گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Saturday, July 25, 2009

[yaghin] Bozorgtarin Khorshid Gereftegi Gharn ! NiCe !





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عنوان ایمیل:

بزرگترین خورشید گرفتگی قرن و عکس های بسیار زیبا از این رخداد


به گزارش شبکه ایران، در حالی که میلیون‌ها نفر برای دیدن این پدیده جمع شده بودند میلیون‌ها نفر هم بر اثر خرافات و ترس‌های ریشه گرفته از آنها به ویژه در هند به خانه‌ها پناه برده بودند. در افسانه‌های هند آمده که خورشید گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که هیولای اژدها خورشید را می‌بلعد.
انطباق ماه و خورشید بر یکدیگر به طور کامل و افتادن سایه ماه روی زمین در برخی نقاط آسیا 6 دقیقه و 39 ثانیه به طول انجامید.
به نوشته آسوشیتدپرس یکی از بهترین نقاط برای دیدن پدیده اخیر سواحل رودخانه گنگ رود مقدس هندوها در شهر واراناسی بود که در آنجا 3 دقیقه و 48 ثانیه به طول انجامید و برخی هندوها در جریان آن به اجرای یکی از باورهای دیرینه خود یعنی غسل در آب این رودخانه در این هنگام پرداختند که بر این باورند باعث پاک شدن گناهان آنها می‌شود.
به گزارش فارس، این خورشید گرفتگی که تنها در آسیا قابل رؤیت بود از هند به سمت شمال شرق حرکت کرده و کشورهای نپال، میانمار، بنگلادش، بوتان و چین را نیز در بر گرفت.
این طولانی‌ترین کسوف روی داده از 11 جولای 1991 و زمانی بود که کسوف کامل 6 دقیقه و 53 ثانیه به طول انجامید و در هاوایی در آمریکای جنوبی قابل رؤیت بود و دیگر تا سال 2132 طول خورشید گرفتگی کامل به این اندازه نخواهد بود.
در حالی که گفته شده بود دهکده تارگنا بهترین وضوح برای ثبت کسوف را داراست و از روز قبل از آن هزاران دانشمند و علاقه‌مند به طبیعت و دانشجویان در آنجا گرد آمده بودند اما ابرهای ناشی از بارش شبانه شوق آنها را به غم تبدیل کرد. این اتفاق مورد استقبال بسیاری کشاورزان محلی قرار گرفت که زمین‌های آنها در خطر خشکسالی قرار داشت.
با این حال میلیون‌ها نفر در سراسر هند نیز ترجیح دادند که در خانه‌ها بمانند. حتی در مناطقی که کسوف دیده نمی‌شد به زنان باردار توصیه شده بود تا بر اساس این اعتقاد قدیمی که تشعشعات نامرئی خورشید به جنین آسیب خواهد رساند در خانه و در اتاقی که با پرده پوشانده شده تا زمان اتمام خورشید گرفتگی باقی بمانند. علاقمندان مشاهده خورشید گرفتگی در چین جمع شده اند
 سی ان ان نیز از هجوم گسترده علاقمندان چین برای مشاهده پدیده خورشید گرفتگی بر فراز این کشور خبر داد.
 علاقمندان به مشاهده خورشید گرفتگی از مناطق دور و نزدیک به چین هجوم برده‌اند تا بتوانند یکی از مناظر نادر خورشید گرفتگی را که زمان نسبتا طولانی ادامه خواهد داشت مشاهده کنند. بیشتر علاقمندان مشاهده خورشید گرفتگی در چین در شانگهای مستقر شده‌اند و امیدوارند منظره کامل این پدیده را در شانگهای مشاهده کنند.
خبرنگار سی ان ان با اشاره به تجمع گسترده علاقمندان مشاهده خورشید گرفتگی در شانگهای گفت این خورشید گرفتگی به مدت پنج الی شش دقیقه طول خواهد کشید به همین علت طولانی‌ترین خورشیدگرفتگی در قرن بیست و یک است.

http://www.findinvis.com/pic/Line/o12a.gif

 

 

 

 

 




__._,_.___


www.yaghin.com
www.yaghin.blogspot.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب