گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Tuesday, November 20, 2007

·´¯`·.·•Jaraghe•·.·´¯`· RooZaaNe (No. 839)

 
 
  
 
 
 
 
 
 

 839

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 839 :: چهارشنبه 30 آبان 1386

Mobin_s2004@yahoo.com

این متن را حتما بخوانید !

با سلام
اين متن را ديروز از طريق سايت پارسيک پيدا کردم، توجه بفرمائيد:

خواندن کل اين متن بيشتر از 3 دقيقه زمان شما را نخواهد گرفت. پس لطفا بخوانيد

١٨ سال پيش من در شرکت سوئدى ولوو استخدام شدم. کار کردن در اين شرکت تجربه جالبى براى من به وجود آورده است. اينجا هر پروژه‌اى حداقل ٢ سال طول مي‌کشد تا نهايى شود، حتى اگر ايده ساده و واضحى باشد. اين قانون اينجاست. جهانى شدن (globalization) باعث شده است که همه ما در جستجوى نتايج فورى و آنى باشيم. و اين مشخصاً با حرکت کند سوئدي‌ها در تناقض است. آن‌ها معمولاً تعداد زيادى جلسه برگزار مي‌کنند، بحث مي‌کنند، بحث مي‌کنند، بحث مي‌کنند و خيلى به آرامى کارى را پيش مي‌برند. ولى در انتها، اين شيوه هميشه به نتايج بهترى مي‌انجامد. به عبارت ديگر:
1- سوئد در حدود 450000 کيلومتر مربع وسعت دارد.
2- سوئد حدود 9 ميليون جمعيت دارد.
٣- استكهلم، پايتخت سوئد كه به پايتخت اسكانديناوي نيز مشهور است حدود 78000 نفر جمعيت دارد.
4- ولوو، اسکانيا، ساب، الکترولوکس و اريکسون برخى از شرکت‌هاى توليدى سوئد هستند.
اولين روزهايي كه در سوئد بودم، يکى از همکارانم هر روز صبح با ماشينش مرا از هتل برمي‌داشت و به محل کار مي‌برد. ماه سپتامبر بود و هوا کمى سرد و برفى. ما صبح‌ها زود به کارخانه مي‌رسيديم و همکارم ماشينش را در نقطه دورى نسبت به ورودى ساختمان پارک مي‌کرد. در آن زمان، ٢٠٠٠ کارمند ولوو با ماشين شخصى به سر کار مي‌آمدند.
روز اول، من چيزى نگفتم، همين طور روز دوم و سوم. روز چهارم به همکارم گفتم: آيا جاى پارک ثابتى داري؟ چرا ماشينت را اين قدر دور از در ورودى پارک مي‌کنى در حالى که جلوتر هم جاى پارک هست؟
او در جواب گفت: براى اين که ما زود مي‌رسيم و وقت براى پياده‌رفتن داريم. اين جاها را بايد براى کسانى بگذاريم که ديرتر مي‌رسند و احتياج به جاى پارکى نزديک‌تر به در ورودى دارند تا به موقع به سرکارشان برسند. تو اين طور فکر نمي‌کني؟
ميزان شرمندگى مرا خودتان حدس بزنيد.
اين روزها، جنبشى در اروپا راه افتاده به نام غذاى آهسته (Slow Food). اين جنبش مي‌گويد که مردم بايد به آهستگى بخورند و بياشامند، وقت کافى براى چشيدن غذايشان داشته باشند، و بدون هرگونه عجله و شتابى با افراد خانواده و دوستانشان وقت بگذرانند. غذاى آهسته در نقطه مقابل غذاى سريع (Fast Food) و الزاماتى که در سبک زندگى به همراه دارد قرار مي‌گيرد. غذاى آهسته پايه جنبش بزرگترى است که توسط مجله بيزنس طرح شده و يک "اروپاى آهسته" ناميده شده است. اين جنبش اساساً حس شتاب و ديوانگي به وجود آمده بر اثر نهضت جهانى شدن را زير سوال مي‌برد. نهضتى که کميّت را جايگزين کيفيت در همه شئون زندگى ما کرده است.
مردم فرانسه با وجودى که ٣٥ ساعت در هفته کار مي‌کنند امّا از آمريکائي‌ها و انگليسي‌ها مولّدترند. آلماني‌ها ساعت کار هفتگى را به 28/8 ساعت تقليل داده‌اند و مشاهده کرده‌اند که بهره‌ورى و قدرت توليدشان ٢٠درصد افزايش يافته است. اين گرايش به آهستگى و کندکردن جريان شتاب آلود زندگى، حتى نظر آمريکائي‌ها را هم جلب کرده است.
البته اين گرايش به عدم شتاب، به معنى کمتر کار کردن يا بهره‌ورى کمتر نيست. بلکه به معنى انجام کارها با کيفيت، بهره‌ورى و کمال بيشتر، با توجه بيشتر به جزئيات و با استرس کمتر است. به معنى برقرارى مجدّد ارزش‌هاى خانوادگى و به دست آوردن زمان آزاد و فراغت بيشتر است.
به معنى چسبيدن به حال در مقابل آينده نامعلوم و تعريف نشده است. به معنى بها دادن به يکى از اساسي‌ترين ارزش‌هاى انسانى يعنى ساده زندگى کردن است. هدف جنبش آهستگى، محيط‌هاى کارى کم تنش‌تر، شادتر و مولّدترى است که در آن‌، انسان‌ها از انجام دادن کارى که چگونگى انجام دادنش را به خوبى بلدند، لذت مي‌برند. اکنون زمان آن فرا رسيده است که توقف کنيم و درباره اين که چگونه شرکت‌ها به توليد محصولاتى با کيفيت بهتر، در يک محيط آرامتر و بي‌شتاب و با بهره‌ورى بيشتر نياز دارند، فکر کنيم.
بسيارى از ما زندگى خود را به دويدن در پشت سر زمان مي‌گذرانيم امّا تنها هنگامى به آن مي‌رسيم که بر اثر سکته قلبى يا در يک تصادف رانندگى به خاطر عجله براى سر وقت رسيدن به سر قرارى، بميريم.
بسيارى از ما آنقدر نگران و مضطرب زندگى خود در آينده هستيم که زندگى خود در حال حاضر، يعنى تنها زمانى که واقعاً وجود دارد را فراموش مي‌کنيم.
همه ما در سراسر جهان، زمان برابرى در اختيار داريم. هيچکس بيشتر يا کمتر ندارد. تفاوت در اين است که هر يک از ما با زمانى که در اختيار داريم چکار مي‌کنيم. ما نياز داريم که هر لحظه را زندگى کنيم. به گفته جان ‌لنون، خواننده معروف: زندگى آن چيزى است که براى تو اتفاق مي‌افتد، در حالى که تو سرگرم برنامه‌ريزي‌هاى ديگرى هستى.
به شما به خاطر اين که تا پايان اين مطلب را خوانديد تبريک مي‌گوئيم. بسيارى هستند که براى هدر ندادن زمان، از وسط مطلب آن را رها مي‌کنند تا از قافله جهانى شدن عقب نمانند!


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (838) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از  مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • کوچکترینها در جهان
  • 11 تصویر جالب از زمین
  • فروش نفت ایران به دلار آمریکا متوقف شد
  • معرفي و دانلود فيلم : من يک سايبورگ هستم، ولي اين خوبه
  • دانلود انيميشن : Bokurano
  • آلبوم زیبای ماني رهنما و علي سهراب به نام فصل پرواز
  • آهنگ زیبای قصة عشق باصداي عليرضا افتخاري
  • فونت نستعلیق یونیکد
  • صحیفه سجادیه برای موبایل با فرمت جاوا
  • چرا شيعيان نماز را با دست باز می خوانند و اهل تسنن با دست بسته؟
  • اخلاقیات ِ سیاستمدارانه، یا پورن در خدمت سياست!
  • فكرش رو بكن!
  • ویدیوهای با کیفیت در یوتیوب
  • وقتی یک جاسوس عزیز می شود!!
  • شاهزاده سعودی و هواپیمای ایرباس A380
  • فيس بوك برای فعالان اجتماعی
  • اجتماع آرمانی --- ناز هم بر دل من اندازه دارد!
  • تاج بندگي
  • حاج كاظم در فست فود !
  • جديدترين شماره از هفته نامه Time
  • موسیقی مورد علاقه خود را در لیوان ذخیره کنید
  • گزارش لحظه به لحظه از سفر مدیر کل آژانس بین المللى انرژى اتمى به تهران
  • 5 قانون براي مديران و رئيسان
  • چطور از بوی بد دهان خلاص شویم؟
  • شبیه آنجلینا جولی شده ام!
  • گفت‌وگو با محمدرضا حياتي شاخص‌ترين چهره خبر تلويزيون
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

کوچکترینها در جهان
تصادفات ماشینهای سنگین
تصاویر دیدنی از دریاچه و آبشار
11 تصویر جالب از زمین
شماره 11 افتضاح ملي!
یک کار هنری جالب: پرش ۹۹ گرگ به سمت دیوار شیشه ای

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

فروش نفت ایران به دلار آمریکا متوقف شد

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: هم‌ اکنون تمامی نفت ایران به ارزهای غیردلار به فروش می‌رود و فروش نفت ایران به دلار آمریکا کاملا متوقف شده است.
دی اتخاذ شده و کاهش شدید ارزش دلار، صحت تصمیم ما را اثبات کرده است.
وی افزود: در سطح کلان، تقریبا تمامی نفت ایران به ارزهای غیردلار به فروش می‌رود که کک20 درصد آن به ین و مابقی به یورو صورت می‌گیرد.
غنیمی‌فرد درباره پیشنهاد مطرح شده در اجلاس سران اوپک در تعیین سبدی از ارزها برای فروش نفت، گفت: در صورت تصمیم‌گیری بر ای اجرای این طرح، به راحتی می‌توان با هماهنگی بانک‌های کشورهای خریدار و فروشنده نفت، آن را اجرا کرد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

من يک سايبورگ هستم، ولي اين خوبه
I'm a Cyborg, But That's OK



کارگردان: کريس سايورتسون. فيلمنامه: جف هاموند. موسيقي: جوئل مک نيلي. مدير فيلمبرداري: جان ار. لئونتي. تدوين: لارنس جوردن. طراح صحنه: جري فلمينگ. بازيگران: جوليا اورموند[سوزان فلمينگ]، داکوتا ماس/ليندسي لوهان[اوبري فلمينگ]، نيل مک داناف[دانيل فلمينگ]، برايان گرافتي[جرود پوينتر]، گارسل بوايا نيلون[مامور جوليا بسکومب]، اسپنسر گرت[مامور فيل لازاروس]، گريگوري ايتزين[دکتر گرگ جميسون]. ١٠٥ دقيقه. محصول ٢٠٠٧ آمريکا.
شهري کوچک که زندگي ساکت و آرامي در آن جريان دارد با ربوده شده دانشجويي جوان به نام اوبري فلمينگ از طرف قاتلي سريالي به هم مي ريزد. دو هفته بعد دختر جوان بيهوش در ميان جنگل پيدا مي شود. به نظر مي رسد که دختر جوان موفق به فرار شده و وجود نشانه هاي روي بدون وي حاکي از شکنجه اي شديد است. اوبري در بيمارستان بستري مي شود و زماني که به هوش مي آيد بر راز و رمز ماجرا افزوده مي شود، چون دختر جوان ادعا دارد که اوبري نيست و اوبري هنوز در چنگ قاتل و زير شکنجه است...

چرا بايد ديد؟
اگر فکر مي کنيد بدترين فيلم ترسناک سال هاي اخير را ديده ايد، براي دريافت اين که اشتباه کرده ايد به تماشاي اين يکي برويد!
کريس سايورتسون کارگردان جواني است که اولين فيلمش گمشده را دو سال قبل ساخته و مي دانم چه کسي مرا کشت دومين کار اوست. فيلم قرار است تا يک اثر مهيج و روانشناختي باشد و در کنار نام جذابش هنرپيشه اي جنجالي را نيز براي نقش اول آن برگزيده شده است. ولي حتي نتوانسته هزينه ١٢ ميليون دلاري توليد خود را به دست آورد.
سايورتسون براي سر و شکل دادن به فيلمش کوشيده از قراردادهاي کليشه اي ژانر در کنار سرقت از کارگردان هاي خوش ذوقي چون ديويد لينچ استفاده کند، اما ترکيب نامسنجم و ريتم غلط حاکم بر فيلم تماشاگر را از ادامه تماشاي فيلم باز مي دارد. کارگردان قادر به خلق هيجان، هراس و حتي همدلي تماشاگر با شخصيت هايش نيست تا از اين رهگذر لااقل درام اين دختر نگون بخت را به خوردش بدهد. از شوخي هاي بي مزه و صحنه هاي خونين و مهوع آن نيز مي گذرم، چون به هيچ تنابنده اي نمي توانم تماشاي اين معجون بي بو و خاصيت را توصيه کنم!
ژانر: درام، مهيج.
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/57582495/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part01.rar
http://rapidshare.com/files/57586612/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part02.rar
http://rapidshare.com/files/57590270/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part03.rar
http://rapidshare.com/files/57593905/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part04.rar
http://rapidshare.com/files/57597554/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part05.rar
http://rapidshare.com/files/57600867/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part06.rar
http://rapidshare.com/files/57604102/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part07.rar
http://rapidshare.com/files/57607524/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part08.rar
http://rapidshare.com/files/57610765/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part09.rar
http://rapidshare.com/files/57614650/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part10.rar
http://rapidshare.com/files/57618104/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part11.rar
http://rapidshare.com/files/57621899/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part12.rar
http://rapidshare.com/files/57626230/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part13.rar
http://rapidshare.com/files/57631027/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part14.rar
http://rapidshare.com/files/57635556/Ya.Kiborg.No.Eto.Normalno.part15.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دانلود انيميشن

Bokurano 



Genres: Drama, Horror, Mecha, Psychological, Science Fiction
Plot Summary: During a summer camp, 15 children, 8 males and 7 females, find a grotto by the sea. Deep within they discover working computers and some electronic equipment, and later the owner, a man called Kokopelli. Kokopelli claimed to be a programmer working on a brand new game, in which a large robot has to defend the Earth against fifteen alien invasions. He persuades the children to test the game and sign a contract. All but one of them signs, barely a moment later they mysteriously awaken on the shore believing what happened was just a dream.

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال و به انگليسي)
http://rapidshare.com/files/70031252/Bokurano_-_20.rmvb
http://rapidshare.com/files/70033102/Bokurano_-_21.rmvb
http://rapidshare.com/files/70041204/Bokurano_-_24.rmvb
http://rapidshare.com/files/70037995/Bokurano_-_22.rmvb
http://rapidshare.com/files/70027719/Bokurano_-_18.rmvb
http://rapidshare.com/files/70022226/Bokurano_-_15.rmvb
http://rapidshare.com/files/70039714/Bokurano_-_23.rmvb
http://rapidshare.com/files/70020430/Bokurano_-_14.rmvb
http://rapidshare.com/files/70025936/Bokurano_-_17.rmvb
http://rapidshare.com/files/70024052/Bokurano_-_16.rmvb
http://rapidshare.com/files/70029427/Bokurano_-_19.rmvb
http://rapidshare.com/files/47849113/Bokurano_-_12.rmvb
http://rapidshare.com/files/47850864/Bokurano_-_13.rmvb
http://rapidshare.com/files/46386726/Bokurano_-_03.rmvb
http://rapidshare.com/files/46400912/Bokurano_-_08.rmvb
http://rapidshare.com/files/46392762/Bokurano_-_05.rmvb
http://rapidshare.com/files/46395333/Bokurano_-_06.rmvb
http://rapidshare.com/files/46378396/Bokurano_-_11.rmvb
http://rapidshare.com/files/46398251/Bokurano_-_07.rmvb
http://rapidshare.com/files/46390029/Bokurano_-_04.rmvb
http://rapidshare.com/files/46383900/Bokurano_-_02.rmvb
http://rapidshare.com/files/46375822/Bokurano_-_10.rmvb
http://rapidshare.com/files/46373155/Bokurano_-_09.rmvb
http://rapidshare.com/files/46381195/Bokurano_-_01.rmvb

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

فصل پرواز
با صداي ماني رهنما و علي سهراب
 

آلبوم زیبای ماني رهنما و علي سهراب به نام فصل پرواز
 

دريافت

ديدار

0

دريافت

فردا

1

دريافت

مرگ ماهي

2

دريافت

مرثيه

3

دريافت

پرنده

4

دريافت

سقوط

5

 

براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.
 

تک موزیک

آهنگ زیبای قصة عشق باصداي عليرضا افتخاري

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 
 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

فونت نستعلیق یونیکد



دبیر خانه شورای عالی اطلاع رسانی کشور با هدف تقویت حضور خط فارسی در عرصه های بین المللی و نگارش رایانه ای و به پاس داشت فرهنگ غنی ایران اسلامی در خط تحریری و نوشتار نستعلیق، طرح تولید قلم نستعلیق رایانه ای را در قالب طرح تسما (تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران) به شرکت های رایانه ای پیشنهاد داد و شرکت داده ورزان هامون مجری پیاده سازی و تولید فونت نستعلیق در محیط های عمومی تولید متن شد.
خط نستعلیق با توجه به تنوع ارتفاع قرارگیری حروف از خط مبنا یا خط کرسی نوشتاری، برای پیاده سازی در محیط های تولید متن مشکلات بسیاری در بر دارد و ترکیب های ممکن، تنوع را بی شمار می کند.
دکتر بهروز مینایی - معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی، با اشاره به بکارگیری ابزار مناسب برای ساخت فونت و بهره گیری از مشاوره اساتید مجرب و تکنیک های ابداعی در این پروژه گفت: کارهای زیادی برای افزایش زیبایی نمایش خط نستعلیق روی صفحه نمایش انجام شده است. در این راه رایانه به عنوان یک ابزار، بخشی از بار تولید را بر دوش داشته است و بخش اعظم کار ساخت ترکیبات هنری خط نستعلیق را کارشناسان خط نستعلیق به عهده داشته اند.
وی همچنین تاکید کرد: دبیرخانه با عرضه آزاد، گام نخست را در عرضه فونت نستعلیق یونیکد بر داشته است، امید است ارائه نظرها و جمع آوری انتقاد و پیشنهادها و اعمال دیدگاه ها مراتب ارتقاء و پیشرفت و فراگیر شدن عرضه خط فارسی به زبان نستعلیق میان دوست داران ترویج خط و زبان فارسی در محیط رایانه فراهم شود.
فونت فوق با نام Iran Nastaliq عرضه گردیده و به صورت استاندارد یونیکد طراحی شده است و می توان از آن در تمامی نرم افزارهایی که یونیکد را پشتیبانی میکنند مانند (اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت آفیس، اتوکد، فتوشاپ خاور میانه و ...) همانند دیگر فونت های فارسی به راحتی استفاده نمود.


لينک دانلود (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد و کرک برنامه در داخل فايل zip قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا را کليک کنيد
 

دنياي موبايل

صحیفه سجادیه برای موبایل با فرمت جاوا



 

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: ندارد

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند های Zip یا Rar میباشد. لذا بعد از دریافت فایل ، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام علی (ع) فرمودند:
کَفی بِالاَجَلِ حارِساً

اجل به عنوان نگهبان برای آدمی کافی است.

(جهاد با نفس، ح 78)

 

 

عامه پسند
pulp.blog@gmail.com

آشفتگی‌های ذهن دلخسته‌ی من
خفقان‌های یک انسان آواره
دلتنگی‌های مرداب تخیل من
مالیخولیاهای دیوانه‌وار من
تفکرات سادیستیک یک نوجوان تازه‌بالغ
سرگشتی‌های گاه و بی‌گاه این عاشق تنها
تأملات ناآگاهانه‌ی من

 

 

يک لبخند
toraj_fal@yahoo.com

زن به شوهر گفت : عجیب است . از وقتی که با تو شروع به صحبت کرده ام ، حس می کنم سر دردم به کلی از بین رفته است . . . . !!
شوهر گفت : از بین نرفته ، به من منتقل شده !!


شیری به کاروانی حمله کرد ، در آن میان مردی از مسافران فداکاری نمود و جلو رفت تا مانع آسیب رسیدن به کاروانیان شود ، اما هیبت شیر بناگاه بر او غلبه نموده و با کوچکترین غرش شیر به زمین درغلتید ، کاروانیان که شاهد دلاوری او بودند ، دست جمع حمله کرده و شیر را از روی مسافر فراری داده و او را نجات دادند . سپس از او پرسیدند : حالت چگونه است ؟
مرد گفت : باکم نیست اما گویا شیر در شلوار من کار خرابی کرده است !!!


روزی مهمانی به خانه کسی آمد و هنگام رفتن قوطی سیگار طلای صاحبخانه را در جیب گذاشت که با خود ببرد ، صاحب خانه چون متوجه حرکت مهمان شده و از طرفی نمی خواست او را خیلی خجالت دهد ، هنگام رفتن به مهمان دست کج گفت : چون بچه ها بیرون رفته اند و کسی نیست برایم سیگار بخرد ، لطفا سیگارهایتان را به من بدهید و بعد در نوبت بعد که دیدمتان با قوطی به خودتان برمیگردانم !!!

 

 

پرسش از اسلام
zahra4066@yahoo.com

سوال:
چرا شيعيان نماز را با دست باز می خوانند و اهل تسنن با دست بسته؟ پيامبر به چه کيفيتی می خوانده اند؟ آيا دليلی وجود دارد؟
 

پاسخ:
گذاشتن دست ها بر روی همديگر روشی است که در دوران پيامبر (ص) وجود نداشت و آن حضرت با دستان باز نماز بجای می آوردند[1] و چون شيعيان در تمام زمینه ها از پيامبر (ص) و ائمه ی اطهار (ع) پيروی می کنند، این گونه نماز خود را می خوانند، ولی روش بستن دست ها بدعتی است که بعد از رحلت پيامبر (ص) ايجاد شد؛ یعنی در دوران پيامبر اکرم (ص) اصلا وجود نداشت و در دوران خليفه ی دوم شروع شد، از آن زمان به بعد اين حالت باب شده[2] و الآن هم اکثر سنی ها به روش خليفه ی دوم عمل می کنند،[3] ولی امامان معصوم (ع) اين روش را تشبه به اهل کفر و از اعمال مجوس ها می دانند و به شيعيان فرموده اند که به روش و سنت پيامبر (ص) عمل کنند و نماز با دستان باز بخوانند.
در حديثی ابی حميد ساعدی تمام اعمال پيامبر (ص) را به هنگام نماز از اوّل تکبير الاحرام تا آخر سلام نماز ذکر نموده است، اما هيچ گونه عملی مثل بستن دست ها را در نماز پيامبر (ص) ذکر نکرده است، بلکه ذکر کرده که حضرت رسول (ص) بعد از تکبير دست ها را پايين آورده است و به دو پهلو چسباندند.[4]
این را هم می دانیم که ممکن نیست پیامبر (ص) عمل مستحبی را در طول حیاتشان ترک کرده باشند.
و هم چنين حماد بن عيسی از امام صادق (ع) خواستند تا نماز صحيح و کامل را به او آموزش بدهند و آن حضرت (ع) رو به قبله ايستاد و تمام مستحبات را به جا آورد و بعد تکبير الاحرام گفته و قرائت را شروع کرده و ادامه دادند و نماز را همان طوری که الآن شیعيان می خوانند، خواندند و با سلام نماز را به اتمام رساندند.[5] در این روایت امام (ع) همان نمازی که پيامبر (ص) می خواندند را به حماد بن عيسی آموزش دادند و حالت گذاشتن دست روی دست ديگر را ذکر نکرده اند و اگر این عمل سنت بود، امام حتما آن را بیان می کردند.
هم چنين روايات زيادی از ائمه (ع) وجود دارد که فرموده اند: اين عمل تشبه به مجوس و اهل کفر است و نباید به آن عمل کرد. ما به ذکر چند مورد در این جا اکتفا می کنيم:
1. روی محمد بن مسلم ،عن الصادق (ع) او الباقر (ع) قال: قلت له: الرجل يضع يده فی الصلاة -و حکی- اليمنی علی اليسری؟ فقال: ذلک التکفير لا يفعل.[6]
2. و روی زراره عن ابی جعفر (ع) انه قال: و عليک بالاقبال علی صلاتک، و لا تکفر ،فانما يصنع ذلک المجوس.[7]
3. روی الصدوق باسناده عن علی (ع) انه قال: لا يجمع المسلم يديه فی صلاته و هو قائم بين يدي الله عز و جل يتشبه باهل الکفر، يعنی المجوس.[8]

برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به:
الانصاف فی مسائل دام فیها الخلاف، آیت الله شیخ جعفر سبحانی، ج 1، ص 169- 193.

---------------------------------
[1] حديث وارده در خصوص همين موضوع خواهد آمد.
[2] شاهد این مطلب حدیث سهل بن سعد است که بخاری روایت می کند: کان الناس یومرون ان یضع الرجل الید الیمنی علی ذراعه الیسری فی الصلاة، (فتح الباری فی شرح صحیح البخاری، ج 2، ص224)، حال اگر پیامبر (ص) به قبض امر کرده بود معنا نداشت که گفته شود: کان الناس یومرون، بلکه باید گفته می شد: "کان النبی یامر".
[3] حنفیه، شافعيه و حنابله قبض را سنت و مستحب ، ولی مالکیه باز بودن دست ها را مستحب می دانند، ( الفقه علی المذاهب الخمسة، ص110).
[4] سنن بیهقی، ج 2، 72، 73، 101، 102؛ سنن ابی داود، ج 1، 194.
[5] الوسائل، ج4 باب1 من ابواب افعال الصلاة ح1.
[6] الوسائل، ج4 باب15 من ابواب قواطع الصلاة ح1.
[7] الوسائل، ج4 باب15 من ابواب قواطع الصلاة ح2،3،7.
[8] سبحانی، جعفر، فقه الشیعة الامامیة و مواضع الخلاف بینه و بین المذاهب الاربعة، ص 183.

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

اما هنگامي که رسالت خود را به انجام مي رساند و ايران و جهان را بهشت برين مي سازد ؛ ناگهان دچار اين دلهره بزرگ و ژرف مي شود که مبادا از اين همه قدرت، گرفتار غرور و نخوت و خودپسندي و ناسپاسي نسبت به خداوند شود و مانند شاهان گذشته به بيداد و ستم دست يازد.
بهتر است به گواهي خود شاهنامه توجه کنيم:
اکنون شصت سال - که در معيار زماني شاهنامه مدت کوتاهي است - از پادشاهي کيخسرو گذشته، او رسالت خود را تمام و کمال به انجام رسانيده و در اوج پيروزي و بهروزي و نيرومندي و کامراني است.
فردوسي مي گويد:
بر اين گونه تا ساليان گشت شصت جهان شد همه شاه را زيردست
پر انديشه شد مايه ور جان شاه از آن رفتن کار و آن دستگاه
همي گفت ويران و آباد بوم ز چين و زهند و زتوران و روم
هم از خاوران تا در باختر ز کوه و بيابان زخشک و تر
سراسر زبد خواه کردم تهي مرا گشت فرمان و گاه مهي
زيزدان همه آرزو يافتم دگر دل همه سوي کين تافتم
اما:
روانم نبايد که آرد مني بدانديشي و کيش اهرمني
شوم همچو ضحاک تازي و جم که با سلم و تور اندر آيم بزم
به يزدان شوم يک زمان ناسپاس به روشن روان اندر آرم هراس

زمن بگسلد فره ايزدي گر آيم به کژي و راه بدي
به گيتي بماند زمن نام بد همان پيش يزدان سرانجام بد
سپاسم زيزدان که او دادفرّ همان گردش اختر و پاي و پر

هم به گذشته دور مي نگرد هم به گذشته نزديک، هم سرنوشت و کردارشاهان خوب را مي بيند و هم حکومت مداران؛ بد را که همگي دچار خودخواهي و منيت و بدانديشي و کردار اهريمني و تکبر و نخوت و نسبت به خداوند ناسپاس شده اند و در نتيجه، از شاهان خوب نيز فره ايزدي گسسته است.

ادامه دارد ...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

« براى شنيدن آيه مورد نظر بر روى شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد »

سوره: سورة الرعد آيات: 43 محل نزول: مدینه

 
وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ 43
 
سورة إبراهيم

 
الَر كِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ 1 اللّهِ الَّذِي لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَوَيْلٌ لِّلْكَافِرِينَ مِنْ عَذَابٍ شَدِيدٍ 2 الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الآخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا أُوْلَـئِكَ فِي ضَلاَلٍ بَعِيدٍ 3 وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللّهِ إِنَّ فِي ذَلِكَ لآيَاتٍ لِّكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ 4 وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللّهُ مَن يَشَاء وَيَهْدِي مَن يَشَاء وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ 4 وَإِذْ قَالَ مُوسَى لِقَوْمِهِ اذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ أَنجَاكُم مِّنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذَابِ وَيُذَبِّحُونَ أَبْنَاءكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءكُمْ وَفِي ذَلِكُم بَلاء مِّن رَّبِّكُمْ عَظِيمٌ 5  

 

ترجمه فارسي مکارم

آنها كه كافر شدند مى‏گويند: «تو پيامبر نيستى!» بگو: «كافى است كه خداوند، و كسى كه علم كتاب (و آگاهى بر قرآن) نزد اوست، ميان من و شما گواه باشند!» «43»

سورة إبراهيم
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
الر، (اين) كتابى است كه بر تو نازل كرديم، تا مردم را از تاريكيها(ى شرك و ظلم و جهل،) به سوى روشنايى (ايمان و عدل و آگاهى،) بفرمان پروردگارشان در آورى، بسوى راه خداوند عزيز و حميد «1» همان خدايى كه آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، از آن اوست; واى بر كافران از مجازات شديد (الهى)! «2» همانها كه زندگى دنيا را بر آخرت ترجيح مى‏دهند; و (مردم را) از راه خدا باز مى‏دارند; و مى‏خواهند راه حق را منحرف سازند; آنها در گمراهى دورى هستند! «3» ما هيچ پيامبرى را، جز به زبان قومش، نفرستاديم; تا (حقايق را) براى آنها آشكار سازد; سپس خدا هر كس را بخواهد (و مستحق بداند) گمراه، و هر كس را بخواهد (و شايسته بداند) هدايت مى‏كند; و او توانا و حكيم است «4» ما موسى را با آيات خود فرستاديم; (و دستور داديم:) قومت را از ظلمات به نور بيرون آر! و س‏خ‏للّهايام الله‏» را به آنان ياد آور! در اين، نشانه‏هايى است براى هر صبر كننده شكرگزار! «4» و (به خاطر بياور) هنگامى را كه موسى به قومش گفت: «نعمت خدا را بر خود به ياد داشته باشيد، زمانى كه شما را از (چنگال) آل فرعون رهايى بخشيد! همانها كه شما را به بدترين وجهى عذاب مى‏كردند; پسرانتان را سر مى‏بريدند، و زنانتان را (براى خدمتگارى) زنده مى‏گذاشتند; و در اين، آزمايش بزرگى از طرف پروردگارتان براى شما بود!» «5»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد ... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

chehrzad332@yahoo.com

اخلاقیات ِ سیاستمدارانه،
 یا پورن در خدمت سياست!

 

محافظه کاران آمریکایی داعیه دار اخلاق هستند. سواد سیاسی ندارم پس نمی تونم بیشتر توضیح بدم. داستان اما بصورت کلی اینه که خیلی از این "اخلاق مداران" در خلوت آن کار دیگر می کنند. داستانهای رسوایی اخلاقی جمهوری خواهان آمریکایی را حتما زیاد شنیدید، از جمله داستان مارک فولی "بچه آزار" (انگلیسی).

از آنتونی لونستاین هم قبلا اینجا ذکر شده (وبلاگ انگلیسی). این وبلاگ نویس و روزنامه نگار استرالیایی یهودی بشدت ضد بوش و ضد اسراییله و همین هم موضوع اصلی وبلاگشه. امروز آنتونی ویدئویی رو در وبلاگش گذاشته (انگلیسی) به نام "پورن در فاکس نیوز". این ویدئو در وبسایتی به همین اسم منتشر شده (انگلیسی) و نشون می ده که فاکس نیوز، که شدیدا رسانه محافظه کاریه، علاقه زیادی به نمایش بانوان نیمه عریان داره. آنتونی به مسخره می نویسه، "روبرت مرداک (صاحب شدیدا محافظه کار فاکس نیوز) ارزشهای محافظه کاری رو از طریق عریانی اشاعه می ده". به آمارهای پوشش جنگ عراق در فاکس نیوز در انتهای ویدئو هم دقت کنید (لینک به ویدئو).

 

 

hamlet20002002@yahoo.co.uk

سلام،
جناب مبین
اگر که برای شما تولید اشکال نمی کند این مطلب را در روزانه منتشر کنید.


اندر احوالات دولت نهم: یک نکته از این معنی گفتیم و همین باشد...
دو ماه پیش وقتی رئیس دانشگاه کلمبیا آقای احمدی نژاد را " دیکتاتور حقیر " نامید به هویت همه ما ایرانی ها برخورد که چطور میزبان از مهمانش اینگونه پذیرایی می کند ولی بعد از گذشت چند هفته و رسیدن تاریخ استعفای لاریجانی عمق دیدگاه این رئیس دانشگاه نمود پیدا کرد و معلوم شد که چقدر به حقیفت نزدیک است. البته این واقعیت از همان اوایل تاسیس دولت نیز خودش را نشان داده بود ولی وقتی که وزرای کمی فهمیده تر دولت یکی یکی جدا شدند و متوجه این امر شدند که نمی توانند با یکی از خرفتترین رئیس جمهوران ایران کار کنند خودش را خودش حکایتی دیگر داشت.
یکی از شباهتهای بی نظیر ایشان با جناب آقای هیتلر که شاید دوستان اطلاع نداشته باشند این است که ایشان نیز همانند هیتلر عزیز مشتاقانشان را (هیئت دولت: مجموعه ای از انسانهای بی خاصیت و نادان) را فرمان دادند تا به جای سوگند به قانون اساسی کشور به منشور ایشان سوگند یادکنند و وفاداری خودشان را نسبت به رئیس جمهور ثابت کنند ؛ این مسئله در زمان جناب هیتلر تا آنجا پیش رفت که احترام به پرچم نیز جای خود را به اداع احترام به این دیکتاتور دوست داشتنی داد.

 

 

mastoor_313@yahoo.com

فكرش رو بكن!

اين زندگي بزرگراهي است پر از خيابان هاي فرعي ، هركس يك جاي مسير قدم زنان پيش مي رود. بي مقصد ها در فكر خود ميدان مي سازند؛ ولي اگر خوب نگاه كني خيرگي نگاهشان نشان از دل پر دردشان دارد. همه عاشقند حتي اگر در اين بزرگراه به بيراهه برود ، پاي صحبت هاشان بنشين تا ببيني تو عاشق تري يا آن ها ؟!

1- تصور کنید امام زمان (عج) ظهور کردند، دشمنانشون رو نابود کردند، اولین روز حکومتشون، از خواب که بلند شدید چه کاری انجام می دید؟

- هماهنگ می کنم که برم ببینمشون
- سریع آماده می شم برای اینکه ببینمشون
- می خندم... از خوشحالی.. فقط
- خدا رو شکر می کنم
- می رم کمک امام زمان (یک نوجوان 12 ساله)
- می رم پیش امام زمان (عج)
- خیلی خدا رو شکر می کنم که اینقدر توفیق داشتم زنده بمونم و این روز رو ببینم و دوم اینکه دعا می کنم جزء کسانی باشم که همیشه کنارشون بمونم
- شکر می کنم

2- اگر یکی از عزیزان شما یکی از دشمنان امام زمان باشن چه عکس العملی نسبت به اون داری؟
- هر کاری که صلاح باشه، همون کاری که خدا خواسته. دشمن امام زمان رو باید از بین برد
- مطمئناً باید از بین بره
- خود آقا جوابش رو بده. خودم هم سعی می کنم رابطه رو کم کنم
- نمی دونم، می سپرمش به خدا. خودم بهش بی محلی می کنم ( قطع رابطه)
- باهاش رفت و آمد نمی کنم. باهاش دشمن می شم.
- همون کاری که پیغمبر دستور دادن. دوستی با دوستاشون و دشمنی با دشمناشون. ( آیه ی آخر سوره ي مجادله)
- سوال غافلگیر کننده ایه. حتی اگر برادر من باشه تا اونجایی که می تونم باهاشون مقابله می کنیم
- طردش می کنم و اگر بتونم نابودش می کنم.

3- اگر به شما به طریقی اثبات بشه که اگر امام زمان بیان شما از کسانی هستید که با شمشیر ایشون کشته می شید، باز هم برای ظهورشون دعا می کنید؟
- چاره ای نیست دعا می کنم!
- بله
- آره، بخاطر اینکه با شمشیرش گردنم رو بزنه
- آره، چون بقیه آزاد می شن
- بله، حتما یه دلیلی داشته امام زمان رو عدل کاراشو می کنه. حتما آدم بدی بودم
- آره . اما دعا می کنم خدا سرنوشتم رو جوری قرار بده که در این موقعیت قرار نگیرم
- ترجیح می دم صبر کنم تا شاید عاقبت به خیر بشم. اصلا نمی دونم

 

 

kamiar.nadimi@gmail.com

ویدیوهای با کیفیت در یوتیوب

 استیو چن موسس سایت یوتیوب در کنفرانس نیوتی‌وی لایو اعلام کرد که یوتیوب به زودی ویدیوهایی با کیفیت بالا به کاربران خود عرضه میکند. او گفت هدف اصلی یوتیوب جمع‌آوری ویدیوهای مختلف و نمایش آنها با کیفیتی معمولی است تا همه‌ی کاربران بتوانند استفاده کنند ولی ما در حال تهیه‌ی یک پخش‌کننده هستیم تا بتواند سرعت اتصال کاربر را تشخیص داده و ویدیو را با کیفیت مناسب او پخش کند و اگر درخواست ویدیویی با کیفیت بهتر را داشت نیز بتواند مشاهده کند.
چن کیفیت و سایز ویدیوهای یوتیوب را در حال حاضر خوب توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که تا سه ماه آینده ویدیوهای با کیفیت یوتیوب برای تمامی کاربرها قابل استفاده شود.
تمامی ویدیوهایی که در یوتیوب آپلود شده‌اند با همان سایز و کیفیت اولیه ذخیره شده‌اند، چن میگوید بخش بزرگی از ویدیوهای موجود در یوتیوب دارای سایز ۳۲۰×۲۴۰ هستند و اجرای این ویدیوها در حالت باکیفیت کمک شایانی به آنها نخواهد کرد.
این روزها تغییرات بزرگی در یوتیوب انجام میشود که این مورد هم یکی از آن‌هاست، از دیگر مواردی که یوتیوب برای رفاه بیشتر کاربران خود اعمال کرده میتوان به افزایش چشمگیر حجم آپلود و بهینه‌سازی پخش‌کننده‌ی یوتیوب اشاره کرد.

منبع :‌ Webware
عکس : استیو چن و چاد هرلی

 

 

salman_yavar@yahoo.com

وقتی یک جاسوس عزیز می شود!!



 

پس از آنکه حدود چند ماه پیش خبر دستگیری حسین موسویان معاون آقای روحانی در مرکز بررسی‌ها‌ی استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز سخنگوی تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران به سرپرستی وی در دولت اصلاحات، به اتهام جاسوسی، تقریبا تا هفته‌ها‌ خبر اول و تیتر درشت اکثر رسانه‌ها‌ی کشور به غیر از رسانه‌ها‌ی منتسب به اصلاحات بود، و نیز به تبع آن اعتراضاتی از سوی برخی جریانات سیاسی و نیز تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل آزادی نامبرده با قرار وثیقه ای 200 میلیون تومانی و رفت و آمد به محل کارش در مجمع تشخیص مصلحت نظام، صورت گرفت، رفته رفته این اتفاق مهم و نامیمون از سوی برخی از جریان‌ها‌ی ذی نفوذ و گروههای پر قدرت می‏رفت تا رنگ فراموشی بگیرد.تا جایی که این فرد را همین چند روز پیش در همایش اتحاد ملی راهبردها وسیاست ها!!در کنار حجت الاسلام هاشمی همگان دیدند!
پوشیده نیست همان کانال‌ها‌یی که باعث آزادی غیر قانونی این متهم به جاسوسی شده اند، سعی در کم رنگ کردن این موضوع و پاک کردن آن از حافظه ی مردم داشته و دارند و در این راه با غوغا سالاری و هیاهو و به راه انداختن جنگ‌ها‌ی رسانه ای، در صدد منحرف کردن اذهان به سمت و سوی دلخواه خود هستند
این کانالهای ارتباطی که سر منشاء آنها مراکز و اشخاص قدرتمند هستند، اما هدف اصلی اشان سرپوش گذاشتن به این موضوع در همین مرحله و عقیم کردن روند رسیدگی به پرونده ی موسویان است، چرا که در روزهای ابتدایی دستگیری موسویان منابع آگاه از احتمال دستگیری عده ای دیگر از افراد مرتبط با این پرونده خبر می‏دادند. تا آنجا که وزیر محترم اطلاعات در جلسه ای با اعضا کمیسیون امنیت ملی جرم موسویان را محرز دانست و گفت :حداقل 10 سال زندان انتظار او را می کشد!
اینکه یک شخص به تنهایی و آن هم در یکی از مراکز مهم و اثر گذار نظام بتواند به راحتی با سرویس‌ها‌ی اطلاعاتی انگلیس و... ارتباط برقرار کند و اطلاعات مهم و مدارک فوق محرمانه ی کشور را در اختیار آنها قرار دهد و در عوض به غیر از خدماتی از قبیل وجه نقد و ویزا و... مساعدت آنها را برای کسب کرسی‌ها‌ی مجلس هشتم طلب کند، صد البته مورد پذیرش نیست و مطمئنا از ساپورت‌ها‌ی مورد اطمینانی برخوردار بوده است.
در این شرایط هر چند که عزم و اراده ی ملی و نیز خواست جریانها و شخصیت‌ها‌ی دلسوز نظام ایران اسلامی رسیدگی هر چه سریعتر به این پرونده و نیز سلامت در روند پیگیری آن می‏باشد، اما متاسفانه شاهدیم که نه تنها هر روز اخبار جدیدی از کشف ابعاد تازه ای از این پرونده به گوش نمی‏رسد، بلکه روز به روز می‏رود تا این موضوع یعنی جاسوسی و وطن فروشی آن هم در شرایطی که استکبار به هر شیوه ای در صدد فشار به ملت و دولت ایران است، رنگ نسیان به خود می‏گیرد و محو شود.
شاید هیچگاه انتظار نداشتیم شخصی با این پرونده کثیف که روز به روز ابعاد تازه تری از فساد اقتصادی و سیاسیش برای مردم رو می شود را در کنار آقای هاشمی ببینیم!،یا انتظار نداشتیم باز پای این جاسوس به مرکز بررسی‌ها‌ی استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ! باز شود
اما مطمئنا آنچه از حافظه ی تاریخی این مردم پاک نخواهد شد، خیانت و خنجر از پشت زدن وطن فروشان و ناهم میهنانی است که منافع آنها و اربابانشان هیچ نقطه ی اشتراکی با منافع این ملت مظلوم و مبارز ندارد.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شاهزاده سعودی و هواپیمای ایرباس A380

CNN گزارش می‌دهد که یک شاهزاده میلیاردر سعودی قصد دارد ، یکی از بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان را مبدل به یک کاخ پرنده شخصی کند. شاهزاده «ولید بن طلال»، نخستین خریدار نسخه لوکس ایرباس A380 دو طبقه‌ای است. او برای این کار باید مبلغی بیش از 320 میلیون دلار بپردازد.

 45618-6.image.jpg

به علاوه این شاهزاده قصد دارد بعد از خرید اتاق‌های خواب خصوصی، اتاق‌های پذیرایی ، کنفرانس و نمایش فیلم و حتی جکوزی را اضافه کند.

شاهزاده بن طلال سیزدهمین شخص ثروتمند دنیاست. پیش‌تر هم او تنها دارنده یک بوئینگ 747-400 خصوصی بود.

45619-6.image.jpg
45621-6.image.jpg

سخنگوی ایرباس در این مورد گفت که کار این شاهزاده مثل خریدن یک اتوموبیل و یا تلویزیون جدید است. ایرباس قصد دارد دست‌کم 6 فروند A380 لوکس دیگر هم بفروشد، هواپیمایی که می‌تواند 853 مسافر حمل کند.

حتی در خود سایت ایرباس هم نمی‌توانید به اندازه ویکی‌پدیا اطلاعات کامل درباره ایرباس A380 پیدا کنید!

 

 

dejkameh@mapnaturbine.com

درسهاي مهم زندگي !!!
بخش نخست

 درس اول: يه روز مسوول فروش، منشي دفتر، و مدير شرکت براي ناهار به سمت سلف قدم مي زدند… يهو يه چراغ جادو روي زمين پيدا مي کنن و روي اون رو مالش ميدن و جن چراغ ظاهر ميشه… جن ميگه: من براي هر کدوم از شما يک آرزو برآورده مي کنم… منشي مي پره جلو و ميگه: «اول من، اول من!… من مي خوام که توي باهاماس باشم، سوار يه قايق بادباني شيک باشم و هيچ نگراني و غمي از دنيا نداشته باشم»… پوووف! منشي ناپديد ميشه… بعد مسوول فروش مي پره جلو و ميگه: «حالا من، حالا من!… من مي خوام توي هاوايي کنار ساحل لم بدم، يه ماساژور شخصي و يه منبع بي انتهاي آبجو داشته باشم و تمام عمرم حال کنم»… پوووف! مسوول فروش هم ناپديد ميشه… بعد جن به مدير ميگه: حالا نوبت توئه… مدير ميگه: «من مي خوام که اون دو تا هر دوشون بعد از ناهار توي شرکت باشن»!
نتيجهء اخلاقي اينکه هميشه اجازه بده که رئيست اول صحبت کنه!

————————————–

درس دوم: يه روز يه کشيش به يه راهبه پيشنهاد مي کنه که با ماشين برسوندش به مقصدش… راهبه سوار ميشه و راه ميفتن… چند دقيقهء بعد راهبه پاهاش رو روي هم ميندازه و کشيش زير چشمي يه نگاهي به پاي راهبه ميندازه… راهبه ميگه: پدر روحاني، روايت مقدس ۱۲۹ رو به خاطر بيار… کشيش قرمز ميشه و به جاده خيره ميشه… چند دقيقه بعد بازم شيطون وارد عمل ميشه و کشيش موقع عوض کردن دنده، بازوش رو با پاي راهبه تماس ميده… راهبه باز ميگه: پدر روحاني! روايت مقدس ۱۲۹ رو به خاطر بيار!… کشيش زير لب يه فحش ميده و بيخيال ميشه و راهبه رو به مقصدش مي رسونه… بعد از اينکه کشيش به کليسا بر مي گرده سريع ميدوه و از توي کتاب روايت مقدس ۱۲۹ رو پيدا مي کنه و مي بينه که نوشته: «به پيش برو و عمل خود را پيگيري کن… کار خود را ادامه بده و بدان که به جلال و شادماني که مي خواهي مي رسي»!
نتيجهء اخلاقي اينکه اگه توي شغلت از اطلاعات شغلي خودت کاملا آگاه نباشي، فرصتهاي بزرگي رو از دست ميدي!

————————————–

درس سوم: بلافاصله بعد از اينکه زن پيتر از زير دوش حمام بيرون اومد پيتر وارد حمام شد… همون موقع زنگ در خونه به صدا در اومد… زن پيتر يه حوله دور خودش پيچيد و رفت تا در رو باز کنه… همسايه شون -رابرت- پشت در ايستاده بود… تا رابرت زن پيتر رو ديد گفت: همين الان ۱۰۰۰ دلار بهت ميدم اگه اون حوله رو بندازي زمين!… بعد از چند لحظه تفکر، زن پيتر حوله رو ميندازه و رابرت چند ثانيه تماشا مي کنه و ۱۰۰۰ دلار به زن پيتر ميده و ميره… زن دوباره حوله رو دور خودش پيچيد و به حمام برگشت… پيتر پرسيد: کي بود زنگ زد؟ زن جواب داد: رابرت همسايه مون بود… پيتر گفت: خوبه… چيزي در مورد ۱۰۰۰ دلاري که به من بدهکار بود گفت؟!
نتيجهء اخلاقي: اگه شما اطلاعات حساس مشترک با کسي داريد که به اعتبار و آبرو مربوط ميشه، هميشه بايد در وضعيتي باشيد که بتونيد از اتفاقات قابل اجتناب جلوگيري کنيد!

————————————–

درس چهارم: من خيلي خوشحال بودم… من و نامزدم قرار ازدواجمون رو گذاشته بوديم… والدينم خيلي کمکم کردند… دوستانم خيلي تشويقم کردند و نامزدم هم دختر فوق العاده اي بود… فقط يه چيز من رو يه کم نگران مي کرد و اون هم خواهر نامزدم بود… اون دختر باحال ، زيبا و جذابي بود که گاهي اوقات بي پروا با من شوخي هاي ناجوري مي کرد و باعث مي شد که من احساس راحتي نداشته باشم… يه روز خواهر نامزدم با من تماس گرفت و از من خواست که برم خونه شون براي انتخاب مدعوين عروسي… سوار ماشينم شدم و وقتي رفتم اونجا اون تنها بود و بلافاصله رک و راست به من گفت: اگه همين الان ۵۰۰ دلار به من بدي بعدش حاضرم با تو …………….! من شوکه شده بودم و نمي تونستم حرف بزنم… اون گفت: من ميرم توي اتاق خواب و اگه تو مايل به اين کار هستي بيا پيشم… وقتي که داشت از پله ها بالا مي رفت من بهش خيره شده بودم و بعد از رفتنش چند دقيقه ايستادم و بعد به طرف در ساختمون برگشتم و از خونه خارج شدم… يهو با چهرهء نامزدم و چشمهاي اشک آلود پدر نامزدم مواجه شدم! پدر نامزدم من رو در آغوش گرفت و گفت: تو از امتحان ما موفق بيرون اومدي… ما خيلي خوشحاليم که چنين دامادي داريم… ما هيچکس بهتر از تو نمي تونستيم براي دخترمون پيدا کنيم… به خانوادهء ما خوش اومدي!
نتيجهء اخلاقي: هميشه کيف پولتون رو توي داشبورد ماشينتون بذاريد

————————————–

درس پنجم: يه شب خانم خونه اصلا" به خونه بر نميگرده و تا صبح پيداش نميشه! صبح بر ميگرده خونه و به شوهرش ميگه كه ديشب مجبور شده خونهء يكي از دوستهاي صميميش (مونث) بمونه. شوهر بر ميداره به ۲۰ تا از صميمي ترين دوستهاي زنش زنگ ميزنه ولي هيچكدومشون حرف خانم خونه رو تاييد نميكنن!
يه شب آقاي خونه تا صبح برنميگرده خونه. صبح وقتي مياد به زنش ميگه كه ديشب مجبور شده خونهء يكي از دوستهاي صميميش (مذكر) بمونه. خانم خونه بر ميداره به ۲۰ تا از صميمي ترين دوستهاي شوهرش زنگ ميزنه. ۱۵ تاشون تاييد ميكنن كه آقا تمام شب رو خونهء اونا مونده!! ۵ تاي ديگه حتي ميگن كه آقا هنوزم خونهء اونا پيش اوناست!!
نتيجهء اخلاقي: يادتون باشه كه مردها دوستهاي بهتري هستند!

ادامه دارد ...

 

 

mhmazidi@gmail.com

فيس بوك برای فعالان اجتماعی
 

در تاريخ 9 نوامبر سال جاری (حدود يك هفته قبل) فردي 24 ساله به نام Kyle Fleischmann گم مي‌شود. دوستان او برای يافتنش شروع به فعاليت مي‌كنند.يكي از فعاليتهاي آنها ايجاد يك گروپ در فيس بوك است با عنوان Help Find Kyle Fleischmann-MISSING . در همين 7 روز اين گروپ 34000 عضو پيدا مي‌كند!!                                           منبع خبر و ادامه وقايع.

هدف از ذكر مورد بالا چيز ديگری است. كاربردهای فيس بوك هر روز گسترش فوق‌العاده و متنوعي مي‌يابند. آيا ما هم به اين كاربردها دقت مي‌كنيم؟ در اين كه فيس بوك برای اكثر كاربران داخل كشور مسدود است و در نتيجه غيرقابل استفاده شكي نيست. اما اين دليلي نمي‌شود كه در مورد پتانسيل بالای اين سايت برای انواع و اقسام فعاليتهاي جمعي، انديشه نكنيم.

-اجازه دهيد در مورد كاربردهای فيس بوك در فعاليتهاي سياسي چيزی نگويم. اين قسمتي است كه نوشتن در ان دل شير مي‌خواهد. آنها كه شيردل هستند: بسم الله!

- فيس بوك مي‌تواند كاركردهای اجتماعي فوق‌العاده‌ای پيدا كند.در مورد كاربردهای احتماعي فيس بوك گاه بايد به جمع كوچك كاربران ايراني فيس بوك در سرتاسر دنيا فكر كرد و گاه به تمام كاربران فيس بوك.

تنها برای ذكر نمونه يك مثال مي‌آورم:يك محكوم به اعدام دركشورما در آستانه اجرای حكم است. از طرفي مي‌توان با پرداخت مثلا 20 ميليون تومان از اعدام اين فرد جلوگيری كرد. تنها كافي است يك متن ساده و دو خطی به زبان انگليسي سليس آماده كنيم -بدون نياز به هيچ فحش و فحش كاری سياسي و تنها با بيان ساده حقيقت- و يك گروپ group در فيس بوك برای كمك مالي به اين موضوع ايجاد كنيم. نتيجه را خود حدس بزنيد.

فراموش نكنيد كه فيس بوك منشاء دانشجويي دارد و هنوز هم روحيه حاكم بر آن دانشجويي است. دانشجويان در سرتاسر دنيا با تمام تفاوتهايي كه دارند تشابهات فراواني هم دارند. آنها برای صداقت ارزش قايلند و به انجام كارهاي انسان دوستانه افتخار مي‌كنند. ماجرای قتل عام راهبان بودايي و انعكاس ان در فيس بوك را به ياد داريد؟؟

 

 

ar.sh.blog@gmail.com

اجتماع آرمانی --- ناز هم بر دل من اندازه دارد!



 

چند ماهی بیشتر نیست که از طرح سهمیه بندی بنزین می گذرد.این طرح ملی اثرات فراوانی بر زندگی مردم ما داشته است.جدای از همه اثرات خوب و بد،بوجود آمدن یک طبقه اشرافی،از اثرات این سهمیه بندی بنزین و هم چنین مدیریت نادرست تاکسیرانی بود.
چندین ماه قبل از سهمیه بندی بنزین ،تاکسی ها دیگر مانند همیشه،مسافر سوار نمی کردند و با ناز و کرشمه ای از کنار مسافرین منتظر می گذشتند.شیشه های تاکسی ها بالا و رانندگان تاکسی برای آنکه کسی ظن نبرد که آنها منتظر سوار کردن مسافر هستند،از طریق لب خوانی مشتریان خود را بر می گزیدند.در دایره لغات این لب خوانی تنها یک کلمه معنی خوبی می داد و آن هم کلمه " دربست" بود.سایر کلمات از جمله ونک ،فاطمی ،بازار ،هفت تیر واز جمله کلمه "مستقیم" جزو کلماتی بودند که توهینی آشکار محسوب می شدند.این آشکار بودن را می توانستیم از اخم راننده تاکسی ،مطلع شویم.
پس از سهمیه بندی بنزین،بر اجر و قرب این قشر از مردم افزوده و نازک کردن پشت چشم برای مسافرین منتظر،بیش از قبل شد.
دیگر تاکسی سواری یک امر اجتاب ناپذیر و تکراری نیست.امروزه با اذعان کارشناسان این امر ثابت شده است که یکی از با کلاس ترین تفریحات ما تهرانی ها پس از سهمیه بندی بنزین،همین تاکسی سواری است.
وقتی به داخل خیابانی از خیابان های تهران بروید متوجه می شوید که تاکسی برای سوار شدن ما نیست.تاکسی مخصوصا از نوع پیکان 58 اش برای با کلاس ماندن چهره شهر است!
الآن تاکسی های خالی و یا تک مسافره در تهران فراوان اند.انسان گمان می برد که انگار این تاکسی رانان صد ها ملیون در جیب مبارک دارند و این ماشین وسیله تفریحشان است.
اگر ماشین های طرح ساماندهی مسافربر های شخصی و اتوبوس های ریالی،وجود نداشتند،معلوم نبود که چه کسی می خواهد این مسافرین را به مقصد برساند.
این شرح روزهای تهران بود. شب های تهران هم که حکایت خود را دارد.یک بار امتحان کنید.البته به امتحانش نمی ارزد.اگر خواستید این تجربه را امتحان کنید،حتما با خود حداقل 5000 هزار تومان همراه داشته باشید.
چند روز پیش بود که یکی از نمایند گان سازمان تاکسیرانی ،در مصاحبه تلویزیونی علت کمبود تاکسی های فعال در سطح شهر را نیاز مردم به خودرو های دربستی دانست و مصداقش را هم کسی دانست که بیمار است و از بیمارستان آمده و یا قصد آنجا را دارد.(حال وظیفه آمبولانس ها چیست،بماند) در ادامه هم گفت که ما به تعدادی از تاکسی ها (بخوانید همه) دستور داده ایم که در شهر برای اموری ،خالی بچرخند!در انتها هم گفت که امکان ندارد که راننده ای سهمیه بنزین خود را بفروشد و به خاطر افزایش درآمد تنها ،مسافر دربستی سوار کند!
این اطلاعات و این استراتژی را این مسئول از کجا آورده است،الله اعلم.
با همه شواهدی که از کم کاری تاکسی ها در تهران است،حرف این مسئول را می پذیریم اما منتظر زمستان و برف و باران می مانیم که ببینیم آیا در آن روز ها،اصلا تاکسی در تهران کار می کند!!؟
آنروز که پیشگاه حقیقت شود پدید...

 

 

navid.foroughi@gmail.com

دانستنيهاي جالب علمي
(قسمت دوم)

آيا ميدانستي که در 10 سال آينده استرس باعث پنجاه درصد از مرگ و ميرها خواهد شد.

آيا ميدانستي که قديمي ترين پايتخت جهان شهر دمشق است که از دو هزار و پانصد سال قبل از ميلاد به اين طرف ، همواره مسکوني بوده است.

آيا ميدانستي که قديمي ترين شهر شناخته شده در جهان اريحا است که حداقل از 7800 سال قبل از ميلاد وجود داشته است.

اين شهر در کشور اردن کنوني قرار دارد و غربي ها آن را جريکو مي نامند.

آيا ميدانستي درخشندگي کرم شب تاب از چيست.

نور کرم شب تاب کاملا شبيه نورهاي ديگر است ، ولي اصلا گرما ندارد .

به اين گونه نورافشاني ، « نورافشاني سرد » گفته مي شود .

اين نور بر اثر ماده اي به نام « لوسي فرين » ايجاد مي شود که در بدن کرم شب تاب وجود دارد .

وقتي اين ماده با اکسيژن ترکيب مي شود ، مي درخشد .

آيا ميدانستي که مار ماهي يکبار پوست اندازى ميکند.

آيا ميدانستي که مغز انسان فقط دو درصد از وزن بدن را تشکيل ميدهد ولي بيست و پنج درصد از اکسيژن دريافتي بدن را به تنهايي مصرف ميکند.

آيا ميدانستيد که گرمي در تابستان بخاطر نزديکي زمين به خورشيد نيست .

بلکه بخاطر بيست و سه و نيم درجه کجي زمين است.

آيا ميدانستي که چرا وقتي يک سيب گنديده را در بين سيب هاي سالم قرار ميدهيم بقيه سيب ها هم بعد از مدتى ميگندند.

دليل اين است که سيب گنديده يک نوع گاز از خودش انتشار ميدهد که باعث گنديدن بقيه سيب ها ميشود.

آيا ميدانستي که موز تنها ميوه اى هست که يک مقدار از نيکوتن وارد شده توسط سيگار به بدن را کاهش ميدهد.

آيا ميدانستي که قاره امريکا تا پنجاه ميليون سال ديگر دو نيم خواهد شد.

کدام حيوان زنده بزرگترين تخم را دارد.

البته شترمرغ .

ولي آيا ميدانستي که تخم اين حيوان ، دو هزار برابر کوچکترين تخم که متعلق به مرغ مگس خوار است، حجم دارد.

آيا ميدانستي که يک سال کره مريخ 687 روز است.

آيا ميدانستي از 59 ميليون انگليسي ، ده ميليونش سيگارى هستند.

آيا ميدانستي که نيکوتين سيگار، تنباکو به سرعت جذب جريان خون مي شود و ظرف سي ثانيه به مغز مي رسد و روي سلولهاي عصبي آن اثر مي گذارد .

آيا ميدانستي هنگامي که هسته ي ستاره منفجر ميشود پوسته هاي بيروني آن به بيرون پرتاب ميشوند که در خلال چند ساعت انرژي اي را منتشر ميکند که خورشيد ما در مدت پنج ميليون سال منتشر ميکند حال ستاره چندين برابر درخشانتر ميشود.

گردآوري:نويد فروغي

 

 

m_a.omran@yahoo.com

تاج بندگي
(قسمت اول)

به نام خدا
سلام خواهر ديني من سلام بر تو دختر جوان و زيبارويي كه در فرانسه زندگي مي كني. مي خواهم با تو حرف بزنم مي خواهم رازي را با تو در ميان بگذارم.روزي چهره ي تو را در تلويزيون ديدم كه به خاطر داشتن حجاب اسلامي تو را به مدرسه راه نمي دادندو تو به مدرسه نمي رفتي تا حجابت را حفظ كني و من در آن لحظه به تو غبطه خوردم. آري غبطه خوردم به تو كه در جامعه اي زندگي مي كني كه به اجبار حجاب از سر زنان مسلمان بر مي دارداما تو از تمام حقوق بر حق خويش مي گذري تا حجابت را حفظ نمايي ومن در جامعه اي مي زيم كه مي خواهد به هر وسيله اي كاري كند كه حجابها حفظ شود اما مردمش حجاب را نمونه اي از عقب ماندگي مي دانند و با اختيار و ميل و رغبت آن را از دست مي دهند. خواهرم مي خواهم با تو درددل كن. اين روزها به هر طرف كه مي روم و هر كسي را كه در كوچه و خيابان مي بينم انگار دشنه هايي آتشين هستند كه بر قلبم فرو مي روند وتا عمق روحم را مي سوزانند.با خود مي گويم كه چه بر سر اين جامعه آمده است؟چه شده است؟اين آدمها اين قيافه ها اين مدلها از كجا آمده اند؟به كجا مي خواهند بروند؟آيا تمام قوانين نقض شده اند؟آيا تمام عرفها زير پا نهاده شده اند؟از همه مهمتر آياقانون شرع و مقدس خداوندي ناديده گرفته شده است؟آيا هيچ مقام و قانون وحكمي نيست كه بتواند جلوي اين همه حرمت شكني را بگيرد؟آيا همه نشسته اند و دست روي دست گذاشته اند تا جامعه ي ما هر چه بيشتر در منجلاب فساد و بي حيايي و بي عفتي فرو رود؟نمي دانم چه بر سر جامعه ام آمده است؟وقتي تو و دوستانت را ديدم به خود گفتم چه چيزباعث مي شود كه شما در مركز فسادو بي حجابي در جايي كه به زور وباناحقي هاي فراوان حجاب را از سر بر مي دارنداين گونه از حق خويش مي گذريد و با تلاش فراوان حجاب خود را حفظ مي كنيد حتي دختري را ديدم براي آن كه هم بتواند حجابش را حفظ كند و هم به تحصيلش بپردازد موهاي خود را از ته تراشيده بود و به مدرسه مي رفت وباافتخا ربه تمام جهان نشان مي داد كه با هيچ ترفندي نمي توانند جلوي پيشرفت يك بانوي مسلمان را بگيرند.اما دختران و زنان
جامعه ي من چه؟بيشرمانه و وقيحانه و باافتخاردر هر سني و در هر جايگاه و مقامي حجاب را ترك مي گويند و هرروزبيشتر و بيشتربه سمت بي بند وباري پيش مي روند.
نمي دانم ريشه ي اين معضل را در كجا بايد بجوييم؟بعضي ها مي گويند به خاطر ندادن آموزش درست است.عده اي ديگر مي گويند به خاطر نبودن الگوي مناسب است.وبعضي ها معتقدند كه فلسفه ي حجاب بايد فهميده شودتا مردم آن را رعايت كنند.به نظر من اين افراد براي آنكه دل خودشان را خوش كنند كه راهكاري ارائه داده اند اين دلايل را عنوان مي كنند.آخر مگرفلسفه ي حجاب به انداره ي يك مسئله ي شيمي و فيزيك سخت و غير قابل حل است كه بايد آن را آموزش داد و الگو بخواهد و حتما فهميده شود.اينها دلايلي بي پايه و اساس است.آيا مغز ها اين قدر محدود شده اند كه نمي توانند اين مسئله را بفهمند كه حجاب يك نوع مصونيت است نه محدوديت.آخر اين كه معلوم است كه هر چيز گرانبها تر باشد بايد بيشتر محافظت شود و در حجاب و عفاف قرار گيرد.مگر غير از اين است كه همه طلا و جواهرات با ارزش خويش را در صندوق و گنجه محفوظ مي دارند تا از چشمان راهزنان و دزدان دور بماند؟آياكسي را ديده ايد
كه مرواريدهاي اصل و گران بهاي خويش را در كاسه اي بريزد ودر كنار در خانه بگذارد؟آياروح ظريف و لطيف زن آن معراج گاه مرد آن قدر ارزش ندارد كه براي حفظ آن از چشم راهزنان عفاف با پوشش مناسب مصون بماند؟هنگاميكه در كوچه و خيابان با دختران و زناني برخورد مي كنم كه به طور شرم آوري پوشش دارند(كه البته ديگر نمي توان اسم آن را پوشش گذاشت)در دل به آنها مي گويم آخر اين قيافه براي چيست؟اين موها اين آرايش چه چيز را مي خواهد ثابت كند و البته به چه كسي و اصلا چرا بايد چيزي ثابت شود؟آيا آن قدر براي خودتان قايل به ارزش نيستيد و روح انساني خود را محترم نمي دانيد كه با توسل به اين آرايشها و لباسها و مدها مي خواهيد خود را ثابت كنيد؟تا چندي پيش بي حجابي در جامعه ي من محدود مي شد به بيرون بودن موو مقداري هم آرايش اما نمي دانم آيا تو مردم جامعه ي مرا ديده اي كه اينك به چه شكلي در آمده اند؟هم دختران و هم پسران از هر ترفندي براي جلب توجه استفاده ميكنند.روز به روز كه ميگذرد آستينها كوتاهتر مي شود و پاچه هاي شلوارها آب مي رود.يقه هاي مانتوها باز تر مي شود(البته مانتو كه چه عرض كنم بلوزهاي تنگ بدن نما)و روسري ها به تورهاي يك وجبي تغيير سايز مي دهند.جوراب پوشيدن كه اصلا از مد افتاده حتي در زمستان سرد.هر چه دكمه مانتو سخت تر بسته شودنشانه ي كلاس بالاي فرد است.آستيني كه به آرنج رسيده باشد گوياي روشنفكري صاحب آن است.بستن پابندهايي به مچ پا ديگر اين كلاس را كامل مي كند.در مورد پسران هم آرايش صورت، برداشتن ابروها، بند انداختن، فر كردن مو و استفاده از مواد آرايشي نشانه ي اوج كمال و به قولي تيريپ بالاي فرد است.يقه هاي باز با چند گردنبند،بلوزهايي كه به لباس ورزشي بسكتباليستها
مي ماند و موهايي كه به تاج خروس و يا موهاي تافت زده و پوش داده شده ي عروسها بيشتر شباهت دارد تا موهاي يك مرد مسلمان ايراني.اشتباه نكن اينهاكه ميخواني نشانه ي
دختران و پسران به اصطلاح مسلمان جامعه ي اسلامي من ايران است. اينها اوج با كلاسي و تمدن است.آري بي بند و باري در كشور من نشان تمدن شده است ودرجايي خواندم فكر كنم صندلي اتوبوس بود كه نوشته بوداگر بي بندوباري تمدن است پس حيوانات از ما انسانها متمدن تر هستندو من مي گويم كه اين توهيني به حيوانات است ما روي دست آنها را هم از تمدن آورده ايم.شايد ميگويي كه چرا امر به معروف ونهي از منكرنميكني؟
چرا در دل با اين افراد صحبت مي كني وبه طور مستقيم با آنها روبه رو نميشوي؟در جوابت بايد بگويم كه اولا از شرايط امر به معروف و نهي از منكريقين به تاثير است و من به تاثير حرفهايم دربرابراين گونه افراد شك دارم.آخر به نظر تو دختري كه يك ساعت تمام به آرايش صورتش مي پردازد و يك ساعت به تنظيم مدل موهايش با يك تذكر من متنبه مي شودو منكر را كنار مي گذارد؟ثانيا بايدبه تو بگويم كه يك دست صدا ندارد.وقتي مسئولان جامعه ي من آنها كه قدرت و توان قانوني براي امر ونهي دارند قدمي پيش نمي گذارند از من نوعي كاري ساخته نيست.انگار اين افراد بي حجاب هستند كه قدرت و توان امرو نهي به مسئولان را دارند.انگار مسئولان ما از آنها ميترسند. براي من جالب است كه هميشه سرچهارراهها و ميادين شهر عده اي پليس موتورسوارهاي بدون كلاه را به جرم نداشتن وسايل ايمني جريمه مي كنند و موتور آنها راضبط مي نمايند آن هم به عنوان حفظ جان همشهريان اما نمي دانم آيا افراد بي حجاب و بي بندوبار به هيچ كس لطمه نمي زنند؟آيا آنقدر كه موتور هاي دودزا موجب آلودگي هوا مي شوندقيافه هاي رنگارنگ و جلف نمي توانند موجب آلودگي نفوس شوند؟آيا سلامت روحي و ايماني جوانان در هرلحظه اززندگي به اندازه سلامت جسمي آنان اهميت ندارد؟چرابايدموتورهاي اسقاطي و دودزا و بدون پلاك جمع شوند امادختران وپسران بي حيا و بي حجاب نه؟چراباوضع كردن جريمه هاي سنگين براي تخلفات رانندگي مثل نبستن كمربندويا صحبت با موبايل حين رانندگي موفق مي شويم از ميزان اين تخلفات كم كنيم اما نمي توانيم كوچكترين جريمه اي براي افرادي كه نسبت به حكم خداوندي تخلف مي ورزند در نظر بگيريم؟تازه من فهميدم كه اين گونه افراد امتيازهايي هم دارندهرجا استخدامي صورت مي گيرد از اين افرادانتخاب مي كنند چرا كه آنهاجلب مشتري و ارباب رجوع مي كنند.وقتي آنها كه مي توانندكاري انجام دهندوجلوي اين همه بي بندوباري جامعه ي به اصطلاح اسلامي را بگيرند كاري انجام نمي دهند آن وقت من يك نفر چه كاري مي توانم انجام دهم؟ بعضي وقتها كه اصلا از جانب بعضي از همين مسئولين هم ترغيب به بي بندوباري انجام مي شود وقتي از بازيگران به عنوان نخبه هاي فرهنگي تجليل به عمل مي آيد بازيگري كه در همان صحنه ي تجليل با وضع نا مناسبي ازنظرپوشش و حجاب ظاهر مي شود چه رسد به زندگي كاري و شخصي اش خوب اين ترويج بي بندوباري علني محسوب نمي شود؟

ادامه دارد ...

 

 

ghuoghnoos@yahoo.com

مقایسه

اين مقايسه توهين به دخترو پسر اين دهه ها نيست صرفا مقايسه اي طنزآميز و خاطر نشان کردن وضعيتي است که روشنفکران به آن عوارض دوره گذار و دينداران به آن نشانه هاي آخرالزماني مي گويند و در کل بهره اي از حقيقت دارد. انکار اين مقايسه شايد خوديک نشانه ي آخرالزماني باشد.

دختر دهه 60 :بايد با آبرو باشم
دختر دهه 70 :بايد تحصيلکرده باشم
دختر دهه 80 :بايد پولدار باشم

پسر دهه 60 :دارم ميرم جبهه
پسر دهه 70 :دارم ميرم دختر بازي
پسر دهه 80 :دارم ميرم بيمارستان سم زدايي

دختر دهه 60 : مرد بايد با اخلاق باشه
دختر دهه 70 :مرد بايد تحصيلکرده باشه
دختر دهه 80 :مرد بايد پولدار باشه

پسر دهه 60 :در سن 25 سالگي سيگاري ميشد
پسر دهه 70 :در 20 سالگي سيگاري مي شد
پسر دهه 80 :قبل از سن بلوغ سيگاري مي شود.

دختردهه 60 : 30 ساله شدم و احساس ترشيدگي مي کنم
دختردهه 70 : 25 ساله شدم و احساس ترشيدگي مي کنم
دختردهه 80 : 20 ساله شدم و احساس ترشيدگي مي کنم

پسر دهه 60 : دارم ميرم باشگاه ... دارم ميرم زير زمين بنوشم !!!
پسر دهه 70:دارم ميرم مهموني ... دارم ميرم قليون بکشم !!!
پسر دهه 80 :دارم ميرم دبي ... دارم ميرم توهم بزنم !!!

دختر دهه 60 : دوست پسر يکي اونهم يه عشق پاک
دختر دهه 70 :دوست پسر يکي يا دوتا . چند تا هم زاپاس براي روز مبادا
دختر دهه 80 : دوست پسر بين يک نفر تا يک هنگ يا تيپ در رده سني بين 20 تا 60 سال مجرد تا صاحب عيال و چند سر عائله. بالاخره تو اين همه آدم يکي پيدا ميشه بخواد لباس عروس واسم بخره.

پسر دهه 60 :داريوش گوش مي داد
پسر دهه 70 :ابي گوش مي داد
پسر دهه 80 :مقلدين درجه 3و 4 داريوش و ابي را (که خواب عکس انداختن با داريوش را مي بينند) را گوش مي دهد .

دختر دهه 60 :دختر بدون بکارت بايد بره بميره
دختر دهه 70:اشتباه بزرگي کردم خاک تو سرم
دختر دهه 80 : دختر باکره يعني امل و بي فرهنگ. بايد بره بميره.

پسر دهه 60 :شريعتي مي خواند
پسر دهه 70 :شاملو مي خواند
پسر دهه 80 :هري پاتر مي خواند.

دختر دهه 60 :به خاطر حفظ آبرو همه کار مي کنم
دختر دهه 70 :به خاطر دوست پسرم همه کار مي کنم
دختر دهه 80 : به خاطر پول همه کار مي کنم.

پسر دهه 60 :خانواده و پدر مادرم عزيزترين چيز است
پسر دهه 70 :دوست دخترم عزيز ترين چيزاست
پسر دهه 80 :مواد محرک و توهم زا و ماشينم عزيز ترين چيزند.

دختر دهه 60 :شوهر منجي نيست شوهر کردن سنت خدا و رسم زندگي ست.
دختر دهه 70 :شوهر شوهره شوهر... بالشت سره شوهر...
دختر دهه 80 :من يک افسرده ي رواني پر از غصه ام و شوهر منجي من است و ديگر هيچ راه نجاتي نيست.

پسر دهه 60 :در هر صورت بايد زن بگيرم
پسر دهه 70 :بايد پولداربشم و زن بگيرم
پسر دهه 80 :بايد قاطي کنم و زن بگيرم.

دختر دهه 60 : زن روز و اعتمادي مي خواند
دختر دهه 70 :فهيمه رحيمي و مهدي سهيلي مي خواند
دختر دهه 80:بيشتر در اينترنت دنبال فيلتر شکن جديد و پروکسي است.

پسر دهه 60 :مرگ بر اثر جنگ با عراق
پسر دهه 70 :مرگ بر اثر تصادف با موتور و ماشين
پسر دهه 80 :مرگ بر اثر اور دز و سنکوپ بر اثر استعمال هرويين و ايدز و سوانح رانندگي

دختر دهه 60:سيگار کشيدن دختر يک کابوس است دختري که سيگار مي کشد خراب است.
دختر دهه 70 :گهگاهي کنار پنجره يا واسه افه تو پارتي يا کافي شاپ يه دو نخ مي کشم.
دختر دهه 80 :پيش به سوي آسم، سرطان حنجره ،ريه،ناي و خون قبل از يائستگي.

جوان دهه 60 :جنگ زده بود
جوان دهه 70 :غرب زده بود
جوان دهه 80 :پوچ است.

دختر دهه 60 :از خدا مي ترسم
دختر دهه 70 : از بي عشقي مي ترسم
دختر دهه 80 :از بي پولي مي ترسم.

جوان دهه 60 :خواب صلح و آرامش مي ديد
جوان دهه 70 :خواب بد بد مي ديد
جوان دهه 80 :فقط کابوس مي بيند.

پدر براي پسر دهه 60 :در حکم يک پدر مقدس بود حرمتش کاملا حفظ مي شد
پدر براي پسر دهه 70: در حکم يکي از اعضاي خانواده بود بايد به او حال داد.
پدر براي پسر دهه 80 :سر خره عوضي اسکل بي پدر مادر.

دختر دهه 60 : اول نجابت خود را به رخ مي کشيد
دختر دهه 70 : اول مدرک تحصيلي خود را به رخ مي کشيد
دختر دهه 80 : اول مارک و مدل اتومبيل و ريخت و قيافه خود را به رخ مي کشد.

داماد دهه 60 :فقط پدر مادرم ،زن و بچه ،و کارم
داماد دهه 70 :فقط زن و بچه و عشق و حالم و کارم
داماد دهه 80 :فقط عشق و حالم و کارم.

عروس دهه 60 :بايدمثل مادرم سوخت و ساخت اين ذات زندگي ست بدبختي و خوشبختي با هم.طلاق پاک کردن صورت مسئله ست و مسئله ميزان بردباري صبر و توان مديريت منه.بايد سعي کنم مثل دو رود در کنار هم باشيم. بايد مديريت کنم اين هنر زندگيه.
عروس دهه 70 :نبايد سوخت وساخت اما بايد زندگي کرد و همينطور در وقت لزوم مقابله به مثل.طلاق پايان تلخيه اما خب مجبورم بهم سخت بگذره ول مي کنم ميرم. اين هنر زندگيه.
عروس دهه 80 :مثل دو کوه برابر هم.عوضي بره مهرمو مي زارم اجرا يه راست مي رم با يکي ديگه.خوش بگذرون و سختي نکش.اين هنر زندگيه.

مرد دهه 60:خدا خانواده ثروت
مرد دهه 70 :خانواده ثروت خيانت به همسر
مرد دهه 80:ثروت، خيانت به همسر ،مصرف پروزاک و انواع ديگر قرص اعصاب .

عروس دهه 60:تقسيم وظايف رمز موفقيت و آسايشه. من طي يک سند قانوني همسر اين مرد هستم نه دوست او .وظيفه من خانه داريه وظيفه مرد کار و تامين زندگي هر کس غير از اين به گوشم بخونه شيطانه.
عروس دهه 70 :تقسيم وظايف چيزيه که بايد دوباره معني و تعريف بشه.دليل نداره من هميشه غذا درست کنم من کلاس گيتار دارم کلاس آواز دارم . فقط سه يا چهار روز در هفته ممکنه از خونم بوي غذا بياد.اما خب مي دونم که غذا پختن کار منه نه مرد.
عروس دهه 80 :تقسيم وظايف يه حرف احمقانه و سنتيه هر کس به فراخور حالش هر کار که از دستش بر اومد انجام ميده هر کاري که مي کنم از لطف منه نه وظيفه من پس من هر کاري تو خونه مي کنم لطف مي کنم. تعهد و وظيفه اعصابمو بهم مي ريزه.

پسر دهه 60:خدايا جنگو تموم کن
پسر دهه 70 :خدايا يه خونه خالي برسون
پسر دهه 80 :خدايا برسون يه دومثقال شيره و يه دو سورت شيشه

دختر دهه 60 :طلاق بعد از 10 سال آنهم يک در 1000
دختر دهه 70 :طلاق بعد از 5 سال آنهم يک در 100
دختر دهه 80 :طلاق بعد از 6 ماه الي يک سال آنهم يک در5

پسر دهه 60 :پيکان 54 و مسافر کشي
پسر دهه 70 :پرايد و دختر بازي
پسر دهه 80 :پژو و تصادف منجر به فوت

دختر دهه 60:امامزاده معصوم وديگر امامزاده ها را شفيع مي کرد دعا و نذر مي کرد وبالاخره حاجت دل خود را مي گرفت
دختر دهه 70 :پيش رمال و دعا نويس مي رفت و حاجت خود را طلب مي کرد.
دختر دهه 80 :در شرکت هاي خصوصي به هر نحو که شده رفع حاجت مي کند.

جوان دهه 60 :خدايا آبروي مرا حفظ کن
جوان دهه 70 :خدايا پول منو زياد کن
جوان دهه 80 :کارت سوخت داري داداش

يه نكته :
اگه بعضي جاها ادب رعايت نشده بود شرمنده .... ميخواستم پاك كنم ولي ديدم بودنش به از نبودنشه

 

 

احسان بهرام غفاري

حاج كاظم در فست فود !



 

قبل از شروع مطلبم ابراز همدردي خودم را با مبين عزيز ابراز مي كنم و برايش آرزوي توفيق و صبر دارم . اما روزانه شماره 838 مطلبي داشت بعنوان ده سال بعد از آژانس شيشه اي چه كسي ... نوشته دوست خوبم گردباد .
متني سرشار از انزجار به مهناز افشار و تاسف براي حاج حاتمي كياي فقيد . اول از هر چيز لازم مي دانم كه خبر فوق را كه حاج آقا حاتمي كيا قرار است با آقاي گلزار و خانم افشار فيلمي را كليد بزند را تكذيب مي كنم و از همين جا مي گويم كه اصلا همچين اتفاقي قرار نيست بيافتد . اين روزها حاج ابراهيم ما سخت درگير خزعبلي هست كه در آن حميد فرخ نژاد يك رواني ،‌روح ، استيو مك كويين ،‌روز هشتم ، مازوخسيت ،‌روحاني و غيره است و خانم پاوه نژاد يك زن ستم ديده ، دانشجو ، دكتر ، محقق ، معصوم ، ساده ، گل گلي و امثالهم . هجويه اي كه حتي بدرد توي جوب ريختن هم نمي خورد ( حتما قسمت هايي از اين سريال دو ريالي را ديده ايد ) . به هر حال قصد نقد و تحليل در مورد اين اثر درخشان استاد فقيد ندارم و بلكه رويكردم به نوشته گردباد عزيز در موردخانم مهناز افشار است .
در ابتداي مطلب دوست عزيزم گردباد اشاره اي به ديالوگي از فيلم قيصر شده بود . كه به همان دليل كه امروز ، روز قيصر و امثالهم نيست ، امروز زمان حاج كاظم ها و حاجي و سيد گفتن ها هم تمام شده است . ابدا كاري به ارزشمندي قيصرها و حاجي ها و غيره ها ندارم . در هر دوره اي ، لزوما آدم هاي آن دوره ارزش دارند و در دوره هاي بعد بايد راهشان الگو قرار بگيرد و نه اسم شان . فرض بر اين كه همه ايران (‌از هر نسلي ) بدانند كه شهيد همت و باكري و جهان آرا كجا و كي بدنيا آمدند و شماره شناسنامه شان چيست و فرقشان با بزرگراه چيست ؟ خب چه مي شود ؟ بگذاريد بحث را روشن تر بيان كنم . حتما پيرمردهايي را ديده ايد كه در باجه فروش بليط اتوبوس ، بليط مي فروشند . اكثرشان در عرض كمتر از ده دقيقه سخت ترين جدول هاي روزنامه ها را حل مي كنند ولي حالا بايد اينان را استاد دانشگاه كرد ؟ دانستن و داشتن اطلاعات عمومي ربطي به علم ندارد . حرف من هم اين است كه گيرم نسل سوم تا لباسي كه فلان شهيد را داماد كرده اند را بداند ، حال دليل مي شود اين وسط شهادت و معني ارزشي آن هم بهش فكر شود ؟ دوست عزيز گردباد نگران اين است كه چرا جوانان نسل سوم چلچراغ مي خوانند و فست فود مي خورند !!! و فرق بزرگراه همت را با شهيد همت نمي دانند . خب ندانند ولي همين نسل سومي كه موهايش را فشن مي كند و انگار پايش را روي سيم لخت برق گذاشته و دختراني كه موهاشان مثل برگ آناناس آرايش شده و سگ بغل مي كنند و ماتيز سوار مي شوند و امينم و كامران هومن گوش مي دهند و ماهواره مي بينند و غيره ،‌حاضرم قسم بخورم معني ارزش ها را خيلي بهتراز برادراني كه نگران امر به معروف و نهي از منكر هستند و در مساجد نوار مذهبي مي فروشند و هوندا سوار مي شوند و سر چهارراه ها مي ايستند و ميدان تير مي روند و دعاي ندبه و كميل شان و روضه حاج منصورشان ترك نمي شود ،‌ مي دانند و براي ارزش هاي كشوري و ملي و فرهنگي و ديني شان ارزش قايلند . چند مثال مي زنم كه بفهميد اين نسل سومي ها با آن تيپي كه من و شما قبول نداريم يا داريم ،‌ارزشي تر از دوران ما فكر مي كنند . تمامي بردهاي فوتبال را اين جوانان جشن مي گيرند ، اعتراض به آبگيري سد سيوند ، اعتراض به اهداي مقتدرانه !!! درياي خزر با لاشخوري بنام روسيه و ... توسط اين نسل سومي ها ادا شده است ( ارزش هاي ملي ) ،‌ تمامي هيات هاي تهران را همين ژيگولها در ماه محرم زنده نگه داشته اند و سري هم به امامزاده هاي بزنيد مي بينيد كه همين ژيگولها نشسته اند و صادقانه دعا مي كنند و ... (‌ارزش هاي ديني ) و تمام فيلم هاي قابل قبول دفاع مقدس ، ادبيات قابل قبول دفاع مقدس ،‌هنرهاي تجسمي در باب دفاع مقدس و فرهنگ ايثار و شهادت و ... ( ارزش هاي معنوي و ملي ) همه و همه و هزاران نمونه ديگر همه بدست اين ژيگولهاي نسل سومي تا بحال ماندگار مانده است و الا با چوب و چماق نسل دومي ها كه زوري نمي شود ارزش هاي ملي و معنوي را نگه داشت . براي نتيجه گيري هم بگويم كه در جشن شب چله چلچراغ ، همين جينگول هايي كه من و شما آنها را به بازي نمي گيريم و به خاطر يك رژ لب آنها را به بدترين القاب نسبت مي دهيم ، شهيد داوود كاظمي را از ميان بهرام رادان و گلشيفته فراهاني و باران كوثري و سردبير شرق و ابطحي و خاتمي و ده ها ژيگول ديگر بعنوان قهرمان ملي انتخاب كردند و براي اين شهيد يكربع تمام دست زدند و به احترامش برخواستند . بگذريم .
اما مطلب گردباد عزيز در مورد خانم افشار . به همان دليل ساده اي كه داريوش ارجمند را نمي توان به خاطر نقش مالك اشترش ، در حد مالك اشتر دانست ،‌خانم افشار را هم نمي توان به خاطر بازي در نقش هاي تين ايجري ، شارون استونش كرد . نمي خواستم از اين مثال استفاده كنم ولي براي درك بهتر گردباد عزيز مي زنم . آن خانم بازيگر را حتما يادتان نرفته كه هميشه با چادر بازي مي كرد و نقش فرشته ها ، دخترهاي پاك ، معصوم ، نجيب و كليه صفات متعالي را يك جا در نقش هايش داشت ؟ يادتان آمد ؟ مگر همين معصوم نبود كه سي دي اش دست به دست گشت و بيش از نيمي از ايران فيلم پورنوي او را ديدند ؟ اصلا نمي خواهم او را متهم كنم و بحثم چيز ديگري است . اگر خانم مهناز افشار در اين نقش ها بازي مي كند دليل بر خيلي چيزها نمي شود و نمي شود به ايشان تهمت روا داشت كه بدرد طرفداران كامران و هومن مي خورد . اصلا مگر كامران و هومن بد هستند ؟ مگر قرار است تمام خوانندگان ايران در مورد دفاع مقدس ، گل و چشمه ،‌ انقلاب بخوانند ؟؟؟ حداقل كامران و هومن هيچ ادعاي ارزشي و اسلامي و رياكارانه ندارند كه برادر عزيز سهيل محمودي و اصفهاني و عصار گرانمايه و غيره دارند . به هر حال قرار هم نيست همه سرود انقلابي با مجوز صدا و سيما داشته باشند . اما در مورد آتش بس . حسن آتش بس و آتش بس ها اين است كه بعد از ديدنشان مي گوييم ديدي چه الكي به طلاق و جدايي فكر مي كرديم ؟ زندگي شيرين تر از اين حرفها و چشم و هم چشمي هاست و جلوي خيلي از طلاقهاي لوس را مي گيرد ولي وقتي از سينماي آژانس شيشه اي بيرون مي آييم ،‌مي گوييم : ديدي چه ( معذرت مي خوام ) تخمي داره اين حاتمي كيا ! فيلم مي سازه تر مي زنه به اطلاعات و پليس . فرق اين دو فيلم در اين است كه يكي جامعه را به سوي بهتر شدن مي كشاند ( با نشان دادن شوخي ها ،‌لوس بازي ها و اطوارهاي تين ايجري و خوشگل )‌ و آن ديگري با ريا و دروغ و چاپلوسي و رندي ،‌ذهن را به سمت سياست يا همان كثافت ترين شاخه روي زمين مي برد . آري گردباد عزيز فرق اينجاست . ابدا فكر نكن كه من با حاتمي كيا و سينمايش مشكل دارم . من حاتمي كيا را بهترين فيلمساز ايراني مي دانم و عميقا و وجدانا عاشقش هستم . اما قرار نيست دو چيز مختلف ، از دو جنس را با هم مقايسه كني و يكي را متهم كني . انگار من سيب را با اسب مقايسه كنم ! يا بايد اسب را با قاطر مقايسه كرد ، يا سيب را با هلو . هر دو از يك جنس و يك روح . گردباد عزيز تو دو سينماي متفاوت ( يكي دفاع مقدس و ارزشي و ديگري اجتماعي و خانوادگي ) را با هم مقايسه كرده اي و نتيجه گرفته اي كه گلزار و افشار جيز هستند و پرستويي و رضايي ماه . باز در مورد حاتمي كيا بايد بگويم كه اگر ارتفاع پست را ديده باشي ،‌همين حاج ابراهيم خودمان دردي را نشان مي دهد كه مربوط به همين لوس هاي چس فيل خور و چلچراغ خوان است . جاي شلاق هاي روي بدن آن پسر ( سمير يا ثمير ) را يادت هست در فيلم فقط به خاطر يك نوار كاست !!؟ يا دختري كه روسري اش را برداشت و يا حميد فرخ نژادي كه براي يك لقمه نان براي زن و بچه اش بايد هواپيما را مي دزديد ؟ حاتمي كيا جنس سينمايش اتفاقا همين نسل سوم است و براي نسل سوم فيلم مي سازد و خيلي وقت است كه براي نسل دومي كه شعار تمام وجودش را گرفته و فقط لاف ارزش ها را مي زند ،‌نمي سازد . شايد از كرخه تا راين به اين سمت او فهميده است كه نسل دوم طبلي تو خالي بيش نيست و ارزش ها نزد نسل سوم و ژيگولهاي هايدا خور و آيس پك خور است . در فيلم آژنس شيشه اي ، حاج كاظم از نسل سوم نمي برد ،‌از هم رزمان و هم نسلانش مي برد . كسانيكه به او مي گويند مگر براي من جنگيدي كه من به تو بليط بدم ؟ گردباد عزيز يادت هست ؟ مگر حاج كاظم با دو تن از هم رزمانش ( يكي نماينده امنيت ملي و ديگري نماينده حفاظت اطلاعات ) درگير نشد ؟ كدامين نسل سومي در فيلم آژانس شيشه اي مورد اتهام و سرزنش حاج كاظم قرار گرفت ؟ پيشنهاد مي كنم با دقت يكبار ديگر اين فيلم را ببين و ببين كه حاج كاظم و حاج كاظم هاي واقعي اين دوران از كه شكايت دارند و كدامين نسل را متهم مي كنند ؟ جوابش را مي تواني در فيلم مسعود خان ده نمكي خودمان هم پيدا كني كه او هم فهميده است كه نسل سوم پاسدار ارزش هاست و نه نسل دوم تو خالي و لاف زن ، كه اگر بود اسم شهيد همت روي اتوبان نبود و اسم شهيد شيرودي روي سالن كشتي و استخر !!!
حافظ عليه الرحمه مي فرمايد : ما را به رندي افسانه كردند ، پيران جاهل ، شيخان گمراه . فكر كنم نتيجه گيري را مي تواني به خوبي در اين بيت ببيني . همين .

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن اينجا را کليک کنيد.

  •     دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 آبان / 21 نوامبر / 10 ذيقعده

Mobin_s2004@yahoo.com
30 آبان ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سامانيان بر سر كار آمدند، زبان پارسي و فرهنگ ايراني زنده شد

مورخان «21نوامبر سال874 ميلادي» را روزي ذكر كرده اند كه سامانيان بر سركار آمدند و كمر همت به احياء زبان و ادبيات فارسي، فرهنگ ايراني و گسترش علوم و معارف بستند و در اين راه لحظه اي از تلاش باز نايستادند. پايتخت سامانيان شهر بخاراي خراسان بود. برخي از مورخان سامانيان را از نسل بهرام مهران (چوبين) ژنرال معروف ايراني كه در «ري» زاده شده بود مي دانند. در ميان ايراني تبارها، تاجيكها بيش از ديگران قدرشناس سامانيان هستند و پول ملي خود را «ساماني» نام نهاده اند.

 

جنگ خياباني با روسها در همدان

کلنل پسيان

کلنل محمد تقي خان پسيان افسر ژاندارم سي ام آبان 1294 هجري (21 نوامبر 1915 ميلادي) شهر همدان را از ارتش روسيه پس گرفت.
     شرح اين نبرد خونين عمدتا خياباني در كتب تاريخ جنگ جهاني اول كه در غرب به چاپ رسيده تحت عنوان «قهرماني هاي ژاندارم هاي ايراني در همدان» آمده است، زيرا نيروي ژاندارم فاقد سلاح سنگين و شمار نفرات آن به مراتب كمتر از سربازان روس بود.
     كلنل كه مي دانست سربازان روس آموزش جنگ خياباني نديده اند آنان را به كوچه هاي شهر كشانيد و در آنجا درهم كوبيد و بيرون راند.

 

زماني كه لندن به آمريکا اجازه ورود به صحنه ايران را نمي داد

30 آبان سال 1300 هجري (21 نوامبر 1921 ميلادي) مجلس شورا فوريت لايحه دولت مبني بر واگذاري امتياز اكتشاف و استخراج نفت شمال ايران به شركت نفتي امريكايي استاندارد اويل را تصويب كرد كه اين عمل مورد اعتراض شديد انگلستان قرار گرفت، زيرا كه انگلستان خاورميانه را منطقه نفوذ خود مي دانست و به دولتي ديگر حتي آمريكا (فرزندش) اجازه و امكان ورود نمي داد. انگلستان كه امتياز انحصاري نفت مناطق جنوبي ايران را در دست داشت در زمينه كار مجلس، يادداشتي شديد اللحن به دولت ايران تسليم كرد. دولت آمريكا كه پس از جنگ جهاني اول به تدريج به انزواي خود پايان مي داد تا بعد از جنگ جهاني دوم و براندازي 28 مرداد، باهمه تلاشهايش موفق نشده بود كه عملا جاي انگلستان را در ايران بگيرد.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

30/8/59
جبهه جنوبي تثبيت نسبي اوضاع در سوسنگرد و درگيري نسبتاً شديد در محمديه . جبهه مياني ، ادامه درگيري در سومار . جبهه شمالي : جلسه حزب دمكرات و افسران عراقي براي عمليات در سردشت .

دو نظر از رئيس جمهور در مصاحبه با نشريه " ميد " : 1 ـ ارتش عراق ظرف دوماه متلاشي خواهد شد . 2 ـ امروز معلوم شده است كه حدس من در نامناسب بودن رجايي درست بود .

اعلام مواضع متفاوت مقامات آمريكايي دربارة گروگانها :ادموند ماسكي معاون وزير خارجه : ايالات متحده چهار شرط ايران را بطور اصولي ميپذيرد . جان تراتنر سخنگوي وزارت خارجه : بين توافق اصولي و به اجراگذاردن جزئيات اين توافق نامه تفاوت زيادي ميتواند وجود داشته باشد . اظهارات ماسكي تصادفي بوده و حاوي پيام خاصي براي مقامات ايراني نميباشد و دولتآمريكا هنوز منتظر پاسخ رسمي مقامات ايراني است .

اعلام عدم تحويل وسائل نظامي فرانسه به ايران . آغاز نقش جديد سعودي در جنگ : حمل و نقل ملزومات جنگي مورد نياز عراقي از خاك عربستان و احتمال واكنش ايران

30/8/63
وقايع جبهه ها و جمعبندي خودي: با وجود فعاليت هوايي و غيرهوايي مشكوك در منطقه هاي عملياتي، تاكنون علائمي از حساسيت جدي و هوشياري دشمن نسبت به منطقه اصلي عمليات دريافت نشده است.

تهديد مجدد عراق درباره حمله به كشتيها؛ گزارش خبرگزاري آلمان غربي از حمله عراق به 40 فروند نفتكش و 298 كشتي ديگر در خليجفارس و نيز دربارة حضور امريكا در خليجفارس ادامه تحركات ايذايي گروههاي محارب در غرب كشور؛

گزارش قرارگاه حمزه كه حكايت از نفوذ عناصر ضدانقلاب در برخي ارگانها دارد پناهنده شدن يكي از سربازان شيعه عراقي و اطلاعات وي در مورد نيروها و جبهه عراق ارائه پيشنهاد سپردن حفاظت از شخصيتها به عهده سپاه پاسداران توسط 48 تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دنبال موفقيت سپاه در اين زمينه.

ادامه تدارك و پشتيباني تسليحاتي و نيروي انساني عراق توسط كشورهاي عرب منطقه از جمله مصر، عربستان و كويت.

30/8/66
ديدار وزاري دفاع كشورهاي شوراي همكاري خليج با يكديگر در ابوظبي براي بررسي پيشنهادات همكاريهاي دفاعي آينده

عمليات ظفر 4.

Mobin_s2004@yahoo.com
21 نوامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين روزنامه جهان كه به تيراژ يك ميليون رسيد

21 نوامبر سال 1886 تيراژ (تعداد نسخه هاي فروش رفته يك نشريه) روزنامه « لو پتيت ژورنال» چاپ پاريس از مرز يك ميليون گذشت كه تا آن زمان در جهان بي سابقه بود. 114 سال بعد يعني در سال 2000 جهان داراي يك هزار و 71 روزنامه (يوميه) ميليون تيراژي بود. تيراژها پس از سال 2000 در سرازيري قرار گرفته و يا افزايش آن متوقف شده است.
     ناشران روزنامه ها مي گويند كه مطالب و محتوا افت نكرده بلكه اين مخاطبان هستند كه به دليل ارتقاء سطح معلومات عمومي كه خصيصه عصر حاضر است به آساني قانع نمي شوند و براي ارضاء آنان، روش خبرگيري و خبرنويسي برپايه نتايج نظرسنجي از
    «خوانندگان» دائما رو به تكامل است و از منابع تازه استفاده مي شود و اضافه مي كنند كه مخاطبان امروز، با شنيدن كوچكتري شايعه كه يك روزنامه متمايل به دولت است، از آن صرف نظر مي كنند و به سراغ رسانه هاي اينترنتي و «وب لاگها» مي روند كه بدون ملاحظات هرچه را كه مي خواهند مي نويسند ولي روزنامه هاي عادي دست كم ناچارند در نوشته هايشان راه گريز از «اعتراض و مواخذه» را باز بگذارند، زيرا كه نمي خواهند سرمايه خود را كه عمدتا از راه توزيع سهام عايد شده است ازدست بدهند، ولي وب لاگها نه داراي سرمايه هستند و نه تعقيب قضايي مي شوند، و اين، پديده اي تازه در جهان است كه از نيمه دهه 1990 وارد صحنه شده است ـ پديده اي كه براي نخستين بار باعث آزادي تمام عيار بيان و ابراز عقيده و نظر شده است. با ظهور اين پديده، رسانه هاي متعارفي نه تنها با خود، بلكه با اين پديده تازه (رسانه هاي اينترنتي) وارد رقابت شده اند كه ممكن است؛ نتيجه اش بهبود كيفيت مطالب رسانه ها و به كمترين حد رسيدن انواع سانسور و اعمال نظر در آنها و از اين رهگذر افزايش آگاهي هاي مردم و تکامل و پيشرفت جوامع باشد.

برخي ديگر از رويدادهاي 21 نوامبر

  • 1768:   انگليسي ها سرخپوستان ( بوميان ) امريكا را در منطقه « ستانويسك » شكست دادند و اراضي جنوب رودخانه اهايو را از آنها گرفتند و به مهاجران اروپايي دادند.
        

  • 1871:   فندك ( وسيله روشن كردن سيگار ) ساخته شد.
        

  • 1916:   فرانتس ژوزف امپراتور اتريش در حالي که کشور او درگير جنگ جهاني اول بود در 86 سالگي در گذشت. وي 68 سال سلطنت کرده بود.

  • 1913:   سي ام ابان 1288 خورشيدي مجلس شورا به پاس جانفشانيهاي ستار خان و باقر خان به احياء مشروطيت ، به ستارخان لقب « سردار ملي » و به باقرخان « سالار ملي » داد.

  • 1977:   هواپيماي مسافربري مافوق سرعت صوت " کنکورد " نخستين پرواز از لندن به نيويورک را انجام داد. اين نوع هواپيما که زمان پرواز ميان دو قاره را کوتاه کرده بود و سريعتر از گردش کره زمين به دور خود( تغيير ساعت ) پرواز مي کرد در نوامبر 2003 به دليل گراني هزينه و نبودن مسافر که بتواند بليت گران آن را بخرد از سرويس خارج شد.

  • 1990:   اعلاميه پايان جنگ سرد در پاريس امضاء شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 ذيقعده هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     « سِبط مارديني» منجّم، رياضيدان و دانشمند سوري دردمشق متولد شد.

    10 ذي القعده 826 - «سِبط مارديني» منجّم، رياضيدان و دانشمند سوري دردمشق متولد شد. نام او اَبوعَبدالله محمدبن اَحمد بَدرُالدين بود وازشاگردان ابن مَجدي بشمارمي‎رفت. دانشمندان حدود42رساله و كتاب را به نام وي ثبت كرده‎اند كه نسخه‏هاي خبرخي ازآنها موجود است. ازجمله آثاررياضي كه به وي نسبت مي‎دهند« كتابهاي تُحفَةُ الاَصحاب في علم الحِساب، اِرشادُ الطُّلّاب اِلي وَسيلَةالحساب و دَقايِقُ الحَقايِق في مَعرفَةِ حِسابِ الدَّرج» را مي توان نام برد.

     

     فخرالدين محمّد بن شيخ حسن معروف به شهيد ثاني از محدّثان بزرگ جهان اسلام در قرن يازدهم هجري قمري در مكه وفات كرد

    10 ذي القعده 1030 - فخرالدين محمّد بن شيخ حسن معروف به شهيد ثاني از محدّثان بزرگ جهان اسلام در قرن يازدهم هجري قمري در مكه وفات كرداين وجود روحاني از شاگردان برجسته ميرزا محمد استرآبادي بود شهيد ثاني از علماي علم حديث بود و بربسياري از كتب فقه و اصول شرح مفصلي نگاشت كه مشهورترين آنها شروحي است كه بركتابهاي معتبر شيعه يعني تهذيب و استبصار نوشته است وي در همه زمينه هاي علوم و معارف و فقاهت پيشوا و امام فقها و بزرگان اين علم بود در روايت و تفسير نيز ، صحت گفتار و بزرگاني شأن و مقامش بين عام و خاص امري مسلم و بديهي است همچنين طلاب و فضلا هم اكنون در حوزه هاي علميه از آثار ارزشمند ايشان بهره مي برند شهيد ثاني به بسياري از علما اجازه روايت داده است و اكثر شاگردان وي ازجمله استادان حوزه هاي علميه شدند ، مقبره اين دانشمند بزرگوار شيعه در نزديكي مقبره حضرت خديجه قرار دارد

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    8
    18

    اهواز

    18
    30

    تبريز

    3
    14

    شيراز

    5
    22

    مشهد

    7
    22

    بندرعباس

    18
    30

    کرمان

    1
    23

    اصفهان

    2
    19

    يزد

    8
    23

    کرمانشاه

    6
    17

    اراک

    6
    17

    رشت

    12
    17

    دبی

    21
    28


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1380 تومان
    936 تومان
    1930 تومان
    845 تومان
    252 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    190000 تومان
    91000 تومان
    46000 تومان
    176000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان ظهر : 11.49

    اذان مغرب : 17.15

    اذان صبح فردا : 5.15

    طلوع آفتاب فردا : 6.43

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    TIME Magazine
    19 نوامبر
     

    جديدترين شماره از هفته نامه
    Time
     

    تاریخ انتشار: 19 نوامبر 2007
    تعداد صفحات مجله: 143
    حجم فایل: 4 مگابايت
    رمز فايل: www.mobin-group.com

    برای دانلود مستقيم مجله، اینجا را کلیک کنید


     

     

     

     

     

     

     Ãتکنولوژي روزانه


    موسیقی مورد علاقه خود را در لیوان ذخیره کنید


    آیا تا کنون دوست داشته اید که دیتاهایی نظیر موسیقی را در یک لیوان نگه داری کنید؟ در یک اقدام جالب دیگر سازندگان شرکت SanDisk موفق به طراحی نوعی media player در شکل هندسی شبیه لیوان شدند . طرح اولیه این محصول بی شک از نظریه بهداشت و سلامت و به همراه داشتن لیوان شخصی برای هر فرد سر چشمه گرفته است. بسته به حجمی که برای این لیوانهای حاوی اطلاعات در نظر گرفته شده قیمت این محصول متفاوت است. لیوانی که بتواند حجم 1 گیگا بایت را در خود ذخیره کند 50$ و برای حجم 512مگا بایت 35 $ در نظر گرفته شده است. این محصول Sana shaker  نام دارد و توانسته طرفدارانی را که به دنبال اقلام فانتزی هستند را به خوبی به سمت خرید این محصول جذب کند. با تمامی دقت و زیبایی که در ساخت و طراحی این محصول در نظر گرفته شده اما من همچنان ترجیح می دهم که در لیوان آب بخورم و از طریق mp3 player  معمولی  به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهم .
    منبع
     

    موبایل نرم خود را تا بزنید


    این تصویر یک موبایل نرم و انعطاف پذیر است. برد الکترونیکی این ست در داخل محفظه ی انعطاف پذیری که از جنس پلیمر نرم انتخاب شده است جا سازی می شود. بی شک  صفحه نمایشگر 2.7 اینچی با ابعاد 433*266 پیکسلی که بتواند خم شده و در هر شکل هندسی دیتا را نمایش دهد از جذابیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود. Electrowetting  تکنولوژی بود که تا چندی پیش تصورش در حد رویایی بیش نبود اما با طراحی این گوشی زیبا توسط Roman Kriheli   این تکنولوژی عملا به حقیقت پیوست. در توضیح این تکنولوژی میتوان چنین ذکر کرد که صفحه نمایشگر مد نظر قابلیت ارتجاع پذیری خاص خود را دارد اما این امر چگونگی حرکت مکانما را تحت تاثیر خود قرار نداده و حرکت آن تنها به کمک شک یک سیگنال الکتریکی کنترل خواهد شد. با به بازار آمدن این نسل از گوشی های پلیمری از این پس می توانید موبایل خود را در لحظه عصبانیت خم کرده, تا بزنید و یا حتی با دندان خود آن را بجوید. جای هیچ نگرانی نیست. گوشی شما سالم خواهد ماند.
    منبع
     

     

     

     

     

     Ãکتاب روزانه


    سید جمال الدین اسدآبادی
    جلد اول
     


    نگاهی با سالشمار زندگی
     

    معرفی کتاب:
    سيد جمال الدين حسينى اسدآبادى، از شخصيتهاى ممتاز و روشنگرى است كه در پايان قرن سيزدهم و آغاز قرن چهاردهم هجرى، در دنياى اسلام و از حوزه تشيع ظهور كرد. او، مسلمانان و ملل شرق را به بيدارى و قيام دعوت مى‏نمود. در راه استراتژى كلى، كه خود بر محور سه اصل: 1. بيدارى شرق 2. بازگشت به اسلام 3. وحدت مسلمانان ترسيم كرده بود، تلاش خستگى ناپذيرى را آغاز نمود و براى رسيدن به اين اهداف، سفرهاى متعددى به كشورهاى سه قاره مهم جهان: آسيا، آفريقا و اروپا نمود و با تدريس، سخنرانى، نگراش مقاله و نشر روزنامه و مجله و تربيت شاگردان آگاه و شجاع، به موفقيتهاى دست يافت.
    هر كس كه در زندگانى و فعاليتهاى وسيع و گسترده سيد جمال، اندك تأملى كند، به نقش وى در بيدارى مشرق زمين اذعان خواهد كرد و از خود خواهد پرسيد: اگر تلاشهاى آگاهى بخش سيد جمال نبود، امروز ملل شرق و دنياى اسلام در چه وضعيتى به سر مى بردند؟ آيا همين گونه بود كه الان هست؟ يا تا مدتهاى بيشترى مردم مصر، ايران، هند و... تحت سلطه بيگانگان بودند؟ آنچه مسلم است، تمام نهضتهاى اصلاحى صد ساله اخير، در شرق و دنياى اسلام، از مكتب سيد جمال الهام گرفته و به گونه‏اى مرهون تلاشهاى وى مى باشد.
    نوشتار حاضر نگاهی است تاریخی به تکاپوهای سید جمال در راستای نیل به بیداری اسلامی و وحدت مسلمین.

    فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:
    ● ولادت: شعبان 1254 ه ق.
    ● عزیمت به نجف: 1266 ه ق.
    ● هجرت به هندوستان: 1270 ه ق.
    ● سفر به افغانستان: 1278 ه ق.
    ● ترک افغانستان و ورود به شهر بمبئی: 1285 ه ق.
    ● اخراج از هند و عزیمت به مصر و عثتمانی: 1286 ه ق.
    ● ورود به تشکیلات فراماسونری: 1292 ه ق.
    ● افزایش تحرکات سیاسی در مصر: 1295
    ● خروج از تشکیلات فراماسونری: 1296 ه ق.
    ● اخراج از مصر و بازگشت به هند: 1296 ه ق.
    ● ورود به لندن و پاریس: 1300 ه ق.
    ● جدل با ارنست رنان: 1300 ه ق.
    ● انتشار مجله عروة الوثقى: 1301 ه ق.
    ● ارسال عروة الوثقى به اقصی نقاط جهان: 1301 ه ق.
    ● تعطیلی عروة الوثقى و وقایع سودان: 1302 ه ق.


    دانلود کتاب:
    لينک دانلود  (نسخه الکترونيکي با حجم کمتر از يک مگابايت)
    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    گزارش لحظه به لحظه از سفر مدیر کل آژانس بین المللى انرژى اتمى به تهران



     

    ** روز اول
    شبکه اول سیما: گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گویای گذشته ی بدون نقص جمهوری اسلامی ایران در مسائل هسته‌ای است.
    شبکه دوم سیما: به دنبال گزارش اخیر محمد البرادعی، پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به آژانس باز خواهد گشت.
    شبکه سوم سیما: منصور! بدون انرژی هسته‌ای پاتو تو خونه نمی‌ذاری! فهمیدی؟
    شبکه چهارم سیما: بینندگان جان! همانطور که مفهوم شُدید، یکان یکان مسئولان جان در حال ارسال پیامک های تبریک به مناسبت این فرخنده روز به برنامه هستند ...
    شبکه خبر: خط تولید انرژی هسته ای در بیست و چهار کشور دنیا توسط متخصصان ایرانی راه‌اندازی خواهد شد.


