گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Friday, October 30, 2009

[erfanISLAMI] السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

http://maarefnab.blogfa.com/post-46.aspx

با عرض سلام خدمت دوستان عزیز
در ابتدا میلاد پرخیر و برکت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلامرا بر فرزند بزرگوارشان امام عصر عجل الله فرجهو برتمامی شیعیانشان به خصوص شما عزیزان تبریک و تحنیت عرض می نمایم. امیدوارم که خدا عیدی ما را تعجیل خیر در فرج آقا قرار بدهد.
به مناسبت این روز بزرگ جریانی را که بدون واسطه دریافت کرده ام از بزرگواری امام رضا علیه السلامبرایتان نقل می کنم:
یکی از خادمان حرم ایشان می فرمودند که روزی از کنار حوضی در یکی از صحن های حرم مطهر می گذشتم که دیدم یک نفر در حال وضو گرفتن است اما ظاهرا درست نمی داند به چه طریقی وضوی صحیح بگیرد. می گفت که من بسیار تعجب کردم که چه طور می شود یک نفر به زیارت آقا بیاید و وضو گرفتن را نداند؛ و من همین طور در فکر این آقا بودم که به یک طریقی به او بگویم وضوی شما درست نیست. صبر کردم تا وضویش تمام شد. جلو رفتم و پس از سلام و احوال پرسی گفتم متعجبم که به زیارت آقا امام رضا آمده اید ولی وضو گرفتن شما صحیح نیست. خوب این آقا بسیار فرد مؤدب و محترمی بود و پس از مدتی که
با هم صحبت کردیم گفت من تازه نماز می خوانم و شغل من خلبانی است. بعد از پرس وجو گفت که هر چه دارم از امام رضا دارم. بعد جریانش را نقل کرد که همسر ایشان به بیماری سرطان مبتلا شده بود و علاجی هم نداشت. برای درمان او به همه ی کشورها رفته بودند و نتیجه ای نگرفته بودند. می گفت من فقط خرج می کردم و هیچ کار دیگری از من بر نمی آمد و همسرم در پیش چشمم پرپر می شد. یک رفیقی داشت به اسم عماد که او هم خلبان بود. یک روز که من بسیار پریشان بودم، عماد به من گفت چیه؟! تو خودتی؛ گفتم که نه چیزی نیست. گفت نه تو به چیزیت هست. گفتم نه بابا خسته ام. عماد زد به من و گفت
نه تو یه چیزیت هست بگو دیگه. گفتم من تا حالا به کسی نگفتم اما به تو می گم. همسر من سرطان داره. و من برای اون هر کاری می تونستم انجام دادم ولی اون روز به روز بدتر می شه. عماد به من گفت خوب چرا نمی ری سراغ امام رضا؛ گفتم برو بابا امام رضا که مال شما شیعیان هست. زد به من و گفت خودت برو بابا. چند روز بعد یه سفر به آسیای میانه کشورهای شوروی سابق به من خورد که با عماد بودم. در وسط های راه عماد به من گفت اون پایین رو نگاه کن ببین چی می بینی.. گفتم خوب چی می بینم. گفت نگاه کن، از همون بالا از کابین نگاه کردم گفت چی می بینی؟ بعد ادامه داد گفت الان داریم از
روی حرم امام رضا می گذریم. نگاه کردم حرم رو دیدم. از همون بالا دستم رو گذاشتم روی سینم و گفتم آقا اگه قبولم کنی میام به پابوست. میام به پابوست. گذشت رفتیم به مقصد رسیدیم و من همین طور در فکر همسرم بودم. از اونجا یک پرواز به ما خورد و رفتیم واشنگتن و از اونجا بر گشتیم. و من همینوطر در فکر خانمم بودم که الان در چه حالیه خدا کنه برگردم و هنوز زنده باشه و بتونم ببینمش. نمی دونم اصلا می تونم باز هم ببینمش. وقتی رسیدم سریع رفتم خانه. زنگ زدم، خود خانمم آمد و در رو باز کرد. من خیلی تعجب کردم و اصلا باورم نمی شد؛ گفت کِی رفتی حرم امام رضا. گفتم من
نرفتم. گفت چرا تو رفتی. گفتم نه من نرفتم. گفت رفتی که آقا اومدن و به من لطف کردن.
آقا ما هم شیعه شما هستیم. شما رو دوست داریم. به ما هم یه محبتی بفرمائید. شما یه سلام از آسمون رو بی جواب نذاشتید. به ما هم کمک کنید. به این کبوترای حرم آقا جان دونه می دن، چند تا دونه آقا جون جلوی ما بندازی ممنونت می شیم.
ای خدا. چی می شد. چی می شد امروز دوتا عید داشتیم و آقا اما عصر هم ندای خودشون رو بلند می کردند. چی می شد ای خدا. تا کی انتظار بکشیم. تا کی.
حالا ای دوستان ببینید این آقای بزرگوار امام رضا علیه السلامچه جور منتظر فرزند خودشان بودند. این هم عیدی من به شما عزیزانم.
می دانید که یکی از القاب امام عصر قائم است و ایشان قائم آل محمد هستند.
حضرت امام رضا علیه السلامهنگام شنیدن این لقب بر می خواستند و بر روی پاهای خود می ایستادند. سر خود را خم می کردند و در حالی که کف دست راست خود را بر سر نهاده بودند. فرمودند:
" اللّهم عجّل فرجهُ و مَخرَجهُ وَ انصُرنا بِهِ نَصراً عزیزا "
شاید تا کنون دیده باشید که هنگام شنیدن این لقب خاصِ حضرت، شیعیان رو به قبله می ایستند و همراه احترام، برای فرج امام زمان علیه السلامدعا می کنند. معلوم می شود که این عمل یک سنت قدیمی میان شیعیان است و جالب است که حتی امام رضا علیه السلامکه سال ها قبل از تولد امام زمان علیه السلامزندگی می کرده اند این گونه به ایشان احترام می گذاشته اند و برای فرج ایشان دعا می کردند.
در دعاهای خود به یاد حقیر نیز باشید.
التماس دعا


[Non-text portions of this message have been removed]

------------------------------------

Yahoo! Groups Links

<*> To visit your group on the web, go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/

<*> Your email settings:
Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to:
http://groups.yahoo.com/group/erfanISLAMI/join
(Yahoo! ID required)

<*> To change settings via email:
mailto:erfanISLAMI-digest@yahoogroups.com
mailto:erfanISLAMI-fullfeatured@yahoogroups.com

<*> To unsubscribe from this group, send an email to:
erfanISLAMI-unsubscribe@yahoogroups.com

<*> Your use of Yahoo! Groups is subject to:
http://docs.yahoo.com/info/terms/

No comments:

آرشیو مطالب