گلچين از بهترين گروه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي. همه چيز از همه جا

Wednesday, October 21, 2009

[yaghin] پت و مت









پت و مت (نام اصلي در زبان چک Pat a Mat) انيميشني مي‌باشد که با استفاده از تکنيک لحظه‌اي (حرکت-توقف) در کشور چک ساخته‌شده‌است. اين انيميشن داراي دو شخصيت به نام‌هاي پت و مت مي‌باشد که توسط Lubom?r Bene? و Vladim?r Jir?nek ساخته‌شده‌است.

موضوع نمايش

اين انيميشن دو کاراکتر را نمايش مي‌دهد که دچار مشکلات بوجود‌آمده توسط خود مي‌شوند و سعي در تصحيح اشتباهات با استفاده از تمامي وسايل ممکن و غير‌ممکن و خرده‌ريز مي‌کنند که نتيجتأ مشکلات جديدي بوجود مي‌آيد. نهايتأ هر دو اقدام به حل مشکل با روشهايي عجيب و غريب مي‌کنند.

نکته خنده‌دار اين مجموعه جايي‌ مي‌باشد که علاوه بر خنده‌دار بودن نمايش ، ديدگاهي خوش‌بينانه نسبت به زندگي را ارائه مي‌دهد. اين دو شخصيت رويايي هرگز با بوجود‌آمدن مشکلات جديد دلسرد نمي‌شوند و مشکل را با روشهاي تخيلي و نامتعارف حل‌مي‌کنند.

اين مجموعه همينطور به خاطر موسيقي زيبايش که توسط پيتر اسکومال ساخته‌شده‌است خاطره‌انگيز مي‌باشد.

تاريخچه

اين دو کاراکتر نخست در سال 1976 ميلادي در فيلم کوتاهي به‌نام Kutaci (در انگليسي The Tinkers) ظاهر شدند. بعدأ ، اين دو در فيلم‌هاي کوتاه بيشتري ظاهر‌شدند و سريالهاي تلويزيوني خود را به نام ... a je to (به انگليسي ... And that s it) ساختند. اين دو شخصيت در سال 1989 ميلادي پت و مت ناميده‌شدند و اين برنامه نيز به نام آنان ناميده‌شد.

اين مجموعه کم‌کم بين تمامي گروه‌هاي سني محبوب‌شد. هرچندکه در چکسلواکي سابق ، 35 قسمت اوليه اين مجموعه تنها براي کودکان در فرمت‌هاي 7 دقيقه‌اي توليد‌شده‌بود.

اين مجموعه در سراسر دنيا محبوب‌گشت و کشور‌هاي سوئد ، لهستان ، يوگوسلاوي ، ايسلند ، آلمان ، سوئيس ، برزيل ، فنلاند ، هلند ، کرواسي ، نروژ ، ايران ، مجارستان و چند کشور ديگر آن را نمايش‌دادند.

در سال 1993ميلادي ، درزمانيکه چکسلواکي به چک و اسلواکي تقسيم شد ، لوبومير بنس (Lubomir Bene) -که درسال 1995 فوت‌کرد- استوديوي خود را به نام AIF Studio در پراگ (توليد) و زوريخ (بازاريابي ، فروش) افتتاح‌کرد و با تيم جديد خود 14 قسمت ديگر از اين مجموعه را توليد و تمامي 49 قسمت را راهي بازارهاي جهاني کرد.

در سال 2005 ميلادي ، 78 قسمت بطورکلي با استفاده از ايده‌هاي تيم جديد ساخته‌شد. در بين تيم جديد توليدي مارک بنس Marek Bene پسر لوبومير بنس LubomIr Bene نيز حضور‌داشت.

در ايران اين سريال همينه ناميده‌مي‌شود و هم سريال و هم موسيقي آن بسيار محبوب مي‌باشند.

نمایش اندازه واقعی





__._,_.___


www.yaghin.com
www.yaghin.blogspot.com




Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

آرشیو مطالب