گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, October 21, 2009

[yaghin] طرح غزل



 
 

Sent to you by yaghin via Google Reader:

 
 

via آنچه در ضمیر توست... by ale-taha on 9/26/09

این اشعار زیبا را امروز پیدا کرده ام که از صادق سرمده:

هر جا که سفر کردم،تو همسفرم بودی
                                                   وز هر طرفی رفتم ، تو  راهبرم  بودی


با هر که سخن گفتم ، پاسخ ز تو بشنیدم
                                                   بر هر که نظر کردم ، تو  در نظرم  بودی


هرشب که قمر تابید، هرصبح که سرزد شمس
                                                   در گردش روز و شب ، شمس وقمرم  بودی


در خنده من چون گل ، در کنج لبم خفتی
                                                   در گریه من چون اشک، در چشم ترم بودی


در صبحگه عشرت ، همدوش تو می رفتم
                                                   در شامگه  غربت ،  بالین  سرم  بودی


چون طرح غزل کردم ، بیت الغزلم  گشتی
                                                   چون عرض هنر کردم  زیب هنرم  بودی


آواز چو می خواندم ، سوز تو به سازم بود
                                                   پرواز چو می کردم ، تو بال و پرم بودی


هرگز دل من بر تو ، یار دگری نگزید
                                                   گر خواست که بگزیند ، یار دگرم بودی


سر مد به دیار خود ، از ره نرسیده  گفت
                                                   هر جا  که سفر کردم ، تو همسفرم  بودی


 
 

Things you can do from here:

 
 


__._,_.___


www.yaghin.com
www.yaghin.blogspot.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب