گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, April 25, 2012

Re: اجراي خصوصي كسايي-شجريان

با سلام.
مرحوم رضا کسایی برادر بزرگ استاد حسن کسایی بودند که  عجیب گوش حساسی به ساز داشتند.
اکثر مواقع در هنگام کوک کردن ساز قبل از نواختن، دستگاه و یا گوشه آن را اعلام میکردند.
روحشان شاد و یادشان گرامی


From: mohsen soly <mohsen.soly@gmail.com>
To: Friends-of-Radio-Golha@googlegroups.com
Sent: Tuesday, July 20, 2010 1:08 PM
Subject: اجراي خصوصي كسايي-شجريان

برنامه خصوصی
آواز : بیات کرد
خواننده : رضا کسایی؟ - محمد رضا شجریان
شعرهای آواز به ترتیب : معینی کرمانشاهی – حبیب خراسانی - حافظ
نی : حسن کسایی
تاریخ : اول آذر 1358 اصفهان
 
 
آواز یکم : رضا کسایی؟
خانمان سوز بود آتش آهی گاهی             ناله ای می شکند پشت سپاهی گاهی
قصه یوسف و آن قوم چه خوش پندی بود      به عزیزی رسد افتاده به چاهی گاهی
اشک در چشم فریبنده ترت می بینم            بهر توفان زده سنگیست پناهی گاهی
زرد رویی نبود عیب مرانم از کوی                  جلوه بر قریه دهد خرمن کاهی گاهی

(اشک در چشم فریبنده ترت می بینم             در دل موج ببین صورت ماهی گاهی
دارم امید که با گریه دلت نرم کنم             بهر طوفان زده سنگیست پناهی گاهی)
 
آنجا که عقاب پر بریزد                              از پشه لاغری چه خیزد
 
 کسایی و شجریان
 
آواز دوم : شجریان
 
منم که گوشه میخانه خانقاه من است           دعای پیر مغان ورد صبحگاه من است
گرم ترانه چنگ صبوح نیست چه باک           نوای من به سحر آه عذرخواه من است
ز پادشاه و گدا فارغم بحمدالله                   گدای خاک در دوست پادشاه من است
از آن زمان که بر آن آستان نهادم روی           فراز مسند خورشید تکیه گاه من است
گناه اگر چه نبود اختیار ما حافظ               تو در طریق ادب باش و گو گناه من است
 
با تشكر از سعيد انصاري عزيز
ارسال: محسن سليماني


No comments:

آرشیو مطالب