گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, July 15, 2009

تقدیم به همه آزادگان

 
با آنکه همچون اشک غم بر خاک ره افتاده ام من
   با آنکه هر شب ناله ها چون مرغ شب سر داده ام من
در سر ندارم هوسي، چشمي ندارم به کسي، آزاده ام من
                                 * * *
         با آنکه از بي حاصلي سر در گريبانم چو گل
        شادم که از روشن دلي پاکيزه دامانم چو گل
   خندان لب و خونين جگر مانند جام باده ام آزاده ام من
                                 * * *
                  يا رب چو من افتاده اي کو؟
                      افتاده آزاده اي کو
            تا رفته از جانم برون سوداي هستي
             آسوده ام آسوده از غوغاي هستي
                               * * *
   گلبانگ مستي آفرين همچون رهي سر داده ام من
      مرغ شباهنگم ولي در دادم غم افتاده ام من
 خندان لب و خونين جگر مانند جام باده ام آزاده ام من
 
رهی معیری

No comments:

آرشیو مطالب