    ** روز دوم
    ساعت 10:23:29>>
    «مسافرین محترم توجه داشته باشید. برای هر یک از شما، یک عدد چتر نجات در انتهای هواپیما تعبیه شده. لطفا جهت پیاده شدن، هرچه سریعتر به انتهای هواپیما مراجعه کنید!»
    ساعت 10:28:35>>
    - سلام ممد جون!
    - سلام محمود! حالت چطوره؟ حالا فرست‌کلاس برامون نگرفتی لا اقل یه هواپیمای بهتر می‌گرفتی!
    - چرا؟ مگه اذیت شدی؟ این توپولف‌ها که هواپیماهای خوبی هستن! ما خودمون همیشه از اینا استفاده می‌کنیم.
    ساعت 10:28:59>>
    بی‌بی‌سی: البرادعی با یک هواپیمای روسی به ایران سفر کرد.
    فاکس نیوز: پوتین باید به غلط کردن بیفتد!
    ساعت 10:42:15>>
    - حالا این چی هست؟
    - این غذا بهترین صبحونه توی ایرانه. اسمش عدسیه!
    - چه جالب. باید خوشمزه باشه ... بگذریم محمود جون. حالا چه خبر از مسائل هسته‌ای؟
    - به مرحمت شما. خوبه. سلام می‌رسونه!
    ساعت 10:42:38>>
    شبکه خبر: رئیس جمهور به هرگونه ابهام در تاریخچه فعالیت‌های هسته‌ای ایران پایان داد.
    پرس‌تی‌وی: ضیافت صبحانه در حیاط دفتر ریاست جمهوری.
    خبرگزاری آبان: اکران خصوصی آژانس شیشه‌ای با حضور محمد‌البرداعی.
    ساعت 10:43:47>>
    - خب ممد جون به مامان و بابا سلام برسون!
    - ها؟ مگه قرار نبود فیلم پخش کنید؟
    - حالا باشه یه وقت دیگه. الآن هواپیمات پرواز می‌کنه بعد می‌مونی روی دست ما!
    - خب ... آخه ...
    - بازم بیا پیش ما.
    - ولی ...
    - آهان خوب شد یادم انداختی. بیا اینا رو هم ببر برای سوغاتی!
    - دستت درد نکنه. خیلی ممنون. ولی ... آخه ...
    ساعت 10:44:56>>
    شبکه خبر: محمدالبرادعی از همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر کرد!
    فاکس‌نیوز: آخه و کوفت!


    ** روز سوم
    هفته‌نامه زردینه: افخمی زندگی البرادعی را می‌سازد. در این فیلم، محمدرضاگلزار نقش محمد‌البرادعی را ایفا خواهد کرد. همچنین، سید جواد هاشمی در نقش محمود احمدی‌نژاد، مهناز افشار در نقش کاندولیزا رایس و محمدرضا شریفی‌نیا در نقش ملک فهد ظاهر خواهند شد!
    روزنامه آفتاب شرق: خانم خلاقیت: «جهان به سوی حذف انرژی هسته‌ای به عنوان مهمترین عامل آلودگی محیط زیست در حرکت است.»
    روزنامه کیهان نو: البرادعی قهرمان! بازم پیش ما بمان!
    روزنامه الشرق الاوسط: بی‌نظیر بوتو خواستار تعویض پرویز مشرف با محمدالبرادعی شد.
    اشپیگل: سقوط یک هواپیمای روسی در خاک ترکیه!
    تایمز: یکی از مقامات پ.ک.ک: «ما که کارمون تموم شد ...!»

     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    کار، مُد، سلامتی، خانواده، رموز موفقیت و ... (مردمان)


    5 قانون براي مديران و رئيسان


    بعضی تصور میکنند که رئیس بودن فقط به پشت میز نشستن، سیگار کشیدن و به این و آن دستور دادن است. ممکن است وقتی می بینند کسانی هستند که از حرف هایشان اطاعت می کنند و به آنها احترام می گذارند، احساس رضایت کنند.
    متاسفانه، آنچه شما می بینید فقط یک درصد از زندگی آنها ميباشد—در واقع ساعات فراغت آنهاست. مطمئناً رئیس بودن الزامات و خصوصیات خاصی می طلبد. یک رئیس هیچوقت تعطیلی ندارد و 24 ساعت روز باید گوش به زنگ باشد. هیچ کس تا به حال با نشستن در رستورانها و دید زدن دخترها رئیس نشده است. برای رئیس شدن باید سخت تلاش کرد و همیشه هوشیار بود. نکاتی که در این مقاله پیش روی شما قرار داده ایم، به شما برای رسیدن به این هدف کمک می کند.


    1. اگر احترام می خواهید، احترام بگذارید
    یکی از اصلی ترین قانون های موجود در ریاست این است که افراد تنبل همیشه پس رفت می کنند. فقط افراد کمی هستند که خود را از این قانون جدا می کنند، اما اکثر مردم نمی توانند. به قدرت رسیدن از طریق کانال های مناسب آسان تر و قابل تحمل تر از کندن تونل به سمت بالا با دستان خودتان است، فقط به این دلیل که رئیس های قبلی به شما احترام گذاشته و از شما حمایت می کنند.
    خاطرتان باشد که احترام گذاشتن به معنای بادمجان دور قاب چینی و چاپلوسی نیست. به این معنی است که باید در مقابل نیازهای سازمان و شرکت، مراقب و متوجه باشید. البته باید دقت داشته باشید که زیر دستان شما این مهربانی را با ضعف شما اشتباه نگیرند.


    2. تصمیم غلط بهتر از بی تصمیمی است
    تلاش برای به چنگ آوردن همه ی قدرت در یک زمان، نتایج متضادی در پی خواهد داشت. در بعضی موارد تصمیمات بزرگ در زندگی توام با شناخت و گه گاه افتخار خواهد بود. سزار نام خود را با عبور از رابیکون و ورود به روم نهاد. از طرف دیگر، برتوس نام خود را با خیانت به سزار نهاد. تفاوت بین این دو مرد به طور آشکاری در یک چیز است: پیروزی. اگر بروتوس دشمنان خود را پس از خیانت برکنار می کرد، می توانست تاریخ را به خواست خود رقم بزند، اما تصمیم او باعث رسوایی و بدنامی همیشگیش شد.
    اگر درگیر یک تصمیم گیری هستید، ممکن است افراد کم طاقت دیگری این تصمیم را به جای شما بگیرند. شما به عنوان یک رئیس باید بتوانید زیردستانتان را آنقدر تحت جذبه خود نگاه دارید که به خود اجازه ی خیانت به شما را ندهند. اگر کسی به شما خیانت کرد، باید کاری کنید تا آن فرد را الگویی برای سایر کارمندان شرکت کنید. او را اخراج و یا از مقام خود عزل کنید.


    3. با هوشیاری شر بدخواهان را از سر خود کم کنید
    یک رئیس تاثیر گذار باید بتواند رقیبان و بدخواهان را از جلوی راه بردارد. در مسیر شما به عنوان یک رئیس ممکن است افراد به ظاهر مهربان، اما در باطن بدخواه زیادی باشد که بخواهند وارد مسیر شما شوند. هیچ چیز مثل کینه و طرز برخورد کار را خراب نمیکند. به عنوان یک رئیس باید بتوانید به هر طریق ممکن خود را آماده و برتر و بالاتر از همه نگاه دارید. یکی از راه هایی که میتوانید از طریق آن اجازه ندهید هیچ چیز و هیچ کس سد راه شما نشود این است که با همه به طور یکسان رفتار کنید، از مدیر عامل گرفته تا آبدارچی شرکت.
    البته این به آن معنا نیست که باید مثل بعضی سیاست مداران یک نقاب پلاستیکی به صورت بزنید. اما اگر دیدید کسی قصد مزاحمت و بدخواهی دارد، بار اول نصیحتش کنید. اگر زیر بار نرفت، بار دوم فشار بیشتری بر او بیاورید، اما اگر باز سر عقل نیامد، بیرونش کنید. شما به عنوان یک رئیس باید بدانید که با مردم چطور رفتار کنید، چطور آنها را ترسانده و یا چطور خیلی مودبانه خردشان کنید.


    4. از فرصت ها نهایت استفاده را ببرید
    وقتی به قدرت رسیدید، تازه زمانی است که فشار را بر روی خود احساس می کنید. لحظاتی وجود دارد که یک نفر با یک ایده جالب و عالی، از فرصت استفاده کرده و پاورقی بر تاریخ زندگی کس دیگری می شود. در واقع، زندگی ترکیبی از تقاطع های بین آن افرادی است که انتخاب صحیح کردند و آنها که انتخابی غلط کردند. برای اینکه نامتان ماندگار شود، باید جزء آن افرادی باشید که گوش به زنگند و از فرصت ها بهترین استفاده را می برند. برای رئیس بودن باید از فرصت ها استفاده کنید و گرنه پشیمان خواهید شد.


    5. از همه بیشتر کار کنید
    بدون تلاش و کوشش فراوان هیچوقت رئیس نخواهید شد. برای اینکه سوپراستاری معروف هم بشوید باید حداقل 20 سال تلاش کنید. اگر همیشه برای انجام کار بیشتر اشتیاق داشته و هدفمند باشید، ساعاتی که روی آن سرمایه گذاری کرده اید، فرصتی پیش روی شما قرار می دهند. و زمانیکه رئیس شدید، همه دوست دارند که جای شما باشند. همه به شما نگاه می کنند، پس بهتر است سرتان را بالا نگه دارید و باز به سعی و تلاشتان ادامه دهید، چون احترام خیلی زود ناپدید می شود.
    خاطرتان باشد حتی زمانیکه به عنوان یک رئیس شناخته شدید، باز باید کوشش کنید چون در غیر اینصورت خیلی زود آن را از چنگتان در خواهند آورد.


    روی شخصیتتان کار کنید
    می توانید از یک تلاشگر 20 ساله به موفقیت یک شبه نائل شوید، فقط اگر برای آن تلاش کنید. اما برای این منظور نیازمند شخصیت هم هستید. برای خاطره انگیز کردن زندگی، تقلا و کشمکش نیز لازم است. یادتان باشد رئیس در وادی خطر زندگی میکند. چیزی که به شما کمک میکند بتوانید مقام و موقعیتتان را حفظ کنید این است که کارهایی را انجام دهید که دیگران از انجام آن واهمه دارند. این جرات و جسارت از شخصیتی جسور و باشهامت ناشی می شود.
    هوشیار باشید و تلاشگر، و خیلی زود خواهید دید که نام شما نیز به تاریخ اضافه خواهد شد .
     

     

     

     

     

     

     Ãدانش روزانه


    چطور
    از بوی بد دهان خلاص شویم؟


    شما زمانی می توانید از بوی بد دهانتان جلوگیری کنید که علت انرا بدانید. در 90% موارد این بوی بد به علت الوده بودن محیط دهان است.
    جرمهایی که به علت وجود باکتری در دهان شما نقش می بندد عمده علت بوی بد دهان است. گاهی اوقات وجود عفونت و یا اشکالی در ریه ها باعث این بو ها می شوند. سریع خوردن غذا یکی دیگر از علل این مشکل معرفی شده است.
    بوی موادی همچون سیرها و یا پیاز می تواند از طریق خون وارد ریه ها شود و بوی بد دهان را پدید اورد. تنباکو نیز یکی دیگر از مقصران این ماجراست و چرک سینوسها و یا دیابت نیز مسبب بوی بد دهان شناخته شده اند.

    چند راه برای جلوگیری از بوی بد دهان:
    دهان خود را تمیز نگه دارید. این به معنی دو بار مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در شبانه روز است. باقیمانده غذا میان دندانهای شما که سبب تشکیل باکتریها می شود تنها با نخ دندان بیرون می اید.
    زبان خود را نیز تمیز نگه دارید. پس از هر بار مسواک زدن زبانتان را هم با مسواک بشویید که محل رشد باکتری ها نشود.
    دهانتان را مرطوب نگهدارید. بزاق دهان ضد عفونی کننده های خدادادی هستند و بوی بد دهان در اول صبح به علت کم شدن ترشح بزاق است.
    دهانتان را بشویید. پس از هر بار غذا دهانتان را اب بکشید زیرا گشتن اب در دهانتان می تواند غذاهای باقیمانده را از دهانتان خارج کند.
    نعناع بجوید. گر چه خشبو کننده های دهان سبب ریشه کن شدن بوی بد دهان نمی شوند اما برای دقایقی می توانند بوی غذایی که خورده اید را از بین ببرند.
    خوراکی هایی که از اجتماع باکتری جلوگیری می کنند همچون هویج و بادام زمینی یا پنیر کم چرب را برای عصرانه انتخاب کنید.
    این روشها برای جلوگیری از بیشتر شدن بوی بد دهان موثرند اما بهترین راه رای از بین بردن ان پیدا کردن علت اصلی ان است.

     

     

     

     

     

     

    Ãاس.ام.اس روزانه

    روزهاي فرد هفته منتظر ما باشيد
    roozane_sms@yahoo.com

    دوستاي عزيز سلام
    اميدوارم كه حالتون خوب باشه
    يه مطلب بگم خدمتتون
    دوستان عزيز بودن كه مي خوساتن آرشيو اس ام اس روزانه رو داشته باشن ..
    اگه يادتون باشه يه صحبتي هم داشتم باهتون كه نظر بدين و اينا...
    طي صحبتهايي كه با مدير تالار داشتم آرشيو اس ام اس ها رو ايشون توي تالار قرار مي دن .. اگ اونجا سر بزنين مي بينين كه چندين قسمت از اول كه مطالبم منتشر شده قرار داده شده ..
    از طريق اين لينك هم مي تونين مطالب رو بخونين
    لينك آرشيو اس ام اس روزانه

    خب . بريم سراغ مسيج هاي امروز :


    1051- بزرگترين گناه:سکوت بزرگترين شجاعت: بگی دوست دارم/بزرگترين سرمايه:دوست/بزرگترين افتخار:عاشق شدن.../بزرگترين هنر:عاشق ماندن... (2520-0916)

    1052- اس ام اسات شده مثل دارو.يکی صبح يکی شب.اما حال من خيلی بده.هر لحظه به دارو احتياج دارم هر لحظه (0509-0912)

    1053- حرف هاي ما هنوز ناتمامند تا نگاه ميکنی وقت رفتن است.باز همان حکايت هميشگی،پيش از آنکه با خبر شوی لحظه ي رفتن تو ناگزير ميشود. ای آی... دريغ و حسرت هميشگی، ناگهان چقدر زود دير ميشود... (0509-0912)

    1054- براي لذت بردن از زندگی کافيه کمی احمق باشي شکسپير (6094-0915)

    1055- ميدونم تا اس ام اس مياد دعا ميکنی من باشم.

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    ميخواستم بگم دعات مستجاب شد. (2520-0916)

    1056- ببخشيد بد موقع مزاحم شدم. ميخواستم قربونت برم، از کدوم طرف بايد برم. (2520-0916)

    1057- انالله و انا اليه راجعون فرستنده اين SMS از دوريتان جان داد. (2520-0916)

    1058- بعضی ها،ميخواهند که تلقين کنندگان صميميت باشند.مي نشينند تا بناي تو فرو بريزد.مي نشينند تا روز اندوه بزرگ. (0439-0913)

    1059- اگر خدا از حضرت ابراهيم خواسته بود بجاي فرزند ، همسرش را قرباني كند اين مراسم هر سال با شكوه بسيار در تمام دنيا تكرار ميشد.!@ (7314-0915)

    1060- افتخار در خشک کردن قطره ي اشک است نه جاری ساختن سيل خون. (2520-0916)

    1061- صبا اگرگذري افتدت به كشور دوست،ببر زسوى محبان پيامي بر در دوست اگرچه دوست به كاهي نميخرد ما را، ولى به عالمي نفروشيم موئي ازسر دوست. (7314-0915)

    1062- آيتي از خداست معصومه ( س )/ لطف بي انتهاست معصومه/ جلوه اي از جمال قرآن است/ چهره حق نماست معصومه. ميلاد بر شما مبارك. (2520-0916)

    1063- يه روز يه يارو ميره حموم، صابونشو گم ميکنه،اين ور رو نگا ميکنه ميبينه نيست،اون ور رو نگا ميکنه ميبينه هست!!! (1548-0912)

    1064- به يه بابايي ميگن يه ميوه ي خوش مزه،ابدار و شيرين بگو. ميگه خيار!ميگن خيار کجاش شيرين و ابدره؟ ميگه با چايی شيرين بخور نظرت عوض ميشه ! (1548-0912)

    1065- من اين sms را تابحال براى هيچكسى نفرستادم
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    براى تو هم نمي فرستم:-D (7671-0916)



    شماره براي ارسال مسيج : 09125698059
     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    گزارش رویترز از زنان ایرانی
    شبیه آنجلینا جولی شده ام!



     

    رویترز در گزارشی به وضعیت نگاه برخی زنان ایرانی به مقوله آرایش پرداخته است.
    رویترز در گزارشی با عنوان «رشد تجارت زیبایی در ایران» می نویسد: جراحی های مخصوص زیبایی؟ بلند کردن مو؟ برنزه کردن؟ همه این کارها در ایران اسلامی، جایی که فقط دستان و صورت زنان آشکار است رو به رشد است.
    به ادعای رویترز عدول از پوشیدن چادر یا روسری و مانتو که بر اساس شریعت می باشد؛ موجب جریمه، زندان یا شلاق می شود!
    به نوشته رویترز اما این امر، از نگرانی زنان ایرانی در مورد قیافه شان نکاسته است و روز به روز بر تعداد کسانی که حاضرند برای بینی جدید، چربی شکم، کشیدن صورت و چشم و ... به زیر تیغ بروند، اضافه می شود.
    رویترز همچنین نوشته است: هزاران مرکز زیبایی شامل سالن ها و باشگاه ها، به صورت قارچ گونه در سرتاسر تهران با تضمین بهتر کردن چهره زنان، بوجود آمده اند.
    زیبا 25 ساله، دانشجوی هنر، تا کنون عمل ... و بینی انجام داده است. وی در سالن انتظار یک باشگاه زیبایی این را می گوید: «من الان می خواهم جذابتر شوم.»
    فریبا 34 ساله، زن خانه دار که مانند بقیه از گفتن نام خانوادگی اش پرهیز دارد می گوید: «من هفته ای دوبار به اینجا می آیم. پوشیدن حجاب به این معنی نیست که به چهره ات نرسی!»
    سارا، مدیر این باشگاه زیبایی می گوید که روزانه 40 مشتری دارد و این تعداد در تابستان ها که مهمانی زیاد می شوند، افزایش پیدا می کند؛ وی در ادامه می گوید: «اتفاقا من مشتریانی دارم که چادر می پوشند. آنها می خواهند که در مهمانی های خصوصی، زیباتر به نظر بیایند. هر تجارتی که به قیافه زنان ایرانی ربط داشته باشد، "پول درآور" است. ما خدماتی همچون ماساژ و برنزه شدن انجام می دهیم.»

    زیبایی و شریعت
    به ادعای رویترز در سرزمینی که مردان و زنان مجرد حق ندارند تا دست هم را بگیرند و زنان باید به پوشش اسلامی احترام بگذارند؛ شکوفه مولایی، دندانپزشک، ماهیانه حدود 1000 دلار خرج چهره اش می کند.
    وی می گوید:«من باید برای ادامه و محافظت از ازدواجم، تازه و زیبا باشم.» این خانم 35 ساله، در عین اینکه، یک کرم 250 دلاری به صورتش می زند و ناخن های مانیکور شده فرانسوی دارند و حدود 11 دلار برای هر جلسه برنزه شدن، پرداخت می کند؛ از قوانین ایران به خاطر عدم حمایت کافی از زنان انتقاد می کند!
    بر اساس قانون اسلام، مردان می توانند تا 4 زن بگیرند و هر قدر که دلشان می خواهد، همسر موقت! «همسر موقت» از طریق قراردادهای مذهبی برای چند ساعت تا چند سال، بوجود می آید. همسران موقت، عمدتا مطلقه یا بیوه هستند.
    زنان ایرانی، برای مسافرت به خارج، نیازمند اذن همسرشان هستند و از امتیازاتی برای طلاق و ... نیز خیلی کم، بهره مندند.
    به گزارش رویترز، با توجه به اینکه تعداد فارغ التحصیلان زن از مردان بیشتر است، زنان ایرانی از فرصت ها و حقوق بیشتری نسبت به دیگران در خاورمیانه برخوردارند. بسیاری از زنان، تجارت خود را دارند و شغلهای مدیریتی بالایی دارند. آنها می توانند همه کاره باشند، البته به غیر از قاضی و رئیس جمهور!
    مهتاب سروری، که رویترز وی را جامعه شناس معرفی کرده است می گوید: «افزایش زنانی که به قیافه خود می پردازند، در راستای تلاشی برای توسعه نقش آنها در جامعه است. زنان ایرانی، روز به روز مستقل تر می شوند. توجه به زیبایی نیز، بخشی از این روند است.»!

    بی چین و چروک!
    عمل های جراحی زیبایی به قشر مرفه محدود نمی شود؛ بلکه بین خانواده هایی که دارای درآمدی پائین تر هستند (به عنوان مثال، معلمی که ماهیانه 200 دلار درآمد دارد) نیز ترویج یافته است.
    هستی، خانه دار متوسط 30 ساله که برای عمل بینی اش، خودرواش را 5000 دلار فروخت می گوید:«داشتن صورتی زیبا به من اعتماد به نفس می دهد، چون تنها جایی است که می توانم نشان دهم.»
    میترا خلیلی، جراح زیبایی می گوید: «تزریق بوتاکس بین تمامی اقشار زنان ایرانی محبوب است. زنان می خواهند تا صورتی بدون چین و چروک داشته باشند. این تزریق، حدود 200 دلار خرج دارد.»
    به گفته یک جراح دیگر که نمی خواهد نامش فاش شود، هزینه عمل ... نیز حداکثر 10000 دلار است و این عمل بین اقشار متوسط محبوبیتی ندارد و می گوید: «اما من حداقل روزانه 2 عمل ... انجام می دهم.»
    جراحی زیبایی تنها راهی نیست که موجب جوانتر شدن می شود؛ باشگاه سلامتی ج..ج..، آرایش هایی حدود 1000 دلار انجام می دهد و این آرایشها برای کسانی است که می خواهند مثل ستاره های غربی بشوند.
    مریم 25 ساله که دختر یک تاجر است، می گوید: «من اکنون همانند آنجلینا جولی ام! موهای بلندتر و نازک تر، نشانه زیبایی است.»

     

     

     

     

     

     

     

    Ãستون آزاد

    گفت‌وگو با محمدرضا حياتي شاخص‌ترين چهره خبر تلويزيون



     

    1- سال‌‌هاست به ديدن چهره‌اش در زمان پخش اخبار از تلويزيون عادت كرده‌ايم. ليسانس علوم سياسي دارد و تازه وارد دهه پنجم زندگي‌اش شده.
    2-به خاطر سبك خبرگويي و چهره‌اي كه تا به حال از او ديده‌ايم، در نظر اول امكان دارد كه هر كسي فكر بكند با يك آدم كاملاً جدي و خشك رو‌به‌روست، اما وقتي روبه‌رويم مي‌نشيند با يك آدم كامل‌تر از آن چيزي كه انتظار دارم رو‌به‌رو مي‌شوم. آدمي مهربان، بذله‌گو، خندان و به دور از افه‌هاي خيلي از همكاران هم‌طرازش.
    3-مي‌گويد به خاطر عشقي كه به هنر و مخصوصاً سينما داشته وارد اين رشته شده و بعدش به اين طرف كشيده شده. عاشق فيلم‌هاي قديمي و كلاسيك سينماست و اعتقاد دارد هنوز بعد از ساليان دراز فيلمي مثل «خوشه‌هاي خشم» توليد نشده كه بتواند در حد و اندازه‌هاي آن باشد. سينماي امروز دنيا را زياد نمي‌پسندد و معتقد است عاري از جنبه‌هاي هنري و انساني است.
    4- كارش را با گويندگي راديو شروع كرده و حتي در نمايشنامه‌هاي راديويي هم حرف زده. مي‌گويد جوان‌‌هاي نسل خودشان با حوصله‌تر بوده‌اند و به همين خاطر هم پيشرفت كرده‌اند، اما امروزي‌ها خيلي عجولند و زود جا مي‌زنند.
    5- هنوز هم كه هنوز است بخش خبري 21 و محمدرضا حياتي پرطرفدارترين خبر و خبرگوي تلويزيون در بين مردم جامعه هستند به سراغ او رفتيم.

     

    * از اول گوينده خبر بوديد؟
    نه، من ابتدا گوينده يك برنامه راديويي بودم، اما بعدها به خاطر جوي كه در حوزه خبر و آن حال و هوايش ديدم، با شخصيت خودم بيشتر سازگاري داشت.


    * آن موقع امتحان و گزينش خاصي هم براي ورود به اين عرصه وجود داشت؟
    بله، طبق معمول آزموني مي‌گرفتند، البته خب چون آن موقع گويندگان قبل از انقلاب رفته بودند و در واقع صدا و سيما خالي مانده بود و عملاً كسي نبود، سختگيري‌ها كمتر بود. آزموني گرفتند و ما هم جذب شديم.


    * اما باز هم فكر كنم جذب گوينده بهتر از الان بود؟
    بله، شايد بشود گفت ما كمي راحت‌تر آمديم چون نياز بود، اما من هميشه گفته‌ام آنهايي كه اول انقلاب آمدند شايد ديگر بعدها كسي مثل آنها نيامد. نسل ما در سال 60-59 وارد صدا و سيما شديم، بعد از آن خيلي‌ها آمدند و رفتند. خيلي‌ها. مخصوصاً از دهه 70 به اين طرف، ولي نتوانستند در اين جايگاه ماندگار شوند. نيروهايي كه اول انقلاب آمدند واقعاً عاشق اين كار بودند و فقط عشق به صدا و تصوير و اين جور چيزها نبود. اصلاً در اين وادي نبوديم كه فقط معروف و مشهور بشويم، زياد اين چيزها هم نبود كه مصاحبه مطبوعاتي و عكس روي جلد و از اين جور حرف‌ها باشد.


    * به هر حال كار شما شهرتي را هم به همراه دارد. يعني شما اصلاً از اين شهرت خوشتان نمي‌آيد؟ اذيتتان مي‌كند؟
    ببينيد اين دو جنبه دارد. نمي‌شود گفت كاملاً اذيت مي‌كند. به هر حال انسان يك موجود علاقه‌مند به جلب توجه كردن و شناخته شدن است و طبعاً اين جنبه مثبتش است، ولي از طرف ديگر شايد بشود گفت 60 درصدش دست و پاگير است، به ضرر آدم مي‌شود و تو را از لحاظ اجتماعي محدود مي‌كند. خيلي چيزها را بايد رعايت كني كه يك آدم معمولي كه چهره‌تلويزيوني و معروفي نيست لزومي به رعايت كردنش ندارد؛ خيلي چيزهايي كه شرعي و قانوني است. اين مخصوصاً براي كسي كه گوينده خبر هست و از اين نظر فراتر از يك چهره معمولي تلويزيوني به حساب مي‌آيد، بيشتر صدق مي‌كند.


    * الان سواي دسته‌بندي خبر به دو شيوه كلاسيك و مدرن، خيلي‌ها در خبرگويي، شما را از سه چهره شاخص ياد مي‌‌كنند: سبك شما، آقاي بابان و آقاي افشار. نظر شما چيست؟
    سبك گويندگي خبر به صورت آن چيزي كه در دنيا شاخص و مرسوم است، فكر مي‌كنم همين سبكي است كه همه دارند گويندگي مي‌كنند كه به سبك خبري كلاسيك معروف است.
    يك مدل ديگر هم هست كه چند سالي است در ايران باب شده، بحث مجله خبري است. حالا اين سبك خبري كه شايد به اسم ما تمام شده، فكر مي‌كنم ارتباطي با من يا آقاي افشار ندارد. هر گوينده ديگري هم كه حالا دارد مجله يا شوي خبري را اجرا مي‌كند، اگر بيايد در اين بخش خبري ما بنشيند، لاجرم بايد مثل ما اجرا بكند و نمي‌تواند طور ديگري اين كار را انجام بدهد و اگر ما هم برويم آنجا طبيعتاً ما بايد آن طور اجرا بكنيم. چون اصلاً آن فرمت خبري با فرمت خبري ساعت 21 فرق مي‌كند. مثلاً بخش خبري 30/20 شبكه دو هم نوع نگارشش فرق مي‌كند، هم مخاطبش فرق مي‌كند و هم خبرهايي كه ارائه مي‌دهد اصلاً فرق مي‌كند. يعني خبرهاي رسمي كلاسيك سياسي نيست اينجا. خبرهايي كه خيلي از آنها ممكن است شايعه باشد يا مسائل پشت پرده هست كه نوع نگارششان هم فرق مي‌كند. محاوره‌اي نوشته مي‌شود و از كلمات معمول مردم در آن استفاده مي‌شود كه در گفتار مصطلح تلويزيوني رايج نيست. گاهي اوقات خود من واقعاً از اين حصار و چهارچوب خسته مي‌شوم، اما هيچ چاره‌اي ندارم، چون مي‌بينم اگر بخواهم آن را بشكنم خيلي چيزهاي ديگر هم بايد شكسته شود و اين كار گوينده تنها نيست. ساختار خبر 21 اصلاً اين طور تعريف شده و شايد مسئولان و مردم هم دوست دارند اين خبر همين‌طوري اجرا بشود.
    در دنيا معمولاً سبك خبري كه به صورت خاص ما در خبر 21 داريم، بيشتر قابل استناد است، يعني مردم بيشتر به اين خبرها استناد مي‌كنند.


    *تا همين چند سال پيش در اخبار تلويزيون زياد به دكور توجه نمي‌كردند، اما الان باب شده كه دكورهاي متفاوتي براي اخبار داريم. به نظر شما تأثير اينها روي اقبال خبر چگونه است؟
    كار تلويزيوني از بخش‌هاي مختلفي شكل مي‌گيرد كه يكي از آنها دكور است. شايد بشود گفت ما هميشه يك مقدار از اين لحاظ از دنيا عقب بوده‌ايم. يعني الان كه ما داريم زياد به دكور اهميت مي‌دهيم ديگر در تلويزيون‌هاي مهم دنيا دكور باب نيست و بيشتر كارهاي مجازي انجام مي‌دهند. بالاخره دنيا دنياي رايانه و از اين جور چيزهاست. اين طور است كه الان در دنيا ديگر براي دكور زياد هزينه نمي‌شود ولي خب ما الان پس از سال‌ها تازه به اين رسيده‌ايم و داريم هزينه‌هاي آنچناني براي آن صرف مي‌كنيم.


    * بهترين و بدترين خبري را كه در طول اين سال‌ها گفته‌ايد يادتان مي‌آيد؟ چيزي كه دل خودتان را هم تكان داده باشد.
    در اين 28-27 سال اين قدر خبر خوانده‌ام كه زياد چيزي در ذهنم نمانده. خيلي از خبرها بوده كه من به عنوان گوينده‌اش از ته دل شاد شده‌ام. من در اين ساليان 90 درصد خبرهاي مهم بعد از انقلاب را چه داخلي و چه خارجي، براي اولين بار گوينده‌شان بوده‌ام. خب انتخاب بين اينها برايم كار سختي است. اما تلخ‌ترين و دشوارترين خبري كه خوانده‌ام خبر رحلت امام بود كه واقعاً اجرا و گويندگي اين خبر و پيامي كه برايش ارائه شده بود برايم سنگين و دشوار بود.


    * تا حالا وسوسه نشده‌ايد كه كار مجله خبري بكنيد و از اين فرم كلاسيك دور بشويد؟
    شايد مردم ما را در اين قالب شناخته‌اند و بيشتر دوست داشته باشند خبرهاي مهم و حساس را در اين سبك از زبان ما بشنوند، ولي براي من فرقي نمي‌كند. من مي‌توانم قالب خودم را بشكنم و در آن سبك هم اجرا بكنم. كمااين‌كه در اين ساليان برنامه‌هاي مختلفي اجرا كرده‌ام كه قالب خبري هم نداشته؛ شعر خوانده‌ام، برنامه‌راديويي داشته‌ام و حتي نمايشنامه بازي كرده‌ام. توانايي اين كار را دارم.


    * علاوه بر كار گويندگي خبر كار ديگري هم مي‌كنيد؟
    الان كه بيشتر كار گويندگي خبر را انجام مي‌دهم. ساليان دراز هم هست كه كار تبليغاتي هم در كنارش انجام مي‌دهم.


    * درآمد يك گوينده خبر چقدر است؟
    يك گوينده كه استخدام رسمي سازمان است طبعاً بر اساس يك اشل حقوقي كه بر پايه نظام هماهنگ پرداخت است حقوق خودش را دريافت مي‌كند و آن هم مشخص است. مثلاً يك ليسانسيه‌اي كه 20 سال هم كار كرده در مملكت ما چقدر حقوق مي‌گيرد. اين درآمد و اين حقوق اكتفاي زندگي اين فرد را نمي‌دهد، ولي خب كار ما طوري است كه مي‌توانيم برنامه‌هاي اضافه بگيريم و آنها به ما كمك مي‌كند.


    * يعني مبلغش مشخص نيست؟ اين‌كه مثلاً براي هر اجرا فلان تومان بگيريد؟
    چرا، به همين صورت است. ما كه الان گوينده رسمي سازمان هستيم يك فيش حقوقي داريم كه 500 تا 600 تومان مي‌شود. و اضافه بر آن را به صورت برنامه‌اي حساب مي‌كنند.


    * در كار تبليغاتي كه مي‌كنيد خودتان چه بخشي از ماجرا را بر عهده داريد؟
    نويسندگي را بيشتر در فيلم‌هاي صنعتي بر عهده دارم. گاهي هم نريشن‌ها را خودم مي‌خوانم. بيشتر اين كارها مربوط به شركت‌هاي خودروسازي و توليدي بود.


    * آدم شوخ‌طبعي هستيد؟ چقدر روحيه طنز داريد؟
    يك زماني اهل شوخي بودم، اما به قول يكي از دوستان كه مي‌گفت شغل آدم روحيه‌اش را تغيير مي‌دهد، من هم عوض شدم. شايد اگر من وارد يك كار طنز شده بودم الان براي خودم طنزپرداز بزرگي بودم، اما خب وارد يك كار جدي و سياسي شدم و اين طور شد كه روحيه‌ام يك مقدار تغيير كرد و كاراكتر شوخم جدي‌تر شد.


    * تا حالا شده تپقي زده باشيد يا همكاري تپقي زده باشد كه روي آنتن خنده‌تان بگيرد؟
    خيلي سال پيش فكر مي‌كنم دهه 60 بود در راديو، خبر ساعت 14 راديو كه خيلي هم خبر مهمي بود. يك خبر به من دادند كه در آن اسم يك مسئول خارجي كه به كشور ما آمده بودند وجود داشت كه خيلي اسم عجيب و غريبي بود. اسمي كه براي ما خيلي خنده‌دار بود. مثلاً فكر كنيد وزير خارجه‌اي اسمش چغندر باشد. يكهو اين خبر را به من دادند و شروع كردم به خواندن، وقتي رسيدم به اسم آقاي چغندر يكهو زدم زير خنده و نمي‌توانستم خودم را كنترل كنم. همكار خانمي هم كه در استوديو كنار من بود خنده‌اش گرفت و از استوديو رفت بيرون. خنده‌ام گرفته بود و روي آنتن هم نمي‌شد كاري كرد. فقط صدابردار يك لحظه صدا را گرفت تا من بتوانم به خودم بيايم، اما اثرش تا پنج شش دقيقه در وجودم بود.


    * با همكاران شوخي هم مي‌كنيد؟ مثلاً اين‌كه خبري را دستكاري كنيد و...
    اين خيلي كار خطرناكي است. گاهي اوقات پيش آمده، البته در خبرهاي ورزشي كه حساسيت كمتري دارد، بچه‌ها با هم شوخي مي‌كنند. مثلاً يكي از دوستان استقلالي است براي اين‌كه اذيتش كنند خبري به او دادند كه استقلال چند تا گل خورد، اما خب در ويرايش خبر هم اين چيزها حل مي‌شود و چيزي روي آنتن معمولاً نمي‌رود.


    * آخرش هم مي‌خواهم نظرتان را درباره اين جوان‌هايي كه كارشان را تازه شروع كرده‌اند بدانم.
    الان سر كلاس‌هايي كه براي گويندگان جديد گذاشته‌مي‌شود مثلاً به طرف مي‌گوييم شما سه ماه بايد در تحريريه بنشيني و كار ياد بگيري. ماه اول كه تمام مي‌شود، ماه دوم خسته مي‌شوند و مي‌گويند آقا من تا كي بايد اينجا بنشينم! اين طوري است. من يادم هست موقعي كه كارم را شروع كردم، سه ماه فقط مي‌رفتم در يك اتاق كوچك مي‌نشستم و كاركنان قديمي آن موقع راديو هم اصلاً به ما محل نمي‌گذاشتند و حتي جواب سلام ما را هم نمي‌دادند و اگر موقعي سري برايمان تكان مي‌دادند خوشحال مي‌شديم و مي‌گفتيم فلاني جواب سلام ما را داد. تازه بعد از اينها بود كه يك چيز كوچك در يك نمايشنامه راديويي به من دادند كه بگويم؛ چيزي در حدود پنج شش كلمه. همين كه كنار كساني مثل آقاي اسماعيلي و منوچهر آذري باشم برايم خيلي جذابيت داشت. اما الان جوان‌ها كم‌طاقت شده‌اند و اين‌طوري هم به هيچ نتيجه‌اي نمي‌رسند.

     

     

     

     

     

     

     

     

    همین حالا اقدام به عضویت کنید
     
     
    TinyPic image
     
     
     
     
    TinyPic image
     
    TinyPic image

     

    .:: Designed by : SAQUR ® YARANHOST™ ::.
    وب سایت رسمی گروه اینترنتی جرقهبرای عضویت در گروه اینترنتی جرقه کلیک کنید
    __._,_.___

    Jaraaghe Group 

    ****************************************

    BARAYE OZVIAT DAR GROUP BIA IN ADDRESS :
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    BAD PAINE SAFHE DOKMEYE JOIN RO BEZAN

    ****************************************
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    http://groups.yahoo.com/group/Jaraaghe/join
    -------------------------------------------
    more info : www.jaraghe.ir/join




    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    آرشیو مطالب