گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, December 31, 2008

[erfanISLAMI] زیارت عاشورا

 زيارت عاشورا اميد و پناهگاه علماء
حضرت آيت الله شيخ جواد ابن شيخ مشكور، از بزرگان علماء و فقهاء نجف اشرف و مرجع تقليد جمعي از شيعيان عراق بود كه در سال 1337 رحلت نمود.
آن مرحوم در شب 26 ماه صفر سال 1336 در نجف اشرف در خواب حضرت عزرائيل را ميبيند، پس از سلام از او ميپرسد از كجا ميآئي؟ ميفرمايد: از شيراز و روح ميرزا ابراهيم محلاتي را گرفته ام، شيخ ميپرسد: روح او در برزخ در چه حاليست؟ ميفرمايد: در بهترين حالات و در بهترين باغهي عالم برزخ، خداوند هزار فرشته ماءمور كرده كه از او فرمان ميبرند، گفتم: بري چه كاري شايسته چنين مقامي شده است آيا بخاطر مقام علمي و تدريس و تربيت شاگرد؟ فرمود: نه، گفتم: بخاطر نماز جماعت و رساندن احكام به مردم فرمود: نه، گفتم: پس بري چه فرمود: جهت خواندن زيارت عاشورا. (مرحوم ميرزي محلاتي در سي سال آخر عمرش زيارت عاشورا را هيچ روزي ترك نكرد و اگر روزي بخاطر بيماري يا امر ديگري نمي توانست بخواند، نايب ميگرفته است).
آن عالم بزرگوار از خواب برخاسته فردا به منزل آيت الله ميرزا محمد تقي شيرازي ميرود و خواب خود را نقل مينمايد،
آيت الله شيرازي گريان ميشود، علتش را ميپرسند، ميفرمايد: ميرزي محلاتي از دنيا رفته است و ايشان استوانه فقه بود،
يكي گفت: اين خوابي بوده كه واقعيت آن معلوم نيست، ايشان فرمود: بله خواب است اما خواب شيخ مشكور است نه افراد معمولي، فردي آن روز بوسيله تلگراف خبر فوت ميرزي محلاتي از شيراز به نجف اشرف ميرسد و راست بودن آن خواب آشكار ميگردد.
اين داستان را جمعي از فضلاء نجف اشرف از مرحوم آيت الله سيد عبدالهادي شيرازي - ره - كه در منزل آيت الله شيرازي و آمدن آيت الله مشكور و نقل خواب خود حضور داشته است نقل نمودند. (2)

__._,_.___

Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب