گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Sunday, November 25, 2007

کتابهای رایگان فارسی sharmande dast khali amadam

دوستان شعری دیگر از کتاب عادتی؟!  عادتی؟! عادتی ؟! را به شما تقدیم می کنم

شرمند ه، دست خالی آمد م!

 

زنگ در به صدا در می آید و دوستی از دوران تلخی ها با سلامی گرم پا به خانه کوچک

و با صفای من می نهد. با دیدنم سر به زیر انداخته می گوید:

     شرمنده دست خالی آمدم!                                                

   - چه خوب ! بیا تو و راحت باش که بزودی دستت را با یک لیست بلند بالائی پرخواهم کرد. اگر دوست داشته باشی برایم هدیه ای آوری، می توانی از آن انتخاب کنی.

   - وای چه با مزه ! یعنی تو به مهمانانت بی پروا می گوئی که چه برایت بخرند یا هدیه  بیاورند؟

  - چرا که نه؟ با این کار هر دو طرف راحت و آسوده می شویم. من سورپریز و

    غافل گیر شدن را دوست ندارم، پریشانم می کند.

یادم می آید چند سال پیش که به پرروئی امروزم نبودم، آشنائی برای روز تولدم شکلات خوری ظریفی با پایه های لک لک مانندی برایم هدیه آورد. به محض دیدن آن ناراحتی ام را فروداده و دم بر نزدم و با لبخندی مصنوعی از او تشکر کرده و آن را روی میزم نهادم.

هر آنی که چشمم به آن می خورد ومجبور به تمیز کردن آن می شدم، یک فحش به خودم  و یک ناسزا به آن دوستم می دادم، تا روزی که از او خواستم آن را پس بگیرد و بار دیگر از من بپرسد که چه دوست دارم. مسأله به همین راحتی حل شد و من نه به او و نه به خودم دیگر انرژی منفی ساطع نکردم.

آشنائی که شاهد گفتگوی ما بود، گفت:

اما من سورپریز وغافل گیر شدن را خیلی دوست دارم. هیجان انگیز است وجالب

در غیر اینصورت همه چیز عادی و خسته کننده می شود.                                   

  - آری ، تو، تو هستی!  و من، من!    برای من مهمتر از هر هدیه ای، مشورت

ونظرخواهی و جلب توافقم برای هر امریست. این بالاترین سورپریز برایم خواهد بود.

تا تو مرا نشناسی، هر هدیه ای از تو،

برای دل خود و ارضای خودت خواهد بود و لاغیر!

- اما از قدیم وندیم گفته اند:«هرچه از دوست می رسد نیکوست!»  نه؟

  -بگذار بگویند، اما برای من هر چه دلم می خواهد نیکوست.

از طرفی دوست نداشتن های من بسیارست.  من طلا وجواهرات  نمی خواهم.

لباسهای گرانبها و لوازم تجملاتی نمی خواهم. من شراب و شامپانی دوست ندارم

   و دهها هدیه رایج و مرسوم عامه که همگی آرامش ام را به هم می ریزند

  پس چرا دم نزنم؟ و اگر تو خواهان شادی وخوشی منی!

  زبان باز کن و بپرس چه چیز مرا شاد می کند                                         

شاید روزی از تو کتابی بخواهم       و روز دیگر یک بسته نخود

یا یک جعبه چائی خشک اعلا ،        یا   آبمیوه 100%                                                     

یا که یک جفت جوراب ورزشی،         یا لوازم پنچر گیری برای دوچرخه ام

پس بپرس تا شاید بگویم به مانند آن درویشی که اسکندر مقدونی از او خواست آرزوئی کند تا او برایش برآورده سازد و درویش گفت:

« مرحمتی نما و از جلوی آفتاب کنار رو!   تا سایه ات مانعی برآفتاب برایم نباشد!  »

 

 

Ziba               Hamburg                   21. 7. 06

 

http://home.arcor.de/ziba-nawak

zibanawak@gmail.com

 

          

 

 

 



--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي برايتان ارسال شده است.
نامه هاي خودرا به اين آدرس براي گروه بفرستيد:

persiskiknigi@googlegroups.com

براي قطع اشتراك به اين آدرس نامه بفرستيد:
 persiskiknigi-unsubscribe@googlegroups.com

 توجه داشته باشيد كه از تاريخ 10 مه 2007ارسال نامه ها نياز به مديريت ندارد ولذا عده اي ممكن است برايتان هرزنامه يا نامه حاوي ويروس ارسال كنند.
لذا توصيه مي كنم براي پيشگيري از آسيب فقط فايل هاي پي دي اف را باز كنيد وبقيه فايلهاي دريافتي راحذف كنيد.

For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/persiskiknigi?hl=en

برای کمک به تداوم کار ما نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستید
(forward)
واز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.

آدرس وبلاگ:
http://persianbooks2.blogspot.com

گروه اطلاع رسانی وبلاگ:

http://groups.google.com/group/persiskiknigi
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

No comments:

آرشیو مطالب