گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, October 30, 2009

راجع به موسیقی شوشتر و دزفول+ راجع به " کرنا "

دوستان عزیز گل ها. واقعا پاینده ایران. مردم با آبروی هستیم. اکنون به سایت كه دوستان راجع به " کرنا " فرستاده بودند گوش دادم.  چه حالی و احساسی . من خوب بخاطر دارد کرنا و دستمال بازی و چوب بازی و همچنین سوار کاری   را در رامهرمز  به خوبی بخاطر دارم. به خاطر دارم در مراسم عروسی ( یا عزاداری های مهم  )  سوار کاری با شلیک تیر و تفنگ بود.
هم اکنون با استادم در اهواز صحبت کردم و راجع به موسیقی شوشتر و دزفول پرسیدم. بی اندازه با اطلاعا  بودند . چندین مورد را گفتند كه روی موسیقی گل ها و برنامه های پیرنیا عصر گذاشته اند. فرمودند اکنون باید جویا شد آیا کسانی در شوشتر و دزفول از طریق بومی و خانوادگی انجام میدهند. فرمودند در بازار سی دی  منسجمی وجود ندارد . فرمودند چون در اهواز مقیم هاستم مستقیما افراد را نمیشناسم ولی جویا میشوم آیا در خود شوشتر و دزفول میشود کسی اهل فن را پیدا میکنم و به شما ( من ) اطلا میدهم . دوستان بی اندازه عزیز گل ها. من سال ها ( سال ها ) پیش ساگرد ایشان بودم . به محضی كه خودم را معرفی کردم ، من را به اسم کوچکم خواندند و گفتند راجع به من با یکی دیگر از اساتیدم صحبت کرده اند . ایشان اکنون در کرج مقیم هستند و خواسته اند با من صحبت کنند. بی اندازه دل گرم شدم . آنچه بنظرم میرسید به استادم عرض ارادت کردم. فرمودن کافیست ، عرض کردم اجازه بدهید آنچه در دل دارم را بیرون بریزم كه راضی شوم. من ماه گذاشته سی دی فیلمی كه از زنده یاد "احمد محمود " خواسته بودم. به هامین خاطر نام من را با استاد دیگرم در کرج مطرح کرده بودند. !! واقعا ایرانیان با فرهنگ هستند.
امروز با یک نفر دیگر كه میشناسم راجع به موسیقی رامهرمز میپرسم و برایتان مینویسم. رحمت توکل

No comments:

آرشیو مطالب