گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, June 5, 2009

Re: یک فرض ،یک سوال

سلام
ظاهرا احساس  سياست گرائي بر احساس هنر گرائي غلبه دارد و جو زدگي يعني همين.
البته براي من که رشته تخصصي ام علوم سياسي است طرح اين مسائئل را مثبت ارزيابي ميکنم و لي در گروهي که هنر ورزي  بر سياست گرائي غلبه داردنوعي گريز از مرکز هست.
خب اينم نکته اي است قابل تامل
 
 
Thanks and Regards 



--- On Thu, 6/4/09, nice puya <nice_puya@yahoo.com> wrote:

From: nice puya <nice_puya@yahoo.com>
Subject: یک فرض ،یک سوال
To: "radio golha" <Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com>
Date: Thursday, June 4, 2009, 11:29 PM

یک فرض ،یک سوال

 

فرض کنید شما را به یک بازی فوتبال دعوت می کنند و شما هم می پذیرید و وارد زمین می شوید که بازی را شروع کنید .به شما یک توپ بسکتبال می دهند و می گویند بازی را شروع کنید .شما اعتراض می کنید و می گوئید بازی فوتبال را با توپ فوتبال باید انجام داد نه با توپ بسکتبال اما در پاسخ به شما می گویند که زیاد ایدآل گرا نباشید ، واقع گرا باشید، وضع ما همین است . چاره ای نیست چون مدیری که قرار است به ما امکانات بدهد متاسفانه خیانت در امانت کرده ، تمام توپ های فوتبال را فروخته و پولش را خرج کرده فقط همین چند تا توپ بسکتبال باقی مانده ، اگر ما بازی را ببریم می توانیم او را عوض کنیم . و شما تصمیم می گیرید برای تعویض مدیر نالایق، بازی فوتبال را با توپ بسکتبال انجام دهید . شروع که می کنید می فهمید که کفش هم ندارید . تقاضای کفش می کنید می گویند باید با جوراب بازی کنید چون متاسفانه مدیر تمام کفش ها را فروخته و پولش را خرج کرده . سعی کنید آرمان گرا نباشید و واقع بین باشد نا امید هم نشوید و به هدف و راه فکر کنید . به این فکر کنید که اگر بازی را ترک کنید مدیر نالایق همین جوراب را هم از ما می گیرد و شما تصمیم می گیرید بازی کنید. بازی فوتبال با جوراب و توپ بسکتبال !! . اما می بینید که دروازه شما 20 متر در 20 متر است ولی دروازه طرف مقابل 2متر در 2 متر . وقتی اعتراض می کنید ندا می رسد که واقع بین باشید و آرمان گرا نباشید و به حد اقل ها فکر کنید و بترسید از این که اگر بازی نکنید و بازی را نبرید ، مدیر نالایق همین دروازه 20متر در 20 متر را هم از شما می گیرد. و باز شما تصمیم می گیرید بازی کنید . اما چند لحظه بعد می بینید که زمین چمن نیست و شما باید روی زمین آسفالته- خاکی با 25 فقره سوراخ نیم متر در نیم متر بازی کنید . اعتراض می کنید و می گوئید که با جوراب و توپ بسکتبال روی زمین خاکی و حفره دار و با دروازه 20 متر در 20 متر چگونه می شود فوتبال بازی کرد و بازی را هم برد ؟

باز ندا می رسد که واقع گرا باشید ، آرمان گرا نباشید ، منطق و عقل و روشنفکری را کنار بگذارید ، مرد عمل باشید ، ننشینید تا سایه خودش بیایه ، سایه خودش نمیایه ، باید تلاش کنید تا بیایه . به واقعیت نگاه کنید ، می دانید اگر بازی نکنید و نبرید ، مدیر نالایق باز هم مدیر می ماند ؟ و همین زمین خاکی پر چاله چوله را هم از دست می دهید ؟ و شما باز تصمیم می گیرید بازی کنید تا هر طور شده با بردن بازی فوتبال !! به عمر مدیر نالایق پایان دهید .

 بازی با سوت  داور شروع می شود و شما یکباره از تعجب خشکتان می زند و نمی توانید فوتبال !! بازی کنید چون می بینید که همان مدیر نالایقی که قرار است شما آن را عوض کنید ، داور بازی شماست .

 

سوال : در این حالت تصمیم شما چیست ؟

 

 
محسن خیمه دوز



 


No comments:

آرشیو مطالب