گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Thursday, July 3, 2008

[erfanISLAMI] (عرفان و رهجويان كمال، عرفان نماز(83

وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ  الْمُحْسِنِينَ(سوره مبارکه عنکبوت ، آيه 69) ترجمه : و آنها که در راه ما ( با خلوص نيت ) جهاد کنند، قطعاً به راه هاي خود ، هدايتشان خواهيم کرد؛ و خداوند با نيکوکاران است
 

عرفان و رهجويان كمال، عرفان نماز((83

 

76-     قدرت و نيروي ذاتي حروف را توضيح بفرماييد.

اين نيرو مربوط به ذات حروف و كلمات است و انسان در معنا دهي به آن نقش ندارد. حق تعالي هرچه را كه در عالم خلق كرد از دو بخش برخوردار نموده است: 1- بخش جسماني 2- بخش روحاني.

اصوات كه در عالم مادي نمايان است و آن را مي شنويم، در واقع با بخش جسماني آن در تماس هستيم و در بخش روحاني اصوات گرچه تأثيرش بر انسان حاكم مي شود اما از چگونگي اين تأثير چندان آگاه نيستيم زيرا علم هنوز نتوانسته است وارد اين حريم شود.

حروف هم داراي قدرت ذاتي هستند و در كنار جسم خود داراي بخش روحاني نيز هستند، تمام قدرت حروف برخاسته از بخش روحاني آن است و اين قدرت در تمام عالم در بين همه ي فرهنگ ها و ملت ها يكسان و مشترك است و قادر متعال اين قدرت را در روح حروف به وديعه نهاده است. در عرفان بيست و هشت حرف وجود دارد و هر كدام از آنها به امر الهي حيات دارند و عالم را در تصرف خود دارند. هر انسان دل مرده وقتي به اين حروف پيوسته شود حيات مي يابد و اين از اسرار حق تعالي است. حروف مقطعه ي قرآني اسرار پنهاني قرآن كريم است كه اهل معرفت مي توانند به آن حريم وارد شوند. عرفا همواره در سير و سلوك خود به سمت اين اقيانوس بيكران مي كوشند تا جرعه اي از آب حيات آن را بر جسم و جان خويش وارد سازند.

حروف وقتي در قالب كلمات در مي آيند؛ به عبارتي با هم تركيب مي شوند باز هم داراي قدرت و معناي ذاتي گسترده مي شوند. منظور از معناي ذاتي اين است كه در هر كجاي عالم اگر سالك بر آن راه پيدا كند وارد همان وادي مي شود كه حق تعالي بر آن منظور داشته است. بايد اشاره شود نامحرمان و افراد نادرست قدرت ورود به اين حريم را هرگز نخواهند داشت و در پله هاي اول سقوط خواهند كرد. اين وعده ي الهي است. قرآن كريم در سوره ي بقره آيه 2 مي فرمايد:

«ذٰ ٰلِكَ الْكِتابُ لٰا رَيْبَ فيهِ هُديً لِلْمُتّقينَ » ، ترجمه « اين كتاب كه شك در آن نيست راهنماي « پرهيزكاران » است».

معناي ديگري كه از اين ترجمه استنباط مي شود اين است كه ناپاكان را در آن راهي نيست.

 

با پيگيري اين پرسش و پاسخ ها با ما همراه باشيد

يا علي ...

منبع: كتاب عرفان و رهجويان كمال، عرفان نماز (نويسنده :سيد مهدي محمدي )

http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/

 

__._,_.___

����� ������ �� ��ϐ�� ���� � ���� �� ���� �ј� ����� �� ��� ����� ������� �� ���
����� ��ϐ� ������ ��� �� �� �� ������ �ǘ ���� ��� ��� 
����� ���� � ��� � �� ����� ����� ��� � ���� ��� ���� ��� �� ���� ���
...����� Ԙ��� ������ �� �� ��� ��� ��� �э�� ���� �� ������ ���
���� �������
������������������
���� ����� ������
http://groups.yahoo.com/group/erfanislami
���ǐ ����� ������
http://www.erfanislami.persianblog.com
���� �����
http://www.parvaresheravan.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب