفر کارگر معدن را از توی صف بیرون کشید. حتی استاد هم از دیدن این صحنه تعجب کرد و همه به زیرکی سرگرد غبطه خوردند. سرگرد از چهار کارگر که مثل نظامی ها به صف کرده بود پرسید: «می خوام این مجسمه رو برام بشکنید، چه می دونم اره کنید، کاری کنین که بشه از بین بردش، می تونید؟ حقوق تون از طرف سرکلانتری پرداخت می شه پیش پرداخت هم می دم، می تونید؟»
    کارگران که جرات صحبت کردن نداشتندبا اشاره سر به سرگرد فهماندند که بله. استاد با دیدن این صحنه خودش را روی پایه ی مجسمه انداخت و گفت: «مگه از روی جنازه من رد بشید.»
    سرگرد که سعی می کرد کمی خود را کنترل کند و به یک هنرمند آسیب نزند فریاد زد: «از روی جنازه اش رد بشید.»
    اما بلافاصله دستور خودش را لغو کرد چون نمی خواست نامش در تاریخ به عنوان فردی هنرمند کش درج شود. استاد هم که از فرمان سرگرد حسابی ترسیده بود خودش را از پای مجسمه دور کرد و به آرامی که خودش هم نمی شنید، گفت: «از دست تو شکایت می کنم تو داری سر خود عمل می کنی.»
    در میان جمعیت بلوا شد و مردم به جنب و جوش افتادند و سر و صداها بالا گرفت به طوریکه که سرگرد از ترس قیام مردم و وقوع انقلاب فرهنگی دست به اسلحه شد و تیر هوایی شلیک کرد. با شلیک تیر هوایی وضع آرام شد و سروان میچ در حالیکه یک نفر را دست بند زده بود جلو آمد و احترام نظامی گذاشت و گفت: «قربان این داشت جیب بری می کرد.»
    سرگرد که تازه فهمیده بود قشقرق مردم به خاطر چه چیزی بوده کلاهش را از سر برداست و دستی به کله ی کم مویش کشید و گفت: «منتقلش کنید به جبهه ی شرق، مفت مفت بدهید آلمانی ها حسابش را برسند.»
    سرگرد بعد از این ماجرا روی پایه ی مجسمه ایستاد و خطاب به مردم گفت: «جرم این آدم اینه که وقتی سربازای ما دارن تو جبهه های شرق بر ضد فاشیسم و نازیسم و بی عدالتی در جهان مبارزه می کنند این استاد اومده دو تن از فلز مملکت رو برداشته باهاش مجسمه درست کرده. هیچ می دونین با این دو تن فلز چه چیزهایی می شه درست کرد؟ انگشت های این مجسمه دوبرابر گلوله های تفنگ ام هفته، با فلز این تن لش می شه دو تا نفر بر ساخت، اصلا این آدم وطن فروشه و باید اعدام بشه، از کجا معلوم از آلمانی ها پول نگرفته باشه که مجسمه بسازه، ها؟» و رو کرد به سمت سروان میچ و ادامه داد:«ها؟ سروان»
    گفت: «والا قربان بله، منظورم اینه از کجا معلوم ها؟» و سروان رو کرد به مردم و گفت: «ها؟»
    یکی از مردم که جلوتر از بقیه ایستاده بود گفت: «بله از کجا معلوم؟ ها؟» وسرگرد که سعی در آرام کردم مردم داشت بلند فریاد می زد که: «ما به لطف خدا تونستیم شبکه جاسوسی- فرهنگی آلمان ها رو در داخل کشور شناسایی و نابود کنیم و به زودی فیلم اعترافات تکان دهنده این افراد هم پخش میشه. خواهش می کنم آرام باشید، استاد باید در دادگاه محاکمه بشه، اون باید در دادگاه محاکمه بشه، سروان استاد رو نجات بده ... »
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    گروه خوني و شخصيت
     


    گروه خونی O :
    صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. برای رسیدن به هدف قدرت و تحمل خوبی دارند. اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آنرا رها می کنند. درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند.
    به مسائل مادی اهمیت می دهند. آرام و باثباتند و در برابر صداقت بسیار حساسند. رک و صریح نظراتشان را بیان می کنند. می توانند از جزئیات براحتی صرفه نظر کنند. غالباً از رهبری کردن خوششان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند.

    گروه خونی A :
    محتاط در تصمیم گیری، بدبین و بسیار حساس هستند و مایلند مسائل را به دو گروه سیاه و سفید تقسیم کنند. به قوانین و استانداردهای اجتماعی بسیار اهمیت میدهند. از تحمل و صبر بالایی برای انجام کارهای فیزیکی و رقابتی برخوردارند. به آینده بسیار بدبینند و براحتی می توانند ظاهر آرامی از خودشان نشان دهند، حتی اگر عصبانی باشند. به نظرات دیگران بسیار اهمیت می دهند. اگر قلبشان بشکند، به سختی التیام می یابد. آنها بسیار مسئولند و همواره خطی بین کار و تفریح میکشند. آنها معتقدند که در مسائل دینی و اخلاقی می توان به کمال رسید. ترجیح می دهند از سرگرمی هایی بهره ببرند که از فشار عصبیشان بکاهد.

    گروه خونی B :
    براحتی از دیگران دستور نمی گیرند. سریع تصمیم گیری می کنند، قابل انعطافند و چندان به قوانین اهمیت نمی دهند. به مسائل علمی و اکتشافات علاقه فراوانی دارند. چندان صبور به نظر نمی رسند و از کارهای رقابتی خوشان نمی آید. معقول و خونسردند و درعین بامزگی، بسیار خجول هستند. از بیان ایده های جدید نمیهراسند. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. از انجام کاری به مدت طولانی خسته و دلزده نمی شوند. براحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. خلاق و مبتکر بوده و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند.

    گروه خونی AB :
    رومانتیک و احساساتی هستند و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید سعی کنند. درباره ی گذشته بسیار حساسند و از قدرت فهم بلایی برخوردارند. چندان مسئولیت پذیر نیستند. خونسردند اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و از کارهای هنری بسیار خوششان می آید.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    با زباله‌هاي هسته‌اي
    مقابله مي‌كنند؟



    ته‌مانده فعاليت‌هاي هسته‌اي را كه مواد زايدى هستند كه عناصر شيميايى راديواكتيو دارند و كاربرد مفيدى ندارند، زباله هسته‌اى مي‌گويند.
    با گذشت زمان، راديواكتيويته زباله‌هاى هسته‌اى كم مى‌شود و در نهايت، تمام زباله‌ها به عناصر غيرراديواكتيو تبديل مى‌شوند.
    بعد از حدود ۴۰سال، ۹/۹۹ تابش ناشى از سوخت هسته‌اى مصرف‌شده، از بين مى‌رود. هرچه يك راديوايزوتوپ سريع‌تر متلاشى شود، اشعه راديواكتيويته آن شديدتر است.
    فاكتور ديگرى كه تعيين مى‌كند يك ماده راديواكتيو خالص چه‌قدر خطرناك است، انرژى تابش است. بعضى از تلاشى‌ها بيش‌تر از بقيه انرژى آزاد مى‌كنند.
    اين موضوع وقتى پيچيده‌تر مى‌شود كه بدانيم راديوايزوتوپ‌هاى كمى به سرعت در اثر تلاشى به وضعيت پايدار مى‌رسند و اغلب به محصول راديواكتيو ديگرى تبديل مى‌شوند!
    هدف اصلى دفع زباله راديواكتيو، حفاظت محيط‌زيست است. فناورى اصلي براى دفن زباله‌هاى خطرناك‌تر، دفن مطمئن در اعماق خاك است.

    انواع زباله هسته‌اي
    زباله سطح پايين: در بيمارستان‌ها و صنعت و نيز در رآكتور توليد مى‌شود و شامل كاغذ، پارچه، ابزارآلات، پوشاك، فيلتر و غيره است كه به مقادير كمى از راديواكتيويته آلوده است و اغلب طول عمر كوتاه دارد.
    در حين كار كردن يا انتقال اين مواد، نيازى به محافظت نيست و دفن كم‌عمق در زمين براى آن‌ها مناسب است. براي كاهش حجم، اغلب اين مواد قبل از انهدام فشرده يا سوزانده مى‌شوند.
    زباله سطح متوسط: مقدار بيش‌ترى راديواكتيويته دارد و احتياج به محافظت دارد و معمولا شامل رزين‌ها، فضولات شيميايى و نيز اجزاى آلوده رآكتورهاست.
    ممكن است اين مواد را براى دور ريختن با بتون يا قير به صورت جامد درآورند. معمولا زباله‌هاى با طول عمر كوتاه (ناشى از رآكتورها هستند) در انبارهاى كم عمق اما آن‌هايى كه طول عمر بيش‌ترى دارند (ناشى از عمل‌آورى مجدد سوخت) در اعماق زمين دفن مى‌شوند.
    زباله سطح بالا: از مصرف سوخت اورانيوم در يك رآكتور هسته‌اى و عمليات توليد سلاح‌هاىهسته‌اى به‌دست مي‌آيند. اين مواد به شدت راديواكتيو و داغ‌اند. HLW بيش از ۹۵‌درصد تمام راديواكتيويته حاصل از فرايند توليد برق هسته‌اى را دربر‌مى‌گيرد.

    دور ريختن زباله‌هاى سطح بالا
    زباله راديواكتيو سطح بالا به‌طور موقت در استخرهاى سوخت مصرف‌شده و در تسهيلات ذخيره شبكه خشك (dry cask storge) نگهدارى مى‌شود.
    در ۱۹۹۷ در ۲۰كشور كه عمده انرژى اتمى جهان در آن‌ها توليد مى‌شود، ظرفيت ذخيره سوخت مصرف‌شده در رآكتورها، ۱۴۸هزار تن بود كه ۵۹درصد آن مورد استفاده قرار گرفت.
    ظرفيت ذخيره جدا از رآكتورها، ۷۸هزار تن بود كه ۴۴هزار تن آن به مصرف رسيد. افزايش سالانه در حدود ۱۲‌هزار تن است در نتيجه دفع نهايى فورى و اضطرارى نيست.
    فرانسه در زمينه آماده‌سازى براى دفع HLW پيشتاز است. در ۱۹۸۹ و ۱۹۹۲ كارخانه‌هاى تجارى را مكلف كرد تا HLW باقى‌مانده از عمل‌آورى مجدد سوخت اكسيد را تبديل به شيشه كنند.
    اگرچه در ساير نقاط به خصوص در بريتانيا و بلژيك تسهيلات كافى وجود دارد. ظرفيت اين كارخانه‌هاى اروپاى غربى ۲۵۰۰‌كانيستر (t1000) در سال است و بعضى از آن‌ها ۱۸سال است كه مشغول به‌كارند. صخره سنتزى (Synroc) استراليايى‌ها، روش پيچيده‌ترى براى دفع اين‌گونه زباله‌هاست.
    اين فرايند ممكن است در نهايت براى زباله‌هاى شهرى استفاده تجارى پيدا كند. (در حال حاضر براى زباله‌هاى نظامى آمريكا به‌كار مى‌رود.) انتخاب مخازن عميق نهايى و مناسب در چندين كشور بررسى مي‌شود و انتظار مى‌رود اولين آن كمى بعد از ۲۰۱۰ راه‌اندازى شود.
    سوئد از نظر برنامه‌هاى دفع مستقيم سوخت مصرف‌شده بسيار پيش‌رفته است، چرا كه پارلمان آن كشور متقاعد شد استفاده از تكنولوژى KBS-3 در حد قابل‌قبولى، مطمئن است. در آلمان بحث سياسى در مورد يافتن يك مخزن نهايى براى زباله راديواكتيو وجود دارد.
    ايالات‌متحده يك مخزن نهايى در كوه Yucca در «نوادا» را برگزيده است. پيشنهادى نيز براى يك مخزن HLW بين‌المللى در مناسب‌ترين مكان‌ها از نظر زمين شناختى _ كه استراليا و روسيه مكان‌هاى محتمل هستند _ شده‌است.
    با اين وجود وقتى پيشنهاد مخزن جهانى در استراليا مطرح شد، اعتراضات سياسى داخلى گسترده و مستمرى به‌وجود آمد كه انجام چنين كارهايى را بعيد مى‌كند. رآكتورهايى پيشنهاد شده‌اند كه زباله هسته‌اى را مصرف و آن را به زباله هسته‌اى كم ضررتر تبديل مى‌كنند.
    بالاخص رآكتورهاى Integral Fast يك رآكتور هسته‌اى مطرح شده بود با چرخه سوخت هسته‌اى كه هيچ زباله فرااورانيومى توليد نمى‌كرد و در واقع مى‌توانست زباله فرااورانيومى را مصرف كند. اين طرح تا مرحله آزمايش وسيع و گسترده پيش رفت، اما بعد توسط دولت ايالات متحده لغو شد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    تفاوت و شباهت وبلاگ و وب سایت در چیست؟



     

    در نگاه اول وب سایت و وبلاگ شبیه هم به نظر می رسند، اما دقیق تر که می شویم تفاوت های زیادی را بین این دو می بینیم. وب سایت " جایگاهی در اینترنت است که در آن می توان اطلاعاتی را در مورد سازمانها، شرکت ها و افراد بدست آورد. وبلاگ" وب سایت پویایی است که متعلق به شخص یا اشخاصی است و در برگیرنده اطلاعاتی راجع به موضوع یا موضوعات گوناگون است". پذیرفتن این تعریف ها می تواند شروعی برای مقایسه این دو باشد؛ بدین منظور، ابتدا به مشابهت ها و سپس به تفاوتها می پردازم.

    ● مشابهت های وب سایت و وبلاگ:
    ۱) هردو جایگاهی در فضای سایبری(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردی دارند
    ۲) هر دو برای انتشار اطلاعات و داده‌ها در فضای سایبری به کار می روند.
    ۳) محتوای هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع رسانی دارند.
    ۴) وبلاگ هم نوعی وب سایت است.

    ● تفاوتهای وب سایت و وبلاگ:
    ۱) وب سایت ها عمدتا رسمی هستند، اما وبلاگها عمدتا"(یا به کلی) شخصی اند.
    ۲) بروز کردن وب سایت ها نسبت به وبلاگها، نیازمند وقت بیشتری است.
    ۳) وب سایت ها از نظر طراحی ساختار پیچیدای دارند، در حالی که وبلاگها ساده تر ند. مثل لباس رسمی و راحتی می مانند.
    ۴) وب سایت ها به موضوعات خاصی می پردازند، در حالیکه وبلاگها تمام وقایع ریز و درشت زندگی را پوشش می دهند.
    ۵) گفتمان حاکم بر وب سایت ها رسمی است، ولی وبلاگها گفتمانی غیر رسمی دارند.
    ۶) وب سایت ها معمولا ارتباط یک سویه و و بلاگ ها عمدتا" ارتباط دو سویه با بازدید کنندگان برقرار می‌کنند.
    ۷) وب سایت ها برای مالکانشان هزینه اقتصادی دارند، در حالی که بیشتر وبلاگها برای بلاگرها رایگان هستند.
    ۸) در وب سایت ها می توان صحبت از محدودیت و سانسور کرد، در حالی که وبلاگها از این نظر بسیار آزاد تردند.
    ۹) وب سایت ها گرایش به سکون و نظم و وبلاگها گرایش به پویایی و بی نظمی دارند.
    ۱۰) وب سایت ها حال و هوای مدرن و وبلاگ ها حال و هوای پست مدرن دارند.
    ۱۱) راه اندازی وب سایت ها نسبت به وبلاگها به زمان بیشتری احتیاج دارد.(البته نه برای مهندسان IT)
    ۱۲) وب سایت ها نمود عقلانیت و وبلاگ ها نمود احساس اند.
    ۱۳) بروز رسانی در وب سایت بیشتر به شکل ایجاد صفحات جدید و در وبلاگ به صورت تولید محتوا صورت می گیرد.
    ۱۴) در وب سایت ها معمولا" اطلاعات بروز رسانی، ثبت نمی شود. در وبلاگها ثبت اطلاعات بروز رسانی اهمیت ویژه ای دارد.
    ۱۵) بروز رسانی وب سایت ها مخصوص افراد حرفه ای است، در حالی که بلاگر ها بدون دانش فنی وبلاگهای خود را بروز می کنند.
    ۱۶) وب سایت ها محل مناسبی برای شکل گیری گروهها و اجتماعات مجازی نیستند، برعکس، وبلاگها محیط مناسبی برای این منظورند.
    ۱۷) کنترل وب سایت ها در اختیار مالکان آن است، ولی بلاگر ها کنترل جزئی بر وبلاگ دارند. در واقع کنترل آنها تابع یک کنترل بزرگتر توسط صاحبان Domain و مدیران کلان وبلاگ است. البته این مورد برای وبلاگهایی که مالکیت Domainآنها شخصی است، صدق نمی کند.
    و بالاخره اینکه محتوای وب سایت ها در درون صفحات نسبتا" زیادی قرار دارد. برعکس، محتوای وبلاگ ها عمدتا" در صفحه اول و قابل مشاهده متمرکزند. وب سایت ها مثل خانه های مجللی می مانند که ورود به آنها با تشریفاتی همراه است. وبلاگها کلبه های ساده و با صفایی هستند که در آنها به روی همه گشوده است. شما میهمانان سایبری کدام یک را بیشتر می پسندید؟

     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    جنبش صهيونيسم


    زرسالاران يهود، فكر سلطه بر جهان را هيچگاه رها نكرده و همواره در طول تاريخ، اين تفكر توسعه‌طلبانه و نژادپرستانه را دنبال كرده‌ا‌ند ولي به تصريح همه رهبران يهود، پايگاه اول آنها در اين سلطه‌جوئي، فلسطين بوده است. به همين دليل طرحهاي مختلفي را براي نيل به اين هدف برنامه‌ريزي كردند.
    جنبش صهيونيستي به عنوان يك تشكل سياسي سازمان يافته، در جهت رسيدن به هدف مذكور در سال 1897 ميلادي توسط يك روزنامه‌ نگار اتريشي به نام «تئودور هرتزل» كه خود يك يهودي بود بنيانگذاري شد. هرتزل در 1896 كتابي با عنوان «دولت يهود» منتشر كرد و نظريه «صهيونيسم» را در آن انتشار داد.
    «صهيونيسم» ريشه در كلمه صهيون (صيون) دارد كه نام كوهي در جنوب غربي قدس (اورشليم) است. رهبران يهود ادعا مي‌كنند حضرت داوود و حضرت سليمان زماني در آنجا سكونت داشته‌اند و خداوند اين سرزمين را به آنان وعده داده تا بتوانند حكومت يهود را در آنجا برپا كنند. ولي گستره اين حكومت به فلسطين محدود نمي‌شود بلكه همانطور كه «تئودور هرتزل» در كتاب «دولت يهود» نوشته و همه رهبران صهيونيست نيز به آ‌ن اعتقاد دارند، قلمرو حكومت مورد نظر آنان، ‌اراضي حدفاصل دو رودخانه نيل تا فرات است. اين منطقه شامل تمامي خاورميانه بوده و استراتژيك‌ترين و غني‌ترين بخش جهان را تشكيل مي‌دهد.
    مبناي اين ادعاي صهيونيست‌ها نيز همان تورات تحريف شده است. توراتي كه قديمي‌ترين نسخه آن دو سه قرن بعد از هجرت نوشته شده است. سازمان صهيونيسم بين‌الملل براساس اين تفكر توسط «تئودور هرتزل» شكل گرفت. هرتزل نظريه خود را برپايه برتري دين و نژاد يهود بر ساير اديان و نژادها و اقوام استوار كرد. او براي تثبيت و نهادينه كردن ديدگاه خود كنگره بزرگي را نيز در شهر «بال» سوئيس تشكيل داد. در اين كنگره كه در 29 اوت 1897 با حضور نمايندگان سازمانها و اتحاديه‌هاي يهودي جهان برگزار شد، هرتزل ديدگاه خود را تشريح كرد. او گفت:
    «ما قصد داريم سنگ بناي خانه‌اي را بگذاريم كه امت يهود در آن مأوا خواهد گرفت... و صهيونيسم در پي ايجاد وطن ملي يهودي در فلسطين با ضمانت قانون و شناسايي بين‌المللي است.»
    از دل همين كنگره بود كه سازمان صهيونيسم بين‌الملل يا هدف گردآوري انجمن‌ها و اتحاديه‌هاي يهودي در يك سازمان جهاني به قصد ايجاد انسجام در تلاش‌هاي فكري و عقلي آنان به وجود آمد. اين سازمان رياكارانه نام جنبش خود را صهيونيسم گذاشت تا با تبليغات خود، بتواند نيات توسعه‌طلبانه بعدي خود را نزد جهانيان توجيه نموده افكار عمومي يهوديان جهان را به خود جلب كند.
    سازمان صهيونيسم بين‌الملل در درجه اول از مجموع اتحاديه‌ها و سازمانهايي تشكيل شده كه دركشورهاي مختلف و بر اساس شرايط آن كشورها فعاليت مي‌كنند. همچنين اتحاديه‌ها و سازمانهاي بين‌المللي صهيونيستي نيز وجود دارند كه تحت نظارت و هدايت سازمان صهيونيسم بين‌الملل در زمينه‌هاي ديني،‌ اجتماعي، سياسي، صنفي و حتي جنسيتي،‌حركت خويش را شكل مي‌دهند.
    در پي تشكيل سازمان صهيونيسم بين‌الملل، ثروتمندان يهود در سراسر جهان ميلياردها دلار در اين راه سرمايه‌گذاري كردند. نخستين توجه صهيونيستها به وسائل ارتباط جمعي معطوف شد و به تدريج بسياري از رجال سياسي و اقتصادي كشورهاي مختلف به مدد روشها و شيوه‌هاي گوناگون با نظرات صهيونيستها همراه شدند. صهيونيسم براساس نظريه هرتزل به زودي در رهبري بسياري از احزاب جهان به ويژه احزاب چپ روسيه نفوذ كردند. در مراحل بعد، يهوديان موفق شدند ساير احزاب چپ اروپا و همچنين كنگره امريكا را تحت نفوذ خود درآورند. آنها با سلطه بر رسانه‌هاي گروهي آمريكا چنان قدرتي يافتند كه توانستند در انتخابات رياست جمهوري اين كشور نيز نفوذ يابند.
    سازمان جهاني صهيونيسم با بهره‌گيري از مظلوم‌نمايي و تحت شعار «عشق به صهيون» از يهوديان سراسر جهان خواست به فلسطين بروند و از طريق تملك زمينهاي اعراب اين سرزمين را از چنگ آنان به در آورند. هرتزل در سايه اقدامات گسترده خود كنگره يهوديان را به پارلمان جهاني يهود تبديل كرد و رهبري آن را در دست گرفت. هرتزل و همكاران او به يك سلسله اقدامهاي سياسي دست زدند. از جمله با سلطان عبدالحميد امپراطوري عثماني وارد مذاكره شدند و از طريق ثروتمندان بزرگ صهيونيست با سياستمداران درجه اول جهان به داد و ستد سياسي و مالي پرداختند.
    سازمان جهاني صهيونيسم موفق شد از طريق نفوذ در دولت انگلستان حمايت آن دولت را به سوي خود جلب كند. صدور اعلاميه مشهور «بالفور» وزير خارجه انگلستان در سال 1917 به قدرت‌يابي روزافزون صهيونيسم انجاميد. بالفور زير نفوذ يهوديان مقتدري چون «بارون روچيلد» اعلاميه ‌آزادي مهاجرت يهوديان به فلسطين را منتشر كرد و در اين راه بسيار كوشيد او نه تنها به اهداف امپراطوري انگلستان در تضعيف دولت عثماني ياري رساند، بلكه رضايت صهيونيستها را نيز در پي آورد.
    در سال 1929 از مجموع جمعيت فلسطين فقط 15 درصد يهودي بودند. در همين سالها فلسطين كه تحت‌الحمايه انگلستان بود هر روز شاهد صحنه‌هاي برخورد اعراب و يهوديان بود. صهيونيستها به كمك پولهاي هنگفتي كه ثروتمندان يهود در جهان به ويژه آمريكا در اختيار آنها مي‌گذاشتند سرزمين‌هاي زيادي را از اعراب فلسطيني خريداري مي‌كردند. اين امر نگراني شديدي درجهان عرب به وجود آورده بود. از سوي ديگر به علت بحران اروپا سيل مهاجران يهود به فلسطين توسعه‌اي شگفت‌آور يافت و يهوديان فلسطين 30 درصد افزايش يافتند. با اين حال انگليسي‌ها از خشم اعراب نگران شده و مي‌ترسيدند منافع آنها در كشورهاي عرب خاورميانه به خطر افتد.
    در همين ايام صهيونيستها دو سازمان تروريستي به نام «اشترن» و «ايرگون» تأسيس كردند. كه اغلب هتلهاي بزرگ و مراكز حساس فلسطين را منفجر مي‌كردند.
    در سال 1947 انگلستان ناتواني خود را در اداره فلسطين به سازمان ملل اعرام كرد. در ماه نوامبر همان سال مجمع عمومي سازمان ملل فلسطين را به يك دولت عرب با 11500 كيلومتر مربع و يك دولت يهود با 14100 كيلومتر مربع تقسيم كرد و اداره بيت‌المقدس را به يك سازمان جهاني واگذار كرد. در 14 مه 1948 به محض خروج نيروهاي انگليسي از فلسطين، صهيونيستها تأسيس دولت اسرائيل را براساس نظريه هرتزل اعلام كردند و بلافاصله آمريكا و شوروي آن را به رسميت شناختند.
    طي قرن بيستم سياست توسعه‌طلبي اسرائيل به شدت ادامه يافت و در چهار جنگ صهيونيستها عليه كشورهاي عربي صدها هزار نفر قرباني جنايات آنها شدند. هرتزل در سوم ژوئيه 1904 در 44 سالگي جان خود را از دست داد ولي در حيات خود نظريه‌اي را بنيان نهاد كه هنوز پس از گذشت بيش از يك قرن خاورميانه در آتش مكتب او مي‌سوزد.

    با استفاده از منابع مطبوعاتي

     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    روانشناسی و تقسیم بندی انواع عشق


    با اینکه کمتر از ده سال از زندگی مشترک من و شوهرم میگذرد، اما زندگی و رابطه ما بیشتر شبیه زوجی است که سالهای بسیاری از ازدواجشان میگذرد. با وجود اینکه ما از بسیاری جهات تفاهم داریم و از همراهی با یکدیگر لذت میبریم، اما اهل زمزمه ها یا رفتارهای عاشقانه نیستیم!
    عده ای حتی با گذشت چند دهه از زندگی مشترکشان هنوز هم نسبت به یکدیگر احساساتی سرشار از اشتیاق دارند و عده ای پس از گذشت ۲۰ سال هنوز تمام جزئیات آشنایی و ازدواجشان را با وسواس کامل به یاد می آورند.
    ممکن است این رابطه در نظر عده ای سنگین و فاقد ظرافت باشد، اما بسیاری از کارشناسان علوم اجتماعی ما از آن دسته افرادی هستیم که از عشق به دوستی رسیده ایم.
    عشق برای زوجهای دیگر میتواند بسیار متفاوت باشد. عده ای حتی با گذشت چند دهه از زندگی مشترکشان هنوز هم نسبت به یکدیگر احساساتی سرشار از اشتیاق دارند و عده ای پس از گذشت ۲۰ سال هنوز تمام جزئیات آشنایی و ازدواجشان را با وسواس کامل به یاد می آورند.
    در واقع، بنا به گفته متخصصین، در کل شش حالت مختلف برای "عاشق بودن" وجود دارد و شیوه عشق ورزی هر شخص میتواند در دوران یک رابطه تغییر کند.
    دکتر سوزان هندریک (Susan Hendrick) روانشناس، همراه با همسر و دستیار تحقیقاتی خود دکتر کلاید هندریک (Clyde Hendrick) به مدت ۲۵ سال است که بر روابط اجتماعی افراد تحقیق میکنند. به گفته ایشان، با دانستن شیوه عشق ورزی میتوان رابطه را ارزیابی نمود و انتظارات واقع بینانه تری نسبت به عشق و رشد آن به دست آورد.
    با دانستن اینکه به چه شیوه ای عشق میورزید، میتوانید رابطه سالمتر و شادمانه تری با همسر خود به وجود آورید. پس ببینید که چگونه عاشقی هستید!

    ● عاشق احساساتی
    این افراد عاشق "عاشق بودن" هستند. آنها به سادگی به روی زیبا با جذابیتهای ظاهری دیگر دل میبندند و سپس با از بین رفتن یا تغییر کردن این ظواهر، مایوس میشوند.
    به خاطر داشته باشید که عشق واقعی نباید با کم شدن موی سر معشوق رو به نقصان بگذارد و احساسات عاشقانه نباید با پختگی رابطه، کمرنگ شود. اگر چنین عاشقی هستید، برای زنده نگهداشتن عشق خود بهتر است قرار ملاقاتهای عاشقانه و دو نفری بگذارید، برای تعطیلات آخر هفته برنامه ای ترتیب دهید و تعطیلات را با یکدیگر سپری کنید و نگذارید که عشق رومانتیک شما دچار روزمرگی شود.

    ● عاشقی با معیارهای ذهنی متعدد
    این افراد ملاکهایی برای عاشق شدن دارند که برایشان بسیار مهم است و قصد تغییر دادن آن را هم ندارند. آنها حتی در رابطه زناشویی نیز همسر خود را تحت فشار شدیدی قرار میدهند تا مطابق با استانداردهای ایشان عمل کند.
    اگر شما عاشق فهرست مشخصات خودساخته و از دسته افراد متوقع هستید، برای حفظ رابطه باید این فهرست را دور بیاندازید. به عقیده کارشناسان وفادار ماندن به این لیست بایدها و نبایدها، به رابطه ای فرسایشی و یا تنهایی منجر میشود.
    آنچه بسیار اهمیت دارد رفاقت، عشق و توانایی بخشش است نه چیزهایی که برای تحت تاثیر قرار دادن "دیگران" مهم باشد.

    ● عاشق وسواسی
    این عاشقی است که میخواهد تمام اوقات خود را با معشوقش بگذراند و حتی پس از گذشت سالها، مدام نگران رابطه و زندگی زناشویی خود است.
    داشتن چنین همسری میتواند طاقت فرسا بوده و یا به خاطر اوج و فرودهای شخصیتی، موجب ناراحتی روحی طرف مقابل شود.
    آیا این حالات به نظرتان آشنا می آید؟ برای حفظ همسر و زندگی مشترک باید دست از نگرانی برداشته و زمانی برای تنفس به معشوق خود بدهید.
    به یاد داشته باشید که حتی شیرین ترین ها هم میتوانند به مرز "بیش از حد" برسند و دیگر شیرین به نظر نیایند. اگر احساس نا امنی در شما بسیار شدید است، بدون معطلی با یک متخصص مشورت کنید و رابطه خود را بهبود بخشید.

    ● عاشق ایثارگر
    عده ای مستعد ورود در رابطه ای هستند که در آن بیش از آنچه به دست می آورند، از خود مایه میگذارند. گاهی احساس میکنند که این رابطه به کلی یک طرفه شده است.
    یک نفر با از خود گذشتگی مدام در تلاش جلب رضایت و برآورده ساختن نیازهای دیگری است و هیچ زمانی برای مراقبت از "خود" کنار نگذاشته است.
    اگر چنین عاشقی هستید، باید بدانید که خارج از چهارچوب زندگی زناشویی نیز چیزهایی برای لذت بردن هست و سوای همسرتان، دوستان و اقوامی وجود دارند.
    باید زمانی را به انجام فعالیتهای مورد علاقه خودتان و معاشرت با افرادی که دوست دارید اختصاص دهید و بد نیست که گاهی این معاشرتها و فعالیتها، بدون حضور همسرتان باشد. به این ترتیب با ارزش نهادن به خود، رابطه عاشقانه شما نیز تقویت میشود.

    ● عاشق "بازی"
    این دسته، عاشق دوران ناز و عشوه و به دست آوردن دل معشوق هستند. برای آنها تعقیب و گریز ابتدای یک رابطه بسیار جذاب تر است. آنها از یک رابطه طولانی مدت به سرعت خسته میشوند و دوباره به فکر "شیطنت" می افتند.
    مراقب باشید، اگر چنین دل بازیگری دارید، وسوسه را از زندگی خود دور کنید و به جای اینکه در جایی خارج از رابطه فعلی خود به دنبال هیجان باشید، بکوشید که آنرا در همین رابطه ایجاد کنید. ببینید که برای ورود به یک رابطه جدید چه قابلیتهای تازه ای از خود به نمایش میگذارید-مثلا ناگهان هوس چرخ و فلک سواری میکنید؟-، سپس آنها را در زندگی مشترک خود پیاده کنید.

    ● عشق رفاقت آمیز
    اگر در رابطه ای شدیدا رفاقت آمیز هستید که از آن لذت میبرید، ممکن است کم کم سر و کله عشق درآن پیدا شود. چنین روابطی ممکن است بسیار کند پیشروی کنند، اما بسیار مستحکم هستند.
    اما نکته دراینجاست که نباید فراموش کنید رفاقت در زندگی مشترک همه چیز نیست و باید جرقه هایی از احساسات و تمایلات آن را زیباتر و هیجان انگیزتر کند.

     

     

     

     

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    آرشیو مطالب