گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, April 20, 2012

Re: پیام تبریک محمدرضا شجریان به آقای اصغر فرهادی برای دریافت جایزه اسکار


inha harf dele  manam hast khob dame  shajarain garm asheghe sedasham asheghe maramesham asheghe tofangat ra zamin begzar hastam dame moshiri ham garm ajab shery  gofti dame  hame ye  ounayi ke asheghe farhang irany wa musighi iranian ham garm ama way  be hal ounayi ke rouz be rouz mabobiateshon kamtar mishe o kamtar wa farhang e iran tarikh iran wa hata shajarain shode kabous e shabo rouzeshoun

با درود  ،
در مورد نامه استاد شجریان به آقای فرهادی و باب گفتگو و انتقادهایی  که نسبت به ایشان شده چند نکته به نظرم رسید که  نظر خودم  را   در اینمورد بیان کنم:
اول اینکه -  شخصیت و  وجود هیچکس (  مطلقا هیچکس) از جمله شجریان  بری از خطا  و اشکال  نیست .
دوم اینکه - حق همه هست که  که کارها و زندگی - غیر  خصوصی -  دیگران را نقد کنند و بالا تر از آن  یک وظیفه  است  که اشخاصی را که به ویژه  از نظر اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و...تاثیر گذار هستند مورد نقد و پرسش قراردهند .
سوم اینکه - از افراد مورد علاقه و نظر  خودمان انتظارات معقول و بجا داشته باشیم ،در غیر اینصورت نقش و  مسولیت فردی خودمان را هم نا خود آگاه به گردن  دیگران میگذریم .بطورمثال انتظار اینکه شجریان باید   بنگاه خیریه دایر کند و صرف اینکه امکانات   مالی خوبی دارد قرار بوده به کلیه اهالی هنر و اساتید موسیقی و فرهنگی کمک  مادی کند نه تنها انتظار نادرستی است  بلکه این چیزی از مسولیت ما در اینمورد کم نمیکنند. اگر اینکار کرده دست ایشان درد نکنه اگر هم نکرده وامدار کسی نیست .کسی که به این مساله علاقمند است خود تا چه حد در این مورد کاری انجام داده ؟
اما  به نظر من زندگی فردی  انسانها  امری کاملا  خصوصی و  مصون از  اعمال دخالت  دیگران    .اعمال و زندگی شخصی  افراد  تا آنجا که حقی را از کسی ضایع نکرده و یا مورد رنج و آزار کسی نشده  کاملا آزاد بوده و ابدا و اصلا به دیگران  ربطی ندارد
.
  بسیاری از ما ایرانی ها  در کنار خوبی های فروانی که داریم  متاسفانه در اینمورد کاملا عقب مانده  و بد تر از آن جاهل هستیم که نسبت به زندگی خصوصی  افراد کنجکاو ,علاقمند و به اصطلاح احساس مسولیت  ؟؟!! میکنیم ولی بر عکس نسبت به مسولیت ها و وظایف اجتماعی خود بسیار  بی تفاوتیم .
در مورد شجریان بطور مثال  ، اینکه منبع درامد وی از  کجا و چگونه است  - مگر اینکه به  خانه ما  و یا  به حساب بانکی ما یا اموال عمومی  دستبرد زده باشد - و یا ثروتش را در چه راهی خرج میکند ، چند تا زن دارد ،یا همسر دومش چند سال با وی اختلاف سن دارد ؟؟؟؟!! ،   چای مینوشد و یا ویسکی   و امثال این حرفهای بی مورد ،  به نظر بیشتر  ناشی از عقب ماندگی  فرهنگی است  تا اشکالات شجریان و یا هر کس دیگر .
"امر به معروف و نهی از منکر را "  بیش و پیش از همه در مورد خودمان اجرا کنیم دنیای بهتری خواهیم داشت .
با پوزش از اطاله کلام.
صحرا

No comments:

آرشیو مطالب