گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, January 28, 2010

گلهای رنگارنگ 106

درود بر شما

ری ماستِر یک عملکردی است که ازماستِری مرحله آغاز می شود . ابتدا ماده ی اولیه موسیقی(اولین صدابرداری) که روی گرامافون یا نوارهای صوتی مانند آکایی و رِوُکس که در استودیو برداشته شده است

را با رایانه های مدرن و نرم افزارهای بسیار هوشمند به گونه ی خطی (دیجیتال) برمی گردانیم و شروع به زدودن تمامی ناهمواری ها و پستی ها و خَش ها و تیک های سوزن می کنیم.

از اینجا مرحله ی ری ماستِری آغاز می شود. که شامل بسیاری از پروسِس هستند مانند از بین بردن صداهایی که میکروفن در پشت برداشته بَم و زیر کردن صدا در بخش تِرست (یک سوم) تا یک اوکتاو ,

دینامیک صدا و آلات موسیقی را دگرگون کردن, فشرده و گسترده کردن موزیک و بخشهای آن, به ویژه در عصر ( ام پی تری) که موسیقی بسیاری از گسترده گی خود را از دست می دهد.

به این دلیل در موسیقی کلاسیک اروپایی من هنوز شیفته ی گرامافون هستم و آنها را گردآوری می کنم.

سپس از مونو به گونه ی استریو در آوردن و حتا با نرم افزارهای بسیار هوشمند به دالبی دیجیتال و چند باندی تبدیل کرد.

ری ماستری مرحله ی پایانی آن ( آ ام اس آی ) آمبیِنت سوراوُند ایماجینگ می باشد, که یک موسیقی استریو فونی جلوه های سالون اکستری یا فیل هارمونی می گیرد.

در تکنیک به سوُراوُند 7.1 هم می گویند با شش بلند گو و ساب وُفِر که برای باس یا بم بسیار پایین استفاده می شود.

دیر زی

زرین کوب    

 

گلهای رنگارنگ 106

 

جناب اقای زرینکوب دوست ارجمند

درود برشما وسپاس از مهر واقدامات ارزشمند جناب عالی

خواهشمندم توضیح بیشتری در مورد  .استریوریماسترد  وعملکرد ان عنایت  بفرمائید بسیار سپاسگذارم

ارادتمند کیومرث امیدیان

 


From: Farzan Zarinkoob <zarinkoob@googlemail.com>
To: mohammadreza.shateri@gmail.com
Cc: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Sent: Thu, January 28, 2010 8:37:42 AM
Subject: گلهای رنگارنگ 106

 

 

با درود

 

گلهای رنکارنک 106 با آوای شادروان بنان بازسازی شد و بگونه ی استریو ری ماستِرد!

 

پیش کش دوستان

 

دیر زی

زرین کوب

 

 

http://www.4shared.com/account/dir/12736493/eb4f56bd/sharing.html?rnd=99

 

Der Remaster-Prozess kann sich dabei von einem normalen Masteringvorgang bis hin zu einer kompletten Restaurierung des vorhandenen Materials erstrecken. Durch Remastering können bei älteren monauralen oder stereofonen Klangquellen unerwünschte Störgeräusche und Rauschen entfernt oder zumindest minimiert werden und somit eine bestmögliche Klangqualität erreicht werden. Weiterhin kann beim Remastering aus noch vorhandenen Mehrspuraufnahmen eine völlig neue Abmischung vorgenommen werden. Somit können selbst aus älteren Quellen heute Versionen mit zeitgemäßer Dynamik und sogar Dolby Digital-Mehrspurversionen hergestellt werden. Dieses so genannte Upmix-Verfahren wird bei vielen älteren Filmen angewendet, die neu auf DVD erscheinen. Selbst bei Mono- oder Stereo-Aufnahmen ist ein Upmix oder eine Raumklang-Bearbeitung vielfach möglich. Eine Variante ist z. B. das Ambient Surround Imaging (AMSI). Grundsätzlich können beim Remastering die gleichen Bearbeitungsmöglichkeiten wie beim Mastering angewendet werden. Allerdings findet beim Mastering seit Beginn der 1990er Jahre zunehmend eine starke Kompression statt (siehe Loudness war) wobei festzustellen ist, dass es im Bereich der CD und der mp3-Produktion zu einem massiven Dynamikverlust kommt und die Aufnahme vor 1990 meistens eine deutlich höhere Dynamik bietet. Dies liegt nicht in einer Datenkompression wie bei mp3 begründet, sondern ist eine direkte Bearbeitung der Welle im Masterprozess.

No comments:

آرشیو مطالب